dochter 16 met man 27

07-06-2008 10:20 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee



Ik heb een serieus probleem en wil graag weten hoe jullie hierover denken.



Bij toeval ben ik erachter gekomen dat mijn dochter van 16 iets heeft met een man van 27. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). Ze heeft diverse vriendjes gehad maar het gaat altijd uit omdat ze die jongens te kinderachtig vind en ze ook vlug benauwd raakt als ze te serieus worden. De eerste keer dat ze met een oudere kwam, zij toen 15 hij 20, moest ik al over mijn grens heengaan, maar omdat ze erg volwassenen is voor haar leeftijd en jongetjes van haar leeftijd gewoon kinderachtig vind, ben ik hierover heen gestapt. Maar die jongen was ook weer te serieus. Ze heeft nog iemand van 22 gehad, maar toen die sex wou is ze afgehaakt. Ze is dus nog niet sexueel actief, tenminste niet all the way.



Nu is er die dus van 27! pfffff moeilijk hoor. Ik denk dat als ze 5 jaar ouder was en ze had iemand die dan 11 jaar ouder was, ik er geen probleem mee zou hebben. Maar ze is nu pas 16, vind ik nog wat jong.



Haar vader die hertrouwd is, kent die man goed en hij komt ook bij haar vader en zijn vrouw over de vloer. Zij weten hiervan af, en staan hierachter.



Graag wil ik jullie mening horen......
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Zoals je al zegt, als het te serieus wordt of als ze seks willen haakt ze af. En misschien gaat ze een stap verder met seks dan nog zal ze af gaan haken als het serieus wordt.
Alle reacties Link kopieren
mmm ontzettend moeilijk. Ik ben het met je eens dat het leeftijdsverschil nu wel erg groot is, met name omdat zij nog zo jong is. Zij heeft gewoon heel andere behoeften dan hij. Ik hoop dat ze die wel gewoon vasthoudt en niet overboord gooit voor hem. Als moeder kan je hier volgens mij weinig aan doen behalve er voor haar zijn. Als je uitspreekt dat je het liever anders had gezien heeft zij straks nog meer redenen om het vol t houden.

Mijn zusje had een vriend waar mijn ouders het helemaal niet mee eens waren en die lieten dat heel duidelijk weten. Gevolg was dat ze juist koppig werd en veel te lang bij hem is gebleven, gewoon om te bewijzen dat ze wel een goede vriend had gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Zij lijkt goed voor zichzelf op te kunnen komen. Als het te ver gaat, houdt ze de boot wel af.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve profielschets geef jij van je dochter. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). :-O



Tsja, ik vind het ook aan de oude kant, maar verbieden gaat je niet lukken. Gelukkig dat haar vader de man kent, en blijkbaar hem zijn dochter toevertrouwd. Dat moet je toch enigszins gerust stellen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ja ambriosia, dat herken ik wel. Had, toen ik 14 was, een vriend van 21. Mijn ouders waren falikant tegen. Ik had het na een paar weken al gezien, maar door de reacties van mijn ouders ben ik door gegaan.



Ze heeft het mij nog niet verteld. Normaal verteld ze veel hoor. Maar haar vriendin, ook 16, had een relatie met een man van 25 en ik heb daar toendertijd nogal negatief op gereageerd. Zoiets van: "wat moet zo`n vent met zo`n jong grietje, kan die niks van zijn eigen leeftijd krijgen. Die viezerik!!!"

Ik denk dat mijn dochter door die opmerking het niet aan mij durft te vertellen.
Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Moeilijk hoor...

Ik zou hem eens uitnodigen bij je thuis. Kan je zien wat voor type het is. Misschien is het wel een hele aardige, zorgzame, rustige jongen....



En wat Ambrosia ook al zegt: hoe meer je er tegen in gaat, hoe sneller je haar in zijn armen zal jagen.



Je mag best zeggen dat je hem graag een keer wilt ontmoeten en dat je bijvoorbeeld wilt dat hij haar een keertje thuis op haalt voordat ze naar de bios gaan ofzo. Dan kan je hem even kort persoonlijk spreken en hem dan bv uitnodigen om een week later te komen eten ofzo.
Alle reacties Link kopieren
De enige reden waarom hij met zon jong ding wil is de seks. Voor de rest hebben ze geen overeenkomsten waarschijnlijk. Ik zou zeker even goed in gesprek gaan met haar.
Alle reacties Link kopieren
Kijk vooral naar haar positieve kanten: blijkbaar kent ze haar grenzen goed en weet zxe die ook goed te bewaken. Daarnaast; het feit dat jij weet hoever ze gaat met seksulaitiet, betekent dat ze heel vertrouwelijk met je is. Koester dat! Volgens mij heb jij best een 'volwassen'/ verantwoordelijke dochter, voor haar leeftijd!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
oh, en gewoon eerlijk zeggen hoe je gehoord hebt dat ze met deze man is. En dan zeggen dat je je zelf nog wel kan herinneren dat je toen zo negatief was over haar vriendin en haar oudere vriend. En dat je het toch eigenlijk zelf ook niet goed weet en hem een eerlijke kans zou moeten geven, ondanks zijn leeftijd omdat je van haar vader gehoord hebt dat het een hele aardige jongen is. En dan dus vragen of ze hem een keertje mee neemt. Weet ze ook dat jij ook een ouder vriendje hebt gehad toen je jong was? Misschien goed om daar met haar over te praten.
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes schreef op 07 juni 2008 @ 10:35:

Wat een negatieve profielschets geef jij van je dochter. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). :-O



Tsja, ik vind het ook aan de oude kant, maar verbieden gaat je niet lukken. Gelukkig dat haar vader de man kent, en blijkbaar hem zijn dochter toevertrouwd. Dat moet je toch enigszins gerust stellen?




Tja als ik het nalees heb je natuurlijk gelijk. Dat komt heel negatief over terwijl ze een schat van een meid is.

Ik denk dat ik het vermeldde omdat ik denk dat dat de reden is dat oudere mannen op haar vallen. Ze is idd nogal flink en ik merk dat ze veel aandacht van ouderen krijgt.

De jongens van haar leeftijd vallen niet meer op haar, op een enkeling na. En ik denk dat dat ze iemand "neemt" om iemand te hebben, begrijp je? Ik vind het ietwat moeilijk te verwoorden.



Ik ben zelf erg dik geweest vroeger en had nauwelijk sjans. Toen liep ik mijn nu exman tegen het lijf die op dikke vrouwen viel. Ik ben met hem in zee gegaan maar was niet dolverliefd op hem, maar ik had iemand. Ik hoorde erbij. Dat was natuurlijk helemaal een verkeerde reden, en ik ben bang dat dit nou ook bij mijn dochter gebeurd.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je persoonlijk vrij negatief reageren. Ze is 16, het zijn haar keuzes. Ik begrijp je zorgen wel, die zou ik ook hebben. Maar ze klinkt als een meisje dat volwassen is voor haar leeftijd en geen zin heeft in "jongetjes". Tja wat doe je eraan? Weinig tot niks.



Daarnaast, de ene man van 27 is de andere niet. Leer hem eerst eens kennen, bekijk de wisselwerking tussen die twee. Ik zou haar steunen en stimuleren om erover te praten en dat kan alleen als je het niet bevooroordeeld benadert maar haar echt de ruimte geeft erover te praten. Heb wat meer vertrouwen in haar en haar oordelingsvermogen en bescherm haar op een minder dwingende manier. Dat kun je heel subtiel doen.
Alle reacties Link kopieren
Missch moet ik even vermelden hoe ik erachter ben gekomen.



Mijn dochter heeft haar eigen pc en ik mijn laptop. Ik was vanmorgen de prullenbak op aan het ruimen van mijn laptop en kwam daar een document tegen dat ik niet kon. Het document had een meisjesnaam gekregen. Ik heb het teruggeplaatst en geopenend en het was dus een opgeslagen gesprek tussen mijn dochter en die man, die mijn dochter in een worddocument had geplakt.

Ik wilde het eigenlijk sluiten toen ik op de woorden stuitte: "weet je moeder het al?' en ben toen verder gaan lezen.



Ik kan dus niet tegen mijn dochter zeggen dat ik het weet omdat ik haar privacy geschoken heb.
Alle reacties Link kopieren
Joldan, je dochter zal haar eigen weg moeten vinden. Projecteer je eigen gevoelens niet op haar. Dit is wat jij hebt meegemaakt, jouw angst, jouw onzekerheid.



Er zijn legio mannen die volle vrouwen prachtig vinden, probeer het ook naar haar toe niet zo negatief te benaderen. Sommige meisjes van 16 zijn serieuzer dan anderen en komen daarom met oudere jongens thuis. Vaak zijn die jongens juist wat jong voor hun leeftijd. Zo te horen kiest ze wel goede karakters uit, dat zou ik persoonlijk belangrijker vinden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
joldan schreef op 07 juni 2008 @ 10:41:

Ik ben zelf erg dik geweest vroeger en had nauwelijk sjans. Toen liep ik mijn nu exman tegen het lijf die op dikke vrouwen viel. Ik ben met hem in zee gegaan maar was niet dolverliefd op hem, maar ik had iemand. Ik hoorde erbij. Dat was natuurlijk helemaal een verkeerde reden, en ik ben bang dat dit nou ook bij mijn dochter gebeurd.....
Kijk uit dat je dat niet projecteert op haar :) . Ze is een ander mens, wie weet is zij daar heel anders in. Ze klinkt alsof ze goed grenzen kan trekken, weet je zeker dat ze zo onzeker is? Of "verwacht" je dat nav haar figuur? Elke puber heeft het weleens moeilijk, twijfelt weleens aan zichzelf denk ik maar dat hoeft niet te betekenen dat ze geen zelfvertrouwen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als je er op die manier bent achter gekomen, hoe weet je dan dat haar vader hier achter staat?



Vreemd trouwens dat hij niets tegen jou heeft gezegd....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Pin je niet heel erg vast op het leeftijdsverschil, maar kijk naar hoe hij is. Misschien is hij wel heel 'jong' voor zijn leeftijd, net als je dochter 'oud' voor haar leeftijd is.

En als je het echt niet ziet zitten tussen die twee, ga er dan niet tegenin, maar accepteer hem. Als je er tegenin gaat, dan heb je grote kans dat ze juist bij hem blijft, al was het alleen maar om jou een hak te zetten.



Stel dat het wel een leuke man is en ze blijven jaren bij elkaar, dan lijkt uiteindelijk het leeftijdsverschil kleiner te worden. Mijn man is ook 11 jaar ouder dan ik ben, maar met 25 is het toch net even anders als met 16.
Alle reacties Link kopieren
Alleen al het feit dat ze het afkapt wanneer het te serieus wordt of wanneer die jongens dingen willen die zij niet wil, is voor mij een teken dat ze wel degelijk sterk in haar schoenen staat en niet zomaar een relatie met iemand aangaat. Want dan zou ze accepteren dat ze over haar grenzen heengaan om die jongen maar niet te verliezen. En dat doet ze niet. Klinkt als een sterke meid :) .
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik moet mijn eigen onzekerheid van vroeger niet op haar projecteren.



Ik vind het wel een goed idee wat iemand hier schrijft: hem hier thuis uitnodigen en dan mijn eigen oordeel vormen.

Ik zou never nooit niet tegen haar zeggen dat hij mij niet aanstaat als het zo zou zijn, want dat is haar eigen keuze.

Maar ik vind het verdomd moeilijk om voor te stellen dat mijn kleine meid met een man van 27........ begrijp je??



En ik kan hem natuurlijk niet uitnodigen want ik weet officieel van niks...
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes schreef op 07 juni 2008 @ 10:49:

Als je er op die manier bent achter gekomen, hoe weet je dan dat haar vader hier achter staat?



Vreemd trouwens dat hij niets tegen jou heeft gezegd....




Oh poezewoes je klinkt een beetje wantrouwend naar mij toe, net alsof je me niet geloofd.



Ik weet dat omdat dat in het gesprek vermeld stond. Dat haar vader en vrouw erachter waren gekomen dat ze wat voor elkaar voelden en dat ze erachter stonden. Dat ze, zolang ik nog niks weet, elkaar konden ontmoeten bij haar vader thuis.



En hij heeft niks tegen mij gezegd omdat onze verhouding niet goed is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan moet je dus haar vader bellen, en zeggen dat je vermoedt dat je dochter een relaite met die oudere man heeft.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn dochter is pas 11, maar ik zou toch even niet weten wat te doen vrees ik als ik in jouw schoenen stond. Ik vind het randje pedofilie, en ik zou er fel op tegen zijn.....Kom over 5 jaar nog maar eens terug zou ik willen zeggen....maar goed......ik sta niet in jouw schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Moet wel even kwijt dat ik het fijn vind dat jullie zo massaal reageren!!! Dank je wel hiervoor.....:)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Joldan,



Hoe jij je dochter omschrijft, afhaken omdat vorige vriendjes sex wilden of te serieus werden klinkt mij juist erg positief en volwassen in de oren. Zeker voor iemand van 16! Meiden van die leeftijd kunnen juist erg onzeker zijn en misschien dingen doen waar ze niet aan toe zijn.

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar misschien moet je haar het voordeel van de twijfel geven.

Het klinkt alsof ze goed weet wat ze wel/niet wil wat betreft relaties en sex.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening wordt hier te snel geconcludeerd dat je deze relatie niet kunt tegenhouden. Ik vind het verschil in ontwikkeling tussen en zestienjarige en iemand van zevenentwintig onacceptabel groot en dat maakt dat deze relatie op dit moment niet in het belang van je dochter is. Een puber van zestien heeft behoefte aan duidelijke kaders en is in mijn ervaring vaak wel degelijk bij te sturen. Ik zou dus niet akkoord gaan hiermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven