dochter 16 met man 27

07-06-2008 10:20 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee



Ik heb een serieus probleem en wil graag weten hoe jullie hierover denken.



Bij toeval ben ik erachter gekomen dat mijn dochter van 16 iets heeft met een man van 27. Korte profielschets dochter: ze is dus 16 en klein en te zwaar, erg onzeker (vind ik dan). Ze heeft diverse vriendjes gehad maar het gaat altijd uit omdat ze die jongens te kinderachtig vind en ze ook vlug benauwd raakt als ze te serieus worden. De eerste keer dat ze met een oudere kwam, zij toen 15 hij 20, moest ik al over mijn grens heengaan, maar omdat ze erg volwassenen is voor haar leeftijd en jongetjes van haar leeftijd gewoon kinderachtig vind, ben ik hierover heen gestapt. Maar die jongen was ook weer te serieus. Ze heeft nog iemand van 22 gehad, maar toen die sex wou is ze afgehaakt. Ze is dus nog niet sexueel actief, tenminste niet all the way.



Nu is er die dus van 27! pfffff moeilijk hoor. Ik denk dat als ze 5 jaar ouder was en ze had iemand die dan 11 jaar ouder was, ik er geen probleem mee zou hebben. Maar ze is nu pas 16, vind ik nog wat jong.



Haar vader die hertrouwd is, kent die man goed en hij komt ook bij haar vader en zijn vrouw over de vloer. Zij weten hiervan af, en staan hierachter.



Graag wil ik jullie mening horen......
ambrosia9 schreef op 07 juni 2008 @ 14:29:

[...]





Mee eens, dat bedoelde ik ook. Dat het goed voelt zegt niet zoveel, het zegt niet dat het ongezond is en ook niet dat het gezond is.
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
girlxxx schreef op 07 juni 2008 @ 14:36:

Ik wilde nog even wat toevoegen, er is een heel verschil tussen 14 en 18 jaar. Als je 18 bent kun je in principe al uitgezonde worden door de regering om in andere landen (afganistan) mensen dood te schieten, met andere woorden je bent volwassen. Mag je dan ook alsjeblieft uitkiezen op wie je verliefd word.
Als je 18 bent vind ik het al een heel ander verhaal, dan ben je idd al verder ontwikkelt dan een meisje van 15-16. Ben trouwens ontzettend tegen het uitzenden van 18 jarige jongens en meisjes, heb daar echt verschrikkelijke verhalen over gehoord. Geloof niet dat je dan al echt volwassen bent, ik hou dan toch 21 aan.
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, je hebt helemaal gelijk. Ben zowiezo tegen oorlog.
Alle reacties Link kopieren
dochter is 16 en erg jong valt nog onder jouw verantwoordelijkheid, dus als moeder zou je paal en perk kunnen stellen, of het zinvol is betwijfel ik
Alle reacties Link kopieren
ze is nog erg jong... maar zo te lezen weet ze wel goed aan te geven wat ze wel of niet wilt. Zorg dat je er voor open staat, zodat ze met problemen wel naar jou toe zal komen!
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen de openingspost gelezen en daar wilde ik op reageren.



Ik lees dat je vind dat je dochter erg onzeker is...zou het kunnen zijn dat ze haar zekerheid bij hem vandaan haalt? Wellicht kun je haar leren dat die zelfverzekerdheid in haar zelf zit, dat ze daar zelf bij kan en dat ze daarvoor niet een ander nodig heeft. Dat niet een man zegt dat ze mooi is, maar dat ze zelf vind (en ziet) dat ze mooi is?



16/27 vind ik onacceptabel, hoewel je dochter zich ouder kan voordoen dan kinderen van haar leeftijd, is ze nog maar wel pas 16 jaar oud! Zo'n meiske heeft toch hele ander gedachte's, behoefte's, sturing en opvoeding nodig dan een volwassen vent van 27??
Alle reacties Link kopieren
Als dat meisje niets tegen haar zin doet dan zie ik het probleem niet zo. We maken allemaal onze keuzes en we mogen gelukkig ook verkeerde keuzes maken. Daar leer je van als het goed is.

Dus misschien worden die 2 samen 80, misschien blijft ze na een tijdje achter met een gebroken hart. Ervaring rijker, illusie armer.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze heeft nog wel haar naiviteit.



En dat is wel gevaarlijk.



Misschien weet ze wel wat ze precies wil, maar kom op, 16!!!! Wie is er dan geestelijk volwassen?? Dat kan toch helemaal niet!



Als moeder zou ik haar wel het gevoel geven dat je achter haars taat, en mocht het fout gaan dat je er dan voor haar zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die naiviteit raken we toch allemaal door schade en schande kwijt? En meiden van 16 zijn toch helemaal niet zo naief? Die weten meer vaak meer dan ik op die leeftijd en geloof mij, ik wist behoorlijk wat.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, het is een vaststaand feit dat je hersenen in de pubertijd nog volop in ontwikkeling zijn en je dan gewoonweg nog minder 'mogelijkheden' hebt om (emotionele) dingen te overzien, jezelf in een realistisch perspectief in verhouding tot anderen kan zien, enz.

Niet voor niks lijken pubers heel erg op hun eigen behoeftes gericht, dit is leeftijdsadequaat, omdat zij nog een aantal dingen moeten ontwikkelen.

Dus weten wat je wil en de situatie overzien kan in de meeste gevallen nog niet op je 16e. Weliswaar denkt diegene dat op dat moment wel, maar het is een momentopname en pas wanneer je verder bent in je ontwikkeling kan je beter bepaalde keuzes maken.



Wat me verder ook opvalt is dat deze jongedame heel goed (onbewust) op zoek kan zijn naar een vaderfiguur en dat verward met liefde. Haar ouders zijn gescheiden, haar moeder heeft een moeilijke relatie achter de rug. Weliswaar heeft zij contact met haar vader en heeft haar moeder een partner, maar het kan heel goed zijn dat zij toch op zoek is naar geborgenheid en veiligheid van "een vader" en dat vindt in haar vriend van 27. En ondanks dat zij en haar vriend zich hiervan waarschijnlijk totaal niet bewust zijn, is dit wel een ongelijkwaardige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, meiden van 16 hoe wijs ze ook zijn, naief zijn ze ook. Misschien niet zó naief, maar ook nog niet van fouten geleerd, en dat moet indd ooit ns gebeuren.



Maar zou dat als moeder zijnde niet vergeten, that's all I'm saying
Alle reacties Link kopieren
mooi gezegd halve maan!
Alle reacties Link kopieren
Als dit meisje in staat is om haar grenzen aan te geven (ze had toch eerder een relatie beeindigd omdat ze nog niet toe was aan sex?!) en haar eigen vader haar vriend kent en geen bezwaren heeft...

zou ik geen trammelant maken puur om de leeftijd.
anoniem_57678 wijzigde dit bericht op 19-08-2010 23:09
Reden: ttoch maar prive houden
% gewijzigd
Halvemaan schreef op 07 juni 2008 @ 18:16:

Wat me verder ook opvalt is dat deze jongedame heel goed (onbewust) op zoek kan zijn naar een vaderfiguur en dat verward met liefde. Haar ouders zijn gescheiden, haar moeder heeft een moeilijke relatie achter de rug. Weliswaar heeft zij contact met haar vader en heeft haar moeder een partner, maar het kan heel goed zijn dat zij toch op zoek is naar geborgenheid en veiligheid van "een vader" en dat vindt in haar vriend van 27. En ondanks dat zij en haar vriend zich hiervan waarschijnlijk totaal niet bewust zijn, is dit wel een ongelijkwaardige situatie.
@-( Wat een psychologie van de koude grond... @-(
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat dat erg verstandig is, generaliseren...
Alle reacties Link kopieren
Dat gezoek naar een vaderfiguur kan je zó draaien dat het lijkt alsof élke vrouw op zoek is naar een pappie.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik denk dat het eerder andersom is, elke vent is op zoek naar een mammie.
X-D Scherp, Zamirah!
Alle reacties Link kopieren
Yep, die theorie kan je ook op alle mannen plakken. Net zo makkelijk. X-D
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Precies, waarom zijn wij altijd de schuldige zeg? :-p X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn 16e een week een vriendje van 24 gehad. Hij had een rijbewijs maar geen auto... vervelend!

En hij bleef maar herhalen wat hij deed toen hij zo oud als ik was... Boring!

En hij had een rare obsessie met mijn borsten...ieww

Ik had het snel gezien hoor. Ben weer lekker naar mijn eigen puberale leeftijdsgenootjes gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel...Oedipus complex.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 07 juni 2008 @ 22:56:

Nou, ik denk dat het eerder andersom is, elke vent is op zoek naar een mammie.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
generaliseren doe je niet voor niks. Ik vind het altijd een beetje sneu een man die verkering heeft met zo'n jong meisje, ik denk dan altijd ach.... op hun 16e kan je ze nog de baas....
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik moest heel wat bijlezen hier.

Wat het vaderfiguur betreft, ook al vind IK haar vader een eikel van een vent, hij is altijd goed geweest voor mijn dochter. Ze is er sowieso om het weekend en ook veel tussendoor. Hoewel ik het niet eens ben met zijn denkwijze, hangt zij enorm aan hem.



Gisteren is ze gewoon lekker gaan stappen met leeftijdsgenootjes. Dat doet ze steeds vaker en ik ben er blij mee, omdat ze echt haar periodes heeft dat ze op zichzelf is, net als haar moeder trouwens.



Ik heb nog niet met haar gesproken. gisteren een hectische dag gehad, en ik wil in alle rust met haar kunnen praten. Ik ga dat dan morgen doen. Vandaag gaat ze met vriendinnen weg.



Natuurlijk ik er ondertussen veel over nagedacht.

Ik ga voorzichtig en subtiel met haar te werk. Ik zal haar zeggen dat ze maar eens langs moet komen met hem zodat ik zie wie ik voor me heb en zelf een oordeel kan vellen. Ook al ben ik het er niet mee eens, ik ga ze niet in de weg zitten, want dat werkt averechts en zal alles stiekem gaan gebeuren.

Ze kent hem overigens van het line-dansen. Zij gaat met haar vader en zijn vrouw en jarenlang naar line-dansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven