Een logee die veel eet

28-05-2015 21:42 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nicht die 2 dagen blijft logeren ze moet hier ergens in de buurt zijn en komt makkelijk uit. Nu eet ze heel veel. Ontbijt en dan veel beleg, kaas/vleeswaar. Tussendoortjes koelkast leeg eten, kastjes doorzoeken. Koekjes van de jongste waren ook op. ZIjn best duur maar ik koop ze voor hem als lekkers in het weekend. Avondeten hebben we patat gehaald meteen duurste snacks en er dan 2 van. Dit alles uit mijn zak. Ik heb het zelf niet zo breed maar durf er toch niet iets van te zeggen. Hoe gaan jullie hier mee om?
Alle reacties Link kopieren
Blijft ze maar twee dagen? Of is het structureel twee dagen per week? In het eerste geval zou ik mijn verlies nemen en in het tweede geval zou ik er iets van zeggen. Of haar eens boodschappen laten doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou bij iedere hap die ze neemt heel hard gaan zuchten en mijn diepste frons opzetten.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je niet of nauwelijks wat een huis hebt als je een logé krijgt (die veel eet)

Daarbij iets van een tientje ofzo vragen voor een weekend en gewoon niet naar de frituur gaan, of lossen frietjes halen en doen jullie het daarmee!
Alle reacties Link kopieren
"Hee nicht, super leuk dat je komt! Ik heb het helaas door omstandigheden niet zo breed. Je bent van harte welkom, maar is het een mogelijkheid dat je een bijdrage doet in de kosten voor het eten? Ik bent echt ontzettend welkom en ik kijk er naar uit om je hier te hebben. Ik vind het ook erg vervelend om te vragen, maar ik heb het financieel op het moment erg lastig."
Alle reacties Link kopieren
Voor die twee dagen zou ik het zo laten. Volgende keer geen eten halen, maar zelf koken. Is goedkoper. Volgende keer als ze komt niet te veel boodschappen in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 28 mei 2015 @ 21:43:

Blijft ze maar twee dagen? Of is het structureel twee dagen per week? In het eerste geval zou ik mijn verlies nemen en in het tweede geval zou ik er iets van zeggen. Of haar eens boodschappen laten doen.Dit. En als je er echt door in de problemen komt, financieel, dan open kaart spelen en gewoon vragen of ze haar deel wil betalen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik vind dat het er bij hoort als je een logee hebt. Als je het niet kan betalen, ga dan niet naar de snackbar, maar frituur zelf.

Meteen duurste 2 snacks? Bij de snackbar, sjongejonge.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen smeer de broodjes zelf, haal geen koekjes die je eigenlijk niet kunt betalen en kook savonds ipv de dure snacks. Maak een pan stamppot dan ben je voor weinig klaar en kan jouw GAST zich tenminste gewoon voldaan voelen.

Ik snap niet dat je iemand te logeren neemt als je niet eens een hap over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kastjes doorzoeken? Vind ik niet kunnen als je ergens te gast bent. Mag je best iets van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 21:47:

Ik zou zeggen smeer de broodjes zelf, haal geen koekjes die je eigenlijk niet kunt betalen en kook savonds ipv de dure snacks. Maak een pan stamppot dan ben je voor weinig klaar en kan jouw GAST zich tenminste gewoon voldaan voelen.

Ik snap niet dat je iemand te logeren neemt als je niet eens een hap over hebt.





Helemaal eens.



En zo lang jij er niks van zegt blijft degene zo eten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is nicht? Zoekt ze echt je kasten door op zoek naar snacks en koekjes? Maakt ze verpakkingen open? Vind dat een beetje raar en niet zo gepast. Zorg dat je een paar dingen in huis hebt aan chips en koekjes en kook gewoon een lekkere maaltijd. Brood en beleg gewoon laten gaan, blijkbaar eet ze zoveel. En niet teveel voorraden in het zicht zetten .
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd wat de duurste snacks zijn bij de snackbar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Huh je gaat toch niet zomaar in de kast van je gastvrouw zoeken naar eten?



Blijft ze vaker logeren?
quote:Nouschi schreef op 28 mei 2015 @ 21:54:

Ben wel benieuwd wat de duurste snacks zijn bij de snackbar. Naja, hier zijn de shaslicks zo tegen de 6 euro aan hoor
Alle reacties Link kopieren
Een gast die de kastjes doorzoekt?

Daar zal ik zeker wat van zeggen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
quote:LaPetiteChatteRouge schreef op 28 mei 2015 @ 21:56:

Huh je gaat toch niet zomaar in de kast van je gastvrouw zoeken naar eten?



Blijft ze vaker logeren?Als ik bij een vriendin oppas mag ik van haar gewoon in haar keukenkastjes snuffelen, hoor. Daar maakt ze geen enkel probleem van, ze zegt het zelf steeds dat ik dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niets zeggen, ik ga niets zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja misschien heeft TO wel gezegd "doe alsof je thuis bent"
Maar wanneer ze dus niet vaak komt, vind ik dat wel ongepast overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 28 mei 2015 @ 21:45:

"Hee nicht, super leuk dat je komt! Ik heb het helaas door omstandigheden niet zo breed. Je bent van harte welkom, maar is het een mogelijkheid dat je een bijdrage doet in de kosten voor het eten? Ik bent echt ontzettend welkom en ik kijk er naar uit om je hier te hebben. Ik vind het ook erg vervelend om te vragen, maar ik heb het financieel op het moment erg lastig."Dit dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 28 mei 2015 @ 22:00:

[...]





Dit dus.2x
Wel raar dat je nicht zelf door de kastjes neust op zoek naar iets te eten. Ik heb nooit zulk bezoek. Vriendin is hier best vrij. Als ik kook, dekt zij tafel bv. Zoekt ze ook door de kastjes, op zoek naar servies etc. Zo'n bezoeker zou ik niet nog eens laten logeren.
Alle reacties Link kopieren
We hebben verder gewoon een hele goede band, ze kwam vroeger heel vaak bij me thuis en ik heb altijd gezegd doe alsof je thuis bent. Nu het 2 hele dagen zijn gaat er echt veel eten doorheen en ik zit nu met een budget van 50 euro per week aan boodschappen. Heb in deze 2 dagen het dubbele uitgegeven. Ik durf er niks van te zeggen omdat ik zo niet in elkaar zit. Ze komt over 2 weken weer voor 2 dagen en kijk er nu al tegenop
Alle reacties Link kopieren
Herken het wel. Wij hadden ook een gast met 2 kinderen, die veel at. (Ook nog vegetarisch is toch duurder, vleesvervangers). Stukken kaas afsnijden en tussendoor opeten, pakken koeken open maken en meenemen op een uitstapje. Fruitschaal leeg eten (5 mandarijntjes achter elkaar enz.). Dingen pakken en smeren voor de kinderen, die het dan niet opaten..

En ja, dat is vervelend, als je een krappe beurs hebt en niet ongastvrij over wil komen.



Ik probeerde zoveel mogelijk goedkopere ingrediënten te kopen. Winterwortel salade enz. (geraspt, knoflook erdoor en dan wat mayonaise) erg lekker en goedkoop. Maaltijdsoep met brood bv. (brood halen, eind van de dag V&D, half geld)

Nasi met veel groentes en 1 bakje van die saté Quorn erdoor met satésaus.



Ik zou in jou geval, inderdaad weinig in huis halen. Eventueel wat goedkope koekjes, zoals eigen merk lange vingers of zo voor je zoontje en 1 pak koekjes die je zelf lekker vindt, maar ook niet duur zijn. Qua beleg ook, goedkope kaas, eigen merk vruchten hagel enz.



Qua nootjes e.d. zijn van die katjang pinda's meestal lekker goedkoop. Drinken vooral koffie en thee. En eigen merk spa rood of cola of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven