een relatie met een pedo, verkrachter, moordenaar etc

15-10-2014 22:24 167 berichten
dat vraag ik me dus steeds af; welke vrouw wil dat nou? en waarom? het schijnt dat heel veel vrouwen (sorry, geen bronnen en getallen paraat, van horen zeggen) bij hun man blijven na kindermisbruik, dutroux krijgt fanmail, joran van der sloot .. wat bezielt vrouwen? waarom begin je willens en wetens een relatie met iemand die zoiets ergs heeft gedaan? of waarom blijf je bij je man als hij tot zoiets in staat is? ik kan er met mijn verstand niet bij, iemand een verklaring hiervoor?
Daddy issues.
Deze vrouwen hebben geen leven en krijgen een kick als ze denken dat ze iemand kunnen redden en 'nodig' zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moeder Theresa complex? Juist de zekerheid dat de man in kwestie achter slot en grendel zit? Soort zoekt soort? Geen idee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Geen idee waarom je daarvoor zou kiezen, maar ik snap wel dat je blijft. Ik zou mijn partner er ook niet om verlaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 15 oktober 2014 @ 22:26:

Geen idee waarom je daarvoor zou kiezen, maar ik snap wel dat je blijft. Ik zou mijn partner er ook niet om verlaten.In alle door TO genoemde zaken niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hoor of merk dat mijn man kinderen misbruikt is ons huwelijk per direct over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
niet? ik vroeg het me ook af naar aanleiding van een ander topic, wat zijn dealbreakers, maar dan gaat het om.. tja, wit haar, ofzo, of ongepoetste tanden. Maar wat als je partner een kind heeft misbruikt? waarom zou je hem niet verlaten dan? Eldorado?
quote:Enn schreef op 15 oktober 2014 @ 22:27:

[...]



In alle door TO genoemde zaken niet?

Nee.



Maar de realiteitszin van mijn vrouw die aan het verkrachten slaat is niet enorm. Dus ik kan daar betrekkelijk makkelijk over praten.



Maar moord is niet zo lang geleden erg dichtbij gekomen, daar heb ik toen wel eens over gedacht. Mijn conclusie blijft, als ze dat doet, ben ik niet blij. Maar het is ook niet het einde van de relatie.
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:28:

niet? ik vroeg het me ook af naar aanleiding van een ander topic, wat zijn dealbreakers, maar dan gaat het om.. tja, wit haar, ofzo, of ongepoetste tanden. Maar wat als je partner een kind heeft misbruikt? waarom zou je hem niet verlaten dan? Eldorado?

Nou ja, aangezien "hem" een "haar" is, is de situatie alweer wat minder realistisch.



Maar ook dan: jij vraagt "waarom niet", ik vraag "waarom wel"? Ik heb nooit gezegd "ja, ik wil met je trouwen, tenzij je niet blijkt te voldoen aan de volgende lijst aanvullende eisen". Onze relatie is niet conditioneel.
Alle reacties Link kopieren
Serieus Eldorado? Heftig lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 15 oktober 2014 @ 22:33:

Serieus Eldorado? Heftig lijkt me.Lijkt me ook. Ik hoop het nooit mee te maken. Maar die dingen gebeuren. Het betrof een zus van een goede vriend, die door haar man werd vermoord. Dan ga je toch dit soort vragen wel stellen. Wat zou ik doen in een dergelijke situatie? Mijn conclusie is dat ik vergevingsgezinder ben dan dat ik wraakzuchtig ben.
nou ja, moord, ok, dat kan ook nog ongepland gebeuren, kans is niet zo heel groot natuurlijk, maar iemand iets harder slaan dan de bedoeling is, maar verkrachten of misbruiken doe je niet ongepland..ik weet niet, verandert dat niet het beeld dat je van je partner hebt ontzettend? hij/zij is dan toch niet meer dezelfde.. voor mij tenminste.. ik wil niet met iemand zijn die tot zoiets in staat is..
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 15 oktober 2014 @ 22:32:

[...]



Onze relatie is niet conditioneel.Mijn gevoelens voor iemand kunnen compleet veranderen door zijn haar gedrag. Dit heeft niets met vooraf condities stellen te maken en meer met het effect dat bepaalde levenservaringen nu eenmaal kunnen hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat het komt omdat de vrouwen die met een gevangene gaan ervan houden het centum van hun wereld te zijn. Een man in de gevangenis heeft niets en zo'n vrouw is dan erg belangrijk voor hem. Buiten dat kan ze in principe niet gedumpt worden en neemt ze een soort verzorgende taak op zich, wat misschien ook wel loont. Allemaal speculaties, maar dat is wat ik denk.
hier is 1 van de genoemde situaties ook dichtbij gekomen vandaar dat ik het me afvroeg
een verkrachter en pedo vind ik niet gelijk aan een moordenaar, voor de eerste 2 is niet bepaald een excuus te bedenken, maar voor het laatste wel. het is ook maar een juridische term, als je niet kan bewijzen dat je je zelf verdedigde of tijdelijk ontoerekeningsvatbaar was terwijl je een wapen onder je bed had en een inbreker dood schoot, dan kan je in eens een moordenaar zijn.
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:35:

nou ja, moord, ok, dat kan ook nog ongepland gebeuren, kans is niet zo heel groot natuurlijk, maar iemand iets harder slaan dan de bedoeling is, maar verkrachten of misbruiken doe je niet ongepland..ik weet niet, verandert dat niet het beeld dat je van je partner hebt ontzettend? hij/zij is dan toch niet meer dezelfde.. voor mij tenminste.. ik wil niet met iemand zijn die tot zoiets in staat is..

Niet om juridisch te neuzelen, maar moord doe je ook niet ongepland.



En ja, het beeld van mijn partner zou denk ik nogal een klap krijgen, zou ze zoiets doen. Maar ik ben met haar getrouwd, niet met mijn beeld van haar.



Oh, en vergis je niet. Jij bent zelf tot dat soort dingen in staat. Ik ook. Iedereen.
quote:Enn schreef op 15 oktober 2014 @ 22:35:

[...]



Mijn gevoelens voor iemand kunnen compleet veranderen door zijn haar gedrag. Dit heeft niets met vooraf condities stellen te maken en meer met effect die bepaalde levenservaringen nu eenmaal kunnen hebben.

Dat snap ik, en ben ik met je eens.



Ik weet uit ervaring dat ik vrij makkelijk mensen dingen vergeef, dat ik in mijn gevoel voor mensen niet zoveel verschil maak tussen iemand die toevallig iets gedaan heeft dat niet deugt, en iemand die dat niet gedaan heeft. Ik ben vrij pessimistisch over mensen, het feit dat je zoiets nog niet gedaan hebt betekent voor mij weinig. Ik weet vrij aardig waartoe mensen, alle mensen, in staat zijn.
en sja als je familie hebt die heeft mee gevochten in oorlog, dan denk je wel eens 'hebben die ook verkracht'. Het schijnt nog al vaak voor te komen in legers door uitputting, vijand beeld, woede, euforie, etc.



ik wil dat soort dingen dus niet echt zeker weten.



Maar moord zou niet meteen een reden zijn iemand anders te gaan bekijken, kinderen misbruiken of verkrachten sja, dat wel zeer zeker.
Als hij iemand zou verkrachten of een kind misbruiken dan zou ik niet met hem verder kunnen leven denk ik. Ik zou waarschijnlijk van hem walgen.. Ik moet wel sluitend bewijs hebben of een bekentenis, anders zou ik achter hem blijven staan.



Bij moord.. Tja ik denk dat dat heel erg aan de situatie zou liggen.. Heel vreemd misschien. Maar ik zou er minder moeite mee hebben als hij bijvoorbeeld iemand vermoord die mijn kleine nichtje verkracht heeft of zoiets. Maar zomaar iemand aanvallen omdat het kan zeg maar, ja dat vind ik een stuk erger. Zou ik ook minder kunnen vergeven.



Heb daar eigenlijk niet eerder echt zo over nagedacht.
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:36:

hier is 1 van de genoemde situaties ook dichtbij gekomen vandaar dat ik het me afvroegHoe dan ook sterkte met die situatie dan.
quote:eldorado schreef op 15 oktober 2014 @ 22:36:

[...]



Niet om juridisch te neuzelen, maar moord doe je ook niet ongepland.



En ja, het beeld van mijn partner zou denk ik nogal een klap krijgen, zou ze zoiets doen. Maar ik ben met haar getrouwd, niet met mijn beeld van haar.



Oh, en vergis je niet. Jij bent zelf tot dat soort dingen in staat. Ik ook. Iedereen.ik bedoelde dat ik voor moord nog redenen kan verzinnen, als iemand een naaste iets verschrikkelijks aandoet ofzo dat je dan tot een moord in staat bent.. niet om het goed te praten, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn dat .. maar verkrachten of kinder misbruik, nee, kan het me niet voorstellen
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:43:

[...]





ik bedoelde dat ik voor moord nog redenen kan verzinnen, iemand een naaste iets verschrikkelijks aandoet ofzo.. niet om het goed te praten, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn dat .. maar verkrachten of kinder misbruik, nee, kan het me niet voorstellenverkrachten en kindermisbruik komen toch zo ontstellend vaak voor, en afhankelijk van je definities zijn vrouwen net zo vaak daders als mannen, dat ik me geen enkele illusie maak over de vraag of iemand daartoe in staat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik "ken" via via een moordenaar. Zijn 2e vrouw heeft hij heel lang geleden via een contactadvertentie leren kennen, toen zat hij dus in de bak. Hij zat toen voor moord. Zonder al teveel in detail te treden: die moord was een soort zelfverdediging.



Vrouw geloofde de zelfverdediging en ging van hem houden. Later werd het huisje, boompje, beestje. Hij was vrij maar kwam nergens aan de bak. Het gezin kreeg financiële problemen en toen heeft hij wél bewust keuzes gemaakt en is op het slechte pad beland (geen moord overigens). Belande weer in de bak, vrouw hield ondanks alles nog van hem (hadden inmiddels samen kinderen).



Tot hij niet van zijn eigen kinderen af kon blijven. Toen de vrouw daar achterkwam is ze gelijk gescheiden. Ze hebben aangifte gedaan maar er was geen bewijs. Is daar dus niet voor veroordeeld.



Hij had binnen no time een ander liefje met wie hij vrijwel meteen getrouwd was. Nieuwe vrouw verliet huis en haard voor hem, ondanks zijn verleden. Nieuwe vrouw had ook kinderen en de man in kwestie was niet bepaald knap ofzo. Niet dat het daarom draait maar je gaat je toch afvragen wat zo'n man dan aantrekkelijk maakt.



Deze man was niet knap, had geen geld, geen huis, mankeerde lichamelijk van alles, heeft diverse malen in de bak gezeten (moord, overvallen enz), heeft aan zijn kinderen gezeten en zijn kant van de familie was nogal heftig (laat ik het zo maar zeggen). Hij had in zijn jeugd nogal wat meegemaakt.



Maar goed, wat hem dan zo aantrekkelijk maakte weet ik ook niet. Bij vrouw 1 kon ik het nog wel begrijpen: hij zat toen wel in de bak maar dat was echt zelfverdediging. Zij was nog heel bleu toen, nooit een relatie gehad. Ik kan me voortellen dat je van zo iemand kan gaan houden. Maar als je dan naar vrouw 2 kijkt en wat hij toen allemaal op zijn kerfstok had .... nooit achter kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven