een relatie met een pedo, verkrachter, moordenaar etc

15-10-2014 22:24 167 berichten
dat vraag ik me dus steeds af; welke vrouw wil dat nou? en waarom? het schijnt dat heel veel vrouwen (sorry, geen bronnen en getallen paraat, van horen zeggen) bij hun man blijven na kindermisbruik, dutroux krijgt fanmail, joran van der sloot .. wat bezielt vrouwen? waarom begin je willens en wetens een relatie met iemand die zoiets ergs heeft gedaan? of waarom blijf je bij je man als hij tot zoiets in staat is? ik kan er met mijn verstand niet bij, iemand een verklaring hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Goffer wat een verhaal gladoortje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 16 oktober 2014 @ 00:07:

Mijn

moeder is nog steeds getrouwd met de man die mij jarenlang sexueel

heeft misbruikt. Mijn broer heeft het haar verteld toen we al volwassen

waren. Niet zo lang daarna heb ik besloten om aangifte te doen. Dat had

te maken met het feit dat iedereen in ontkenning was over wat hij had

gedaan. Hij heeft nota bene bekend en is ervoor veroordeeld. Ik heb

chronisch ptss door hem. En nog wil iedereen liever met hem omgaan.



Ik heb aangifte gedaan omdat ik de samenleving wilde waarschuwen voor

hem. Mijn moeder gaat dat zeker niet doen. Volgens mij is het zelfs zo

dat ze het wel gelooft, maar hem heeft vergeven en gelooft dat ie het

niet nog eens zal doen. Mijn leed zegt haar niks, blijkbaar. Ik heb niet

eens kunnen vertellen wat er precies gebeurd is want dat wilden ze niet

weten. Hij heeft zelfs zelfmoord proberen te plegen en mij mee te

nemen. Zeven jaar lang heeft ie me misbruikt tot verkrachting aan toe en

mijn familie heeft mij verstoten, niet hem. Is toch onbegrijpelijk?Wat afschuwelijk. Ik kan me dat echt niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Gladoortje74, dat vind ik ook onbegrijpelijk
Nee heb je, ja kun je krijgen
wat erg gladoortje
quote:ik snap eerlijk gezegd niet waarom je die relativerende toon van praten aanneemt als het om strafbare vergrijpen van pure agressie en machtsvertoon gaat.



Omdat het niet altijd pure machtsvertoon en agressie is



Verkrachting is afschuwelijk. Ben ik met je eens en dat relativeer ik ook niet. Vooral niet als het gaat om gewelddadige zaken jegens kinderen.



Maar ik reageerde op de opmerking "dat normale mannen dit soort dingen kunnen doen". Die tweedeling bestaat alleen maar als je lieve bakfietsvaders zet tegenover Dutroux-engerds.

Als je IRL kijkt dan zie je dat lieve, normale mannen en vrouwen, de ideale buren, soms rare dingen doen. Zonder dat ze daarmee gelijkgesteld kunnen worden aan Fritzl of van der Sloot of Dutroux.
Alle reacties Link kopieren
Oh aha op die wijze dan las ik je verkeerd want (strafbare feiten die voortvloeien uit) agressie en machtswellust zijn in mijn ogen niet te vergoelijken.

Echt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 16 oktober 2014 @ 00:17:



Als je IRL kijkt dan zie je dat lieve, normale mannen en vrouwen, de ideale buren, soms rare dingen doen. Zonder dat ze daarmee gelijkgesteld kunnen worden aan Fritzl of van der Sloot of Dutroux.Dat weet je niet want ze zouden namelijk ook alleen maar veel eerder kunnen zijn ontdekt. Ik weet het ook niet. Grenzen stellen werkt volgens mij het meest helder bij mensen met agressie en machtsmisbruik issues.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik zou doen. Dat weet ik pas als het daadwerkelijk zover komt.

Ik heb vaak geroepen dat ik zus zou doen als zo zou gebeuren maar toen zo gebeurde reageerde ik totaal anders.

Betrof andere zaken dan hier naar voren gebracht zijn, maar mijn ervaringen hebben me dus doen inzien dat ik domweg niet weet wat ik echt zal doen in zo'n geval.



Kort gezegd, ik weet het niet.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
En stellen/weten dat de eenzaamheid na het uitzitten van een straf voor bijvoorbeeld kindermisbruik recidive aanwakkert is in mijn ogen een omgeving een verantwoordelijkheid opdringen. Een verantwoordelijkheid waarop die omgeving misschien wel helemaal niet zit te wachten. Niemand heeft de (voormalig en volwassen) daders ooit gevraagd om zich zo te gaan gedragen. Dus vraag niet aan mij of ik vervolgens daarna voor hen zou willen zorgen want dat wil ik gewoonweg niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar is pedofilie niet een ziekte? (Zonder het goed te willen praten hoor!)

En heb je niet beloofd in voor en tegenspoed elkaar trouw te blijven?

Een vraag, terwijl ik gruwel bij de gedachte terwijl ik dit schrijf....
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Pedofilie en kinderen misbruiken zouden zo maar verschillende zaken kunnen zijn. Dat weet ik niet precies en ik eerlijk gezegd wil ik dat ook niet weten. Ze mogen van mij een aandoening, ziekte, een afwijking en het gevolg van een rot karakter genoemd worden. Ook dat verplicht mij niet om voor iemand te zorgen en/of met iemand samen te blijven als ik dat niet wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gladoortje74 Wat verschrikkelijk. En wat ontzettend dapper dat je aangifte hebt gedaan. Ik heb heel veel respect voor jou.



On topic: ik blijf bij wat ik schreef in het topic over wat een dealbreaker zou zijn in je relatie: als de waarden van de ander niet meer overeenkomen met de mijne.
quote:asma schreef op 16 oktober 2014 @ 00:39:

Maar is pedofilie niet een ziekte? (Zonder het goed te willen praten hoor!)

En heb je niet beloofd in voor en tegenspoed elkaar trouw te blijven?

Een vraag, terwijl ik gruwel bij de gedachte terwijl ik dit schrijf....



het is een sexuele afwijking of voorkeur.. denk ik..



en de sexuele gevoelens, daar zal iemand misschien niets aan kunnen doen.. er naar handelen is mij een grens te ver.. daar houdt mijn "voor en tegenspoed" op
Alle reacties Link kopieren
@Enn: natuurlijk verplicht niemand de partner daartoe. Ik vraag me alleen af waarom sommige partners het wel zouden doen.



Zulke daden vrijwaren wat mij betreft de partner van elke belofte hoor
Ja ja, nu weet ik het wel!
om wat gladoortje schrijft vraag ik het me ook af, hoe kan zoiets "vergeven en vergeten" worden, in de doofpot gaan, gebagatelliseerd worden.. etc.. dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het een ziekte was, geen idee.

Maar dan nog... Kun je als partner er mee leven als je bij hem blijft?

Ik denk van niet, maar nogmaals, ik weet dat pas als het me overkomt. Ik hoop dat ik jullie dat antwoord voor altijd schuldig zal blijven.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
@Citronella: dat hoor je wel vaker hoor. Kind wordt niet geloofd en partner wordt 'gewoon' vergeven.

Kop in t zand want dat is makkelijker...
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt

allemaal. Ik weet ook wel dat de meeste mensen met hun oren staan te

klapperen als ik dit vertel. Daarom doe ik het ook niet, alleen anoniem

online. Ik heb niemand verteld dat ik werd mishandeld en sexueel

misbruikt als kind omdat ik bang was dat mijn moeder dan zelfmoord zou

plegen. Ze heeft een keer een bijna geslaagde poging gedaan namelijk en

ze vertelde mij en mijn broer vaak dat ze zelfmoord wilde plegen. Nou,

dat deed ze duidelijk niet toen ze erachter kwam. Integendeel, het

wakkerde alleen haar afhankelijkheid naar mijn stiefvader aan. Ze heeft

ook gezegd dat ze niet weer opnieuw wilde beginnen want dan zou ze weer

in de bijstand komen in een klein flatje. Nu woont ze in een mooi huis.

Ik snap niks van mijn moeder. Onze levenspaden hebben zich gescheiden

iig en dat blijft zo. Ze was ook afhankelijk van mij omdat ik het

huishouden vaak deed als zij in bed lag. Het is meer haar verlies dan de

mijne. Ik heb ergens medelijden met haar. Zo bang om op eigen benen te

staan.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Gladoor, wat een verhaal. Goed dat je aangifte hebt gedaan. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk wat jouw moeder doet. Ze vindt haar huis belangrijker dan de gevoelens van en relatie met haar dochter? Heel veel sterkte!



Nu ik dit verhaal hoor: jaren geleden was er een uitzending van "Probleemwijken" in Den Bosch. Hierin zat ook een vent die zijn stiefdochter misbruikt had. Vrouw bleef ook gewoon bij hem. Waarom is me een raadsel want hij sloeg haar regelmatig in elkaar, ze hadden constant ruzie en er waren geldproblemen. Zij gooide dat misbruik wel steeds voor zijn voeten en zei dat het zijn schuld was dat zij geen contact meer had met haar dochter. Echt waar, wat doe je dan nog bij zo'n kerel????
Alle reacties Link kopieren
Ik

snap het ook niet. Wat heb je nou aan een mooi huis en financiele

zekerheid als je je leven moet delen met een man die kleine kinderen

slaat? Met zijn vlakke hand in mijn gezicht. En dan omdat ik niet snel

genoeg antwoord gaf. Maar ik mocht niet zeggen dat dat mishandeling was.

Dat was wel eens gebeurd maar daar moest ik niet zo gevoelig over doen.

Het is zo vaak gebeurd dat ik een 'swoesj' geluid niet kan verdragen.

Ze ziet alleen wat ze wil zien en hoort alleen wat ze wil horen. Zal wel

een psychische stoornis zijn, denk ik zelf. Welke weet ik niet maar

normaal kun je dat niet noemen. Ze wordt door mijn stiefvader behandeld

als een kind. Veel plezier daarmee idd, doegie!



Ik mis niet veel aan mijn familie iig, liefde of respect kan ik toch

niet van ze verwachten. Ik sta al vanaf mijn 18e op eigen benen, het

geeft ook een sterk gevoel dat ik het ook wel redt zonder ze. Maar ik

had graag ergens anders geboren willen worden.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gladoor
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de vraag in de OP:



Ik hou zielsveel van mijn man, maar als hij geweld pleegt naar mij, mijn kinderen of wie dan ook eigenlijk. Dan staat hij dezelfde dag nog buiten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik me eigenlijk afvraag is; begint het niet al veel eerder?



Ik denk serieus dat als het om mij gaat, of om toekomstige kinderen, dat mijn man dan tot véél meer in staat is dan dat je zou zeggen zoals je hem nu ziet. Daar heb ik geen enkele aanleiding toe, want hij wordt nooit agressief, maar dat denk ik.



Maar dat is juist wel 1 van de eigenschappen die ik het meest in hem waardeer; dat totale gebrek aan machogedrag en agressie.

Als ik dan naar sommige andere relaties kijk, waarbij zo'n vent soms in vechtpartijen verzeild raakt of een lamp stukgooit als 'ie boos is of wat dan ook; dan zou ik al denken: jo deze man kan echt niet z'n eigen gevoelens handelen. Zou hem daar best mee willen helpen hoor, maar dan bedoel ik dat hij een soort anger management therapie zou gaan doen ofzo. Want ik vind dat echt compleet onaantrekkelijk.



En toch hebben vriendinnen van mij wél zo'n vriend en doen er niks mee. En dan denk ik: wat moet je toch met zo iemand? Het voelt voor mij als emotioneel heel onvolwassen. En in zo'n geval zou ik ook minder verbaasd zijn als iemand een delict pleegt.



Ik weet overigens niet eens of 'van nature gewelddadiger' meer kans heeft op strafbare feiten, dat neem ik aan.
Als mijn vrouw mij vermoord, is onze relatie gelijk over!
quote:citronella schreef op 15 oktober 2014 @ 23:19:

ik word daar verdrietig van, dat normale, "slimme" vrouwen een relatie aangaan met zo iemand en dat "normale" mannen ook dit soort dingen kunnen doenNormale vrouwen net zo goed hoor. Maak je geen illusies dat vrouwen een betere menssoort zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven