durf mijn vriend geen commentaar te geven

29-11-2014 11:42 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik durf mijn vriend geen commentaar te geven..

Dit is eigenlijk al de hele relatie zo.

Gisteren hebben we even een 'ruzie' gehad omdat hij zich aan een paar dingen van mij stoorde.

Hier praten we dan over omdat hem het irriteert.

Maar mij irriteert soms ook wel eens wat, alleen ik durf dit nooit te bespreken omdat..

Mijn vriend is heel erg opvliegerig, hij kan heel boos worden en dan bedoel ik ook echt heel boos dat hij schreeuwt en bijna met spullen begint te gooien, hij kan mij dan ook flink beledigen.

Zoals gisteren zei hij ook weer een paar dingen die mij gekwetst hebben.

Het kwam er op neer dat ik altijd mijn mening graag wil geven maar de helft van de tijd niet weet waar ik over praat volgens hem, het kwam er dus op neer dat hij slimmer is en meer weet dan mij. Dat kan best zijn dat hij slimmer is, maar de manier waarop kwetst mij. Ook vond hij opeens dat ik vaak niks op hem uit doe, terwijl ik dat wel vaak genoeg doe maar soms ben ik het gewoon niet met hem eens en dan ga ik mijn eigen gang. Hij kan zich daar dood aan irriteren, terwijl ik vind dat ik best mijn eigen gang mag gaan in sommige dingen.. Maar hier ga ik dan ook niet tegen in, ik geef hem heel vaak gelijk want als ik eens een negatieve mening geef is het meteen dat ik altijd negatief ben en niet tevreden over zijn gedrag.

Later toen we het uitgepraat hebben zei hij dat ik ook best soms er iets van mag zeggen als zijn gedrag verkeerd is, toen dacht ik echt van ja hoor, daar sta je niet eens open voor.

Discussies bij ons zijn altijd heel heftig, dus ik voorkom het liever en zwijg. Ik vind het ook jammer dat we nooit rustig kunnen praten over zulke dingen, het moet altijd gepaard gaan met geschreeuw en gister beledigde hij mijn moeder zelfs in ons gesprek, omdat ik zogenaamd wel altijd naar haar luister.

Ik zwijg dus liever en heb zoiets van laat maar, het heeft geen zin wat ik ga zeggen terwijl hij wel vaak iets op mij aan te merken heeft. Ik weet wel dat ik zo een beetje over mij heen laat lopen. Maar misschien ben ik ook wel sneller dan hem tevreden.

Wat doen jullie in zulke situaties of hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel vriend van dit topic.



" tja sommige vrouwen klampen zich helaas wanhopig vast aan de eerste de beste eikel."



Zijn advies: zoek er een die wel graag wil horen wat jij te zeggen hebt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 29 november 2014 @ 12:39:

Ik vertel vriend van dit topic.



" tja sommige vrouwen klampen zich helaas wanhopig vast aan de eerste de beste eikel."



Zijn advies: zoek er een die wel graag wil horen wat jij te zeggen hebt.+1 voor je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Bloem bloem bloem. Wat heb je toch altijd bijzondere topics.
Alle reacties Link kopieren
Die discussies gaan allebei over meningen, niet over feiten. Je vriend heeft geen glazen bol en de prijzen van vakanties kunnen ook stijgen. En waar je een tweedehands auto ook koopt, garanties dat die niet meteen heel vaak stuk zal gaan, heb je nooit.



Als ik een beslissing wil maken, vraag ik wel eens advies aan mijn vriend. Soms gaat ie er zich dan teveel mee bemoeien. Dan roep ik, bedankt voor je advies maar dit is wat ik ga doen, einde discussie! En dan wordt hij niet boos hoor. Dan lacht ie omdat hij me dan lekker eigenwijs vind. Zo moet ik soms ook dingen accepteren van hem. De kosten van de vakantie moet je het wel over eens worden. Maarrrr wij vrouwen bereiden de vakanties voor. Is ook onderzocht. Vrouwen regelen meestal de vakanties van A tot Z. En dan moet meneer niet gaan klagen over C of F. Ze mogen blij zijn dat we dat allemaal willen doen en dat zij zich daar niet mee bezig hoeven te houden. Dan wordt die vakantie toch 100 euro duurder, wat maakt 100 euro uit als je herinneringen aan het maken bent!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 29 november 2014 @ 12:45:

Die discussies gaan allebei over meningen, niet over feiten. Je vriend heeft geen glazen bol en de prijzen van vakanties kunnen ook stijgen. En waar je een tweedehands auto ook koopt, garanties dat die niet meteen heel vaak stuk zal gaan, heb je nooit.



Als ik een beslissing wil maken, vraag ik wel eens advies aan mijn vriend. Soms gaat ie er zich dan teveel mee bemoeien. Dan roep ik, bedankt voor je advies maar dit is wat ik ga doen, einde discussie! En dan wordt hij niet boos hoor. Dan lacht ie omdat hij me dan lekker eigenwijs vind. Zo moet ik soms ook dingen accepteren van hem. De kosten van de vakantie moet je het wel over eens worden. Maarrrr wij vrouwen bereiden de vakanties voor. Is ook onderzocht. Vrouwen regelen meestal de vakanties van A tot Z. En dan moet meneer niet gaan klagen over C of F. Ze mogen blij zijn dat we dat allemaal willen doen en dat zij zich daar niet mee bezig hoeven te houden. Dan wordt die vakantie toch 100 euro duurder, wat maakt 100 euro uit als je herinneringen aan het maken bent!wie zijn wij vrouwen? Ik val er blijkbaar niet onder. Wanneer wij samen op vakantie gaan regelen we het ook samen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet alles doen wat hij zegt en verder zwijgen en mooi zijn. Wanneer dat jou niet voor de volle 100% lukt dan heb je pech want je glijdt dan langzaam in een relatie waarin intimidatie en zelfs geweld normaal is. Daar uitmaken geen optie is zeg ik pas je voor 100% aan, aan zijn wensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De enige optie is uitmaken als jij een gelukkig, gelijkwaardig leven wilt. Maar dat wil je niet, dus dan moet je ook niet zeuren en al helemaal geen topics openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar een gehoorzaamheidstraining gaan, want kennelijk vind je het toch erg lekker om te mogen luisteren en koest te blijven.



Als je een normaal iemand was zou ik je gewoon adviseren om het niet te pikken en de relatie te verbreken. Maar jij bent duidelijk zo'n vrouw die het eerst liever een half leven doorprobeert omdat jouw liefde er vast voor zorgt dat hij op een dag verandert. Geboren voetveeg dus, eigen keuze.
Alle reacties Link kopieren
TO durft niet alleen haar vriend geen commentaar te geven, ons ook niet meer ben ik bang. Vogeltje gevlogen, kastje dicht.
Alle reacties Link kopieren
Je wil t niet uitmaken.

Zou eens overwegen een assertiviteitstraining te volgen.

Daarnaast kun je in een ruzie ook weglopen nadat je rustig hebt gezegd: we praten verder als je gekalmeerd bent.



En uiteraard het voorstel doen om een relatie therapie te volgen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Later toen we het uitgepraat hebben zei hij dat ik ook best soms er iets van mag zeggen als zijn gedrag verkeerd is, toen dacht ik echt van ja hoor, daar sta je niet eens open voor.En als jij op dat moment je mond niet open doet zal er nooit wat veranderen hé.

Jij blijft onderdanig en doe je helemaal zelf.



Waarom niet daarop inhaken en zeggen: "nou, nou we het er toch over hebben ...ik heb ook nog wel wat puntjes"

Je zat al in het gesprek en je laat zo je beurt weer voorbij gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je tast hem in zijn autoriteit aan als je hem tegenspreekt. Als je van hem houdt dan is het niet logisch om hem te kwetsen.



Alleen jij kan in je hart kijken of je van hem houdt en of de relatie toekomst heeft.



Houdt je niet meer van hem dan is het je plicht om plannen te maken om weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:inkijk74 schreef op 29 november 2014 @ 13:47:

Je tast hem in zijn autoriteit aan als je hem tegenspreekt. Als je van hem houdt dan is het niet logisch om hem te kwetsen.



Alleen jij kan in je hart kijken of je van hem houdt en of de relatie toekomst heeft.



Houdt je niet meer van hem dan is het je plicht om plannen te maken om weg te gaan.Zijn autoriteit? Uh wat?
quote:inkijk74 schreef op 29 november 2014 @ 13:47:

Je tast hem in zijn autoriteit aan als je hem tegenspreekt. Als je van hem houdt dan is het niet logisch om hem te kwetsen.



Alleen jij kan in je hart kijken of je van hem houdt en of de relatie toekomst heeft.



Houdt je niet meer van hem dan is het je plicht om plannen te maken om weg te gaan.Jij maakt het helemaal spannend Je tast hem in zijn autoriteit aan en je plicht om
Alle reacties Link kopieren
Bloem, bloem, je hebt op dit forum honderden topics geopend over problemen in relaties.

‘ik ben een vreselijk mens’

‘mijn moeder gunt me geen liefde’

’ex maakt me belachelijk’

‘vriendin bemoeit zich met mijn zaken’



Heb je wel eens iets gedaan met de adviezen die je kreeg?



Zou je niet eens hulp van een professional zoeken?
Als je je vriend geen commentaar durft te geven... en zijn gedrag niet bepaald leuk is, is dan de reden dat je het nog niet hebt uitgemaakt dan wellicht ook omdat je dit niet goed durft?



Ik denk ik vraag dit maar aangezien ik zelf ook helaas ooit zulke relaties heb gehad. En ik durfde het gewoon niet uit te maken. Uiteindelijk wel bij de een, en bij de ander werd ik godzijdank gedumpt en hoefde ik die beslissing niet zelf te maken, al had ik dat het liefst zelf al na date 1 gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 11:52:

Hij heeft dit echt van zijn vader. Dat weet hij zelf ook heel goed en hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat hij het echt erg vind dat hij zo schreeuwt en opvliegerig is.

Verder hebben wij echt een goede relatie hoor, dat zullen jullie wel niet geloven.

Maar tijdens een discussie gaat het gewoon soms mis.

Hij weet wel dat ik bang word van dat geschreeuw, maar zo is hij gewoon.

Ik neem dat maar voor lief denk ik dan, ik ben ook geen lieverdje want ik kan ook echt soms een rotwijf zijn..

Uitmaken is geen optie.

Weet je, open dan geen topic. Laat jezelf dan lekker klein en dom houden door hem. En wacht erop tot ie fysiek geweld gebruikt, omdat jij "ongelijk" hebt.



Ja, ik spreek uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloem55 schreef op 29 november 2014 @ 12:15:

Zijn opa is een paar maand geleden overleden en daar kon hij altijd alles kwijt. Dat kan hij nu niet meer bij iemand. Ja bij mij, maar soms wil je ook met een ander praten. Dat kan hij nu niet meer. Dus kropt hij alles op en dan komt alles er in één keer uit.



In je opening schrijf je dat je vanaf het begin van de relatie last hebt van die buien van hem.

Hebben jullie dan pas na het overlijden van die opa een relatie gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie, hij kan er niks aan doen want zijn vader was ook zo en hij is gewoon zo en zijn opa is ook nog overleden dus nu móét hij alles wel opkroppen. En jij weet inderdaad niet zoveel van die dingen af, dus dan is het normaal dat hij je op onrespectvolle wijze terechtwijst. Hij moet wel!



Wat gek dan he, dat er nog iets van 3 miljard mannen zijn die ook een nare jeugd en geen opa meer hebben en weleens iets beter weten, en dat deze mensen dan niet "gewoon zo zijn" en normaal met problemen en hun medemensen omgaan. Hoe. Doen. Ze. Het. Toch.



Hoe denk je dat deze "vriend" gaat reageren op kinderen, een verhuizing, ontslag of ziekte? Iemand die zijn problemen op jou afreageert is geen goed relatiemateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Dit is totaal geen gelijkwaardige relatie. Ik denk echt dat je beter af bent zonder hem, uitmaken dus
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 november 2014 @ 11:46:

Het uitmaken is de enig tip die in me opkomt. Deze dynamiek tussen jullie komt nooit meer goed. Been there, done that.Eens. Het zou niet zo moeten zijn, dat jij in je relatie op eieren moet gaan lopen, Bloem.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 29 november 2014 @ 15:01:

[...]



Weet je, open dan geen topic. Laat jezelf dan lekker klein en dom houden door hem. En wacht erop tot ie fysiek geweld gebruikt, omdat jij "ongelijk" hebt.



Ja, ik spreek uit ervaring.



Ik ook Meaki.



Maar we mogen in dit soort topics niet meer beginnen over de eerste klap.



Want dan zijn we hysterica's.



Ik zeg dus alleen tegen TO:

Lekker bij die topvent blijven meid.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt wat wij zullen doen in een dergelijke situatie en of wij tips hebben. Vervolgens ga je hier alleen maar tegen in. Geef jezelf eens een schop onder je hol en kijk met een realistische blik naar je relatie. Je houd jezelf voor de gek, vrouw.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken is geen optie omdat?



Is hij de laatste man op aarde waar je de mensheid mee moet redden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Of je je relatie uit wilt maken of niet, is een keuze die alleen jij kan maken. Ik vind het dus ook raar dat er dan gezegd wordt dat je dan beter geen topic kan openen, je mag toch wel zelf besluiten wat je met de gegeven adviezen doet?



Dat gezegd: de relatie lijkt mij verre van ideaal. Er is een hele verkeerde dynamiek waarbij jij alles moet opkroppen waar je zelf mee zit en hij daar nog bovenop al zijn frustratie op jouw afreageert met verbale agressie.

Heel eerlijk: dit riekt naar psychische mishandeling en ik denk dat het beste voor jullie beiden zou zijn om er een eind aan te breien. Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven en dat is een understatement. Dat is heel erg voor jou, maar ook voor hem, want ik denk dat niemand het fijn vindt om in de spiegel te kijken en een eikel te zien.



Aangezien je dit niet wilt, wat jouw keuze is, wordt het denk ik moeilijk om er een verandering in aan te brengen. Je zou kunnen proberen een keer aan hem aan te geven (als je dat lukt) dat jij even wilt praten en van hem vraagt of hij stil wil luisteren zonder repliek te geven. Als hij hierin meegaat (en het hem lukt om stil te zijn én ook echt te luisteren) dan is het verstandig om niet met directe verwijten te komen (jij doet dit, jij doet dat...) maar door aan te geven welk gedrag op jou een negatieve uitwerking hebben, dus: ik ervaar ... van jou en dat zorgt ervoor dat ik mij ... voel .

Als dat niet werkt, zou je nog kunnen kijken of je alles in een brief kan zetten, waar je weer niet in de directe aanval gaat, want waarschijnlijk reageert hij (net als de meeste mensen) daar slecht op.



Als dat niet werkt, kan je samen naar een therapeut kunnen gaan om te kijken hoe het beter kan.



Als dat niet werkt, en je wilt het nog steeds niet uitmaken, zal je je denk ik erbij neer moeten leggen dat het niet beter wordt dan dit. En inderdaad, ik vrees dat dit van kwaad tot erger gaat: dus van verbale, naar all-in boksbal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven