Een maand om mijn huwelijk te redden

15-11-2014 13:33 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Heb de topic weggehaald. Ik blijf wel reageren.

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 16 november 2014 @ 20:23:

[...]





Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met die tijdsdruk en al helemaal niet met het feit dat hij mij/ons geen doelen geeft. Het is te ongrijpbaar. Uiteindelijk zei hij als we geen discussie meer hebben dan is het goed genoeg..maar jij bent discussie ( hij heeft gedronken nu) dus ik ga daar nu niet verder op in.

Ik ga alles maar dan ook alles met mijn psycholoog bespreken. Ik ben heel boos nu en vooral verdrietig.:(Vetgedrukte: hier geef je hem alsnog de regie! Dat hij de doelen zou moeten bepalen alleen al (en zelfs dat niet doet, voor jou/jullie).

Daarmee zeg je nog steeds: stel jij eens concrete doelen. Waar zijn jouw doelen, jouw idealen, jouw wensen mbt deze relatie en mbt tot wat JIJ van een partner verwacht? Hoezo mag hij die bepalen en dan weet jij waar je je aan te houden hebt?!



Zie je hoe krom je inmiddels al gewend bent te denken? Dat hij mag zeggen wanneer hij jou/jullie relatie wel okay vindt? Dat je dan tenminste weet waar je aan toe bent?



Ga svp nadenken over wat JIJ verwacht en verlangt van hem, en van een gezonde, fijne relatie!! Hij hoeft nergens aan te werken,, alleen toezien en beoordelen hoe jij ervoor zorgt dat er geen discussies en irritaties meer ontstaan in hem? Echt he..



Het is NU de tijd om jezelf en hem te laten zien wat je waard bent! Wat jij vindt dat je "verdient" en jij hem op deze manier niet wil als man/partner!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 16 november 2014 @ 21:48:

Ik ga er bijna in geloven dat ik daadwerkelijk alles fout doe en dat geen mens met mij kan samenleven. Die twijfel aan mezelf is echt zwaar bagger.



- Probeer op die momenten toch te vertrouwen op je intuitie, die luid en duidelijk aangeeft dat je man heel valse spelletjes speelt ten koste van jou.

- Bedenk je op die momenten dat hij dit al dan niet bewust doet omdat ie zelf waarschijnlijk een te grote bangerik is om naar zichzelf, zijn eigen aandeel te kijken, oftewel een heel groot ego heeft waarachter een heel onzeker persoon schuilgaat die zijn eigen angsten/problemen/verantwoordelijkheden met man en macht (denigrerend, respectloos gedrag naar jou toe) op jou probeert af te schuiven.

- Bedenk je op die momenten dat hem dat tot nu toe ook is gelukt, omdat jij dat hebt toegelaten, maar verwijt jezelf dat niet, probeer er van te leren, zodat het je in de toekomst niet meer zal gebeuren (en als wel, dat je sneller zelf de stekker er uit trekt).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook zo raar dat hij na 1 maand al de handdoek in de ring wilt gooien. Het moddert al langer, maar dit is de maand waarin jullie er echt aan zouden werken toch? Een maand maar?

Wie weet verheugt hij zich op het vrijgezellen bestaan en ziet hij het partnerschap en de verantwoordelijkheden niet zitten? Dat hij daarom zo een haast heeft om te vluchten....? Ik gok hier maar hoor en woon ook niet bij jullie dus laat de waarheid in het midden.



Als iemand zijn keuze al heeft gemaakt houdt het op. Iets met een dood paard.

Ik vind je houding tov jezelf wel erg zwak. Je laat je manipuleren omdat je het ergens blijkbaar moeilijk vindt om voor jezelf te denken. Het lijkt alsof je liever anderen laat kiezen hoe jij je leven moet leven.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 16 november 2014 @ 23:50:

[...]

- Bedenk je op die momenten dat hij dit al dan niet bewust doet omdat ie zelf waarschijnlijk een te grote bangerik is om naar zichzelf, zijn eigen aandeel te kijken, oftewel een heel groot ego heeft waarachter een heel onzeker persoon schuilgaat die zijn eigen angsten/problemen/verantwoordelijkheden met man en macht (denigrerend, respectloos gedrag naar jou toe) op jou probeert af te schuiven.





Dit. Vooral dit. Dat jouw man jou zo neersabelt in een ruzie, zegt iets over hem, niet over jou. Voor jou staat "er samen uitkomen" op de voorgrond, voor hem "winnen of verliezen" en door het zo te spelen als hij doet, probeert hij jou op achterstand te zetten om de kans dat hij verliest zo klein mogelijk te maken. Dat hij hiermee juíst verliest, dat jullie allebeí verliezen, ziet hij niet. Hij heeft het nodig om jou klein te maken zodat hij zich groot kan voelen, dus wie is nu eigenlijk afhankelijk van wie?



Ik zeg dit niet om je man af te kammen. Dat vind ik niet mijn taak. Jij komt op dit forum om om hulp te vragen om je huwelijk te redden, dat red je niet door van tig kanten te horen dat hij een klootviool is. Hij gedraagt zich wel als een klootviool, dat moet ik toegeven. En het is niet handig (zacht gezegd) als jij daar de verantwoordelijkheid voor gaat nemen. Jouw man is een volwassen vent, hij zou zelf wat evenwichtiger moeten worden. Maar hoe dan ook is het goed als jíj ook evenwichtiger wordt. Dat doe je door dichter bij jezelf te blijven, je niet te laten meeslepen in zijn destructieve gedrag. Dat hij een bal gooit, wil nog niet zeggen dat jij 'm moet vangen. Laat die bal lekker tegen de schutting ketsen en blijf bij jezelf, bij wie jíj wil zijn in je relatie en in je leven.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:mater_matuta schreef op 17 november 2014 @ 11:40:

[...]





Dit. Vooral dit. Dat jouw man jou zo neersabelt in een ruzie, zegt iets over hem, niet over jou. Voor jou staat "er samen uitkomen" op de voorgrond, voor hem "winnen of verliezen" en door het zo te spelen als hij doet, probeert hij jou op achterstand te zetten om de kans dat hij verliest zo klein mogelijk te maken. Dat hij hiermee juíst verliest, dat jullie allebeí verliezen, ziet hij niet. Hij heeft het nodig om jou klein te maken zodat hij zich groot kan voelen, dus wie is nu eigenlijk afhankelijk van wie?



Ik zeg dit niet om je man af te kammen. Dat vind ik niet mijn taak. Jij komt op dit forum om om hulp te vragen om je huwelijk te redden, dat red je niet door van tig kanten te horen dat hij een klootviool is. Hij gedraagt zich wel als een klootviool, dat moet ik toegeven. En het is niet handig (zacht gezegd) als jij daar de verantwoordelijkheid voor gaat nemen. Jouw man is een volwassen vent, hij zou zelf wat evenwichtiger moeten worden. Maar hoe dan ook is het goed als jíj ook evenwichtiger wordt. Dat doe je door dichter bij jezelf te blijven, je niet te laten meeslepen in zijn destructieve gedrag. Dat hij een bal gooit, wil nog niet zeggen dat jij 'm moet vangen. Laat die bal lekker tegen de schutting ketsen en blijf bij jezelf, bij wie jíj wil zijn in je relatie en in je leven.Ik probeer de regie weer te nemen. Ik zit er over te denken om voor langere tijd naar nl te gaan, omdat ik het ook helemaal niet meer helder zie..
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:18:

Hallo,



Heb net een gesprek gehad met mijn psycholoog. Alleen. Ik heb alles op tafel gesmeten. Zijn vraag was vooral

1) wat levert het aarde op om te blijven.

2) Hoeveel procent kans denk je dat hij ooit naar zichzelf gaat kijken.

3) Vraag je zelf af waarom je over je grenzen laat gaan.



Een heleboel om over na te denken.Ik psychologen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:18:

Hallo,



Heb net een gesprek gehad met mijn psycholoog. Alleen. Ik heb alles op tafel gesmeten. Zijn vraag was vooral wat levert het aarde op om te blijven. Hoeveel procent kans denk je dat hij ooit naar zichzelf gaat kijken. Vraag je zelf af waarom je over je grenzen laat gaan. Een heleboel om over na te denken.Wat een goeie vragen. Naar Nederland gaan lijkt me geen slecht idee als jouw man totaal niet bereid is naar zijn aandeel te kijken. Want wat valt er nou nog te winnen?
Ik denk dat dat wijs is aarde. Eerst jezelf maar eens terug vinden. Dus weg daar en even rust aan je hoofd.



Misschien voor beiden wel even goed. Afstand, rust, even bezinnen. Misschien gaan jullie elkaar wel vreselijk missen en komt voor beiden de motivatie om er aan te gaan werken, of misschien komen jullie er achter dat het niet meer gaat werken samen en dat jullie het af moeten ronden.



De kans is wel groot, als je blijft, dat met de huidige druk die er op staat het over een maand helemaal stuk is.
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:22:

[...]





Hij vertikt het inderdaad om naar zichzelf te kijken. Ik begrijp niet waarom hij dat niet zou doen. Hij wil zich wat dat betreft helemaal niet kwetsbaar opstellen.

Even advocaat van de duivel: Waarom zou hij? Jij pikt toch alles van hem? Hij heeft alles toch prachtig geregeld? Hij hoeft geen enkele moeite te doen voor zijn huwelijk, want jij komt hem toch wel tegemoet. Er is voor hem geen enkele noodzaak tot veranderen. Wat daarmee verliest hij alleen datgene wat hij nu heeft. Veranderen is voor hem inleveren, opeens rekening houden met jou, dingen doen waar hij geen zin in heeft. En waarom?

Wat verandert er voor hem als hij zou weigeren te veranderen? Je zegt zelf al dat hij al een oplossing heeft voor het huishouden. Hij regelt vast ook snel weer een nieuw iemand om precies hetzelfde mee te doen, domineren, voor hem laten vliegen en draven. Voor hem levert het gewoon niets op, als hij zou veranderen.
Alle reacties Link kopieren
..
Misschien wil je man doorgaan met de therapie terwijl jij weg bent Aarde?



Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Jij weer tot jezelf komen en misschien dat je man in gaat zien dat hij ook naar zijn eigen aandeel moet kijken. (Als hij dat kan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:42:

[...]





Precies. En ik ga over mijn grenzen. En die moet ik weer gaan bewaken. Terug naar mezelf. Het probleem is alleen hij gaat daar vast niet mee akkoord.

(ik moet hier echt een beetje goedbedoeld van lachen)



Nee, natuurlijk niet. Hij wil bepalen en de bedoeling van jouw grenzen stellen is dus dat jij bepaalt wat jij doet in jouw leven. En niet hij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:42:

[...]





Precies. En ik ga over mijn grenzen. En die moet ik weer gaan bewaken. Terug naar mezelf. Het probleem is alleen hij gaat daar vast niet mee akkoord.Is hij je vader?
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet akkoord? Is hij je baas?
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:42:

[...]





Precies. En ik ga over mijn grenzen. En die moet ik weer gaan bewaken. Terug naar mezelf. Het probleem is alleen hij gaat daar vast niet mee akkoord.



Ga je dat vragen dan? Lijkt me meer iets voor een mededeling.



'Ik trek het niet meer, ik wil een break, ik heb een ticket geboekt voor die en die datum en ik ben minimaal zo lang weg. Ik heb tijd nodig om na te denken'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 17 november 2014 @ 19:46:

[...]



Is hij je vader?Jah want naar papa moet je wel luisteren meisje! Anders krijg je straf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 november 2014 @ 19:45:

[...]



(ik moet hier echt een beetje goedbedoeld van lachen)



Nee, natuurlijk niet. Hij wil bepalen en de bedoeling van jouw grenzen stellen is dus dat jij bepaalt wat jij doet in jouw leven. En niet hij. ik begrijp het. Maar hoe doe ik dat dan. Ik boek een enkele reis en deel hem het mee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij zijn goedkeuring zo nodig? Voel jij je minder goed als jij zijn goedkeuring niet hebt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed TO dat je naar de psych bent geweest! Het is een eerste stap en de tweede, nadenken om weer naar NL te komen is ook een stap in de goede richting van de regie nemen over je eigen bestaan.



Dat hij niet akkoord gaat met je beslissing is nu even ZIJN probleem bot gezegd. Als hij ook niet eerlijk naar zichzelf durft te kijken maakt het geen ruk uit of je morgen vertrekt of over 26 dagen bijvoorbeeld. Ik denk dat even wat afstand beter is. Jullie zitten blijkbaar te veel op elkaars lip waardoor je alleen nog maar de ergernissen ziet.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 17 november 2014 @ 19:46:

[...]





Ga je dat vragen dan? Lijkt me meer iets voor een mededeling.



'Ik trek het niet meer, ik wil een break, ik heb een ticket geboekt voor die en die datum en ik ben minimaal zo lang weg. Ik heb tijd nodig om na te denken'.Oké. Maar ga ik dan niet aan hem voorbij? Zijn wensen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 17 november 2014 @ 19:49:

[...]





Oké. Maar ga ik dan niet aan hem voorbij? Zijn wensen?Hij houdt continu rekening met jouw wensen?
Zijn eisen bedoel je?



Ja daar ga je aan voorbij, want jij gelooft niet dat de manier die hij nu eenzijdig gekozen heeft gaat werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven