Een vraag aan iedereen wiens partner was vreemdgegaan....

28-06-2012 21:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
.... als je door wilde gaan met je relatie na het vreemdgaan, wat waren dan je drijfveren?



En zijn jullie nog samen of is het uiteindelijk toch (weer) misgegaan?



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat er iets zou veranderen in vreemdgaan maar ook in communicatie, hielden nog veel van elkaar, zag de ernst van het vreemdgaan niet zo in (of: kon me er overheen zetten).



Het ging mis om: er veranderde niets, en de klap (wantrouwen, wrok) komt later toch wel..



Waarom wil je dat weten?
Alle reacties Link kopieren
kinderen
Alle reacties Link kopieren
Waarom weer een nieuw topic, ZJ?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Haar drijfveren waren mijn redenen van vreemdgaan (met een andere vrouw gezoend, om bepaalde redenen dus), het feit dat ze heel veel van mij houdt en toekomst met mij ziet en ze dacht dat ik haar vertrouwen weer terug kon winnen. En dat is me ook gelukt. Zij ziet het voorval als iets waar wij beter uit zijn gekomen. Dit vond overigens plaats nadat wij vier maanden samen waren, afgelopen maandag ons anderhalf jaar jubileum gevierd.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:nettel schreef op 28 juni 2012 @ 21:20:

Dacht dat er iets zou veranderen in vreemdgaan maar ook in communicatie, hielden nog veel van elkaar, zag de ernst van het vreemdgaan niet zo in (of: kon me er overheen zetten).



Het ging mis om: er veranderde niets, en de klap (wantrouwen, wrok) komt later toch wel..



Waarom wil je dat weten?Omdat dit in mijn relatie speelt en ik me afvraag of ik nog verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Geprobeerd uiteindelijk toch gescheiden, ik kon het niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 28 juni 2012 @ 21:22:

Waarom weer een nieuw topic, ZJ?



Omdat ik graag van veel mensen wilde horen wat hun drijfveren waren, en of dat ook de moeite waard bleek.

Op mijn oudere topics was er een andere insteek.

Vind je het teveel, een soort van forumvervuiling?
Alle reacties Link kopieren
@mcsteamy: begrijp ik het goed dat zij begrip had voor jouw redenen van vreemdgaan en deze dingen erkende als 'ontwikkelpunten' bij haarzelf....?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik vroeg het me allen af omdat dit onderwerp ook in je vorige topics aan bod kwam. Het is op zich wel handig voor mensen als ze de context kennen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Op de een of andere manier 'begreep' ik zijn vreemdgaan. Leefden als vrienden, lang geen intimiteit. Ik hield van hem, wilde vechten voor ons en ons kindje.



Hij is degene die na het vreemdgaan is weggegaan, dus gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
eh... ok. even in het kort de context: getrouwd met kinderen, man is vreemdgegaan en zelfs een (nog ongeboren) kind verwekt bij minnares, wil daar ook in beperkte mate de vaderrol voor vervullen.



Ik ben nu vooral even op zoek naar wat anderen in hún situatie hebben gedaan, meer dan dat mensen meeleven en zich in mij proberen te verplaatsen. Dat is heel lief en doet me ook goed, maar ik ben zelf met een zoektocht bezig naar de zin of onzin van verder willen gaan of scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex ging in vier jaar tijd met vier verschillende vrouwen langdurig vreemd (ws is het het topje van de ijsberg maar goed, tis mn ex dus ik hoeft het ook niet meer te weten).



Ik gaf hem telkens weer een kans vanwege:

- de kinderen

- zijn mooie woorden en beloftes dat hij écht alleen maar van mij hield

- en ik was bang voor wat er komen ging. Bang voor de toekomst, bang om het bekende en 'veilige' los te laten, bang dat ik het alleen niet zou redden.



Eind vorig jaar is ie vertrokken omdat vriendin ook weg ging bij haar man. En alhoewel ik door een hel ben gegaan het afgelopen jaar voel ik me nu sterker dan ooit. Natuurlijk is er nog veel verdriet en onzekerheden (én gigantische downs maar ook steeds meer ups) maar het wantrouwen, de onzekerheid of er niet weer iemand anders was, wég. En dat voelt als een bevrijding. Ook het feit dat dat zwaard van Damocles, dat al jaren boven me zwiepte, nou gevallen is. Ik kan weer gaan opbouwen ipv iedere dag weer bang te zijn dat hij zou vertrekken..



Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat jullie erover kunnen (blijven) praten. Hier koos ex ervoor dat ik er maar zelf mee moest zien te dealen. Hij wilde niet zn leven lang blijven boeten voor 'een paar misstappen'. Dat vrat mij op. Ik was zó onzeker, maar mocht en kon er met hem niet over praten. Daardoor werd ik verbitterd, en vertrouwde ik hem nog minder want ik maakte mn eigen verhaal.



Én je zult op een bepaald moment moeten kunnen loslaten.. Ik denk dat dát in jouw situatie (met een kindje op komst) vreselijk moeilijk is....
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartjasje schreef op 28 juni 2012 @ 21:18:

.... als je door wilde gaan met je relatie na het vreemdgaan, wat waren dan je drijfveren?



En zijn jullie nog samen of is het uiteindelijk toch (weer) misgegaan?



Bedankt alvast!Waarom zou je in godsnaam met iemand verder gaan als hij je tot op het bot heeft vernederd en bedonderd/voorgelogen. Nee hoor, maat 39 op z'n smerige reet en richting voordeur. Been there, done that, next!! Er zijn genoeg mannen die er geen probleem mee hebben om je als een volwaardig mens te behandelen. Het gaat om waarden en normen. Hoe kun je ooit weer iemand vertrouwen? Het geeft een enorme kick om voor jezelf op te komen en de vreemd ganger eruit te trappen!! Goed voor je ego.... steek m maar in een molshoop, dan heb je er de hele wereld aan hangen. Maar je zult mij nooit meer naaien, op welke manier dan ook. Als ik genaaid wordt, wil ik geneukt worden ook. Maar dan wel door iemand die ik waardig vind...
Alle reacties Link kopieren
Een toenmalige partner van mij had ook een ander zwanger gemaakt. Bij het opbiechten kwam zijn structurele bedrog uit. Drijfveren om in eerste instantie door te gaan omdat hij zo veel van me hield (en ik van hem). Duh. Na twee maanden is onze relatie alsnog op de klippen gelopen omdat hij het toch niet kon laten.



Als ik in de toekomst erachter zou komen dat mijn partner vreemd zou gaan, dan zou ik de relatie direct stoppen. Eens een vreemdgaander, altijd een vreemdgaander.
Alle reacties Link kopieren
quote:kleinjan13 schreef op 28 juni 2012 @ 21:32:

[...]





Waarom zou je in godsnaam met iemand verder gaan als hij je tot op het bot heeft vernederd en bedonderd/voorgelogen. Nee hoor, maat 39 op z'n smerige reet en richting voordeur. Been there, done that, next!! Er zijn genoeg mannen die er geen probleem mee hebben om je als een volwaardig mens te behandelen. Het gaat om waarden en normen. Hoe kun je ooit weer iemand vertrouwen? Het geeft een enorme kick om voor jezelf op te komen en de vreemd ganger eruit te trappen!! Goed voor je ego.... steek m maar in een molshoop, dan heb je er de hele wereld aan hangen. Maar je zult mij nooit meer naaien, op welke manier dan ook. Als ik genaaid wordt, wil ik geneukt worden ook. Maar dan wel door iemand die ik waardig vind...Haha, wat een heerlijke post. Doet me goed (omdat ook ik nog wel eens twijfel of het écht wel allemaal zo erg is wat hij gedaan heeft...).
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
ZJ, ik heb je topics gevolgd en bij jou snap ik het echt niet.

Vreemdgaan is voor mij op zich geen dealbreaker, behalve als hij het onveilig doet en daarna ook weer met mij vrijt.



Bij jou is dat overduidelijk aan de orde. Hij heeft naast het hele aspect vertrouwen jouw gezondheid, en de gezondheid van de moeder van zijn kinderen te grabbel gegooid....
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Dankjewel voor jullie reacties.

Mijn man is nu juist niet bezig met mooie praatjes om de boel te 'lijmen', en is eigenlijk zelf ook op zoek naar hoe het verder moet...

Wel is hij zelf ooit eerder vreemdgegaan in een eerdere relatie, maar ik ook ooit (toen ik 20 was), en ik weet nu wel heel zeker dat ik echt nooit meer zal vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:steek m maar in een molshoop, dan heb je er de hele wereld aan hangen
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:liselore3punt0 schreef op 28 juni 2012 @ 21:36:

ZJ, ik heb je topics gevolgd en bij jou snap ik het echt niet.

Vreemdgaan is voor mij op zich geen dealbreaker, behalve als hij het onveilig doet en daarna ook weer met mij vrijt.



Bij jou is dat overduidelijk aan de orde. Hij heeft naast het hele aspect vertrouwen jouw gezondheid, en de gezondheid van de moeder van zijn kinderen te grabbel gegooid....



Ik snap wel wat je bedoelt, dat het stom en onverantwoordelijk is is duidelijk. Dat is het sowieso.

Toch zou ik zo graag niet een keuze maken om wat iemand in het verleden gedaan heeft, maar om de toekomst... Ik ben misschien echt te positief, maar ik denk altijd dat alles echt kán veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartjasje schreef op 28 juni 2012 @ 21:39:

Hmm. Dankjewel voor jullie reacties.

Mijn man is nu juist niet bezig met mooie praatjes om de boel te 'lijmen', en is eigenlijk zelf ook op zoek naar hoe het verder moet...

Wel is hij zelf ooit eerder vreemdgegaan in een eerdere relatie, maar ik ook ooit (toen ik 20 was), en ik weet nu wel heel zeker dat ik echt nooit meer zal vreemdgaan.Als hij in een eerdere relatie ook is vreemd gegaan, dan heeft hij toch een probleem met trouw zijn?
Ook hier het nog een kans gegeven toen hij vijf jaar geleden vreemdging. Drijfveren; hij vertelde het meteen nadat hij haar had leren kennen en heeft de relatie met mij verbroken. We hadden hele goede jaren achter de rug en zijn vreemdgaan was een vlucht, een angst. Er was nog veel liefde van twee kanten. Hij deed alles om mijn vertrouwen terug te winnen, we praatten veel, hij heeft er hard aan getrokken om het weer te laten werken voor mij en voor ons.



Totdat het tussen ons wegens omstandigheden minder goed ging. Hij bleek toch weer in zijn oude patroon terug te vallen en ging weer vreemd, deze keer met een vriendin van mij. Destijds vond hij het allemaal verschrikkelijk wat hij en ik moesten doormaken, dus ik dacht écht dat het niet meer zou gebeuren. Je verandert iemand niet. Als hij iemand is die de verleiding niet kan weerstaan, is de kans groot dat het weer gebeurt. Tenzij iemand aan zichzelf werkt en precies weet wat zijn valkuilen zijn. Ex heeft daar nooit iets aan gedaan en dus zal dit altijd zijn valkuil blijven. Maar dan wel zonder mij.



Ik zou zeggen, doe het niet. Máár ik snap ook heel goed dat je het een kans wil geven. Ik had mezelf heel veel ellende kunnen besparen door toentertijd niet meer verder te gaan. Deze tweede keer heeft alle mooie jaren teniet gedaan, en mij nog meer beschadigd voor het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartjasje schreef op 28 juni 2012 @ 21:42:

[...]





Ik snap wel wat je bedoelt, dat het stom en onverantwoordelijk is is duidelijk. Dat is het sowieso.

Toch zou ik zo graag niet een keuze maken om wat iemand in het verleden gedaan heeft, maar om de toekomst... Ik ben misschien echt te positief, maar ik denk altijd dat alles echt kán veranderen.if you want to know the future look into the past
Denk ook dat de drempel na een eerste keer lager is, als je met hem doorgaat. Hij weet nu immers dat het geen consequenties heeft..
Alle reacties Link kopieren
De mijne had niet zo zeer mooie praatjes om te lijmen, hij zocht paniekerig naar oplossingen, daarbij in de slachtofferrol schietend.



Misschien was het de shock die mij verlamde dat ik in eerste instantie alles over me heen liet komen maar daarna kwam de woede. Inderdaad ook over wat Liselore zegt: hoe durfde hij mijn vertrouwen te beschamen en onveilig rond te neuken. Toen ik daarover ging nadenken werd ik er kotsmisselijk van en kon ik hem niet meer in mijn buurt verdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven