Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?



Bij mij gaat het ongeveer zo:



- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!



naar links!



Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...



Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist



hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
Niet quoten svp ik haal m zo weer weg.



Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn echt leuk samen! Dat DHL shirt doet 'm geen recht haha. Heel veel geluk samen, zo te zien komt dat wel goed
quote:meenjehaastniet schreef op 25 oktober 2014 @ 23:03:

[...]





Waarom is dat raar dan? Misschien wilt hij geen vrouw met grote maten. Het is toch ook een vleeskeuring?



Gefeliciteerd GrumpyCat!

Ik heb drie profielfoto's en op alle drie heb ik dezelfde maat. Alsof ik dan in een chat zou bekennen dat ik die geshopt heb of dat ze 10 jaar oud zijn. Verder noemde hij zichzelf slank. Nou is dat voor mij niet zo'n issue, maar 1,80 m. en 76 kilo vind ik toch niet slank slank. Mijn ex is 10 cm. langer en 3 kilo lichter, dus qua slank ben ik wel wat gewend.

Ik vind het gewoon niet zo leuk als iemand naar mijn maten vraagt. Dat is voor mij 'een ding', maar mannen zouden het onbelangrijk moeten vinden.
Leuke foto Grumpy! En jullie zijn inderdaad een leuk stel (met een apart soort humor ).
Kijk we zijn nerds maar joh het verschil tussen DHL shirt en bijbehorend petje en leuk shirt, tof kapsel is dag en nacht. En man o man we gingen keer naar een burlesque feestje en toen trok hij voor de gelegenheid een driedelig pak aan. Ik kreeg gewoon opvliegers dat ik dacht wow wow wow wow wow. En dan te bedenken dat hij dus in zijn kanariegele shirt inclusief petje op de Tinder foto stond he! Maar iets in zijn blik en zijn leuke beschrijving deed me toch de goeie kant op swipen. Al aarzelde ik wel in het begin. Had er echt een 'dit kan vriezen dit kan dooien' gevoel bij.
Wie naar Beauty en de Nerd keek in t verleden snapt wat ik bedoel. Daar zaten er altijd een paar bij die totaal niet opvielen maar waarbij jij als kijker al wist 'als die de makeover achter de rug hebben dan vechten ze er om'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu weer te tinderen maar oh man dit is echt niks voor mij. Die foto's..!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet doorheen kijken denk ik haha
Kijk ik zeg niet dat je alle engnekken maar moet swipen maar ik geef gewoon aan dat er dus echt wel juweeltjes tussen kunnen zitten ook al zou je dat niet direct denken op het allereerste gezicht. Lastig uit te leggen wellicht. Heb dit topic altijd gevolgd en heb in bepaalde situaties weleens gedacht dat mensen te snel hun conclusies trokken na een chat of een date. Maar das lastig te zeggen als je er zelf niet bij was. De truuk zat hem bij ons erin dat we allebei echt geen verwachtingen hadden en het doel dus ook geen relatie was. Dan kijk je al heel anders tegen het contact aan dan als je op zoek bent naar de potentiële liefde van je leven. Ik dacht bij mijn vriend afgaande op de Tinderfoto's niet meteen van wow wat een lekker ding (dat gele shirt he) maar had wel zoiets van Hee die heeft leuke overeenkomende interesses op FB en een vriendelijke uitstraling. Ik weet zeker als ik echt op zoek was geweest naar een relatie dat ik hem niet naar de goeie kant had geveegd.
Hallo Tinderaars, ik heb (eindelijk) het hele topic gelezen en toch maar besloten om mij ook hier te melden (ook al is Tinder niet mijn enige bron, sta ook op Badoo, enz)



@Grump: van harte! Als het goed voelt voor jullie is het goed, je staat volgens mij nuchter genoeg in het leven. De huwelijkse voorwaarden geven al aan dat je voldoende van de roze wolk bent afgedaald om dit gewoon te doen.



@betjebig: 1.80m en 76kg is best wel slank, wat voor maten ben jij dan gewend bij die benaming?



Overigens best wel essentieel, maten. Ik val zelf beslist niet op overgewicht, heb al eens een (ultra korte) date gehad met iemand die op zijn foto zeker 10 jaar jonger en 20kg lichter was dan IRL.



Wat mij naast alle rare foto's zoals die al zijn genoemd opvalt, is mannen die in hun tekst vermelden dat we voor de buitenwereld elkaar hebben leren kennen in de supermarkt, de kroeg, whatever. Waarbij ik mij dan afvraag: als je je schaamt voor deze manier van daten, waarom doe je het dan?



Hoe staan wij vrouwen hierin? Mijn omgeving weet gewoon dat ik Tinder, Badoo, Meetme, enz als "bron" heb. Hoe is dat bij jullie?
Mijn ouders denken ook gewoon dat hij een pakket kwam bezorgen. Waarom? Ze zijn redelijk tot ernstig digibeet en zien Het Internet als een heeeeeele gevaarlijke plek. Ik kreeg ook regelmatig een preek van mijn vader erover en internet daten was helemaal de duivel. Dus tja wil die arme man niet het onveilige gevoel geven dat ik me met dit soort hekserij bezighou.
En met die huwelijkse voorwaarden dek ik me in tegen een eventuele wolk die toch rozer bleek. Als je zelf het convenant maakt kun je voor rond de 350 euro per persoon weer gescheiden zijn. Das kak maar het is niet anders. Niet dat ik makkelijk over scheiden denk hoor! Maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat dat wil ik ermee zeggen...
quote:GrumpyCat1983 schreef op 26 oktober 2014 @ 08:37:

Mijn ouders denken ook gewoon dat hij een pakket kwam bezorgen. Waarom? Ze zijn redelijk tot ernstig digibeet en zien Het Internet als een heeeeeele gevaarlijke plek. Ik kreeg ook regelmatig een preek van mijn vader erover en internet daten was helemaal de duivel. Dus tja wil die arme man niet het onveilige gevoel geven dat ik me met dit soort hekserij bezighou.Ok, maar dat is dus niet omdat je je ervoor schaamt.
Ikzelf niet dat klopt maar ik weet gewoon zeker dat mijn omgeving niet goed reageert. Daar heb je een punt.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 26 oktober 2014 @ 00:33:

Niet quoten svp ik haal m zo weer weg.

Grump, wat een leuke foto! Gefeliciteerd met jullie huwelijksplannen!



En weet je... Ik had me door jouw verhalen een beeld gevormd van jou en die man van jou. Het ging allemaal niet om het uiterlijk, normaal gesproken had je hem weggeswiped, jij die je slanke figuur in toom houdt met koekjes, jullie zijn übernerds, etc. etc. etc. En nu zie ik een foto van twee supermooie mensen!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 oktober 2014 @ 00:39:

[...]



Ik heb drie profielfoto's en op alle drie heb ik dezelfde maat. Alsof ik dan in een chat zou bekennen dat ik die geshopt heb of dat ze 10 jaar oud zijn. Verder noemde hij zichzelf slank. Nou is dat voor mij niet zo'n issue, maar 1,80 m. en 76 kilo vind ik toch niet slank slank. Mijn ex is 10 cm. langer en 3 kilo lichter, dus qua slank ben ik wel wat gewend.

Ik vind het gewoon niet zo leuk als iemand naar mijn maten vraagt. Dat is voor mij 'een ding', maar mannen zouden het onbelangrijk moeten vinden.



Nee, ok snap je wel.. Als het te zien is op de foto's snap ik ook niet precies waarom hij om je maten vraagt. Snap wel dat de meeste mannen, net als een heleboel vrouwen (waaronder jij), op uiterlijke kenmerken selecteren.



En 1.80m en 76 kilo kan echt heel slank zijn... Jouw vriend van 1.90m en 73 kilo was zeker niet zo gespierd denk ik.. Ik een beetje en ben 1.90 en 85kilo en zo slank als wat..
quote:Rasa schreef op 26 oktober 2014 @ 12:26:

[...]



Grump, wat een leuke foto! Gefeliciteerd met jullie huwelijksplannen!



En weet je... Ik had me door jouw verhalen een beeld gevormd van jou en die man van jou. Het ging allemaal niet om het uiterlijk, normaal gesproken had je hem weggeswiped, jij die je slanke figuur in toom houdt met koekjes, jullie zijn übernerds, etc. etc. etc. En nu zie ik een foto van twee supermooie mensen!Awww weet je het zeker

(als excuus: we zijn hier al 24 uur wakker voor een fundraising event voor het goeie doel...)



Maare die extra kilo's zitten er wel degelijk heur. Ben een maat 44 das niet extreem dik maar al die hipstertjes op Tinder gingen er steevast over zeiken.
Mr en Mrs Aluhoed!



En je hebt natuurlijk gelijk met wat je schrijft over bijvoorbeeld Beauty en de Nerd. Aan veel mannen (en vrouwen) is nog veel eer te behalen. Maar jullie zijn een leuk stel!
Hahaha als ik deze foto bekijk denk ik wel WHAT THE HELL maar hierop doen we het expres he!



Maar goed er zijn gewoon hoop vooroordelen bij mensen. Zo heb ik zelf best een hoog iq en op het gymnasium gezeten en als je dan zo'n DHL pakkie en een vrachtauto ziet kan je als vooroordeel hebben dat iemand dom is of je type niet. Terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Hij heeft gekozen voor werk wat hij oprecht leuk vind en gaat voor geen tien miljoen in een saai kantoor zitten. Die zitten er ook tussen. Als ik bij vrijgezelle vriendinnen en vrienden af en toe hoor om wat voor vage reden ze iemand gelijk al afserveren maar ze ondertussen wel hoor van "ja maar JIJ hebt een leuke vent/relatie" dan denk ik weleens 'ja maar die had ik niet gehad als ik de lat zo hoog had liggen'



(Turq als je meeleest dit gaat niet over jou!!!!!!!!!)
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 26 oktober 2014 @ 13:02:

Hahaha als ik deze foto bekijk denk ik wel WHAT THE HELL maar hierop doen we het expres he!



Maar goed er zijn gewoon hoop vooroordelen bij mensen. Zo heb ik zelf best een hoog iq en op het gymnasium gezeten en als je dan zo'n DHL pakkie en een vrachtauto ziet kan je als vooroordeel hebben dat iemand dom is of je type niet. Terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Hij heeft gekozen voor werk wat hij oprecht leuk vind en gaat voor geen tien miljoen in een saai kantoor zitten. Die zitten er ook tussen. Als ik bij vrijgezelle vriendinnen en vrienden af en toe hoor om wat voor vage reden ze iemand gelijk al afserveren maar ze ondertussen wel hoor van "ja maar JIJ hebt een leuke vent/relatie" dan denk ik weleens 'ja maar die had ik niet gehad als ik de lat zo hoog had liggen' Zoooo waaaar!
Ik zit met wat vragen over wat fatsoenlijk is in het hele datinggebeuren. Ik was/ben tegen het plannen van meerdere eerste dates omdat ik het geen vergelijking/keuring wil laten worden. Maar wat als je dan met twee mannen leuke chatgesprekken hebt en ze willen allebei afspreken? Op basis van het chatten weet je natuurlijk nog helemaal niets, dus om al gelijk te gaan kiezen is ook wat voorbarig. Maar ik zou het niet leuk vinden als een man een aantal vrouwen op rij laat opdraven om daaruit te gaan kiezen, dus dat zou ik zelf ook niet moeten doen.

Nou ja, ik heb dus nu een date gepland Mijn allereerste ooit met iemand die ik niet ken, en ik vind het doodeng. We hebben afgesproken op een doordeweekse dag in de ochtend, dus ontzettend laagdrempelig. En met een eindtijd want we moeten allebei nog werken daarna. We hebben eigenlijk nog maar heel kort gechat want we vonden allebei wel dat te lang chatten alleen maar verwachtingen schept, en met een keertje irl tegenover elkaar zitten kun je zoveel meer zien van de ander.

Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om nog met een ander door te chatten, maar ja die ander was ook leuk (alleen niet zo doortastend door gelijk een ontmoeting voor te stellen).

Hoe pakken jullie dat aan?



En wat ik me ook afvraag... Klikken mannen nu op 'ja' bij alle vrouwen waarvan ze de foto wel aardig vinden? Ik heb namelijk maar een keer of 10 'ja' geklikt en 7 matches. Dat kan geen toeval zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zelfs mannen die op iedereen rechts klikken, omdat ze dan meer kansen hebben.



Omdat vrouwen de keuze hebben (net als in het echt) en het bij Tinder om uiterlijk gaat, zullen mooie vrouwen vaak alleen de hele knappe mannen aanvinken. Waarde van lelijke mannen gaat flink omlaag. Alleen hele knappe mannen krijgen matches met mooie vrouwen, en zelfs dan kan een verkeerde foto of profielzin zorgen dat ze alsnog links swipen.
Alle reacties Link kopieren
haha, cute grumpy!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 oktober 2014 @ 22:38:

Ik zit met wat vragen over wat fatsoenlijk is in het hele datinggebeuren. Ik was/ben tegen het plannen van meerdere eerste dates omdat ik het geen vergelijking/keuring wil laten worden. Maar wat als je dan met twee mannen leuke chatgesprekken hebt en ze willen allebei afspreken? Op basis van het chatten weet je natuurlijk nog helemaal niets, dus om al gelijk te gaan kiezen is ook wat voorbarig. Maar ik zou het niet leuk vinden als een man een aantal vrouwen op rij laat opdraven om daaruit te gaan kiezen, dus dat zou ik zelf ook niet moeten doen.

Nou ja, ik heb dus nu een date gepland Mijn allereerste ooit met iemand die ik niet ken, en ik vind het doodeng. We hebben afgesproken op een doordeweekse dag in de ochtend, dus ontzettend laagdrempelig. En met een eindtijd want we moeten allebei nog werken daarna. We hebben eigenlijk nog maar heel kort gechat want we vonden allebei wel dat te lang chatten alleen maar verwachtingen schept, en met een keertje irl tegenover elkaar zitten kun je zoveel meer zien van de ander.

Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om nog met een ander door te chatten, maar ja die ander was ook leuk (alleen niet zo doortastend door gelijk een ontmoeting voor te stellen).

Hoe pakken jullie dat aan?



En wat ik me ook afvraag... Klikken mannen nu op 'ja' bij alle vrouwen waarvan ze de foto wel aardig vinden? Ik heb namelijk maar een keer of 10 'ja' geklikt en 7 matches. Dat kan geen toeval zijn, toch?



Je bent nieuw op datingpad, begrijp ik. Maar ik denk dat je er veel te serieus naar kijkt. Je bent vrijgezel, in principe sta je open voor een relatie en dus spreek je zo nu en dan met wat mannen op internet en ga je er soms een kop koffie of glas wijn mee drinken.



En mijn ervaring is dat dat 8 van de 10 keer gewoon gezellig is. 1 van de 10 keer is er absoluut geen klik en is het stom en 1 van de 10 keer zou het misschien best iets kunnen worden. Met die laatste ga je dan nog eens wat drinken of een hapje eten. En dan pas ben je aan het daten en dan kan het alsnog helemaal niets worden. Of wel. Kort of lang. Seks of liefde. Alles is mogelijk.



Daten is dan dus iets anders dan een rij mannen of vrouwen op audiëntie vragen en daar je keuze uit maken. Het is bovendien een tweezijdig iets.



Ik zie er dus helemaal niets slechts in om ook met die ander door te chatten en -als dat contact leuk blijft (want sommige mannen zijn opeens net zo snel weer verdwenen als dat ze op kwamen duiken) ook eens iemand te ontmoeten.
Lees hier regelmatig mee, en wilde GrumpyCat nog even feliciteren met de verloving!! Super leuk



Heb tinder al een tijdje, maar niet altijd even actief, en vanavond heb ik m'n eerste tinder date! We hebben echt nog heel weinig contact gehad, weet nog net waar hij woont en wat hij ongeveer doet. Maar toen hij voorstelde om wat te gaan drinken dacht ik, waarom niet. Ik heb nul verwachtingen, ben naar niks serieus op zoek en als het alleen om de gezelligheid en seks gaat vind ik het prima.

Wel spannend en leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven