Een goede vriend zegt ineens iets súper onaardigs. Waarom?

30-05-2015 11:46 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Post even verwijderd ivm herkenbaarheid etc. Was benieuwd naar jullie (ongezouten) meningen. Dank daarvoor! Vooral ook voor de wat meer invoelende en realistische reacties.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Klinkt alsof hij niet lekker in zijn vel zit en dat op jou afreageert. Zou het niet pikken in elk geval. Jij hebt niks fout gedaan, laat hem maar lekker in zijn sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
nee, wij kunnen natuurlijk niet uitleggen waarom hij doet zoals hij doet. Daarvoor moet je echt bij hem zijn. Aan jou om te bepalen hoeveel tijd en moeite je daarin wilt steken.
Jij voelt toch ook meer voor hem? Gezien de apps, het geflirt, het innige contact. Maar het kan niet ivm jullie levens etc. Denk dat hij daar inderdaad van baalt.
Denk dat je vriendinnen gelijk hebben, hij zal wel iets meer voor je voelen.



Dat hij zijn huwelijksproblemen en gebrek aan seks met jou bespreekt vind ik niet ok, en zouden ook best eens een soort hints van hem kunnen zijn geweest.
Dus die man is 1 x chagerijnig en jij bent zo diep gekwetst dat het om jou niet meer hoeft? Een vriendschap moet dit toch kunnen hebben? Vind dat je vrij dramatisch reageert.
Alle reacties Link kopieren
oh lief dat je zo snel reageert en het (veel te lange) verhaal gelezen hebt Bumba!

Maar wat te doen... ? Ik dacht ook in zijn sop laten gaar koken maar vind het toch erg vervelend, wil graag dat het weer goed komt. Maar heb ook te lang achter mijn ex aangelopen na rotopmerkingen of erger. Wil ik niet meer. Deze vriend denk mss dat hij dat wel kan flikken bij mij, maar ik heb nu toch wat meer trots dan toen. Maar dan nog.... waarom zoiets zwart op wit aan een vriendin schrijven?! Da's toch dom?
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over alsof jij hem leuker vind dan dat je nu hier toegeeft.
.
Ik denk dat jij dondersgoed weet waarom hij zo doet.
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 11:53:

oh lief dat je zo snel reageert en het (veel te lange) verhaal gelezen hebt Bumba!

Maar wat te doen... ? Ik dacht ook in zijn sop laten gaar koken maar vind het toch erg vervelend, wil graag dat het weer goed komt. Maar heb ook te lang achter mijn ex aangelopen na rotopmerkingen of erger. Wil ik niet meer. Deze vriend denk mss dat hij dat wel kan flikken bij mij, maar ik heb nu toch wat meer trots dan toen. Maar dan nog.... waarom zoiets zwart op wit aan een vriendin schrijven?! Da's toch dom?Je speelt hier de vermoorde onschuld maar lees je OP nog eens door. Dat klopt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt een hoop drama om ... ja, om wat eigenlijk? Die man is een keer chagrijnig.



Verder vind ik het niet kunnen dat jullie zitten te appen over seks en dat jullie flirten. Maar goed, dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor snelle reacties.

Ja @Hoezitdit... maar ik vind na zoveel gesprekken over onze relaties de opmerking 'ga je ex afzeiken, laat mij met rust' écht niet kunnen! En ook out of the blue he... er was niets gebeurd!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik vind het ook allemaal wat kinderlijk overkomen namelijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat die man een beetje klem zit tussen een vrouw die hem niet meer wil en eentje die haar ex niet kan vergeten. En hij loopt rond met de flesjes wijn en kopjes koffie en staat al lang (?) droog. Zoiets?



Ik zou er iig geen energie in steken. Blijkbaar toch niet zo'n goede vriend als gedacht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je doet net alsof je zo goed bevriend bent met het echtpaar en alsof je totaaaaaaaaal niet begrijpt wat er nu aan de hand is. Maar je gaat wel mee in verregaande gesprekken via de app.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 mei 2015 @ 11:55:

Je maakt een hoop drama om ... ja, om wat eigenlijk? Die man is een keer chagrijnig.



Verder vind ik het niet kunnen dat jullie zitten te appen over seks en dat jullie flirten. Maar goed, dat ben ik.

+1



Vind ik ook, maar volgens mij vind TO hem ook wel leuk en baalt ze er zelf van dat een relatie niet mogelijk is.
.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zijn dag niet en maakt een *** opmerking. Nadat jij hem ook een opmerking na zijn hoofd slingerde. Ik vind je erg overdreven reageren. Daarbij als jij dat niet het geval vind, doe dan toch even normaal. Je zoon is vriendjes met zijn zoon, ben dan op zijn minst een moeder. Nu gedraag je je als een gekweste tiener
Alle reacties Link kopieren
ach nee minnimouse, dat was ooit eens, als grapje eigenlijk. Zeker van mijn kant. Hij ging daarbij ook wel verder dan ik. Maar allemaal nog redelijk onschuldig, ook dat 'flirten'. Er was eigenlijk nooit echt spanning tussen ons. Wat ik al zei, we lachten er dan om... was meer als grapje dus.. ik ben niet zo van mannen wegkapen bij mijn vriendinnen of iets in die richting
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 11:56:

Dank voor snelle reacties.

Ja @Hoezitdit... maar ik vind na zoveel gesprekken over onze relaties de opmerking 'ga je ex afzeiken, laat mij met rust' écht niet kunnen! En ook out of the blue he... er was niets gebeurd!Wat jij doet kan ook niet. Dus doe niet net alsof jij nu het heilige boontje bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 11:57:

ach nee minnimouse, dat was ooit eens, als grapje eigenlijk. Zeker van mijn kant. Hij ging daarbij ook wel verder dan ik. Maar allemaal nog redelijk onschuldig, ook dat 'flirten'. Er was eigenlijk nooit echt spanning tussen ons. Wat ik al zei, we lachten er dan om... was meer als grapje dus.. ik ben niet zo van mannen wegkapen bij mijn vriendinnen of iets in die richting

Oh ja, doe je dat vaker 'voor de grap'? En hoezo 'voor de grap'? Is daar iets grappigs aan? In mijn ogen doe je dat alleen als je iets wil of voelt voor de ander.

Voor de rest zou je mijn vriendin niet meer zijn als je dit 'voor de grap' met mijn vent zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof zijn vriendin zijn telefoon heeft bemachtigd en jou deze smsjes uit zijn naam stuurt....
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik voel niets voor hem. Het is en was een goede vriend/bekende etc. Gewoon gezellig. Meer niet.

En 'grumpy old man' zijn diengen die we met een lach ook zo tegen elkaar zeggen.

Dat whatsapp is wat dat betreft ook echt grrr. Zodra er geen smiley bij staat kan het heel verkeerd over komen. Maar toch, we kennen elkaar heel goed. Dan weet je dat toch...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 mei 2015 @ 11:59:

[...]



Oh ja, doe je dat vaker 'voor de grap'? En hoezo 'voor de grap'? Is daar iets grappigs aan? In mijn ogen doe je dat alleen als je iets wil of voelt voor de ander.

Voor de rest zou je mijn vriendin niet meer zijn als je dit 'voor de grap' met mijn vent zou doen.

+1



Ik vind je nogal hypocriet, klussertje.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 30 mei 2015 @ 11:59:

Het klinkt alsof zijn vriendin zijn telefoon heeft bemachtigd en jou deze smsjes uit zijn naam stuurt....Dat is ook nog een optie
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tijd voor goedmaak-seks dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven