Een maand om mijn huwelijk te redden

15-11-2014 13:33 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Heb de topic weggehaald. Ik blijf wel reageren.

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vandaag weer gesprek gehad. Heel heftig. Ik dacht dat we een positieve weg waren ingeslagen. We weten ons pijnpunt en weten ook waar we wat aan moeten veranderen. Het kwartje viel vandaag bij mijn man. Dat ook hij wat kan veranderen. Vragen die dan opkomen bij hem zijn: wil ik dat wel? Kan ik dat wel? Kunnen wij dat samen wel? Hoe gaan we dat doen?

Volgens de psycholoog allemaal normale vragen en een logische reactie. Vooral ook omdat er dan van hem verwacht wordt dat hij naar zijn onvermogen moet gaan kijken. Hij vindt zijn manier ook niet zo verkeerd.:/

Pffff ik heb het vandaag een beetje op een rijtje gezet, maar schiet van het rationeel naar paniek.

Help??
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 24 november 2014 @ 23:44:

Heel goed, respect dus. Dat is superbelangrijk wat je daar noemt!!

En wat kan je nog meer bedenken? Hoe draagt een partner iha bij aan je gelukkig voelen? Wat heb jij nodig van een partner? Hoe gaat hij in de ideale situatie met je om, hoe wil jij bejegend worden, waar heb jij behoefte aan?



Het helpt misschien om dat soort dingen te bedenken in de vorm van daten. Wat zou je zoeken in een nieuwe geliefde? wat is je ideaalplaatje, waar zou je water in de wijn kunnen doen eventueel en waar niet? Wat zijn essentiele waarden in jouw leven, waar je hetzelfde in zou willen staan als een partner (als je die nog niet zou hebben? Is moeilijk wegdenken misschien, maar als je overnieuw mocht beginnen, blanco maar wel met wat je nu weet, hoe zou een ideale liefde/ relatie er dan uitzien voor jou?)..



En verder is het juist ook heel goed om even niet na te denken! Te relaxen, afstand te nemen, wat je letterlijk al gedaan hebt, maar nu ook figuurlijk. De beste ideeen ontstaan in bad enzo, heb ik ergens gelezen

Zo ook Einstein. Juist het loslaten van het probleem, ff niet denken & analyseren, focus op iets anders, ontspannen, zorgt ervoor dat antwoorden van binnenuit kunnen opborrelen.



Heel veel sterkte en ik hoop dat je ook een beetje geniet van je bezoek hier in dit kikkerlandje. Ik heb mijn verwachtingen wel op papier, zijn er niet zoveel..ook hele normale dingen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een stoel best schuren en een kleurtje geven maar het wordt nooit een tafel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 november 2014 @ 18:53:

Je kunt een stoel best schuren en een kleurtje geven maar het wordt nooit een tafel.Ik begrijp niet wat je zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 18:57:

[...]





Ik begrijp niet wat je zegtJe bedoeld dat ik hem niet kan veranderen..
Afwachten hoe het kwartje landt bij je man? Die vragen die hij nu heeft over zijn aandeel zouden ook een antwoord moeten krijgen.
Dat als het er niet in zit, het er gewoon niet in zit. Een stoel kan namelijk geen tafel worden, hoe hard je ook schuurt en lakt en verft.



Mooi dat ook hij nu inziet dat er 2 nodig zijn om te veranderen. Laat die mentale stappen bij hem. Jij kan daar niets mee/aan doen. Dat is zijn weg. En het mag je inderdaad aan het denken zetten dat hij 100% van de verandering bij jou neer wil(de) leggen en 0% bij zichzelf.



Het kan nu 2 kanten uitgaan. Hij kan serieus naar zijn aandeel kijken en in de meewerkstand gaan, of hij kan besluiten dat wat hij doet goed is en hij niet hoeft te veranderen en het probleem op jou bord schuiven. Maar tot dat moment ga jij gewoon verder met jouw af te leggen pad.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 26 november 2014 @ 19:02:

Afwachten hoe het kwartje landt bij je man? Die vragen die hij nu heeft over zijn aandeel zouden ook een antwoord moeten krijgen.Ik weet het. Word alleen gek van de twijfel echt gek.
Alle reacties Link kopieren
Iemands karakter kan in principe niet veranderen, het kan wel wat mooier verpakt worden of iemand kan handvatten krijgen om zeer onaangenaam gedrag om te buigen naar iets meer acceptabel, echter de kern verandert niet tenzij je een hersenbloeding krijgt ofzo. Gooi en een glas wijn in (of een fles) of zet iemand onder grote druk/stress/confronteer iemand met grote life events en wappa alle lagen vernis valt er zo weer vanaf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:04:

[...]





Ik weet het. Word alleen gek van de twijfel echt gek.Welke twijfel? Waarover? Waar ben je bang voor?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 26 november 2014 @ 19:03:

Dat als het er niet in zit, het er gewoon niet in zit. Een stoel kan namelijk geen tafel worden, hoe hard je ook schuurt en lakt en verft.



Mooi dat ook hij nu inziet dat er 2 nodig zijn om te veranderen. Laat die mentale stappen bij hem. Jij kan daar niets mee/aan doen. Dat is zijn weg. En het mag je inderdaad aan het denken zetten dat hij 100% van de verandering bij jou neer wil(de) leggen en 0% bij zichzelf.



Het kan nu 2 kanten uitgaan. Hij kan serieus naar zijn aandeel kijken en in de meewerkstand gaan, of hij kan besluiten dat wat hij doet goed is en hij niet hoeft te veranderen en het probleem op jou bord schuiven. Maar tot dat moment ga jij gewoon verder met jouw af te leggen pad.Het liefst wil ik hem overtuigen..pfff het probleem op mijn bord schuiven, betekent dat het niet wat gaat worden. Ik moet ook wat veranderen, ik kan hem tegemoet komen, maar hij moet echt iets doen om voor mij überhaupt de mogelijkheid te geven om verder te gaan. Doet hij dat niet, dan moet ik een rationele beslissing maken en scheiden.
Je hebt nog niet alle informatie waarop je een beslissing kunt baseren, dus twijfelen heeft nog geen nut. Je kunt alleen over de dingen nadenken die jouw eigen aandeel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 november 2014 @ 19:06:

Iemands karakter kan in principe niet veranderen, het kan wel wat mooier verpakt worden of iemand kan handvatten krijgen om zeer onaangenaam gedrag om te buigen naar iets meer acceptabel, echter de kern verandert niet tenzij je een hersenbloeding krijgt ofzo.Wat hij vertoont is aangeleerd gedrag, dat kan hij ook weer afleren of daarbij ook ander gedrag vertonen. Hij hoeft van karakter ook niet te veranderen. Hij moet ook het gedrag niet helemaal niet meer vertonen. Alleen in een relatie moet hij dat anders toepassen.
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:07:

[...]





Het liefst wil ik hem overtuigen..pfff het probleem op mijn bord schuiven, betekent dat het niet wat gaat worden. Ik moet ook wat veranderen, ik kan hem tegemoet komen, maar hij moet echt iets doen om voor mij überhaupt de mogelijkheid te geven om verder te gaan. Doet hij dat niet, dan moet ik een rationele beslissing maken en scheiden.Gun hem even de tijd om te bedenken of hij ook een stuk van die uitdaging op zijn schouders wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:11:

[...]





Wat hij vertoont is aangeleerd gedrag, dat kan hij ook weer afleren of daarbij ook ander gedrag vertonen. Hij hoeft van karakter ook niet te veranderen. Hij moet ook het gedrag niet helemaal niet meer vertonen. Alleen in een relatie moet hij dat anders toepassen.Hij is geen kind mee hè? Hij is tot nu toe niet welwillend geweest om überhaupt te kijken naar zijn aandeel en nu lees ik dat jij een flinke gedragsverandering zou willen zien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 26 november 2014 @ 19:06:

[...]



Welke twijfel? Waarover? Waar ben je bang voor?We hebben deze therapie om wat te veranderen, nu weten we wat we moeten veranderen en nu wert hij niet of hij dat wil/ kan veranderen. Nu moeten we daar weer over twijfelen..ik word daar gek van
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:13:

[...]



We hebben deze therapie om wat te veranderen, nu weten we wat we moeten veranderen en nu wert hij niet of hij dat wil/ kan veranderen. Nu moeten we daar weer over twijfelen..ik word daar gek van

We? Hij houdt jou keer op keer aan een lijntje en zwaait je precies héén en weer zoals het hem blieft. Misschien weet hij dat jij er gek van wordt? Bestaat die kans?



Je bent in Nederland toch? Of ben je alweer thuis?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 26 november 2014 @ 19:13:

[...]



Hij is geen kind mee hè? Hij is tot nu toe niet welwillend geweest om überhaupt te kijken naar zijn aandeel en nu lees ik dat jij een flinke gedragsverandering zou willen zien.Het is een omgang met problemen die hij vroeger zo heeft geleerd. Hij moet daar anders mee omgaan. Dat is wat hij moet doen. Het valt in mijn beleving mee. Ik moet bijvoorbeeld veranderen minder drama te hebben. Niet alles willen bespreken
Zijn aandeel en of hij er mee aan de slag wil ligt bij hem, daar hoef jij niet over te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:16:

[...]



Het is een omgang met problemen die hij vroeger zo heeft geleerd. Hij moet daar anders mee omgaan. Dat is wat hij moet doen. Het valt in mijn beleving mee. Ik moet bijvoorbeeld veranderen minder drama te hebben. Niet alles willen bespreken

Jah...... En ik heb ook geen blokkendoos gehad.



Besef jij eigenlijk wel dat hoe hij omgaat met problemen ook maakt wie hij dus werkelijk is? Waarom denk jij dat het met psychlogisch pleister- en plakwerkjes het wel te doen is voor een ruim volwassen vent om zijn gedrag aan te passen? Besef jij wel dat om een volledige ommekeer vraagt van dat wat hij ooit heeft geleerd ? Je moet als mens echt van goede huize komen en de wil voelen om gedrag om te keren.En inderdaad dat kan dus alleen maar als hij daar zelf de behoefte toe voelt. En als ik eerlijk ben dan lees ik dat ik in jouw verhaal tot nu toe niet echt.



En ik snap hem ook.



Ik snap het omdat het hetzelfde zou zijn wanneer hij aan jou zou vragen om jouw manier van omgaan met problemen naar zijn geleerde zienswijze te veranderen. En zeg eens eerlijk? Als hij jou dat zou vragen zouden wij hier bijvoorbeeld toch ook allemaal roepen: Is hij nou helemaal? Geef hem een trap onder zijn derrière. Niet dan?



Ik hoop oprecht dat zaken positief gaan uitpakken voor je/jullie. Gewoon omdat jij dat zo graag wilt. Echt. Maar blijf aljeblieft wel reëel denken want zoals Viva-amber al zei: een stoel wordt nooit een tafel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 26 november 2014 @ 19:11:

[...]



Gun hem even de tijd om te bedenken of hij ook een stuk van die uitdaging op zijn schouders wil nemen.Dat probeer ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 26 november 2014 @ 19:15:

[...]



We? Hij houdt jou keer op keer aan een lijntje en zwaait je precies héén en weer zoals het hem blieft. Misschien weet hij dat jij er gek van wordt? Bestaat die kans?



Je bent in Nederland toch? Of ben je alweer thuis?

Hij weet dat ik daar gek van word. Hij mag het nu niet meer noemen, omdat elke keer twijfel uitspreken ook niet helpt. Aldus de psycholoog.

Ben nog in nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aarde4 schreef op 26 november 2014 @ 19:16:

[...]

Ik moet bijvoorbeeld veranderen minder drama te hebben. Niet alles willen besprekenSpreek je hem nu veel? Vanuit Nederland?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 26 november 2014 @ 19:22:

Zijn aandeel en of hij er mee aan de slag wil ligt bij hem, daar hoef jij niet over te twijfelen.Klopt
Alle reacties Link kopieren
Houd alsjeblieft op met contact zoeken en doe anders een even hé-le-maal niets even. Volkomen windstilte totdat hij contact opneemt. Hij rekent op jouw aandacht, woorden en contact om deze vervolgens te kunnen verketteren als 'drama' en 'het willen bespreken'. Doe anders eens even hè-le-maal niets richting hem, kijken wat er dan gebeurt.



Zijn twijfel en hij is aan zet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven