dochter 16 met man 27

07-06-2008 10:20 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee



Ik heb een serieus probleem en wil graag weten hoe jullie hierover denken.



Bij toeval ben ik erachter gekomen dat mijn dochter van 16 iets heeft met een man van 27. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). Ze heeft diverse vriendjes gehad maar het gaat altijd uit omdat ze die jongens te kinderachtig vind en ze ook vlug benauwd raakt als ze te serieus worden. De eerste keer dat ze met een oudere kwam, zij toen 15 hij 20, moest ik al over mijn grens heengaan, maar omdat ze erg volwassenen is voor haar leeftijd en jongetjes van haar leeftijd gewoon kinderachtig vind, ben ik hierover heen gestapt. Maar die jongen was ook weer te serieus. Ze heeft nog iemand van 22 gehad, maar toen die sex wou is ze afgehaakt. Ze is dus nog niet sexueel actief, tenminste niet all the way.



Nu is er die dus van 27! pfffff moeilijk hoor. Ik denk dat als ze 5 jaar ouder was en ze had iemand die dan 11 jaar ouder was, ik er geen probleem mee zou hebben. Maar ze is nu pas 16, vind ik nog wat jong.



Haar vader die hertrouwd is, kent die man goed en hij komt ook bij haar vader en zijn vrouw over de vloer. Zij weten hiervan af, en staan hierachter.



Graag wil ik jullie mening horen......
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens niet relevant voor deze kwestie, of ik verliefd zou kunnen worden op een jongen van 16.

Dat zegt niets over de vraag of een 'gezonde' jongen van 27 verliefd kan worden op een meisje van 16.

Ik kan bijvoorbeeld niet verliefd worden op bepaalde types waar sommige andere vrouwen massaal op vallen. De een valt op oud, de ander op jong, de een op dik, de ander op dun, de een op lang, de ander op kort, de een op blond, de ander op donker, de een op een atleet, de ander op een filosoof... Ieder zijn smaak!

Op wie ik verliefd kan worden, is dus niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Reiger 100, al vind ik een jongeman van 27 die verliefd is op een meisje van 16 ongezond, maar dat wist je al.



Sterker nog ik vind het ziek.
Ik zit in de omgekeerde situatie. Mijn zoon van 20 heeft een relatie met een vrouw van 40!!! Twee kinderen 9 en 11. Even voor de goede orde. Zij is ouder dan mij. Mijn zoon woont er doordeweeks al mee samen. Geloof mij, ik kan het hem niet verbieden, maar never nooit dat die vrouw 1 voet over mijn drempel zet.
En vanuit mijn situatie bekeken, ik vind het niet alleen ziek, ik vind het supergestoord
Alle reacties Link kopieren
Ipodwoman, ik begrijp maar niet dat jij de man van bijvoorbeeld love2dance, en nog een paar anderen die al jaren gelukkig getrouwd zijn, ziek blijft noemen. Als ze ziek waren, zouden ze geen gelukkig huwelijk kunnen hebben. Wat je zegt (nl dat álle mannen van 27 die een relatie hebben met een 16-jarig meisje ziek zijn) kan dus gewoon niet kloppen, aangezien de feiten het tegenspreken.
Alle reacties Link kopieren
Prada, ik begrijp dat je daar niet gelukkig mee bent, want zo iets is erg ongebruikelijk (in onze maatschappij althans) en dus verontrustend.

Maar ik denk dat je zoon gelukkiger wordt als je die vrouw probeert te accepteren dan als je dat niet doet. (Ongeacht hoe dit uiteindelijk afloopt). En daar gaat het toch om, om het geluk van je zoon, of niet?
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef op 12 juni 2008 @ 20:55:

Prada, ik begrijp dat je daar niet gelukkig mee bent, want zo iets is erg ongebruikelijk (in onze maatschappij althans) en dus verontrustend.






Huh? Wat krijgen we nu ineens, een vrouw van 40 met een volwassen vent van 20 is verontrustend???? Neem me even niet kwalijk, maar dit is wel meten met 2 maten.



Ik ben zelf trouwens al een eind in de 30 en heb een minnaar van 25...zeker ook verontrustend!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen als mijn dochter van 16 thuiskomt met een man van 27...



Ik zou voorstellen om 2 jaar te wachten. Als het hem ernst is, en respect heeft voor haar als mens, dan doet hij dat.
Reiger, ik ga niet eens de moeite nemen om haar te accepteren. Het druist tegen al mijn gevoelens in. buiten dat is mijn zoon drugsgebruiker, net de kliniek uitgetrapt, dus ik denk dat hij gewoon een helpende hand nodig heeft. daar moet je dus als 40 jarige geen misbruik van maken.
Zamirah, sorry, ik wilde je niet kwetsen. Ik verwoord alleen mijn eigen gevoelens.
Daarbij is zij alcoholiste. (Elkaar in de kliniek ontmoet), gewoon twee sukkels die elkaar opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 12 juni 2008 @ 21:02:

[...]





Huh? Wat krijgen we nu ineens, een vrouw van 40 met een volwassen vent van 20 is verontrustend???? Neem me even niet kwalijk, maar dit is wel meten met 2 maten.



Ik ben zelf trouwens al een eind in de 30 en heb een minnaar van 25...zeker ook verontrustend!!!
Zamirah, ik zei dit een beetje ironisch...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat het gemiddelde meisje van 16 volwassener is dan de gemiddelde vent van 20! Dat is tenminste mijn eigen ervaring. Maar er zijn vast legio uitzonderingen.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef op 12 juni 2008 @ 21:07:

Daarbij is zij alcoholiste. (Elkaar in de kliniek ontmoet), gewoon twee sukkels die elkaar opzoeken.




Reden te meer om te proberen ze te helpen en om er voor je zoon te zijn en hem niet te laten vallen en hem nog verdrietiger te maken door je zo hard en onverbiddelijk op te stellen.

Ik heb alle begrip voor je gevoel trouwens! Maar soms moet je je daar overheen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef op 12 juni 2008 @ 21:09:

[...]





Zamirah, ik zei dit een beetje ironisch...
O, okay, gelukkig maar. Ik dacht al.
Ik vind de gemiddelde vent van 20 ook niet bijzonder volwassen. De gemiddelde vent van 27 zou dat zo langzaam aan echter wel moeten zijn. En wat moet je dan met een puber? Een scholier? Een meisje dat bij haar ouders woont, naar school gaat, giebelt met vriendinnen, zich nog vreselijk druk maakt over dingen waar pubermeisjes zich druk om maken en die gewoon echt nog niet volwasen is.

16 en 18, prima. 16 en 20, nog net acceptabel. (Want ja, de gemiddelde 20-jarige jongen is ook nog niet bijzonder volwassen.) Ouder dan dat? Dan hoef je er écht niet blij mee te zijn. Het leeftijdsverschil, de fases in het leven, zijn dan gewoon heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah, hoewel ik het zelf niet verontrustend vind, net zomin als ik een relatie tussen een 16-jarig meisje en een 27-jarige jongen zomaar als rampzalig beschouw, heb ik begrip voor het feit dat veel mensen zich daar wel degelijk zorgen over maken. Zoiets beantwoordt namelijk niet aan de huidige maatschappelijke standaarden, en dus maken veel mensen zich er zorgen over en vinden ze dat het pervers, ziek, enz. is.

Net zoals lange tijd gedacht werd (en door sommigen nog altijd) dat homo's pervers en ziek zijn.

Net zoals lange tijd door blanken gedacht werd dat zwarte mensen geen ziel hebben. Of zoals mannen dachten dat vrouwen niet in staat waren om arts te worden.

Alles wat ongebruikelijk is, wordt verworpen. Zonder zich af te vragen of dat terecht is.

Ik kan dat begrijpen, mensen nemen nu eenmaal veel zaken/standpunten die de maatschappij hen op dat moment oplegt, voor vanzelfsprekend aan.

Maar ik zelf probeer me altijd kritisch af te vragen waarom iets goed of slecht zou zijn, vandaar dat ik er soms wat afwijkende standpunten op na hou.
Alle reacties Link kopieren
tangerine schreef op 12 juni 2008 @ 21:50:

Een meisje dat bij haar ouders woont, naar school gaat, giebelt met vriendinnen, zich nog vreselijk druk maakt over dingen waar pubermeisjes zich druk om maken en die gewoon echt nog niet volwasen is.



Niet alle meisjes van 16 zijn domme wichten die zich druk maken over allerlei onbelangrijke dingen. Er is heel veel verschil tussen meisjes van 16.



16 en 18, prima. 16 en 20, nog net acceptabel. (Want ja, de gemiddelde 20-jarige jongen is ook nog niet bijzonder volwassen.) Ouder dan dat? Dan hoef je er écht niet blij mee te zijn. Het leeftijdsverschil, de fases in het leven, zijn dan gewoon heel groot.



Tussen twee volwassen personen kunnen ook heel veel verschillen bestaan, verschillen in interesses, belevingswereld, manier van denken over relaties. Die relaties houden dan meestal niet erg lang stand. Datzelfde geldt ook voor de relaties tussen een 16 en 27-jarige: als de verschillen echt te groot zijn, zal de relatie niet lang stand houden. Waarom zou dat erger zijn dan bij een relatie tussen 2 16-jarigen, die ook dikwijls niet lang stand houdt?

En als de relatie wel standhoudt, zullen de verschillen in leeftijd geleidelijk aan minder belangrijk worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind elk leeftijdsverschil in principe prima, zolang het maar om volwassen mensen gaat.



Dus een man van 24 met een vrouw van 33, prima. Een vrouw van 20 met een man van 35, mijn zegen hebben ze. Een vrouw van 32 met een man van 56: ook nog goed. Een man van 34 met een vrouw van 42, is okay. Mij hoor je niet klagen zolang het om volwassen mensen gaat.
Ik ben het helemaal eens met Zamirah. Als het om volwassen mensen gaat zal ik de keus hooguit niet begrijpen, me verwonderen, maar daar houdt het mee op.

Het gaat hier NIET om volwassen mensen. Dan kun je 10x roepen dat bepaalde 16-jarigen zo volwassen zijn, dat zijn ze NIET. Ze gaan naar school, ze wonen bij pappa en mamma, het zijn pubers, geen volwassenen. Ook al doen ze alsof ze 20 zijn, ze zijn het NIET. Ook al zien ze er misschien 'ouder uit', het zijn gewoon nog pubers. Onvolwassen mensen. En ja, dan vind ik het erg ja. Als je dan wilt experimenteren, prima. Maar wel met iemand van je eigen leeftijdscategorie... En niet iemand van 27 , die VOLWASSEN is.

(En als ie zich gedraagt als een puber, is er ook iets mis met die 27-jarige, maar dat terzijde.)

Als het Heuse Echte Liefde is, wachten ze wel 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets toe tevoegen aan Zamirah en Tangerina: helemaal juist.
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef op 12 juni 2008 @ 20:52:

Ipodwoman, ik begrijp maar niet dat jij de man van bijvoorbeeld love2dance, en nog een paar anderen die al jaren gelukkig getrouwd zijn, ziek blijft noemen. Als ze ziek waren, zouden ze geen gelukkig huwelijk kunnen hebben. Wat je zegt (nl dat álle mannen van 27 die een relatie hebben met een 16-jarig meisje ziek zijn) kan dus gewoon niet kloppen, aangezien de feiten het tegenspreken.






:worship: hier heb ik niks meer aan toe te voegen Reiger100. Maar ik denk dat weinig uithaalt wat we hier ook neerschrijven.

Blijkbaar kunnen mensen zich niet voorstellen dat er meiden zijn die op 16 jarige leeftijd wel volwassener zijn en tuurlijk heb ik de jaren erna nog veel geleerd maar hij ook daar deed onze leeftijd niks aan af. Nog steeds ben ik van mening dat ik veel volwassener was op die leeftijd dan meiden die ik nu ken en die eind 20 zijn.

Ik was toen al getrouwd ( met 20 jaar en nee dat was niet door hem maar dat wilde ik zelf)



Het heeft eigenlijk gewoon geen zin om er tegenin te gaan hier want het interresseert ze toch geen biet las ik.

Waarom zit je dan op een forum vraag ik me af als je toch alleen maar openstaat voor je eigen mening en die van anderen alleen afkraakt.

Ieder mag zijn mening hebben geen punt, kan me voorstellen dat iemand er moeite mee heeft heb ik ook al eerder aangegeven hier in dit topic.

Maar zoals reiger ook al zei hierboven...mijn man nog steeds bestempelen als perverseling dat komt op mij over als totaal RESPECTLOOS!!!

laat iedereen in zijn eigen waarde aub zonder tig keer te zeggen dat het smerig is ( iedereen weet ondertussen toch al hoe er over gedacht word)
love2dance schreef op 13 juni 2008 @ 09:06:

[...]





Het heeft eigenlijk gewoon geen zin om er tegenin te gaan hier want het interresseert ze toch geen biet las ik.

Waarom zit je dan op een forum vraag ik me af als je toch alleen maar openstaat voor je eigen mening en die van anderen alleen afkraakt.

Jullie zitten toch ook alleen maar jullie visie te verdedigen? Jullie snappen toch ook niet dat er mensen zijn die hun dochters wél behoeden voor oudere mannen?
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 13 juni 2008 @ 09:09:

[...]





Jullie zitten toch ook alleen maar jullie visie te verdedigen? Jullie snappen toch ook niet dat er mensen zijn die hun dochters wél behoeden voor oudere mannen?
Zo komt het zeker niet op mij over. De mensen die hier positief over waren vanuit eigen ervaringen, waren tegelijkertijd wel kritisch in de zin: wat voor man het is, wat voor motieven hij heeft enz. Ze zeggen alleen maar dat het niet verderfelijk of pervers hoeft te zijn en ik vind het zelf idd ook nogal wat, om dat stigma op iemands voorhoofd te drukken die je niet eens kent.
Alle reacties Link kopieren
Ik druk geen stigma op iemands hoofd bij voorbaat hoor.



Ik vind in het algemeen dat iemand van 27 geen relatie moet aangaan met iemand van. 16. Dat vind ik ongezond, ziekelijk, en nog strafbaar ook. Een man van 20 met een vrouw van 40: geen probleem; een vrouw van 18, met een van van 36: geen probleem, zoals al eerder iemand zei. zolang het maar volwassenen zijn. en ik akn absoluut niet begrijpen dat iemand van 27 serieus een relatie wil met een meisje van 16. Daar zit meer achter. Als hij echt om het meisje geeft, wacht hij 2 jaar.



En nu hou ik erover op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven