Een maand om mijn huwelijk te redden

15-11-2014 13:33 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Heb de topic weggehaald. Ik blijf wel reageren.

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je dag en nacht op elkaars lip zit dan lijkt het me dat daar een belangrijke oorzaak ligt. Is het tijdelijk dat je samen moet werken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een maand en één sessie met een psycholoog wel erg kort. Daarnaast, zijn er wat mogelijkheden om ruimte/afstand te creëren? Zodat elkaar zien en praten weer écht leuk wordt?
Een maand is erg kort om verandering te krijgen. Ik geloof dat gedragsverandering 6-12 weken duurt om in te slijpen.
Alle reacties Link kopieren
Maar, hoe weet je dat het beter gaat op die gestelde datum? 'Beter gaan' is een relatief begrip, dus als jullie dan bij die datum aankomen, kan je man nog steeds zeggen: Nee, dit is niet beter genoeg.

Ik zou dus in ieder geval iets concreter maken wat jullie verwachten te veranderen in die maand. En eigenlijk is een maand niet zo lang om gedrag te kunnen veranderen, ook al wil je dat nog zo graag.
En nu moet JIJ jullie huwelijk redden?

Lijkt me dat HIJ er net zo hard aan meedoet, aan ergernissen, ruzies en irritaties...



Waar 2 vechten hebben 2 schuld, want je kan niet in je eentje ruziemaken.

Stop dus met in je eentje proberen jullie huwelijk te redden en vraag: wat wil jij dat er verandert? En wat ga jij doen om de verbetering te laten zien komende maand? Ik wil in elk geval dit en dat veranderen de komende maand. Zo maak je het tot iets van jullie samen en niet de verantwoording van een alleen.
Alle reacties Link kopieren
In welke situaties ontstaan de irritaties?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je - diep in je hart - zelf? Wil je bevestiging of wil je echt heel graag bij je man blijven en samen oud worden?
Één maand? De problemen zijn ook niet in 1 maand ontstaan lijkt me.



Ik vind het een irreëel doel, een huwelijk is niet binnen een maand te redden.
Je man heeft een datum gesteld. Heeft hij concreet gezegd wàt er dan beter moet zijn, en hoe jullie gaan bepalen of het gelukt is?



Ben je het eens met die datum? Als niet, heb je dan een alternatief hoe JIJ wilt dat het verbetert tussen jullie?
Nou, als je 1 maand hebt, ben ik bang dat het al afgelopen is. Als je man er echt voor wil gaan, zou hij concrete acties ondernemen en geen ultimatum stellen...
Waarschijnlijk is hij er voor zichzelf allang klaar mee. Als je zegt over 'n maand te willen scheiden, dan komt het niet meer goed, dan is het gevoel gewoon weg.

Misschien beter de eer aan jezelf houden en zelf die punt er achter zetten ipv lijdzaam af te wachten tot hij de stekker eruit trekt?
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ok en wat is dan precies het actieplan voor je man om die maand keihard te vechten voor jullie huwelijk? Of moet alles bij jou vandaan komen? Ik vind persoonlijk dat ultimatum heel veelzeggend. Zo van, dan kunnen we zeggen dat we t nog geprobeerd hebben. Maar eigenlijk is het nu al besloten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je wanhopig voelt TO, met zo'n tikkende klok die je iedere dag voelt.
Alle reacties Link kopieren
Maar nu stelt ie eigenlijk eisen die simpelweg niet haalbaar zijn en legt alle verantwoording bij jou. Ik vind het een rotstreek.
Hij gaat dat beslissen? En jij dan?



En wat gaat HIJ veranderen om geen irritaties meer te hebben?



Lekker makkelijk, jou de schuld geven en ook zorgen voor de oplossing. Jij dus maar werken en veranderen en hij die achterover leunt in zijn stoel met een verongelijkt gezicht en over een maand zijn duim omhoog of omlaag doet zonder er een greintje werk aan te hebben gehad! Laat je hier niet in meeslepen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft je man al lang een beslissing genomen, het ultimatum is alleen een psychisch spelletje zodat hij de schuld van de mislukking bij jou kan neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
TO, vind je het zelf niet heel vreemd dat hij zo meteen dan de enige is die de knoop kan doorhakken? Jij mag toch ook eisen stellen aan jullie relatie?



Bovendien zullen irritaties altijd blijven, want het gedrag van een ander is nu eenmaal niet altijd leuk. Misschien moeten jullie eens kijken waar die irritaties dan vandaan komen en hoe jullie daar mee om kunnen gaan. Bij nader inzien bedenk ik me dat jullie hiervoor al naar een therapeut zijn gegaan. Daar hebben jullie dan neem ik aan wel handvatten gekregen?



Is het trouwens verder geen optie om bijvoorbeeld een week bij een vriendin te logeren, of hij bij een vriend oid, zodat jullie echt even zonder de ander zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 13:53:

Waarschijnlijk is hij er voor zichzelf allang klaar mee. Als je zegt over 'n maand te willen scheiden, dan komt het niet meer goed, dan is het gevoel gewoon weg.

Misschien beter de eer aan jezelf houden en zelf die punt er achter zetten ipv lijdzaam af te wachten tot hij de stekker eruit trekt?Ik heb hem dit ook gezegd..zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij zegt dat hij hoopt dat het nog goed komt. Dat hij niets voor niets mee gaat naar een psycholoog/ relatietherapeut. Wat moet ik dan? Ik kan hem toch alleen maar vertrouwen daarin
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 15 november 2014 @ 14:02:

Volgens mij heeft je man al lang een beslissing genomen, het ultimatum is alleen een psychisch spelletje zodat hij de schuld van de mislukking bij jou kan neerleggen.Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Zo van: Ik heb je een maand gegeven om je gedrag te verbeteren, dit heb je niet gedaan, nu is het jouw schuld dat het over is.
Dus hij gaat mee naar de psych en dat is voor hem voldoende. Maar jij moet nu op je woorden passen, nadenken voor je iets zegt en doet en je in 10938327 bochten wringen om maar geen irritaties op te wekken die de deadline van een maand wel eens negatief kunnen laten uitpakken........



Klopt toch geen hol van?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 15 november 2014 @ 14:02:

[...]





Ik heb hem dit ook gezegd..zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij zegt dat hij hoopt dat het nog goed komt. Dat hij niets voor niets mee gaat naar een psycholoog/ relatietherapeut. Wat moet ik dan? Ik kan hem toch alleen maar vertrouwen daarinNou wat jij 'moet', of in ieder geval kan, is de verantwoordelijkheid voor jullie huwelijk óók bij hem leggen. En zeggen dat het niet haalbaar is alles in een maand op te lossen, na één sessie.
quote:Aarde4 schreef op 15 november 2014 @ 14:02:

[...]





Ik heb hem dit ook gezegd..zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Hij zegt dat hij hoopt dat het nog goed komt. Dat hij niets voor niets mee gaat naar een psycholoog/ relatietherapeut. Wat moet ik dan? Ik kan hem toch alleen maar vertrouwen daarinIk geloof er niets van. Hij wil jou gewoon de schuld kunnen geven van het 'mislukken' van de relatie en jij trapt er nog in ook! Beste zeg je 'm dat je zelf een punt achter de relatie zet, omdat hij de relatie op dit moment ondermijnt. Hoe kun je ooit nog vertrouwen terug krijgen als je de hele tijd op je tenen zou moeten lopen?
Hij hoopt dat het nog goed komt, maar wil er verder niks voor doen en legt alle verantwoordelijkheid bij jou. Lekker makkelijk voor hem. Voor het slagen van een relatie heb je twee mensen nodig, dus wat hij nu doet is niet terecht.
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven