een relatie met een pedo, verkrachter, moordenaar etc

15-10-2014 22:24 167 berichten
dat vraag ik me dus steeds af; welke vrouw wil dat nou? en waarom? het schijnt dat heel veel vrouwen (sorry, geen bronnen en getallen paraat, van horen zeggen) bij hun man blijven na kindermisbruik, dutroux krijgt fanmail, joran van der sloot .. wat bezielt vrouwen? waarom begin je willens en wetens een relatie met iemand die zoiets ergs heeft gedaan? of waarom blijf je bij je man als hij tot zoiets in staat is? ik kan er met mijn verstand niet bij, iemand een verklaring hiervoor?
Mijn tante is na de veroordeling van haar man bij hem gebleven. Zelfs nadat hij een nichtje heeft aangerand, hele familie in rep en roer. 20 jaar later is hij weer opgepakt en toen is ze wel gescheiden.



Ik vind het heel erg voor hun kinderen. Daar is nooit iets mee gebeurd, maar het lijkt me zo erg voor hen om te weten dat hun vader zoiets heeft gedaan.
Bij moord/doodslag zijn er omstndigheden die ik kan begrijpen en dus zou ik bij mijn partner kunnen blijven, hell ik weet dat er omstandigheden zijn waarin ik er zelf toe in staat zou zijn.

Bij sexueel misbruik, al dan niet van een kind trap ik mijn partner de deur uit. Er is geen excuus ter wereld dat zo iets vergoeilijkt. Ik leef nog liever op straat dan naast iemand in bed liggen die met zijn gore tengels een kind heeft misbruikt.
quote:citronella schreef op 16 oktober 2014 @ 19:53:

[...]





heftig boek

ik ben een watje, ik weet niet of ik dat wel wil lezen.. het intrigeert me. hoe mensen de dingen kunnen doen die ze doen, en aan de andere kant weet ik niet of ik het wel trek erover te lezenHet is in veel opzichten een onaangenaam, zelfs onsmakelijk boek. Maar de kern is wel relevant: onze neiging te denken dat "slechte mensen" anders zijn dan "normale mensen" is grotendeels een misvatting.
quote:voetjesinhetzand schreef op 17 oktober 2014 @ 07:40:

Maar het is daarom toch juist interessant om de discussie verdrr te voeren: stel pedofilie zou te 'genezen' zijn, zou je zo'n man dan een tweede kans gunnen? Ik weet niet of ik zou kunnen wat Thordis zegt: een pedofiel de ondersteuning bieden zodat er minder kans op terugval is. Zelfs niet als het - god verhoede - mijn eigen kind was.

Maar als het te genezen was. Zou je ze dan een tweede kans geven?

Ook als het niet te genezen is (ik geloof niet dat het te genezen is), heb je maar drie maatschappelijk veilige keuzes:



1. Afschieten

2. Levenslang opsluiten

3. Opvangen in de maatschappij



Ik vind de eerste optie principieel onaanvaardbaar, de tweede waarschijnlijk onnodig duur en ook niet geheel humaan. Dus dan maar opvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 08:29:

[...]



Ook als het niet te genezen is (ik geloof niet dat het te genezen is), heb je maar drie maatschappelijk veilige keuzes:



1. Afschieten

2. Levenslang opsluiten

3. Opvangen in de maatschappij



Ik vind de eerste optie principieel onaanvaardbaar, de tweede waarschijnlijk onnodig duur en ook niet geheel humaan. Dus dan maar opvangen.Nee ik geloof ook niet dat het te genezen is, maar stél... Hoe heb je een relatie met een man waarvan je weet dat hij jonge kinderen heeft misbruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ook al weet je 100% zeker dat het nooit meer gaat gebeuren bedoel ik. Zelfs dat kan ik me al zo moeilijk voorstellen. Maar zo iemand zou ik dan wel weer kunnen opvangen.
quote:voetjesinhetzand schreef op 17 oktober 2014 @ 08:44:

[...]





Nee ik geloof ook niet dat het te genezen is, maar stél... Hoe heb je een relatie met een man waarvan je weet dat hij jonge kinderen heeft misbruikt?Geen idee. Maar wat ik al eerder gezegd heb, ik heb over het algemeen vrij weinig moeite met de fouten die mensen maken. In mijn vriendenkring zit een aantal mensen die, naar mijn maatstaven, behoorlijk fors de fout in zijn gegaan. Het vermindert de vriendschap niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 10:43:



Dan doe je het niet. Feit is dat mensen die uitgestoten worden uit de maatschappij geen redenen hebben om zich te gedragen naar de normen van die maatschappij.



En daar mag iedereen mee doen wat hij wil uiteraard.Je kan toch moeilijk om die reden in een relatie blijven, lijkt mij?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 08:47:

[...]



Geen idee. Maar wat ik al eerder gezegd heb, ik heb over het algemeen vrij weinig moeite met de fouten die mensen maken. In mijn vriendenkring zit een aantal mensen die, naar mijn maatstaven, behoorlijk fors de fout in zijn gegaan. Het vermindert de vriendschap niet.Ja ik weet niet, sex hebben met iemand die ooit sex heeft gehad met een kind... Ik weet niet, ik word gewoon al kotsmisselijk bij het idee. Maar misschien heb ik sowieso een heel sterk gevoel daarbij omdat ik onderzoek doe naar kindermisbruik. Laatst mijn eerste patiëntje gehad en die blik in haar ogen vergeet ik nooit meer. Als ik alleen al denk aan die vent die dat op zijn geweten heeft.... En daar dan séx mee hebben. Brrrr. Nee ik denk dat ik over m'n nek zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 15 oktober 2014 @ 22:36:

[...]

Oh, en vergis je niet. Jij bent zelf tot dat soort dingen in staat. Ik ook. Iedereen.



Ik zie mezelf in staat om iemand te vermoorden. Er hoeft maar iets te knappen bij mij en ik zou geweldadig kunnen worden. Althans, daar ga ik vanuit. Ik denk dat veel ouders in staat zouden zijn de moordenaar/misbruiker/ontvoerder van hun kind bijvoorbeeld iets aan te doen. Dus dat vind ik ergens nog wel met een menselijk oog te bekijken .Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe en waarom. Moorden om het moorden weet ik zeker dat dat niet in mij zit. Ben geen psychopaat.



En ik weet ook heel zeker dat er geen verkrachter of kindermisbruiker in mij zit. Denk je dat dat ook in iedereen zit? Want dat durf ik ernstig te betwijfelen.
Ik kom later terug, ik krijg mijn woorden niet goed op papier.

Ik ben in ieder geval "blij" met de reacties die me stof tot nadenken geven.
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 08:29:

[...]



Ook als het niet te genezen is (ik geloof niet dat het te genezen is), heb je maar drie maatschappelijk veilige keuzes:



1. Afschieten

2. Levenslang opsluiten

3. Opvangen in de maatschappij



Ik vind de eerste optie principieel onaanvaardbaar, de tweede waarschijnlijk onnodig duur en ook niet geheel humaan. Dus dan maar opvangen.



ik denk dat opvangen in de maatschappij duurder uitvalt dan je denkt. want wie gaat opvangen en hoe wordt dat gecontroleerd?



in de gevangenis zitten ze in ieder geval nog opgesloten tussen vier muren en het kan me ruk schelen of dat nou inhumaan is of niet.

wat zij hebben gedaan om die straf te verdienen is per slot van rekening ook niet humaan.



houd ook eens rekening met slachtoffers die zo maar opeens in aanraking kunnen komen met de dader als deze wordt opgevangen in de maatschappij.



en dat fabeltje van slechte jeugd en zo.... daar geloof ik ook niet zo in. iedereen heeft wel iets naars meegemaakt in zijn of haar jeugd...
dat is ook waar ik tegenaan loop in mijn gevoel.. dader verstoten door maatschappij of familie is niet goed, want kans op herhaling.. maar wat dan met de loyaliteit naar slachtoffers toe?



ik kan niet allebei... met slachtoffer contact hebben, met dader contact hebben.. dat gaat gewoon niet.. voor dader voel ik lichamelijke afschuw, in mijn ogen niet degene waar we ons druk om moeten maken (ook niet als dat toevallig familie is of vrienden), slachtoffer wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 08:29:

[...]



Ook als het niet te genezen is (ik geloof niet dat het te genezen is), heb je maar drie maatschappelijk veilige keuzes:



1. Afschieten

2. Levenslang opsluiten

3. Opvangen in de maatschappij



Ik vind de eerste optie principieel onaanvaardbaar, de tweede waarschijnlijk onnodig duur en ook niet geheel humaan. Dus dan maar opvangen.



Of optie twee onnodig duur is weet je alleen als je de economische schade voor de slachtoffers en de maatschappij goed in beeld hebt. Ik denk dat die economische schade nogal uit de hand loopt, arbeidsongeschiktheid, jarenlange therapieën, medische zorg, kosten van het opsporings- en juridische apparaat, etc.



Ik denk dat er nog op veel meer vlakken de maatschappij door kindermisbruik op kosten gejaagd worden en ook via de andere kant de arbeidsproductiviteit van slachtoffers ernstig gecompromitteerd wordt.



En of opsluiten inhumaan is, daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella, 7 minuten geleden

dat is ook waar ik tegenaan loop in mijn gevoel.. dader verstoten door maatschappij of familie is niet goed, want kans op herhaling.. maar wat dan met de loyaliteit naar slachtoffers toe?



ik kan niet allebei... met slachtoffer contact hebben, met dader contact hebben.. dat gaat gewoon niet.. voor dader voel ik lichamelijke afschuw, in mijn ogen niet degene waar we ons druk om moeten maken (ook niet als dat toevallig familie is of vrienden), slachtoffer wel..Ik zie als slachtoffer elk contact met de dader als gebrek aan loyalitieit. Het idee dat mensen in mijn omgeving die zeggen van me te houden en zo'n sujet die mijn hele leven vergald heeft nog een kans willen geven, streep ik van mijn lijstje intimi af. Die hebben het niet begrepen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:bestpittig schreef op 17 oktober 2014 @ 10:39:

[...]





Ik zie mezelf in staat om iemand te vermoorden. Er hoeft maar iets te knappen bij mij en ik zou geweldadig kunnen worden. Althans, daar ga ik vanuit. Ik denk dat veel ouders in staat zouden zijn de moordenaar/misbruiker/ontvoerder van hun kind bijvoorbeeld iets aan te doen. Dus dat vind ik ergens nog wel met een menselijk oog te bekijken .Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe en waarom. Moorden om het moorden weet ik zeker dat dat niet in mij zit. Ben geen psychopaat.



En ik weet ook heel zeker dat er geen verkrachter of kindermisbruiker in mij zit. Denk je dat dat ook in iedereen zit? Want dat durf ik ernstig te betwijfelen.Ik denk dat ik mensen die beweren ergens niet toe in staat te zijn, niet geloof. Dat geldt overigens ook voor mezelf. Mensen zijn tot weerzinwekkende dingen in staat, gegeven de juiste omstandigheden. Beschaving is maar een dun laagje vernis.
Waarom zou opsluiten inhumaan zijn? Blijkbaar hebben mensen er weinig moeite mee om ouderen en gehandicapten voor de rest van hun leven op te sluiten, want dat gebeurt aan de lopende band, maar een kinderverkrachter voor de rest van zijn leven van de straat af houden is ineens inhumaan?

Met je tengels aan kinderen zitten is een keuze, oud worden of gehandicapt zijn niet.
quote:mrsdoubtfire schreef op 17 oktober 2014 @ 10:48:

[...]





ik denk dat opvangen in de maatschappij duurder uitvalt dan je denkt. want wie gaat opvangen en hoe wordt dat gecontroleerd? Dat kan, en als dat zo is, vind ik blijvend opsluiten prima te verdedigen.quote:in de gevangenis zitten ze in ieder geval nog opgesloten tussen vier muren en het kan me ruk schelen of dat nou inhumaan is of niet.Dat mag. Ik vind de omgang met criminelen een uitstekende maatstaf voor de beschaving van een samenleving.quote:houd ook eens rekening met slachtoffers die zo maar opeens in aanraking kunnen komen met de dader als deze wordt opgevangen in de maatschappij.



en dat fabeltje van slechte jeugd en zo.... daar geloof ik ook niet zo in. iedereen heeft wel iets naars meegemaakt in zijn of haar jeugd...Het fabeltje dat je, ongeacht je jeugd, niet in staat zou zijn tot vergelijkbare weerzinwekkende daden, daar geloof ik dan weer niet in.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 oktober 2014 @ 11:00:

[...]





Of optie twee onnodig duur is weet je alleen als je de economische schade voor de slachtoffers en de maatschappij goed in beeld hebt. Ik denk dat die economische schade nogal uit de hand loopt, arbeidsongeschiktheid, jarenlange therapieën, medische zorg, kosten van het opsporings- en juridische apparaat, etc.



Ik denk dat er nog op veel meer vlakken de maatschappij door kindermisbruik op kosten gejaagd worden en ook via de andere kant de arbeidsproductiviteit van slachtoffers ernstig gecompromitteerd wordt.



En of opsluiten inhumaan is, daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

De kostenkant, daar heb je gelijk in. Dat was een nauwelijks onderbouwde uitspraak van me. Het zou inderdaad kunnen dat opsluiten goedkoper is.



Of opsluiten inhumaan is, daar zijn mensen na opsluiting, zelfs vrijwillig, het opvallend vaak behoorlijk over eens.
quote:Larissje schreef op 17 oktober 2014 @ 11:06:

Waarom zou opsluiten inhumaan zijn? Blijkbaar hebben mensen er weinig moeite mee om ouderen en gehandicapten voor de rest van hun leven op te sluiten, want dat gebeurt aan de lopende band, maar een kinderverkrachter voor de rest van zijn leven van de straat af houden is ineens inhumaan?

Met je tengels aan kinderen zitten is een keuze, oud worden of gehandicapt zijn niet.Ouderen en gehandicapten worden zelden opgesloten in Nederland. Maar dat onze zorg voor ouderen en gehandicapten humaner kan, zal ik graag onderschrijven. Dat daaruit een argument volgt dat levenslang opsluiten wel humaan zou zijn, mist iedere logica.
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 11:10:

[...]



Of opsluiten inhumaan is, daar zijn mensen na opsluiting, zelfs vrijwillig, het opvallend vaak behoorlijk over eens.



Ja dat snap ik..... want dan zijn zij opeens 'slachtoffer'.



Maar ze komen toevalligerwijze niet even terug op het feit wat zij hun slachtoffer hebben aangedaan en dat deze misschien ook wel voor het leven getekend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 17 oktober 2014 @ 10:53:

dat is ook waar ik tegenaan loop in mijn gevoel.. dader verstoten door maatschappij of familie is niet goed, want kans op herhaling.. maar wat dan met de loyaliteit naar slachtoffers toe?



ik kan niet allebei... met slachtoffer contact hebben, met dader contact hebben.. dat gaat gewoon niet.. voor dader voel ik lichamelijke afschuw, in mijn ogen niet degene waar we ons druk om moeten maken (ook niet als dat toevallig familie is of vrienden), slachtoffer wel..



Dat zou ik ook niet kunnen. Ik zou al fysiek onpasselijk worden (braakneigingen, in zweten uitbreken) als ik in dezelfde ruimte zou moeten verblijven met een pedoseksueel.

Ik ben niet zo vergevingsgezind als Eldorado. Er zijn bepaalde ultieme grenzen, als je daar overheen gaat dan is er geen weg terug. Als ik tot zoiets in staat zou zijn vanwege een psychose... Denk niet dat ik nog lang in het rijk der levenden zou vertoeven als ik weer stabiel ben. Kan mij niet indenken dat je dan nog met jezelf kan leven. Ben ik hard? Ja, in dat opzicht wel, ook voor mijzelf.

Ik kan mij wel verplaatsen in pedofielen die ontzettend worstelen met zichzelf, die walgen van zichzelf. Die het ook niet willen. En dan kan ik begrijpen dat je die mensen wel wil helpen, bij de samenleving houden. Ik zou er geen begrip voor kunnen opbrengen als je kinderen willens en wetens blootstelt aan zo iemand. Op de eerste plaats voor de kinderen, op de tweede plaats voor de persoon die vreest voor verlies van zelfbeheersing.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 11:10:

Of opsluiten inhumaan is, daar zijn mensen na opsluiting, zelfs vrijwillig, het opvallend vaak behoorlijk over eens.Er zijn nog best veel mensen die het daar wel fijn vinden, of zich zelfs vermaken. Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 oktober 2014 @ 11:04:

[...]





Ik zie als slachtoffer elk contact met de dader als gebrek aan loyalitieit. Het idee dat mensen in mijn omgeving die zeggen van me te houden en zo'n sujet die mijn hele leven vergald heeft nog een kans willen geven, streep ik van mijn lijstje intimi af. Die hebben het niet begrepen.+1
quote:mrsdoubtfire schreef op 17 oktober 2014 @ 11:13:

[...]





Ja dat snap ik..... want dan zijn zij opeens 'slachtoffer'.

Als iets je slachtoffer maakt, is dat dus niet een erg positief iets he.quote:Maar ze komen toevalligerwijze niet even terug op het feit wat zij hun slachtoffer hebben aangedaan en dat deze misschien ook wel voor het leven getekend is.En dat maakt levenslang opsluiten op zichzelf ineens humaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven