een relatie met een pedo, verkrachter, moordenaar etc

15-10-2014 22:24 167 berichten
dat vraag ik me dus steeds af; welke vrouw wil dat nou? en waarom? het schijnt dat heel veel vrouwen (sorry, geen bronnen en getallen paraat, van horen zeggen) bij hun man blijven na kindermisbruik, dutroux krijgt fanmail, joran van der sloot .. wat bezielt vrouwen? waarom begin je willens en wetens een relatie met iemand die zoiets ergs heeft gedaan? of waarom blijf je bij je man als hij tot zoiets in staat is? ik kan er met mijn verstand niet bij, iemand een verklaring hiervoor?
quote:Thordis schreef op 15 oktober 2014 @ 23:14:

[...]



Nee dat is begrijpelijk. Ik heb een man in mijn familie (niet heel dichtbij) die veroordeeld is wegens incest met zijn kleindochter. Ik ken die man vanaf mijn geboorte, inmiddels is hij overleden op hoge leeftijd. Toen ik klein was kwam ik daar ook wel over de vloer. Toen ik puberde kwam dit aan het licht. Nooit wat van gemerkt. En de beste man bleef na die veroordeling ook gewoon op familiefeestjes komen. Werd gewoon niet over gepraat geloof ik. Heel bizar. Maar het was in mijn beleving altijd een vriendelijk oud opaatje. En dan toch zoiets. En de manier waarop mijn familie ermee omging heb ik nooit gesnapt. Nu ik volwassen ben snap ik beter hoe dat werkt, maar het blijft bizar.ik zou dat heel graag willen snappen, hoe een familie zoiets in de doofpot kan laten verdwijnen, hoe je zo iemand niet uitkotst.. maar in mijn optiek is zoiets niet mogelijk.. ik kan dat niet.. en heb ook eigenlijk geen begrip voor mensen die dat wel kunnen..
Sterker nog: ik durf er mijn (best leuke) spaarpot onder te verwedden dat ik twee postings over mijn echtgenoot kan schrijven, die allebei waar zijn. Ze zijn alleen niet allebei de volledige waarheid. En op de ene posting zal de goegemeente reageren met: "waarom blijf je nog bij die vent" en op de andere posting zal de goegemeente reageren met:"wauw hoe kom je aan die geweldige man".
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:25:

Ach ik denk dat de helft van mijn kennissenkring dingen doet waarover ik op het Vivaforum al meningen heb gelezen in de trant van "dat er zulke mensen bestaan / dat je bij zo iemand blijft / met zo iemand zou ik nooit een relatie kunnen hebben". En dan heb ik het niet eens over strafbare feiten.



Het is altijd verrekte makkelijk oordelen als je alléén die specifieke gedraging bekijkt, en niet de hele mens die er aan vastzit.



??



ik heb het echt wel over strafbare feiten.. niet over iemand die zijn partner bedriegt ofzo of die een gokverslaving heeft.. ik noem maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:24:

waarom begin je willens en wetens een relatie met iemand die zoiets ergs heeft gedaan? [...] ik kan er met mijn verstand niet bij, iemand een verklaring hiervoor?

Waarom vrouwen met dergelijke mannen een relatie beginnen? Omdat ze dat spannend vinden, denk ik. De mannen die niet wat uitgevreten hebben, zijn hen waarschijnlijk te saai.



Niet helemaal vergelijkbaar (maar in intensiteit heel wat minder): Vrouwen vallen op "temperamentvolle" mannen (zo omschrijven ze soms mannen met losse handjes) of op mannen die niet verlegen zijn. Mannen die geen strafblad hebben en mannen die rustig (niet opvliegend) en/of verlegen zijn, zijn vaak niet aantrekkelijk.
World of Warcraft: Legion
Jij maakt onderscheid tussen normale en niet-normale mannen. Het is wel handig als je er bij vermeldt dat niet-normaal dus kennelijk parallel loopt met strafbare feiten plegen . Nogmaals: het is makkelijker om alleen dat ene gedrag er tussenuit te filteren, en de rest van de persoon buiten beschouwing te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:25:

. En dan heb ik het niet eens over strafbare feiten.



Het is altijd verrekte makkelijk oordelen als je alléén die specifieke gedraging bekijkt, en niet de hele mens die er aan vastzit.Euh.... maar daar gaat in dit topic wel over. En dus niet over hoe braaf en heilig de gemiddelde vivaforummer wel niet zou zijn. En ik kan me vergissen maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je die relativerende toon van praten aanneemt als het om strafbare vergrijpen van pure agressie en machtsvertoon gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:27:

Sterker nog: ik durf er mijn (best leuke) spaarpot onder te verwedden dat ik twee postings over mijn echtgenoot kan schrijven, die allebei waar zijn. Ze zijn alleen niet allebei de volledige waarheid. En op de ene posting zal de goegemeente reageren met: "waarom blijf je nog bij die vent" en op de andere posting zal de goegemeente reageren met:"wauw hoe kom je aan die geweldige man".



Daar heb je gelijk in. Ik kan dat ook wel over mijn man

Maar goed, moorden is wel iets anders dan een keer schreeuwen (ik noem maar wat).
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 15 oktober 2014 @ 22:26:

Geen idee waarom je daarvoor zou kiezen, maar ik snap wel dat je blijft. Ik zou mijn partner er ook niet om verlaten.Mijn kin valt op de grond .
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:30:

Nogmaals: het is makkelijker om alleen dat ene gedrag er tussenuit te filteren, en de rest van de persoon buiten beschouwing te laten.Waarom denk jij zo? Hoe is dat gekomen? Daar ben ik heel benieuwd naar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nou zo verrekte makkelijk is het anders helemaal niet, ik ken de hele mens die aan het gedrag vastzit, dat vond ik altijd een heel normaal mens, tot dit gedrag....wat ik inderdaad niet als normaal bestempel
ja hans, ik ken het idee van vrouwen die op foute mannen vallen, criminelen met geld, mannen met losse handjes. players die je niet voor jezelf hebt. niet mijn types, maar ok, ik ken het idee..



maar mannen die echt dingen doen zoals in mijn titel. nee.. daar is alle aantrekkelijkheid toch wel af? voor iedere vrouw? zou ik denken.. maar blijkbaar dus niet..
quote:lila01 schreef op 15 oktober 2014 @ 23:33:

[...]





Mijn kin valt op de grond .Dat is vanwege die 8 uit 8, scheiden is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:27:

Sterker nog: ik durf er mijn (best leuke) spaarpot onder te verwedden dat ik twee postings over mijn echtgenoot kan schrijven, die allebei waar zijn. Ze zijn alleen niet allebei de volledige waarheid. En op de ene posting zal de goegemeente reageren met: "waarom blijf je nog bij die vent" en op de andere posting zal de goegemeente reageren met:"wauw hoe kom je aan die geweldige man".

Maar daar gaat het hier toch niet om. Citronella heeft schijnbaar iemand in haar kennissenkring die iets heeft gedaan wat zij lastig verenigbaar met haar eigen normen en waarden vindt. Dan gaat het er toch niet om hoe er hier op het forum gereageerd wordt? Ik snap heus wat je tracht te zeggen maar in mijn ogen gaat jouw vergelijking mank.



IRL komt er namelijk geschaad vertrouwen bij kijken ook al is iemand na 20 jaar 600 keer door de psych. genezen verklaart.



Bijvoorbeeld kindermisbruik: de schok, de walging en afkeer die zijn/haar gedrag ooit bij mij heeft opgeroepen is wellicht na 20 jaren vergeven maar zeker niet vergeten. Als het om mijn partner gaat is hij dan dus écht mijn ex en als het om de buurman/vrouw gaat dan groet ik de man/vrouw en daar blijft het dus echt bij. En dan mag jij mij vromer dan menig roomse vivaforummer hier noemen maar geloof me; het is echt zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 15 oktober 2014 @ 23:39:

[...]



Dat is vanwege die 8 uit 8, scheiden is geen optie.Het is al een beetje laat, ik snap het niet?
quote:Elliot. schreef op 15 oktober 2014 @ 22:35:

Ik denk dat het komt omdat de vrouwen die met een gevangene gaan ervan houden het centum van hun wereld te zijn. Een man in de gevangenis heeft niets en zo'n vrouw is dan erg belangrijk voor hem. Buiten dat kan ze in principe niet gedumpt worden en neemt ze een soort verzorgende taak op zich, wat misschien ook wel loont. Allemaal speculaties, maar dat is wat ik denk.Bullseye!
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 15 oktober 2014 @ 23:40:

[...]





Het is al een beetje laat, ik snap het niet?BetjeBig bedoelt een ander topic waarin Eldorado heeft aangegeven scheiden als geen optie te ervaren. En in datzelfde topic plaatste BGB een artikel over 8 pijlers waarop een relatie rust.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan... Kijk....



Als iemand een pistool op mijn kinderen gericht houdt en mijn man zegt dat hij die vrouw moet verkrachten, tja, dan ga ik hem daar niet om veroordelen.



Als die iemand mijn man zou vragen die vrouw of kinderen dood te schieten of zijn eigen kinderen, tja dan zou ik hem daar ook niet om veroordelen.



En zélfs als die iemand zei dat hij een kind zou moeten verkrachten om zijn kinderen te redden, dan zou ik dat begrijpen. En ik zou misschien zelfs wel hetzelfde doen. Maar ik weet niet hoe je nog met jezelf of met elkaar zou moeten leven daarna. Dus ik kan iig zeggen dat ik daar heel heel heeel veel meer moeite mee zou hebben dan moord of verkrachting van een volwassen vrouw. Misschien krom, maar zelfs onder hypothetische dwang wordt er bij sex met kinderen zo'n enórme grens overschreden. Dan heb ik het trouwens niet per se over 'aan geslachtsdelen' zitten maar echt de penetratie van het kind (of dat nu oraal, vaginaal of anaal is). 'Aanzitten' zou ik ook wel overheen komen als het een hypothetische dwang was.



Als hij het zelf doet onder voorbedachten rade? Nooit. Nooit van mijn leven zou ik hem dat vergeven.



Maarr, wat ik wel interessant vind altijd: in princípe, vind ik dat een pedofiel een 2de kans verdient, áls we de aandoening zouden kunnen genezen. Dus stel we zetten een knipje in je brein en daardoor ben je geen pedo meer, dan vind ik dat die mensen in princípe een 2de kans op een gelukkig leven zouden verdienen. Gesteld dat ze dus helemaal normaal zijn hè. En vanuit klinisch oogpunt zou ik redeneren: het is een ziekte en hij is nu genezen, hij kon er niks aan doen. En toch, ik denk dat ik ermee sámen zou kunnen leven.. Als het moet. Maar er séx mee hebben?! Hoe gestoord iemand ook was, brrrr ik kan me niet voorstellen dat je daar niet elke keer aan denkt als je dan zelf sex hebt met diegene. Nee dat zou ik denk ik toch niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh moord wel trouwens. De verkrachter van je kinderen vermoorden. Dat zou ik hem wel vergeven.



Maar verkrachting, aanzitten of echt kinderverkrachting, het maakt niet uit in wat voor gradaties, als het niet onder dwang is dan kan ik het hem niet vergeven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 oktober 2014 @ 23:42:

[...]



BetjeBig bedoelt een ander topic waarin Eldorado heeft aangegeven scheiden als geen optie te ervaren. En in datzelfde topic plaatste BGB een artikel over 8 pijlers waarop een relatie rust.O.k., bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:35:

nou ja, moord, ok, dat kan ook nog ongepland gebeuren, kans is niet zo heel groot natuurlijk, maar iemand iets harder slaan dan de bedoeling is, maar verkrachten of misbruiken doe je niet ongepland..ik weet niet, verandert dat niet het beeld dat je van je partner hebt ontzettend? hij/zij is dan toch niet meer dezelfde.. voor mij tenminste.. ik wil niet met iemand zijn die tot zoiets in staat is..

Moord? Ongepland?



Hoog tijd voor een lesje strafrecht dunkt me....
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 15 oktober 2014 @ 23:52:

[...]



Moord? Ongepland?



Hoog tijd voor een lesje strafrecht dunkt me....Doodslag dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 22:35:

nou ja, moord, ok, dat kan ook nog ongepland gebeuren, kans is niet zo heel groot natuurlijk, maar iemand iets harder slaan dan de bedoeling is, maar verkrachten of misbruiken doe je niet ongepland..ik weet niet, verandert dat niet het beeld dat je van je partner hebt ontzettend? hij/zij is dan toch niet meer dezelfde.. voor mij tenminste.. ik wil niet met iemand zijn die tot zoiets in staat is..Een moord is per definitie niet ongepland. Als iemand ongepland door iemand anders gedood wordt, heet dat doodslag of dood door schuld.
World of Warcraft: Legion
ik ben niet zo op de letter van de wet hoor... moord doodslag, het gaat me er om dat "normale" mensen blijkbaar ook tot dat soort abnormale dingen in staat zijn en dat er vrouwen zijn die in staat zijn van dat soort mannen te houden ongeacht wat ie uitgevreten heeft (en lees voor vrouw/man gerust het tegenovergestelde)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 23:27:

Sterker nog: ik durf er mijn (best leuke) spaarpot onder te verwedden dat ik twee postings over mijn echtgenoot kan schrijven, die allebei waar zijn. Ze zijn alleen niet allebei de volledige waarheid. En op de ene posting zal de goegemeente reageren met: "waarom blijf je nog bij die vent" en op de andere posting zal de goegemeente reageren met:"wauw hoe kom je aan die geweldige man".Uh, juist ja.
Alle reacties Link kopieren
Mijn

moeder is nog steeds getrouwd met de man die mij jarenlang sexueel

heeft misbruikt. Mijn broer heeft het haar verteld toen we al volwassen

waren. Niet zo lang daarna heb ik besloten om aangifte te doen. Dat had

te maken met het feit dat iedereen in ontkenning was over wat hij had

gedaan. Hij heeft nota bene bekend en is ervoor veroordeeld. Ik heb

chronisch ptss door hem. En nog wil iedereen liever met hem omgaan.



Ik heb aangifte gedaan omdat ik de samenleving wilde waarschuwen voor

hem. Mijn moeder gaat dat zeker niet doen. Volgens mij is het zelfs zo

dat ze het wel gelooft, maar hem heeft vergeven en gelooft dat ie het

niet nog eens zal doen. Mijn leed zegt haar niks, blijkbaar. Ik heb niet

eens kunnen vertellen wat er precies gebeurd is want dat wilden ze niet

weten. Hij heeft zelfs zelfmoord proberen te plegen en mij mee te

nemen. Zeven jaar lang heeft ie me misbruikt tot verkrachting aan toe en

mijn familie heeft mij verstoten, niet hem. Is toch onbegrijpelijk?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven