Doorgaan na vreemdgaan

04-09-2012 00:16 62 berichten
Hallo dames,

Ik ben er net achter gekomen dat mijn vriend van vier jaar vreemd is gegaan. Ik kwam dubieuze chats tegen op zijn laptop en na confrontatie en veel ontkennen heeft hij uiteindelijk bekend. Ik dacht altijd dat wij zo'n goede relatie hadden, ik had nooit verwacht dat juist hij dit zou doen.



Gek genoeg ben ik helemaal niet boos geworden, wel verdrietig, ik voel me nu vooral erg misselijk. Helemaal als ik terug denk aan de foto die ik van hun samen heb gezien.



Ik weet niet of ik het hem kan vergeven, ik weet eigenlijk niet eens of ik dat wel wil. Maar ik vroeg mij af als ik het hem vergeef, hoe kan ik hem ooit weer vertrouwen. Hoe kom je zoiets te boven. Hebben jullie ervaringen, tips en valkuilen bij vergeven na vreemdgaan
Alle reacties Link kopieren
De deur wijzen en meteen! Als je er niet zelf achter was gekomen had hij het nooit opgebiecht. Een vos verliest zijn streken niet!! (Ik spreek uit ervaring)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet, vergeven. Zal bij mij bij elk ding naar boven komen, hoe klein ook.

Daarom kan ik je geen advies geven. Maar ik wens je wel heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
r.
anoniem_79300 wijzigde dit bericht op 04-09-2012 00:31
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij loodzwaar, nu nog af en toe na 3 jaar..Nee, mocht hij t nog een keer doen, neem ik hem echt niet meer 'terug'..,nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het einde verhaal zijn.

Vooral door het stug tot op het laatst door liegen.



Een slippertje kan gebeuren en is al erg genoeg.

Maar nog gezellige foto's hebben ook ruikt naar een uitgebreid iets.



Veel sterkte!
Wat zegt je vriend?

Hoe reageert hij?

Kun je iets meer vertellen over wat er gebeurd is?
Als je het hem vergeeft en niet bij hem weggaat zou je hem na hele lange tijd misschien weer kunnen vertrouwen. Tot die tijd zal hij heel doorzichtig moeten zijn en bereid moeten zijn jouw vragen te beantwoorden en jou laten merken dat je voor hem het belangrijkst bent.



Vaak loopt het dan nog stuk omdat de vreemdganger na een aantal weken/maanden wel genoeg heeft van het verantwoording afleggen.



Ik zou er niet aan beginnen, wetende dat ik het hem uiteindelijk toch niet zou kunnen vergeven en het al helemaal niet zou kunnen vergeten.

Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Sterkte!
Mijn vriend is op dit moment op vakantie. Hij komt vrijdag thuis. Ik moest wat opzoeken op zijn laptop en werd nieuwsgierig. Toen vond ik chat gesprekken. Ik belde hem meteen op. Hij verzekerde mij dat het alleen bij die gesprekken was gebleven, dat hij nooit had afgesproken dat hij alleen van mij houd, maar wat spanning ernaast zocht. Dat ik de laptop moest opbergen en we het er vrijdag wel over zouden hebben,



Even was ik gerustgesteld, laptop opgeborgen. Tot ik dacht nee ik moet het zeker weten. En ja hoor ik vond een foto van hem en een meisje samen op het gras. Van ehetzelfde meisje had ik ook al naaktfoto's gevonden. Maar dat ik ze samen zag dat brak mij echt.



Weer terug gebeld en hij bekende. Hij heeft in een jaar tijd met meerdere vrouwen afgesproken, nooit vaker dan een twee keer, maar wel dus met meerdere vrouwen niet een eenmalig slippertje.



In zijn vorige relatie is hij zelf bedrogen en daar heeft hij nog steeds veel haat jegens zijn ex aan over gehouden. Dat maakt het voor mij ook erger. Hij is zelf al eens bedrogen en doet dit mij nu ook aan.



Hij zegt dat hij met mij verder wil. Alleen van mij houdt, hij had het zelfs over trouwen( de gek alsof ik dat nu zou willen) maar al met al ben ik zo vreemd niet boos op hem, wel verdrietig en leeg maar niet boos.



Ik weet niet wat ik beslis eerst vrijdag afwachtten maar ik wil zo graag horen van vrouwen die dit wel te boven zijn gekomen. Natuurlijk zegt iedereen dumpen die vent en dat begrijp ik ook. Ik wil gewoon mijn opties open houden.
Alle reacties Link kopieren
Kun jij leven met de wetenschap dat hij zulke dingen doet en er voor jou (tot nu toe dus) verborgen weet te houden? Ga jij in staat zijn om dit in de toekomst (want de kans dat hij het blijft doen is zeer reëel) door de vingers te zien?

Lukt dat jou, zonder dat jouw eigen zelfvertrouwen hieraan kapot gaat ? Vind je je relatie op deze manier waardevol genoeg?

Als het antwoord ja is, dan kun je overwegen om bij hem te blijven.



Maar je zegt dat het zien van de foto van samen je zo'n pijn deed. Dus ik vrees dat jij dit niet gaat kunnen verkroppen en uiteindelijk jezelf ernstig tekort doet. En ook (onnodig lang en veel) pijn. Nu weggaan is pijnlijk en moeilijk, maar wel de snelste weg naar verwerken, helen en openstaan voor nieuw geluk en vertrouwen. Bij hem blijven, lange langzame opbouwende pijn die (hopelijk niet, maar waarschijnlijk wel) je hele leven, je gedachten en gevoelens gaat opvreten, maar voordat je dáár mee stopt (als ooit) ben je jaren verder. Zorg dat je geen spijt krijgt van kostbare jaren.... en veel sterkte met deze moeilijke en rotte situatie.
Allereerst heel veel sterkte voor jouw, wat een klotensituatie!



Mijn mening:

Vreemdgaan is soms niet onoverkomelijk, maar wat het in jouw geval denk ik heel zuur maakt is dat hij het niet zelf heeft opgebiecht, en pas na doorvragen van jouw kant heeft toegegeven. Dit geeft al wel aan dat hij het dus nooit zou hebben opgebiecht als je er niet zelf achter was gekomen, en dat doet denk ik niet veel goeds voor je vertrouwen.

Daarnaast schreef je nu net over meerdere vrouwen? Dat is wel echt erg. Het is al heel wat dat hij dat nu vertelt, maar waarschijnlijk dan nog alleen maar omdat hij bang is dat je er toch wel achter gaat komen.



Als iemand echt spijt heeft en hard aan een relatie wil werken, dan ben ik er van overtuigd dat het vertrouwen op den duur wel terug kan komen. Jouw vriend heeft jou echter wel heel ontzettend bedrogen, en is er niet eens eerlijk over geweest, dus ben ik er heel erg bang voor dat dat vertrouwen nooit meer terug gaat komen....
Je hebt nooit de garantie dat iemand je niet meer belazert. Niet als je hem nog een kans geeft. En ook niet als je dat niet doet.



Nu, in de shocktoestand waar je nu in zit, kun je lastig beslissingen nemen.

Dat is logisch.

Natuurlijk kun je hem de deur wijzen, daar heb je alle reden toe. En natuurlijk kun je hem, als hij (oprechte) spijt betoont, vergeven. Kan allebei.



Mijn ervaring heeft me geleerd dat er tijd nodig is om zoiets als dit te verwerken.

Het kan best zo zijn dat je over een paar maanden alsnog besluit de relatie te beëindigen (als je bij hem blijft). Ook kan het zijn dat als jullie er samen goed uit komen (misschien met hulp van ern therapeut) je het weer fijn krijgt samen. Maar om dat te proberen is tijd nodig en het is aan jou om te bepalen of je die tijd aan deze relatie wil besteden.



Onthoud dat je vrij bent om zélf te kiezen. Wat wie dan ook ook zegt. Als jíj je relatie de moeite waard vind en als jíj het gevoel hebt dat het nog niet klaar is, dan is dat zo.

Voel je aan de andere kant ook vrij om wél te besluiten dat dit je relatie genekt heeft en dat je je vriend niet meer als levenspartner kunt zien. Vertrouwen is belangrijk en als dat weg is, en niet terugkomt, dan houdt het op.



Tijd, dat is wat je nodig hebt.

Of niet, als je nu al weet dat het een done deal is en je klaar met hem bent.

Maar aan jou de keuze!
Alle reacties Link kopieren
Het lastigste van jouw situatie is dat het meerdere vrouwen en meerdere keren waren. Ik zou even afstand nemen van je vriend (wanneer komt hij terug van vakantie?) en er veel over nadenken. Je mag heel erg boos en teleurgesteld zijn en dat moet hij ook weten. Maar alleen jij kan de beslissing nemen of jullie doorgaan of niet.



Ik ben doorgegaan na vreemdgaan. Het vreemdgaan zelf is lang geleden en ik kwam er na een paar jaar pas achter, maar het blijft soms moeilijk. Ik weet er niet al te veel van, omdat mijn man er absoluut niets over wilde zeggen en de andere vrouw ook niet, maar wel moesten ze toegeven dat ze minstens 1 keer samen hebben geslapen. Dat vond ik toen misschien wel het ergste, dat hij er niets over wilde zeggen, maar achteraf denk ik dat het misschien maar beter is dat ik niet alles weet en zo me niet van alles kan gaan visualiseren. Ze zeggen dat het maar 1 nacht gebeurd is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.



Het was een paar maanden erg moeilijk, en op een gegeven moment hebben we gezegd: we praten er niet meer over, want dat werden elke keer ruzies en huilsessies waar niemand blijer van werd. Maar we zijn nog steeds samen en misschien zijn we er ook wel sterker uitgekomen als stelletje.



Ik kwam er achter via telefoon en die heb ik daarna nog een hele tijd stiekem zitten controleren, maar daar werd ik gek van. Daar ben ik dus mee opgehouden. Heel soms doe ik het nog wel.



Maar het echte 100% vertrouwen in mannen ben ik kwijtgeraakt. Vlak nadat ik achter het vreemdgaan van mijn man was gekomen, hoorde ik nog een paar verhalen over vreemdgaan van mannen waarvan ik dat nooit zou hebben gedacht (zo´n aardige, intelligente, rustige familieman die zo veel van zijn vrouw houdt). Ik ben er ook wel een beetje door teleurgesteld geraakt in mannen, ze zijn zo makkelijk te verleiden, ze trappen overal in.



Enfin, ik heb geaccepteerd dat het gebeurd is, maar mijn man weet ook dat als ik er ooit achterkom dat hij nog een keer is vreemdgegaan, dat ik dan meteen weg ben met onze kinderen.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ballys, allereerst veel sterkte meis, wat moeilijk voor jou!



Ik snap dat je ervaringen van anderen wilt, hoopt dat het anderen gelukt is samen goed uit zo'n situatie te komen. Maar hoeveel ervaringen je ook krijgt te lezen, onthou vooral wat Eleonora schrijft: je moet je eigen gevoel hierin volgen, wat anderen ook zeggen. Is jouw relatie voor jou de ellende waard, dan moet je niet opgeven wat anderen ook aangeven. Het is heel belangrijk je eigen pad hierin te volgen, op je eigen tempo.



Mij is het niet gelukt helaas. De vader van mijn kinderen geeft mij anderhalf jaar geleden bedrogen met zijn collega. Eenmalig, maar ik moest er zelf achterkomen. Na een afkoelingsperiode hebben we het nog een half jaar samen geprobeerd, maar het is niet gelukt. Het vreemdgaan heb ik hem allang vergeven, dat was voor mij het belangrijkste niet. Maar het liegen, en blijven liegen, heeft bij mij alles stuk gemaakt.



Maar ga je eigen pad volgen, doe waar jij je goed bij voelt. Veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook net achter gekomen dat mijn vriend van 6 jaar mij bedonderd heeft met een andere vrouw. Het contact tussen hen was nog pril maar ik moest er ook zelf op een vervelende manier achter komen. Hij had zulk raar gedrag en maakte bewust ruzie met mij dat ik hem ging controleren. In zijn mobiel vond ik smsjes naar een andere vrouw. Mijn vriend komt uit een andere cultuur en deze vrouw ook ( uit zijn land dus). Wat ik het ergste vind is het liegen en zelfs het ontkennen terwijl ik het bewijs lettelijk in de hand had. Hij geeft aan dat hij boos was omdat hij zich niet vrij voelde terwijl hij overal gaat en staat en ik naast mijn werk , het huishouden en ons kind opvoedt. Veel hulp krijg ik niet van hem hierbij. Hij zegt dat hij met deze vrouw veel praatte en geen sex heeft gehad wat ik natuurlijk niet geloof maar wat mij ook niet meer uitmaakt. Want het liegen en het achterbakse gedraai is het ergste. Hij heeft gisteren het contact met deze vrouw verbroken waar ik bij zat omdat hij onze relatie wil redden. Ik merkte dat dit verbreken hem zwaar viel en dat kwetst mij enorm . Ik ga voor ons gezin proberen om onze relatie nog een kans te geven maar ik vertrouw hem voor geen cent meer. Ook geloof ik niet dat hij geen contact meer met haar zal opnemen want ondanks dat hij t nu heeft afgekapt en haar nummer heeft verwijderd is het natuurlijk simpel om weer te achterhalen. Hij weet waar zij woont ed. Ik ben niet dom en hou hem in de gaten. Ook ga ik nu voorbereidingen treffen om zo goed mogelijk voor mezelf en ons kindje te zorgen ( inschrijven voor een woning ed). Ik ben in 2 dagen , 5 kilo lichter door al deze shit en zit echt vol ongeloof te kijken naar de man waar ik al 6 jaar bij ben. Het lijkt wel een slechte film op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Eens met leo. Ik heb het ook meegemaakt met huidige vriend maar ik voelde heel duidelijk dat ik er nog niet klaar mee was en vriend ook niet. Hier heeft hij alles op alles gezet om het nog te laten werken waardoor we twee jaar later nog steeds bij elkaar zijn. Het was heeeeeeeel moeilijk maar inmiddels is het nog een vage herinnering en kan ik me richten op nu en hoe leuk we het samen hebben. Ik hoop dat je er uit komt ,veel sterkte!
Ik begrijp de uitspraak "we zijn er sterker uitgekomen" nooit zo.

Is dat wel zo? Of is het een doekje voor het bloeden,of moet het erop lijken dat het toch nog iets goeds heeft gebracht, dat vreemdgaan?



Anyway, vriend van TO heeft er een heel scala aan vrouwen op nagehouden, onder het mom van "ik ben zo gekwetst in mijn vorige relatie" (dus dan mag het, ik kan er niks aan doen, blablabla)



Hij geeft aan dat hij er spanning bij zocht. Ergo, TO, jij bent niet spannend genoeg. Vindt hij.

Ook weer zo'n valse kutsmoes, want hij impliceert hiermee dat het aan jou ligt.



Wat je ermee moet? Trap onder zijn hol richting voordeur. Dit is geen foutje, slippertje. Dit is doelbewust zoeken en meerdere malen (!) met andere vrouwen afspreken. En daar kun je niet tegenop. Die drang heeft hij blijkbaar, en dat kan hij nog zolang wegstoppen, maar als de rust is weergekeerd zal het weer gaan kriebelen.



Tenzij je open staat voor een open relatie, zie ik deze relatie somber in.
Ik zou een eenmalig slippertje nog wel kunnen vergeven, maar dit is geen eenmalig slippertje geweest, maar stelselmatig. En daar zit 'm voor mij de crux.

Blijkbaar kan hij zonder enig(schuld)gevoel zijn vriendin bedriegen, meerdere keren, met meerdere vrouwen.

Ik zou me afvragen wat ik dan voor hem beteken, wat de meerwaarde is van onze relatie. Want dit is geen "ik werd overweldigd door lust-en-ik-zal-het-voortaan-wel-uit-mijn-hoofd-laten", maar heel bewust gedaan. En dat zou voor mij persoonlijk onvergeefelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
ballys, hier een ervaringsdeskundige Ik moet nu de deur uit maar kom vanmidag even terug...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vriend gehad die vreemdging. Hij behandelde mij al slecht en dat was de druppel.

Daarna kreeg ik een vriend die het contact met andere vrouwen ook niet kon laten. Ik weet niet zeker of hij is vreemdgegaan, maar het contact ging echt wel te ver.

Dat is nu dus ook over. Ik pik het niet. Klaar. Je bindt je aan 1 iemand, anders moet je niet aan een relatie beginnen. Vreemdgaan is een keuze. Ik begrijp ook echt niet waarom mannen een relatie willen als ze dus eigenlijk toch de voorkeur geven aan losse contacten. Dan wees eerlijk tegen jezelf en de ander en begin niet aan een relatie. Of wees eerlijk vanaf het begin: dat je een open relatie wilt.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen kinderen met hem hebt dan zeg ik: wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je...



Als ik het zo goed begrijp geeft hij toe dat hij spanning zoekt naast jou.

Voor mij zou dat een teken zijn dat je hier met iemand te maken hebt die het in de toekomst niet kan en zal laten om weer vreemd te gaan.

Voor mij zou het feit dat het ook nog eens met meerdere vrouwen was absoluut einde relatie betekenen!!

Misschien hard gezegd, maar als hij jullie relatie echt zo belangrijk vindt, dan stapt hij nu in het vliegtuig of whatever en komt terug van zijn vakantie, dan blijft hij niet tot vrijdag lekker zijn vakantie uitzitten. Vertrouw je hem nu wel alleen op vakantie?

Veel sterkte, maar ik zou het wel weten...
Alle reacties Link kopieren
quote:sakinah7 schreef op 04 september 2012 @ 09:02:

Ik heb ook een vriend gehad die vreemdging. Hij behandelde mij al slecht en dat was de druppel.

Daarna kreeg ik een vriend die het contact met andere vrouwen ook niet kon laten. Ik weet niet zeker of hij is vreemdgegaan, maar het contact ging echt wel te ver.

Dat is nu dus ook over. Ik pik het niet. Klaar. Je bindt je aan 1 iemand, anders moet je niet aan een relatie beginnen. Vreemdgaan is een keuze. Ik begrijp ook echt niet waarom mannen een relatie willen als ze dus eigenlijk toch de voorkeur geven aan losse contacten. Dan wees eerlijk tegen jezelf en de ander en begin niet aan een relatie. Of wees eerlijk vanaf het begin: dat je een open relatie wilt.



Even los van het feit dat het moreel gezien af te keuren is, begrijp ik als man prima dat je een relatie wil én vreemdgaan. Je wilt de vastigheid en geborgenheid van een relatie en daarnaast de spanning met andere vrouwen.Ik denk dat mannen biologisch gezien iets eerder geneigd zijn om zich heen te kijken naar andere vrouwen (heeft iets met zaad verspreiden te maken, maar dit is vast een lange discussie want ik kan me ook voorstellen dat anderen hier vinden dat vrouwen net zo vaak vreemdgaan en om zich heenkijken als mannen).



Ik zie ook overal om me heen vrouwen met wie ik instinctief wel een beschuiltje zou willen eten, maar ik ga niet vreemd of flirten want ik ben stapeldol op mijn vriendin en ik wil haar niet kwetsen of de relatie in gevaar brengen. Dat ik me ook aangetrokken voel tot veel andere vrouwen doet voor mij niets af aan mijn liefde of aantrekkingskracht voor mijn vriendin. Mannen kunnen heel goed gek op hun vriendin zijn en niets missen in de relatie en toch naar andere vrouwen kijken (of zelfs vreemdgaan!)
quote:wdr schreef op 04 september 2012 @ 09:13:

[...]





Ik zie ook overal om me heen vrouwen met wie ik instinctief wel een beschuiltje zou willen eten, maar ik ga niet vreemd of flirten want ik ben stapeldol op mijn vriendin en ik wil haar niet kwetsen of de relatie in gevaar brengen.Maar dat houdt dus impliciet in volgens jou, dat de vriend van TO blijkbaar niet zo stapeldol op haar is, er geen been in ziet om haar te kwetsen of de relatie in gevaar te brengen. Anders zou hij zijn jongeheer wel in zijn broek kunnen houden.



In de meeste relaties is het nu eenmaal zo dat je niet en een relatie kunt hebben en daarnaast nog een of meerdere bijvrouwen. Tenzij dat door beide partners is besproken en goed bevonden.

Dan moet je dus of een vriendin vinden die dat ook wil, of je dierlijke lusten maar zien te beheersen en je zaad niet verspreiden over zoveel mogelijk wijfjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven