Een roos sturen?

09-02-2016 13:39 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Misschien vreemd dat ik als man een forum voor vrouwen bezoek, maar ik wil graag weten hoe jullie hierover denken. Het is alweer bijna zover; valentijnsdag. Al een lange tijd heb ik een oogje op een meisje uit mijn klas en ik zou haar graag beter willen leren kennen. Alleen zie ik haar niet vaak, laat staan dat ik haar spreek. Ik heb haar nog vrijwel nooit echt goed gesproken, een paar keer kort, maar meer niet. Zij loopt altijd met haar vrienden en ik met de mijne.



Ik zoek al een tijdje naar een juist moment om een keer beter met haar in contact te komen en bijvoorbeeld wat te gaan drinken. Het komt er alleen niet van. Moet ook eerlijk toegeven dat ik wel is de mogelijkheid gehad heb, alleen op zo’n moment zakt de moed me wel eens in de schoenen. Ik ben ook niet een persoon die heel makkelijk op een meid afstapt. Met een vriend heb ik het er ook over gehad en die zei dat ik gewoon een roos of iets dergelijks moest sturen met Valentijnsdag. Ik moest volgens hem niet te moeilijk doen en gewoon een gokje wagen; niet geschoten, is altijd mis. Gewoon om te laten weten dat je haar leuk vind.



Zou ik dit wel doen? Ik twijfel heel erg. We zitten namelijk al een paar jaar bij elkaar, maar ik spreek haar verder helemaal niet eigenlijk. En ik heb haar ook eigenlijk nooit echt het gevoel gegeven dat ze mij een leuke meid lijkt. Wel eens wat oogcontact, of wat lachen maar dat is het ook wel. En dat zegt ook niet alles. Is het dan niet misschien een beetje raar om een roos te sturen? Of ze vind het heel leuk en wordt nieuwsgierig, maar aan de andere kant kan het haar ook overvallen en verknal ik het voor goed. Daar ben ik dus zo bang voor. Misschien doe ik ook wel te moeilijk. Kan het ook anoniem doen met een hint erbij of iets, en een roos vinden dames altijd leuk om te krijgen, toch ;)? Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Het kan alle kanten op gaan.

Bij mij op school worden als traditie heel veel rozen rondgestuurd, maar toen ik jong was en een keer een roos kreeg thuis, werd ik door de hele familie uitgelachen, dat deed het hem dus niet.



Als er dus zo'n traditie bestaat zoals bij mij op school, zou ik het doen. En anders, nou ja, gewoon een gokje wagen.
Valentijnsdag - what to do?



Alle reacties Link kopieren
Een roos sturen? Geef hem dan ten minste persoonlijk aan haar met meteen de vraag of ze met je uit wil.

Ik zou het zelf verschrikkelijk vinden een roos van een bekende te krijgen, maar er schijnen vrouwen te zijn die dat romantisch vinden.
Alle reacties Link kopieren
Een roos krijgen is leuk!



Alleen stel je zet er wel op dat het van jou is, denk je niet dat het dan heel ongemakkelijk is als je haar weer ziet? Je zult wel niet haar tel. nr. hebben?



Want wat gaat er dan verder gebeuren, dan moet zij dus a.d.h.v. die gekregen roos contact met jou opnemen ofzo? Of jij moet nadat je die roos hebt gestuurd ineens wel durven en op haar af stappen?
Alle reacties Link kopieren
Als je weet waar ze woont een kaartje sturen of ze iets met je wil gaan drinken?



En dan een echte kaart, geen ecard.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Stuur die roos, kaartje erbij met je telefoonnummer en dat je haar graag wat beter wil leer kennen. Niet anoniem doen, dat heeft natuurlijk geen zin.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je afwijst of niet belt. Nou, whatever.
Mannen zitten niet in klassen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 09 februari 2016 @ 13:46:

Een roos krijgen is leuk!



Alleen stel je zet er wel op dat het van jou is, denk je niet dat het dan heel ongemakkelijk is als je haar weer ziet? Je zult wel niet haar tel. nr. hebben?



Want wat gaat er dan verder gebeuren, dan moet zij dus a.d.h.v. die gekregen roos contact met jou opnemen ofzo? Of jij moet nadat je die roos hebt gestuurd ineens wel durven en op haar af stappen?Ik ging vroeger gewoon totaal niet in op die anonieme of alleen voornaamkaartjes/rozen voor Valentijn, weet van sommige nog steeds niet wie de verstuurder was. Rozen krijgen is alleen leuk als ze van de man die jij leuk vindt zijn en hij ze onverwacht zomaar voor je meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
Het is een teken dat je anoniem kan laten weten dat je iets voor een ander voelt. En dat maakt het juist zo leuk en frustrerend (voor de ontvanger haha)

Maar wat je er wel mee bereikt is je dat 'er op af stapt' weliswaar met een anonieme inslag.

Later (weekje of paar dagen erna) kan je misschien een stille hint geven dat jij het was die die roos stuurde.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Spreek haar gewoon eens aan. Voeg haar toe op Facebook en klets wat. Vraag haar wat te komen drinken en dan is een roosje leuk. Niet anoniem.
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Niet? Dat maakt het juist leuk.

Snap ook wel dat je wilt weten van wie het komt. Maar Valentijn (los van de commercie) is juist anoniem iemand laten weten dat je hem of haar leuk vind.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 09 februari 2016 @ 13:46:

Een roos krijgen is leuk!



Alleen stel je zet er wel op dat het van jou is, denk je niet dat het dan heel ongemakkelijk is als je haar weer ziet? Je zult wel niet haar tel. nr. hebben?



Want wat gaat er dan verder gebeuren, dan moet zij dus a.d.h.v. die gekregen roos contact met jou opnemen ofzo? Of jij moet nadat je die roos hebt gestuurd ineens wel durven en op haar af stappen?Maar dan heb je wel een opening om een gesprek aan te gaan. Zo van, en nog iets leuks gehad met valentijn(of iets in die strekking)
Love bubbles....
Wat je ook doet: maak het niet te ingewikkeld! Ik kreeg ooit van een jongen een roos, met een enorme uitleg erbij dat hij er niks mee bedoelde en dat hij een rode roos eigenlijk veel te symbolisch vond en bla en bla. We hebben toch wat gekregen later, maar door dat geleuter over die roos kreeg ik alleen maar het idee dat hij me niet moest. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 09 februari 2016 @ 13:56:

[...]





Ik ging vroeger gewoon totaal niet in op die anonieme of alleen voornaamkaartjes/rozen voor Valentijn, weet van sommige nog steeds niet wie de verstuurder was. Rozen krijgen is alleen leuk als ze van de man die jij leuk vindt zijn en hij ze onverwacht zomaar voor je meebrengt.





anoniem vind ik wel leuk en spannend (om te krijgen), alleen schiet de TO niet zoveel mee op nee.



maar als hij wel zn naam erop zet, dan denk ik: en wat nu? Moet hij alsnog de ballen verzamelen om op haar af te stappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 14:03:

[...]





Maar dan heb je wel een opening om een gesprek aan te gaan. Zo van, en nog iets leuks gehad met valentijn(of iets in die strekking)



dat kan, maar ze hebben elkaar nog nooit gesproken, en omdat hij aangeeft best wel zenuwachtig te zijn in haar aanwezigheid, vraag ik me af of hij dat gaat doen, hoe reëel dat is. als ze elkaar al wel vaker hadden gesproken is dat logischer



ik was ook verliefd op een collega, en ik kon amper normaal 'hoi' uit mijn strot krijgen. no way dat ik hem ging vragen of hij iets voor valentijn had gekregen
Alle reacties Link kopieren
Goed punt, maar er zijn meer wegen die naar Rome wijzen. Niet direct zo vragen als ik stelde.



Puur hypothetisch, gewoon in de buurt van haar met je beste maat babbelen zodat ze kan horen wat je zegt en dan over je actie beginnen.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist wel stoer vinden als je dat deed. Ongeacht of het van de grootste sukkel afkomt die je kent, je voelt je toch altijd wel gevleid. Anoniem is een lastig iets vind ik. Het is heel lastig om te ontdekken van wie het komt (o de schaamte als je het aan de verkeerde hebt gevraagd of het van hem afkomt!) maar anderzijds ken ik wel dat hele prille wat je ook juist kapot kunt maken door te voortvarend van start te gaan. Ik ben er zelf ook helemaal nog niet uit voor dit jaar hoor!
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 14:21:

Goed punt, maar er zijn meer wegen die naar Rome wijzen. Niet direct zo vragen als ik stelde.



Puur hypothetisch, gewoon in de buurt van haar met je beste maat babbelen zodat ze kan horen wat je zegt en dan over je actie beginnen.



waarom zou omslachtig doen? Hij kan toch gewoon zijn naam en telefoonnummer op een kaartje schrijven "Hoi Marietje, zou je het leuk vinden om eens iets te gaan drinken samen, ik zou je graag beter willen leren kennen, Groetjes Piet uit klas B2 + telefoonnummer"

Lijkt mij een heel stuk effectiever
Lastig.....ik kreeg het ooit, met liefdesbrief erbij, terwijl ik totaal niet op die jongen viel. Destijds baalde ik er enorm van dat hij mij in een lastig parket bracht (moest natuurlijk wel reageren, terwijl ik hem nooit had zien staan en nu steeds het gevoel had bekeken te worden, wat ook zo was). Achteraf vond ik het ook wel weer stoer van hem, dat moest ik hem nageven. Maar toen was ik 'not amused'.

Weet je, zo'n Valentijnsactie maakt het denk ik meteen te groot, te beladen. Iemand hierboven tipte om te kijken of je via FB contact kunt leggen, of om gewoon eens te proberen een praatje aan te knopen. Maar ik zou Valentijn erbuiten laten, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan eerder voor een kaart gaan. Bij ons op school kon je op Valentijnsdag altijd een roos laten sturen en vrijwel niemand deed dat, het leek mij ook altijd heel gênant. Heb het zelf ook echt nooit gedaan, wel een paar keer een kaart gestuurd.



Maar gewoon aanspreken en vragen of ze een keer iets wil afspreken is misschien nog wel beter inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ik zou die roos trouwens inderdaad niet op school laten 'bezorgen'. Gewoon bij haar thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het advies van dragisa het beste, als ik jou was deed ik dat to!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 09 februari 2016 @ 14:29:

[...]





waarom zou omslachtig doen? Hij kan toch gewoon zijn naam en telefoonnummer op een kaartje schrijven "Hoi Marietje, zou je het leuk vinden om eens iets te gaan drinken samen, ik zou je graag beter willen leren kennen, Groetjes Piet uit klas B2 + telefoonnummer"

Lijkt mij een heel stuk effectiever



Oh maar natuurlijk! Ik haalde uit het bericht dat dit directe juist een drempel voor de TO vormde.



Maar helemaal gelijk hoor.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op school ook eens een anonieme roos gekregen. Tip doe het niet! Heb me nog nooit zo voor gek voelen staan. Geen idee van wie hij was en aangezien ik niet de populairste was dacht iedereen dat ik hem aan mezelf gestuurd had... Hoe bedoel je gênant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven