Door de week apart wonen van gezin

29-06-2015 18:04 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer stellen/ gezinnen waarbij een partner door de week ergens anders verblijft?



Mijn man heeft een mooi aanbod gekregen voor een promotie, maar daarvoor moet hij op een andere locatie gaan werken, ruim 200km verderop. Verhuizen is zeker een optie, maar we zitten nu op een erg mooi plekje wat we eigenlijk niet willen opgeven. Oplossing zou dus zijn dat ik met de kids hier blijf, en hij van ma-do in een kamer/studio elders. Vrijdag zou dan home-office zijn.



Wat ook meespeelt is dat het waarschijnlijk een drukke baan is, waarbij hij sowieso veel reist en 's avonds later thuis is. Dus we kunnen wel allemaal meeverhuizen, maar dan nog zit ik vaak alleen en ziet hij de kinderen vrijwel alleen in het weekend. De verwachting is dat dit voor 2-3 jaar zou zijn, tot de volgende carrierestap. Natuurlijk kunnen we altijd besluiten alsnog te verhuizen.



Financieel is het allemaal geen probleem, en ik denk dat onze relatie het ook wel aankan maar ben toch benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Meningen interesseren me niet zo, ben er al achter dat de meeste mensen het maar een raar idee vinden. Daarom echt op zoek naar ervaringsdeskundigen: is dit een goede oplossing of recipe for disaster?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 1 stel wat het al jaren zo doet. Daar gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren
Militairen hebben dit ook, schippers ook, internationale vrachtwagenchauffeur ook, zal dus zeker haalbaar zijn.



Maar ik zou me vooral afvragen of jullie beiden zo'n stuk van het gezinsleven willen missen met elkaar. Je man zal erg veel missen van de kinderen. Zeker als er eens een weekend doorgewerkt moet worden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer dat meningen je niet interesseren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had een collega uit Duitsland (Koblenz). Hij woonde in een door het kantoor gehuurde studio in Rotterdam, op vrijdag ging hij nog een uurtje naar kantoor en daarna naar huis en dan reed hij op maandagochtend heel vroeg weer terug naar Rotterdam, paar uur slapen en 's middags weer naar kantoor. Dat heeft hij vier jaar gedaan, toen ging hij met pensioen. Zijn vrouw wilde niet mee vanwege haar eigen baan en de kleinkinderen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Van kennisen uit de marinestad Den Helder (veel varende militaiten) hoor ik dat de "terugkomsseks" vaak veel goedmaakt.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is militair en hierdoor van maandag tot en met vrijdag van huis.

En soms heeft hij oefeningen waardoor hij 2 weken of langer van huis is.

Ook is hij 2x uitgezonden geweest, maar toen waren de kinderen er nog niet.



Ik ben het gewend en vind het goed te doen.

Ook de kinderen weten niet beter.

Wat soms wel eens lastig is, is dat ik nooit even zomaar weg kan zonder de kinderen.

Dit moet dan in de weekenden of je hebt altijd oppas nodig.

Maar goed dat ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn en of die al even alleen kunnen zijn of niet.

Ik ben wel blij dat de jongste straks naar school gaat, en dat ik dus even tijd voor mijzelf heb.

Nu ben ik of aan het werk óf ik ben met de kinderen.



Voordeel vind ik dat als mijn man thuis is....hij er ook echt is.

Je hebt altijd wat te kletsen, want elkaar een tijdje niet gezien.



Nadeel vind ik dat mijn man niet zo de behoefte heeft om in de weekenden weg te gaan van huis... Juist omdat hij weinig thuis is.

Ik heb wel de behoefte om even eruit te gaan juist omdat ik wel veel thuis zit.
Ik ken veel getrouwde stellen die een lange afstandrelatie hebben- en/of elke week in een vliegtuig zitten. Ook met kinderen. Dat gaat lang goed voor hen, gemiddeld zo'n 5 jaar en dan wordt er verhuisd.



Wij hebben de keus gemaakt dat we dit niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me 'n grotere kans van slagen hebben dan wanneer jij mee zou verhuizen, je fijne woonplek en sociale leven én werk moet opgeven en daar ongetwijfeld baalt dat je zo weinig aandacht van je man krijgt omdat hij veel moet overwerken. Dus door de week apart is 'n ideale oplossing. Hij kan zich focussen op z'n werk en jij hebt je eigen leven.



Overigens werk ik bij 'n bedrijf waar veel mensen op deze manier werken. Zowel uit Nederland als uit o.a. Ierland. De Ieren gaan meestal 1 weekend per maand naar huis en laten 1 weekend de vrouw overkomen. De Nederlanders gaan in principe vrijwel elk weekend naar huis, tenzij ze op zaterdag of zondag moeten overwerken.
Shoot first, ask questions later!
Ik ken een stel die al 25 in zo'n situatie leven. In het begin was het wennen en aanpassen, maar daarna was het voor hen normaal.
Alle reacties Link kopieren
Even iets geheel anders maar wel iets om mee te nemen in het besluit. Gaat zijn werkgever de kosten van het onderkomen voor zijn rekening nemen?
Mijn man is binnenvaartsschipper en is steeds 2 weken thuis en 2 weken weg. Voorheen werkte ik op de zeevaart en was steeds 6 weken weg en 6 weken thuis. We zagen elkaar weinig en hebben het altijd gered. Wij zeggen altijd dat het de relatie sterker maakt, want het is niet vanzelf sprekend dat je elkaar altijd kan zien of naast elkaar kan slapen.



Mijn schoonvader is ook schipper en die heeft toch 2 kinderen. Soms was het pittig zegt mijn schoonmoeder altijd, maar je vindt er altijd wel een weg in.
quote:valisa schreef op 29 juni 2015 @ 18:15:

Mijn man is militair en hierdoor van maandag tot en met vrijdag van huis.

En soms heeft hij oefeningen waardoor hij 2 weken of langer van huis is.

Ook is hij 2x uitgezonden geweest, maar toen waren de kinderen er nog niet.



Ik ben het gewend en vind het goed te doen.

Ook de kinderen weten niet beter.

Wat soms wel eens lastig is, is dat ik nooit even zomaar weg kan zonder de kinderen.

Dit moet dan in de weekenden of je hebt altijd oppas nodig.

Maar goed dat ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn en of die al even alleen kunnen zijn of niet.

Ik ben wel blij dat de jongste straks naar school gaat, en dat ik dus even tijd voor mijzelf heb.

Nu ben ik of aan het werk óf ik ben met de kinderen.



Voordeel vind ik dat als mijn man thuis is....hij er ook echt is.

Je hebt altijd wat te kletsen, want elkaar een tijdje niet gezien.



Nadeel vind ik dat mijn man niet zo de behoefte heeft om in de weekenden weg te gaan van huis... Juist omdat hij weinig thuis is.

Ik heb wel de behoefte om even eruit te gaan juist omdat ik wel veel thuis zit.Heel herkenbaar dit. Behalve dat ik geen kinderen heb ervaar ik dit ook zo. Mijn vriend is ook militair en dus vaak van huis. De voordelen en nadelen zijn voor mij hetzelfde, maar ik ervaar toch vooral nadelen en het is nu bijna een jaar zo, maar echt wennen lijkt het niet te doen. Ook omdat mijn vriend ook veel weekenden nog weg is (op dit moment zie ik hem om het weekend, maar het is gelukkig bijna vakantie), dus soms voelt het alsof hij nauwelijks meer deel uitmaakt van mijn leven. Dat vind ik behoorlijk pittig. En als we dan ook nog de weekenden vooral op de bank doorbrengen kost het me echt moeite om dit vol te houden.
Mijn man en ik doen dit nu drie maanden,



Hij heeft een baan in Engeland en ik ben hier met de kinderen. Het is te doen. En dat is het. Te doen. Is het leuk? Nee. Absoluut niet!



Mijn man mist mij en de kinderen, hij mist het gezinsleven en wij missen hem. We hebben een fijn huis in Nederland en aanvankelijk wilde ik mijn sociale leven en mijn huis niet opgeven. Nu denk ik daar heel anders over. Met alle liefde laat ik mijn huis en sociale leven achter en ga naar Engeland. Er gaat niets boven een fijn gezinsleven!



En dat gaan we dus doen! Zodra er plek is op de school die we op het oog hebben vertrek ik met de kinderen. We zijn nu elke vakantie daar geweest en over een paar dagen gaan we weer voor een aantal weken. Ik kijk hier zo naar uit! Mijn man woont in een fijne buurt waar de kinderen deze zomer vast wat vriendjes kunnen maken en de taal een beetje leren. Ze gaan drie weken elke dag naar een kamp waar ze Engels leren terwijl ze sporten. Hartstikke leuk! (tenminste, lijkt mij)



Na de vakantie gaan we verder met wachten. Als het aan mij ligt verhuis ik liever vandaag dan morgen naar het Britse.
Alle reacties Link kopieren
Was het niet eenvoudiger dat je man gewoon weer terug naar Nederland kwam, Spitsmuis? Vind het nogal wat om jouw sociaal leven op te moeten offeren omdat hij zonodig in het buitenland wil werken.
Shoot first, ask questions later!
Redbulletje, nee. Hij heeft een hartstikke leuke baan waarin hij helemaal tot zijn recht komt. Ik ben nu een aantal keer in de wijk geweest waar we gaan wonen en ik vond het daar heerlijk. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik daar een leven kan opbouwen! (had een half jaar geleden nooit gedacht dat ik dit zou zeggen)



Ik zal vast wel wat mensen kwijt raken als ik naar Londen ga, maar zo is het nou eenmaal. De mensen die me echt dierbaar zijn zullen wel blijven.
quote:elfjetwaalfje schreef op 29 juni 2015 @ 18:15:

Van kennisen uit de marinestad Den Helder (veel varende militaiten) hoor ik dat de "terugkomsseks" vaak veel goedmaakt.Tja, de kinderen hebben daar niks aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen ervaring, maar dit lijkt voor ons ook het toekomstbeeld als mijn vriend zijn huidige baan blijft behouden.

Nu werkt hij redelijk dicht bij huis (uur rijden) maar volgend jaar zal hij waarschijnlijk een andere werkplek krijgen op 2 of 3 uur rijden.

De vraag is óf een weekendrelatie óf ander (minder leuk) werk zoeken.

Of mee verhuizen, maar dat zou betekenen elke paar jaar verhuizen, terwijl we juist terug zijn verhuisd naar onze sociale kring omdat we de contacten met anderen zo misten in onze vorige woonplaats.



We hebben nog geen kinderen, maar over enkele jaren hopelijk wel. Ik word niet blij van het idee dat ik ze grotendeels in mijn uppie zal gaan opvoeden.

Fijn om de ervaringen in dit topic te lezen, want hierin moeten we keuzes gaan maken.
Zucht niet goed gelezen..
Ik zou dat niet doen als je samen kinderen heb. Maar anderen vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij latten zo'n 8 jaar ondertussen. Niet helemaal voor baan, die kan hij ook vanuit mijn woonplaats doen maar om andere redenen. Het was even wennen maar nu prima te doen.

Het is wel zo dat hij gewoon een appartement heeft en wij lekker met lange weekenden en vakanties daar naartoe gaan. Zodra vriend thuiskomt gaat Skype aan. We missen dus niet zo heel veel eigenlijk. Als ik auw roep vraagt hij wat er is bv :D

Ik zou niet meteen aan verhuizen denken maar het eerst even zo proberen.
Ach, hoeveel kinderen zien hun vader niet eens in de twee weken. Prima toch.
Mijn man is regelmatig weg, op onregelmatige basis. Hij wordt meestal een dag of twee van tevoren gebeld, en dan kan hij 1 tot 4 weken weg zijn. Het is minder regelmatig dan hij vroeger werkte, toen werkte hij 2 weken op, twee weken af.

Het heeft zijn voor- en nadelen. In het begin hield ik te veel rekening met hem, ging ik afspraken verzetten zodat hij er bij kon zijn, maar daar ben ik mee gestopt sinds hij onregelmatig weg is. Ik maak de afspraken, en als hij er bij is is het fijn, en zo niet, dan is het ook fijn .

Kinderen weten ook niet beter dan dat papa regelmatig langere tijd weg is. Voordeel is dat, als hij thuis is, hij ook echt thuis is, want hij kan zijn werk niet mee naar huis nemen. Hij heeft dan echt alle tijd voor de kinderen. Al met al is hij zo'n half jaar per jaar weg, soms wat meer, soms wat minder. Ik heb niet het idee dat hij heel veel van de kinderen hun ontwikkeling mist, al heeft hij al wel wat hoogtepunten moeten missen zoals zwemdiploma's en zo. Maar dat is nu eenmaal zo. Foto's maken, en via Skype vertellen hoe het was gegaan maakt ook veel goed.

Dat er bij jullie regelmaat in zit is wél fijn. Dat mis ik soms wel, dan heb je samen plannen gemaakt en dan gaat het samengedeelte niet door. Maar dingen cancellen doe ik zoals gezegd niet meer. Heb daardoor een keer een heerlijk weekend in mijn eentje in Parijs gezeten, en het viel niet eens tegen . Dingen gedaan die ik samen met hem weer niet gedaan zou hebben (mijn man krijg je met geen zeven paarden het Louvre in, dus daar heb ik een hele dag rondgelopen, heerlijk!).
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een baan? Dat zou voor zeker meespelen.
quote:valisa schreef op 29 juni 2015 @ 18:15:

Mijn man is militair en hierdoor van maandag tot en met vrijdag van huis.

En soms heeft hij oefeningen waardoor hij 2 weken of langer van huis is.

Ook is hij 2x uitgezonden geweest, maar toen waren de kinderen er nog niet.



Ik ben het gewend en vind het goed te doen.

Ook de kinderen weten niet beter.

Wat soms wel eens lastig is, is dat ik nooit even zomaar weg kan zonder de kinderen.

Dit moet dan in de weekenden of je hebt altijd oppas nodig.

Maar goed dat ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn en of die al even alleen kunnen zijn of niet.

Ik ben wel blij dat de jongste straks naar school gaat, en dat ik dus even tijd voor mijzelf heb.

Nu ben ik of aan het werk óf ik ben met de kinderen.



Voordeel vind ik dat als mijn man thuis is....hij er ook echt is.

Je hebt altijd wat te kletsen, want elkaar een tijdje niet gezien.



Nadeel vind ik dat mijn man niet zo de behoefte heeft om in de weekenden weg te gaan van huis... Juist omdat hij weinig thuis is.

Ik heb wel de behoefte om even eruit te gaan juist omdat ik wel veel thuis zit.



Mijn vriend heeft een ander beroep, is ook hele week van huis maar herken volledig wat je schrijft dat jij dan weg wilt en hij het juist fijn vindt thuis te zijn..



Maandag weg en vrijdag weer thuis is prima te doen toch. Het zal even wennen zijn in het begin maar daarna weet je ook niet beter meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven