Een maand om mijn huwelijk te redden

15-11-2014 13:33 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Heb de topic weggehaald. Ik blijf wel reageren.

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 november 2014 @ 11:59:

Hoi Aarde, hoe gaat het met je? Ben je alweer in Nederland? Lukt het een beetje om je verhaal bij familie en vrienden kwijt te kunnen? Ik hoop dat je ondanks de relatie sores kan genieten van de mensen die weer even dicht bij je hebt.



Het gaat goed. Ben verdrietig maar rustig. Her is fijn om weer in nl te zijn.

Moest laatst aan je denken omdat je zei dat ik boos moest worden. Die fase heb ik namelijk ook bereikt...

Is nu weer rustig hoor, maar luchte ook op.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je! Lekker bijtanken en je hebt hier de tijd, rust en ruimte om aan jouw gevoelens toe te komen zonder zijn denken, doen,handelen en weetikhet te willen en hoeven analyseren. Richt je lekker op jezelf want alleen met jouw gedrag en denken kan je wat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Aarde. Het valt ook niet mee.
quote:Aarde4 schreef op 22 november 2014 @ 23:24:

[...]





Hoi,

Precies, dat oppervlakkige. Het geen echte connectie hebben. Dat scheelt er aan en daar verzet ik mij tegen. Ik heb gezegd als dat niet veranderd, als je niet naar jezelf gaat kijken. Dan is er voor mij geen relatie. Dan is het leeg.

Ik ga het zienWow, ik sta echt te kijken hoe een grote mentale sprong jij aan het maken bent! Van je hulpvraag hier: hoe red IK MIJN huwelijk, stel jij nu je partner ook medeverantwoordelijk, geef je tegenvoorwaarden en zeg je duidelijk wat JIJ wil! Wat prachtig mooi om te zien! Je mag trots zijn op waar je nu mee bezig bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 november 2014 @ 11:17:

[...]



Wow, ik sta echt te kijken hoe een grote mentale sprong jij aan het maken bent! Van je hulpvraag hier: hoe red IK MIJN huwelijk, stel jij nu je partner ook medeverantwoordelijk, geef je tegenvoorwaarden en zeg je duidelijk wat JIJ wil! Wat prachtig mooi om te zien! Je mag trots zijn op waar je nu mee bezig bent!Ik schiet ook een beetje door hoor...nu vraag ik mij af, word ik er nog wel gelukkig van. Wat wil ik? Schiet echt van de ene emotie naar de andere. Moeilijk
Je mág ook voor jezelf opnieuw je relatie ijken. Kijken wat JIJ er nog uithaalt en of het voor JOU nog wel werkt. Ik vind niet dat je doorschiet, ik denk dat je oogkleppen zijn afgevallen en dat je nu weer helder kijkt. Dat je je niet (langer) afhankelijk opstelt van wat je man wil, maar nu ook nadenkt of HIJ wel zo'n goeie vangst voor jou is.

Wat je nu ook zal beslissen, het is niet gebaseerd op angst om je huwelijk te verliezen. Uit angst om te falen. Deze beslissing ben je nu aan het maken vanuit je eigen geluk, en dat is het allerbeste uitgangspunt!
Eerst maar eens tot rust komen Aarde. Vanuit die rust weet je op een gegeven moment wel wat je wil. Niks forceren nu nog, prioriteit 1 is bijtanken en weer tot jezelf komen.
Alle reacties Link kopieren
Veel rust en wijsheid gewenst!
Je hoeft nu nog niet te kiezen Aarde. Eerst maar eens even lief zijn voor je zelf en tot rust komen
Alle reacties Link kopieren
Eens met Doreia. Je durft nu te kijken of dit ook een relatie is waar jij in kan ontplooien zonder jezelf compleet weg te cijferen. Dat heeft niks met egoïsme te maken.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 23 november 2014 @ 13:28:

[...]





Ik schiet ook een beetje door hoor...nu vraag ik mij af, word ik er nog wel gelukkig van. Wat wil ik? Schiet echt van de ene emotie naar de andere. MoeilijkNiets mis mee toch? Gebruik de tijd in Nederland om hierover na te denken zonder dat je van jezelf met een antwoord moet gaan komen. Zie het als grijs gebied waarin je nu alle kanten op kan en mag schieten zonder dat deze rollercoaster aan gevoelens ook direct gevolgen moet gaan hebben. Als er een moment komt waarop jij echt zeker weet wat jij hier wel en niet mee wilt dan weet je het. Dat moment komt vanzelf en dat laat zich niet sturen en dwingen door tijd, en/of land waarin je verblijft, of jouw mogelijke voornemens. Laat jouw gedachten en gevoelens maar komen zoals ze komen en vertrouw er maar op dat jouw tijd van 'zeker weten' vanzelf komt .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 november 2014 @ 13:50:

Je mág ook voor jezelf opnieuw je relatie ijken. Kijken wat JIJ er nog uithaalt en of het voor JOU nog wel werkt. Ik vind niet dat je doorschiet, ik denk dat je oogkleppen zijn afgevallen en dat je nu weer helder kijkt. Dat je je niet (langer) afhankelijk opstelt van wat je man wil, maar nu ook nadenkt of HIJ wel zo'n goeie vangst voor jou is.

Wat je nu ook zal beslissen, het is niet gebaseerd op angst om je huwelijk te verliezen. Uit angst om te falen. Deze beslissing ben je nu aan het maken vanuit je eigen geluk, en dat is het allerbeste uitgangspunt!



Ik denk echt de hele tijd na. Schiet van de ene gedachte in de andere. Zoals de andere dames zeggen, zal dat er wel bij horen.

Lastig vind ik het. En vooral niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 november 2014 @ 21:48:

[...]



Niets mis mee toch? Gebruik de tijd in Nederland om hierover na te denken zonder dat je van jezelf met een antwoord moet gaan komen. Zie het als grijs gebied waarin je nu alle kanten op kan en mag schieten zonder dat deze rollercoaster aan gevoelens ook direct gevolgen moet gaan hebben. Als er een moment komt waarop jij echt zeker weet wat jij hier wel en niet mee wilt dan weet je het. Dat moment komt vanzelf en dat laat zich niet sturen en dwingen door tijd, en/of land waarin je verblijft, of jouw mogelijke voornemens. Laat jouw gedachten en gevoelens maar komen zoals ze komen en vertrouw er maar op dat jouw tijd van 'zeker weten' vanzelf komt .Ik probeer nu voor mezelf in kaart te brengen, wat mijn verwachtingen zijn van een relatie. En weet je, ik kan het op het moment niet eens benoemen..behalve dan de standaard dingen zoals respect.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 23 november 2014 @ 19:54:

Veel rust en wijsheid gewenst!Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 23 november 2014 @ 21:41:

Eens met Doreia. Je durft nu te kijken of dit ook een relatie is waar jij in kan ontplooien zonder jezelf compleet weg te cijferen. Dat heeft niks met egoïsme te maken.Klopt. Is alleen even wennen
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 23 november 2014 @ 20:05:

Je hoeft nu nog niet te kiezen Aarde. Eerst maar eens even lief zijn voor je zelf en tot rust komen Ik eet veel lekkere dingen. Was wat afgevallen, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 23 november 2014 @ 22:20:

[...]





Ik probeer nu voor mezelf in kaart te brengen, wat mijn verwachtingen zijn van een relatie. En weet je, ik kan het op het moment niet eens benoemen..behalve dan de standaard dingen zoals respect.

Yup.



Heel herkenbaar en laat anders het maar even. Sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hm, Aarde, is het een goed of slecht teken dat je iets gepost hebt wat je daarna weer hebt weggehaald? Ik hoop dat het goed met je gaat in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 24 november 2014 @ 10:57:

Hm, Aarde, is het een goed of slecht teken dat je iets gepost hebt wat je daarna weer hebt weggehaald? Ik hoop dat het goed met je gaat in ieder geval!



Het is geen teken

Ik vind dat ik veel heb verteld, best open ben geweest. Heel veel mensen hebben mijn topic kunnen lezen. Wat ik uiteraard ook wilde. Nu is alles een beetje gezakt. Mijn emotie wat minder. Mijn verstand iets meer terug. Rust.

De mensen die mijn topic volgen weten het begin. Ik vind het niet nodig om dat maar te laten staan, dus vandaar dingen verwijdert.
Ow, haha, toen ik mijn laatste reactie schreef, had ik nog niet eens gezien dat je je OP had weggehaald. Het ging mij echt om je laatste reactie (die je had weggehaald) en ik haalde me gelijk iets in mijn hoofd als 'in een emotionele/dronken bui heeft Aarde een heel verhaal gepost waar ze spijt van heeft'. Of dat er iets gebeurd zou zijn tussen jou en je ex waarvan je spijt had dat je het geschreven had, zoiets.



Het ging mij dus niet om het begin, maar om het eind!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 24 november 2014 @ 16:21:

Ow, haha, toen ik mijn laatste reactie schreef, had ik nog niet eens gezien dat je je OP had weggehaald. Het ging mij echt om je laatste reactie (die je had weggehaald) en ik haalde me gelijk iets in mijn hoofd als 'in een emotionele/dronken bui heeft Aarde een heel verhaal gepost waar ze spijt van heeft'. Of dat er iets gebeurd zou zijn tussen jou en je ex waarvan je spijt had dat je het geschreven had, zoiets.



Het ging mij dus niet om het begin, maar om het eind!





Nee niets aan de hand.
Pfff, en nog suffer, ik zie nu pas dat ik een paar reacties van jouw tussentijds gemist heb. Achtbaangevoelens zie ik. Sterkte meid, met alles. En geniet ook van je tijd in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 24 november 2014 @ 21:22:

Pfff, en nog suffer, ik zie nu pas dat ik een paar reacties van jouw tussentijds gemist heb. Achtbaangevoelens zie ik. Sterkte meid, met alles. En geniet ook van je tijd in Nederland!

Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Heel goed, respect dus. Dat is superbelangrijk wat je daar noemt!!

En wat kan je nog meer bedenken? Hoe draagt een partner iha bij aan je gelukkig voelen? Wat heb jij nodig van een partner? Hoe gaat hij in de ideale situatie met je om, hoe wil jij bejegend worden, waar heb jij behoefte aan?



Het helpt misschien om dat soort dingen te bedenken in de vorm van daten. Wat zou je zoeken in een nieuwe geliefde? wat is je ideaalplaatje, waar zou je water in de wijn kunnen doen eventueel en waar niet? Wat zijn essentiele waarden in jouw leven, waar je hetzelfde in zou willen staan als een partner (als je die nog niet zou hebben? Is moeilijk wegdenken misschien, maar als je overnieuw mocht beginnen, blanco maar wel met wat je nu weet, hoe zou een ideale liefde/ relatie er dan uitzien voor jou?)..



En verder is het juist ook heel goed om even niet na te denken! Te relaxen, afstand te nemen, wat je letterlijk al gedaan hebt, maar nu ook figuurlijk. De beste ideeen ontstaan in bad enzo, heb ik ergens gelezen

Zo ook Einstein. Juist het loslaten van het probleem, ff niet denken & analyseren, focus op iets anders, ontspannen, zorgt ervoor dat antwoorden van binnenuit kunnen opborrelen.



Heel veel sterkte en ik hoop dat je ook een beetje geniet van je bezoek hier in dit kikkerlandje.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven