Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?



Bij mij gaat het ongeveer zo:



- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!



naar links!



Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...



Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist



hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
Foto's van vrouwen met glazen alcohol in hun handen, of (nog erger): sigaretten



Grote zonnebrillen op



Met al haar kinderen op de foto



Met haar ex en schoonmoeder samen op de foto



De meest belachelijke karakteromschrijvingen ('bergwandelen en dan wildpoepen")



Foto op een kameel ("zie mij in mijn individualiteit"),



Foto's die haar autonoomheid benadrukken.
Jeetjemina! Ik heb gisteren voor het eerst iets met Tinder gedaan, en had gelijk al twee matches en een chatgesprek. Wat nu?

Die man wilde wel koffie gaan drinken, maar hij voldeed gelijk al aan mijn no go-criterium nr 1, geen afgeronde scheiding. Dan kan ik wel gelijk afhaken, maar ik moet ook wel een keer mijn eerste stap op datinggebied zetten. Dus ik kan ook koffie gaan drinken en hem dan vragen waarom hij in 's hemelsnaam gaat daten terwijl hij wettelijk nog gebonden is? Dat is misschien ook niet zo aardig

En als ik het afkap, zeg ik dan dat het is omdat hij nog niet gescheiden is, of omdat ik het zelf nog niet trek (wat ergens een smoesje gebaseerd op waarheid is ).
Ik kreeg trouwens ook een Whatsappje van prille ex. Hij had me gezien op Tinder en ja gezegd Ik heb hem nog niet voorbij zien komen, maar die krijgt ook een ja natuurlijk. Pffff
@ Betjebig toen ik mijn Tinderheld leerde kennen was mijn scheiding ook nog niet afgerond (eerst moest het huis verkocht zijn en meer van dat soort rompslomp) maar wij woonden al wel op 2 verschillende plekken dus in de praktijk waren wij al gescheiden.



Maar stel die kerel woont nog wel met zijn ex dan zouden mijn alarmbellen keihard afgaan.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 19 oktober 2014 @ 14:00:

@ Betjebig toen ik mijn Tinderheld leerde kennen was mijn scheiding ook nog niet afgerond (eerst moest het huis verkocht zijn en meer van dat soort rompslomp) maar wij woonden al wel op 2 verschillende plekken dus in de praktijk waren wij al gescheiden.



Maar stel die kerel woont nog wel met zijn ex dan zouden mijn alarmbellen keihard afgaan.Tja maar waar zijn dan no go lijstjes voor? Daar staan overigens maar twee dingen op, het afgeronde huwelijk en een baan (afwezigheid daarvan dus).
Toen ik vroeg of hij gesetteld was antwoordde hij 'zo goed als'. En dat houdt in.... ?
Das inderdaad wel heel cryptisch dat 'gesetteld'.



Probeer alleen aan te geven dat in de huidige economie een scheiding op papier afwikkelen soms wat langer kan duren. Mijn vriend en ex waren al 3 jaar uit elkaar en in de eerste maand van ons samenzijn was alles pas rond. Terwijl hij dus al 3 jaar alleen woonde en zijn ex zo goed als niet meer sprak.



Das heel wat anders als die mafklapper die we hier laatst op de relatiepijler hadden. Jeweetwel die kerel met kinderwens die nog gezellig samenwoonde met zijn ex en ook nog seks met haar had.
PS ons Tinderhuwelijk gaat er komen <3 Hij heeft me officieel gevraagd inclusief ring en ugly cry van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Oh grumpy wat geweldig! Gefeliciteerd! Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet waarom mensen eigenlijk zouden willen trouwen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn huwelijk met kids al heb gehad, dus hoef ik niet meer.



Overigens qua scheiding erdoor of niet. Zowel ik als mijn vriend zijn officieel nog getrouwd met onze exen. Zodra er een huis en of eigen bedrijf is en de verhoudingen heel goed zijn (vriendschappelijk)is dat praktisch gezien makkelijker dan wel scheiden en is dat absoluut geen reden tot no-go. Juist the opposite: dat betekent dat ze het zo weten te regelen dat er geen scheiding nodig is, en dat betekent dus dat je met iemand te maken hebt die over zn eigen schaduw kan stappen. Natuurlijk is het redelijk evident dat de praktijk wel gescheiden moet zijn: gescheiden huishoudens. Grappig ook is dat in bepaalde kringen het absoluut niet bon ton is om te scheiden, ook al ben je uit elkaar.



Meer no-go is het voor mij iemand die wel gescheiden is maar het alleen maar over zn ex kan hebben, ofwel omdat hij dr haat, danwel er niet overheen is.
@Grumpy: ik ken je eigenlijk niet, maar heb je verhalen over je Tinder date wel gevolgd en gelezen en wil je toch echt even feliciteren met je voorgenomen huwelijk!! Zoooo leuk!! En vooral ook dat het blijkbaar kán via Tinder!!
Tja trouwen waarom trouwen... ik ben net gescheiden. En ik dacht toen ex en ik uit elkaar gingen ook : nou dit was eens maar nooit weer.



En hoe cliché ook...toen kwam hij. Achteraf gezien ben ik uiteindelijk met mijn ex getrouwd met de illusie dat het me meer verbonden zou laten voelen. Een verbondenheid die ik van nature al voel met mijn vriend sinds de eerste weken. Lastig de vinger op te leggen. Een bruiloft gaat dat gevoel niet versterken dus waarom alsnog die stap zetten dacht ik.



Maar als diegene waar je zo veel van houdt, speciaal in Amerika een ring voor je laat maken op Etsy, met daarin persoonlijke dingen gegraveerd die helemaal 'ons' zijn. En als die man jou vertelt dat hij na 3 weken verkering al het gevoel had van 'ik wil de rest van mijn leven bij haar blijven' en 'wij horen bij elkaar'. Tja... toen dacht ik in mijn geval 'we leven maar één keer en hij heeft gewoon gelijk'. En dus wil ik meer dan graag zijn vrouw worden. Ook op papier. Maar wel onder huwelijkse voorwaarden maar dat is puur omdat ik ondanks dat ik me mee laat voeren in onze romantische toestanden ook gewoon op de achtergrond zakelijk wil blijven. Al is het maar zodat mijn vader geen hogere dosis hartmedicatie nodig heeft. Die is namelijk nog aan het bekomen van de scheiding wat ik ook prima snap. Het is puur dus een signaal naar de buitenwereld van JA we lopen hard van stapel maar we gebruiken daarnaast OOK onze hersens.



Bruiloft is ook al gepland. Binnen een uurtje waren we eruit. Dit omdat we er al eerder weleens over hebben lopen fantaseren en ik ook wel wist dat hij tzt met me wilde trouwen. Ik heb gewoon alleen heel ouderwets op het aanzoek gewacht en had geen flauw idee dat dit al zo snel zou komen. Nu alleen nog een datum maar dat zal ergens in de zomer worden. Lekker kleinschalig met alleen onze families erbij. Feest komt wel een keer maar dat zie ik meer voor me als met alle vrienden lekker ergens de kroeg in duiken. Ons gaat het namelijk niet om de bruiloft maar om het huwelijk wat daaruit voortvloeit.
Gefeliciteerd Crumpy, echt superleuk voor je!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grumpy! Hoe lang zijn jullie samen als ik zo vragen mag?
Carpe Diem!
Hahaha een jaar. Vandaar dat mensen het nogal snel vinden gaan. Wijzelf ook maar tegelijkertijd we zijn geen 16 meer.
Alle reacties Link kopieren
Van harte grumpy, leuk dat het zo gelopen is. Fijn hé tinder
Alle reacties Link kopieren
Ik had me toch net een idioot op Tinder. Ik zei dat ik tijdelijk thuis woon omdat ik onbetaald stage loop, krijg ik me toch een denigrerende opmerking. Dat had ik toch wel even beter kunnen regelen? Sowieso denken veel mannen op Tinder dat ze meteen kritiek kunnen leveren. :')
Ik vind het toch een apart iets hoor. Sowieso omdat je alleen maar kunt selecteren op foto en beperkte tekst, en je dus niet altijd kunt inschatten wat voor iemand het is. Dus hoe selecteer je? Ik laat alle kale mannen, mannen zonder tekst, en foto's met meerdere mensen afvallen. Net als foto's tijdens het beoefenen van sport of waarop tatoeages heel overdreven geëtaleerd worden.

Dan het chatten. Had ik er een die bij (best wel vervelend) doorvragen toch nog bij zijn ex in huis bleek te wonen en hij was niet heel aardig over haar. Die figuur vroeg ook na 10 minuten al welke maat kleding ik had. Dat is toch best raar? Dan nog een die helemaal niet single was, maar er wat lolligs bij zocht. En dan nu een die een vraag stelt, die ik beantwoord, en dan pas uren later weer reageert. Heel irritant.
Gefeliciteerd Grumpy!

Ik zit een beetje te dubben of ik mijn goede adviezen voor me zal houden Ik heb het zelf namelijk ook gedaan, samenwonen en gp terwijl we nog in de roze wolk zaten. Daar waren ook kinderen bij betrokken, maar daar trokken wij ons niets van aan want dat zou wel goed gaan. Nou ja, dat bleek dus achteraf helemaal niet handig te zijn. Dus beter is nog even te wachten, goed oefenen met samenwonen, en je eigen huis nog een tijdje achter de hand te houden voor het geval dat.
Wij hokken al half jaar probleemloos aangezien mijn oude huis al vrij snel verkocht was. Ik kom echter geen hypotheek krijgen en huren kon alleen particulier waarbij alle huizen hadden staan Geen huisdieren. Toen zei vriend kom maar hier en als het is opgelost kan je altijd nog zien wat je doet. Net weer mail van ex en notaris gehad en nog steeds niet opgelost grrrr en ondertussen willen zowel vriend als ik niet meer dat ik wegga



(mijn ex is terug naar de flat die nog te koop stond en die is dus nog voor de helft van mij ondanks dat ik nooit heb meegetekend. Leuk joh gemeenschap van goederen. Bank wijst naar notaris en andersom. Ondertussen beweert notaris dat wij ook nog gezamelijke hypotheek hebben lopen wat niet waar is aangezien dat huis half jaar geleden dus al is verkocht ) aaaaahhhh
Alle reacties Link kopieren
Zolang je maar weet waar je kunt wonen als jullie na de roze wolk wel willen dat de ander vertrekt kun je prima snel trouwen natuurlijk. Zelf zou ik het nooit meer te snel doen, dus mijn advies is het zelfde als dat van betjebig.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 24 oktober 2014 @ 13:49:

Die figuur vroeg ook na 10 minuten al welke maat kleding ik had. Dat is toch best raar?



Waarom is dat raar dan? Misschien wilt hij geen vrouw met grote maten. Het is toch ook een vleeskeuring?



Gefeliciteerd GrumpyCat!
Ja what can I say... ik zit hier al ruim een half jaar, zijn kinderen vinden me over het algemeen geweldig (op dit moment eentje even tijdelijk niet omdat ik net een gigantisch stuipen op het lijf rotgeintje met hem heb uitgehaald moehaha) en wij vinden elkaar ook helemaal de bom. Kan je zeggen roze wolk maar aan de andere kant we hebben onze eerste vakantie ook zonder kleerscheuren overleefd en de mensen die dichtbij me staan roepen unaniem dat ik deze moet houden en dat wij een super stel zijn. Garantie heb je nooit. Dat heb ik in mijn vorige relatie wel gemerkt. Dan denk je dat je elkaar kent, ben je al jarenlang bij elkaar en barst de bom alsnog. Maare ben nog niet getrouwd hoor het is niet alsof we morgen bij het gemeentehuis staan.
@ Betjebig ik had in mijn beschrijving staan "in mij schuilt een slanke vrouw maar ik houd haar in toom met koekjes" om aan te geven dat ik niet slank ben. Denk dan ben ik dat gezeik voor.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grumpy, super voor jullie. Qua humor zijn jullie zeker aan elkaar gewaagd Garanties heb je nooit, ik ben 23 jaar getrouwd geweest en ook dat kon kapot. Misschien moet ik ook maar weer eens gaan tinderen
Ja Marjo dat bedoel ik dus. Mijn beste vriendin...22 jaar samen met haar eerste vriendje. Twee kleine kindjes. Hoppa uit elkaar recentelijk. Ik weet dat in dit stadium de roze bril nog best overheerst maar heb echt ook wel om raad gevraagd bij buitenstaanders hoe die tegen onze relatie aankijken zeker omdat die mensen mijn ex ook kennen. En qua humor man o man ik lig zo in een deuk om die gek! De enige manier om te voorkomen dat ooit je hart weer gebroken word is denk ik in mijn eentje met mijn katten 3hoog achter te gaan wonen en hier en daar eens een scharrel uit te nodigen. Of je nou een jaar of 20 jaar bij elkaar bent op het moment dat de ander de kolder in zijn/haar kop krijgt heb je toch geen garanties. Ook maakt het verschil of je fulltime bij elkaar zit of laten we zeggen 2 jaar een LAT relatie hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven