durf mijn vriend geen commentaar te geven

29-11-2014 11:42 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik durf mijn vriend geen commentaar te geven..

Dit is eigenlijk al de hele relatie zo.

Gisteren hebben we even een 'ruzie' gehad omdat hij zich aan een paar dingen van mij stoorde.

Hier praten we dan over omdat hem het irriteert.

Maar mij irriteert soms ook wel eens wat, alleen ik durf dit nooit te bespreken omdat..

Mijn vriend is heel erg opvliegerig, hij kan heel boos worden en dan bedoel ik ook echt heel boos dat hij schreeuwt en bijna met spullen begint te gooien, hij kan mij dan ook flink beledigen.

Zoals gisteren zei hij ook weer een paar dingen die mij gekwetst hebben.

Het kwam er op neer dat ik altijd mijn mening graag wil geven maar de helft van de tijd niet weet waar ik over praat volgens hem, het kwam er dus op neer dat hij slimmer is en meer weet dan mij. Dat kan best zijn dat hij slimmer is, maar de manier waarop kwetst mij. Ook vond hij opeens dat ik vaak niks op hem uit doe, terwijl ik dat wel vaak genoeg doe maar soms ben ik het gewoon niet met hem eens en dan ga ik mijn eigen gang. Hij kan zich daar dood aan irriteren, terwijl ik vind dat ik best mijn eigen gang mag gaan in sommige dingen.. Maar hier ga ik dan ook niet tegen in, ik geef hem heel vaak gelijk want als ik eens een negatieve mening geef is het meteen dat ik altijd negatief ben en niet tevreden over zijn gedrag.

Later toen we het uitgepraat hebben zei hij dat ik ook best soms er iets van mag zeggen als zijn gedrag verkeerd is, toen dacht ik echt van ja hoor, daar sta je niet eens open voor.

Discussies bij ons zijn altijd heel heftig, dus ik voorkom het liever en zwijg. Ik vind het ook jammer dat we nooit rustig kunnen praten over zulke dingen, het moet altijd gepaard gaan met geschreeuw en gister beledigde hij mijn moeder zelfs in ons gesprek, omdat ik zogenaamd wel altijd naar haar luister.

Ik zwijg dus liever en heb zoiets van laat maar, het heeft geen zin wat ik ga zeggen terwijl hij wel vaak iets op mij aan te merken heeft. Ik weet wel dat ik zo een beetje over mij heen laat lopen. Maar misschien ben ik ook wel sneller dan hem tevreden.

Wat doen jullie in zulke situaties of hebben jullie tips?
Het uitmaken is de enig tip die in me opkomt. Deze dynamiek tussen jullie komt nooit meer goed. Been there, done that.
Alle reacties Link kopieren
Opvliegerig, schreeuwen, boos worden, beledigen ...

Klinkt niet goed allemaal en dat vindt je zelf ook al zo te lezen.

Als het niet fijn voelt of bedreigend is, dan is het beter nu te stoppen dan maar te wachten en te wachten. Tenzij je je gevoelens durft te uiten en hij bereidt is om rustig te luisteren en het op die manier wel op weet te lossen.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen in deze situatie? Van vriend een ex-vriend maken. Het is een hufter namelijk, als het klopt wat je schrijft
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Wat ik zou doen? Zeggen dat hij een lul is en verder gaan met mijn leven zonder hem...
Enige manier is om hem dan maar te laten ontploffen.

Hou jezelf niet in en ga de confrontatie niet uit de weg.

Verandert hij niet dan direct wegrennen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie geen gezamenlijke kinderen en/of hypotheek hebben: uitmaken.

Als jullie wel kinderen en/of een hypotheek delen: in relatietherapie gaan. En als dat niet helpt: uitmaken.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Bedenk je twee keer of je wel verder wil gaan met iemand, waar niet jezelf mag of kunt zijn.



Het wil niet zeggen, dat het alleen aan hem ligt. Waarom praat jij niet over je gevoelens of wensen of gedachten?
Alle reacties Link kopieren
Deels herkenbaar.. Maar dan zonder het geschreeuw en de beledigingen.

Waren die er nog bij, dan was het voor mij ook exit.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dit echt van zijn vader. Dat weet hij zelf ook heel goed en hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat hij het echt erg vind dat hij zo schreeuwt en opvliegerig is.

Verder hebben wij echt een goede relatie hoor, dat zullen jullie wel niet geloven.

Maar tijdens een discussie gaat het gewoon soms mis.

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen?

Het uitmaken - meerdere opties zijn er niet.

Dit hoef je niet te pikken.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 11:52:

Hij heeft dit echt van zijn vader. Dat weet hij zelf ook heel goed en hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat hij het echt erg vind dat hij zo schreeuwt en opvliegerig is.

Verder hebben wij echt een goede relatie hoor, dat zullen jullie wel niet geloven.

Maar tijdens een discussie gaat het gewoon soms mis.

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.

Dat kan hij zeggen, maar dan moet hij er ook wat aan doen.

Van alleen iets hardop zeggen wat verandert moet worden, is nog geen mens van verandert.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is uitmaken geen optie? Dit is geen gezonde relatie. Zie jij het binnen afzienbare tijd beter worden? Ik heb ook zo'n relatie gehad en het werd van kwaad tot erger. Mijn tip is dus toch: stop met deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet het van zichzelf, weet dat jij er bang van wordt en toch doet hij het. Ondanks zijn belofte om rekening met je te houden. Oftewel: hij heeft maling aan jou, je gevoel en je mening. Dat is geen fijne man
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Op het begin van de relatie was het erger dan nu. Dus het is wel iets minder. Zijn moeder is ook vaak boos geworden om dit gedrag. Het is niet dat wij dit wekelijks hebben.. zo 1 keer in de twee drie vier maand denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 11:52:

Hij heeft dit echt van zijn vader. Dat weet hij zelf ook heel goed en hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat hij het echt erg vind dat hij zo schreeuwt en opvliegerig is.

Verder hebben wij echt een goede relatie hoor, dat zullen jullie wel niet geloven.

Maar tijdens een discussie gaat het gewoon soms mis.

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.



Ach, het ligt aan zijn jeugd. Wat sneu voor hem, dat hij het voorbeeld van zijn vader 'moet' volgen.



En nu zien de forummers zijn goedheid niet?



Jij zit in constante spanning.

Je loopt op eieren.

Je blijft hopen, wensen dromen, dat hij verandert.



Geloof me, er zijn veel forummers 'ervaringsdeskundigen' die jarenlang in de stress van een relatie hebben gezeten.



Je maakt je eigen keuzes. Heb je het hele verhaal (want er is ongetwijfeld nog meer) wel eens aan een professional verteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 12:02:

Op het begin van de relatie was het erger dan nu. Dus het is wel iets minder. Zijn moeder is ook vaak boos geworden om dit gedrag. Het is niet dat wij dit wekelijks hebben.. zo 1 keer in de twee drie vier maand denk ik.Maar ondertussen durf jij nooit te zeggen wat je stoort aan hem. Dan is dit toch voortdurend een probleem?
Moet me toch even iets van het hart. De afgelopen dagen meerdere topics gezien van vrouwen die hier niet weten om te gaan met hun opvliegende, manipulerende, egoïstische, korte lontjes vriend/man. En als je dan zegt "goh leuke relatie joh, ik zou eens voor mezelf gaan opkomen en dit gedrag niet pikken" enzo, dan krijg je een hele uitleg met dat dit geen optie is want 'de relatie is verders zo goed en ik wil hem niet kwijt....'



Kan iemand mij uitleggen wat het geheim van deze kerels is? Waarom ze ondanks hun huftergedrag toch nog geadoreerd worden? Ik begin namelijk te vermoeden dat al deze klootviolen gezegend zijn met een gouden pik.
Zo lang jij in de underdog positie blijft zitten zal hij zo doorgaan. Dus het kan " jouw schuld" zijn zoals je je opstelt. Aangezien je je zelf wss de schuld al geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van je vriend een ex-vriend maken...... dit gaat van kwaad tot erger. Geloof me... been there-done that....



Ik wil nooit meer op eieren hoeven lopen omdat het mijn partner niet aanstaat dat ik ergens een andere mening over heb dan hij. En ook al is hij 100 keer slimmer dan ik, dat maakt hem niet alwetend.



Kies voor jezelf!
Als hij echt om je gaf was hij allang uit eigen initiatief aan de slag gegaan om zijn gedrag te veranderen.



Een relatie waarin je niet jezelf kan zijn is geen goede relatie. In een goede relatie kun je jezelf zijn zonder bang te hoeven zijn voor nare reacties en agressie.
Alle reacties Link kopieren
Als uitmaken geen optie is zul je wat assertiever moeten worden en niet in de rol van underdog moeten kruipen. Bij mij zou uitmaken overigens de eerste optie zijn.
verba volant, scripta manent.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een leuke relatie kan hebben met iemand waarbij je dus gewoon totaal jezelf niet kan zijn en je niet kan uiten. Die alleen maar relaxed is op de momenten dat je hem niet tegenspreekt. En eigenlijk dan nog niet omdat je natuurlijk nooit van tevoren weet wanneer je hem in zijn optiek in zijn vaarwater zit.



Mijn ex kreeg hier ook steeds meer een handje van. Mede daardoor ook het woordje EX. Ik dwong hem in de vaderrol en het was mijn schuld dat hij me niet serieus kon nemen en hij moest wel commentaar hebben op de dingen die ik op mijn manier deed want ja hoe ik dat allemaal had verzonnen sloeg natuurlijk als een tang op een varken. Goh toch apart dat ik daar met mijn huidige vriend totaal geen last van heb.



Met ex had ik op gegeven moment het gevoel dat ik een opstandige puber was die nog bij haar ouders woonde qua vrijheid. Overleggen? Neuh ik moest net als vroeger in de goeie ouwe puberteit gaan lopen onderhandelen over alles. Doodvermoeiend. En dat was nog zonder het schreeuwen en beledigen want verders was ie de rust zelve. Vandaar dat ik niet kan snappen als je vriend ook nogeens loopt te tieren om niks dat je het uit je toetsenbord krijgt dat jullie relatie verders heel leuk is snappie?
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 11:52:

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.Ok, twee dingen: Niemand is 'zo gewoon'. Het is gedrag, en dat is uiteindelijk een keuze.



Ten tweede: Waarom gedraag jij jezelf soms als een rotwijf en wat heeft dat te maken dat je zijn gedrag slikt, maar hier loopt te klagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 11:52:

Hij heeft dit echt van zijn vader. Dat weet hij zelf ook heel goed en hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat hij het echt erg vind dat hij zo schreeuwt en opvliegerig is.

Verder hebben wij echt een goede relatie hoor, dat zullen jullie wel niet geloven.

Maar tijdens een discussie gaat het gewoon soms mis.

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.



Tja als uitmaken geen optie is houdt het op he.

Hij gaat niet veranderen, echt niet.

Jij bent overduidelijk bang voor hem, geen gezonde relatie. En nee ook geen goede relatie.

Mijn inziens is uitmaken de enige optie. Als je bij hem blijft wordt je dood ongelukkig.

Je kunt neem ik aan zelf ook wel bedenken dat het ongezond is dat je niet eens je eigen mening durft te geven omdat je bang bent dat hij ontploft. Wat wil je dan? Je hele leven op je tenen lopen?

En je kinderen, of toekomstige kinderen dit aan doen? Ik heb ook een agresieve vader ( die ook nog eens losse handjes had). Niemand durfde wat te zeggen tegen hem, bang voor ontploffing. Iedereen liep op eieren.

Heel gezellig hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven