eens een vreemdganger...?

14-11-2013 11:57 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,



Ik ben een man van begin veertig en heb sinds een jaar een relatie met een vrouw van ongeveer diezelfde leeftijd. Eigenlijk gaat alles vanaf het begin crescendo: verliefd geworden, elkaar steeds beter leren kennen en nu pendelen we tussen onze huizen. We zijn serieus bezig om samen te gaan wonen.



Echter, enkele weken geleden kwam er een lijkje uit de kast rollen dat me nogal deed schrikken: via-via hoorde ik dat mijn vriendin in haar vorige huwelijk een notoire vreemdganger was en dat dit min of meer een publiek geheim was in haar dorp. In de dagen nadat mij dit werd verteld begon het steeds meer aan me te knagen, kon ik me uiteindelijk niet meer beheersen en ben gaan zoeken op haar computer. Wat ik daar aantrof blies me bijna van m'n stoel: word-bestanden met lijsten van minnaars (bijna 90), mailconversaties die niets aan de verbeelding overlieten, een profiel op een sexsite (wel al oud) en zelfs een privesexfilmpjes.



Nu weet ik wel dat het niet bepaald netjes was om haar pc om te spitten, maar ik wilde er in ieder geval niet na enkele jaren achter komen bedrogen te worden en als vijftiger opnieuw datingland onveilig te maken. Er is trouwens niets wat erop wijst dat ze tijdens onze relatie vreemdgaat. Ze heeft me wel al ooit verteld dat ze in haar huwelijk een keer was vreemdgegaan met iemand die ze had ontmoet en daarvan spijt heeft, maar niets over haar bijna nymfomane dubbelleven.



Denken jullie dat het mogelijk is om te veranderen in trouwe partner wanneer je zo extreem veel bent vreemdgegaan of zou het dan zo ingebakken zitten dat ze mij na enkele jaren ook zal bedriegen?
quote:man71 schreef op 14 november 2013 @ 11:57:



Denken jullie dat het mogelijk is om te veranderen in trouwe partner wanneer je zo extreem veel bent vreemdgegaan of zou het dan zo ingebakken zitten dat ze mij na enkele jaren ook zal bedriegen?Ja, dat denk ik wel. Wat ik ook denk is dat je het er met haar over moet hebben...
Als jij echt klaar bent om oud te worden met een vrouw, dan zou ik haar haar vrijheid gunnen en zelf op zoek gaan naar een partner met een andere achtergrond. Hiermee wil ik niet zeggen dat het in beton gegoten is dat ze het weer gaat doen, maar ik zou het risico niet willen nemen dat ze zich, als jullie samenwonen, weer gaat vervelen. Met alle respect overigens, want ze is geen moordenaar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Praten...wat is er gebeurd en waarom. Niet veroordelen, hooguit nadenken (achteraf) of zij wel het type vrouw is met wie je een vaste relatie wil. Loslaten is ook liefde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Punt is ook dat de gemiddelde man dit soort zaken niet los kan laten en het in de loop van de tijd vreselijk aan je gaat knagen.
Alle reacties Link kopieren
Moses kriebel, bijna 90 minnaars....zij verslijt haar doos ook niet met piessen zeg.



Jullie hebben je wel laten testen op SOA's?
Alle reacties Link kopieren
waarom vraag je het haar niet gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Wat Cateau zegt. Ik ben zelf in mijn jonge jaren zo'n notoire vreemdganger geweest en je krijgt het er moeilijk uit.

Daarom blijf ik voorlopig single.



Niet alleen het vreemdgaan zou me tegenstaan maar nog meer het feit dat zij zo gemakkelijk liegt.

Liegen vind ik zo ontzettend laag in een relatie. Ik pik dat niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je topic niet gelezen, en dat hoeft ook niet, maar als antwoord op je vraag...éens een vreemdganger''

.

Altijd een vreemdganger.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 november 2013 @ 12:02:

Als jij echt klaar bent om oud te worden met een vrouw, dan zou ik haar haar vrijheid gunnen en zelf op zoek gaan naar een partner met een andere achtergrond. Hiermee wil ik niet zeggen dat het in beton gegoten is dat ze het weer gaat doen, maar ik zou het risico niet willen nemen dat ze zich, als jullie samenwonen, weer gaat vervelen. Met alle respect overigens, want ze is geen moordenaar natuurlijk.Ik heb wel een voorzichtige poging gewaagd om haar over dat vreemdgaan te laten vertellen. Toen herhaalde ze slechts dat ze ooit met iemand is vreemdgegaan en vertelde niets over haar uitspattingen. We zijn wel erg gek op elkaar, passen perfect bij elkaar en ik zou graag oud met haar worden, maar dit knaagt toch wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 november 2013 @ 12:04:

Punt is ook dat de gemiddelde man dit soort zaken niet los kan laten en het in de loop van de tijd vreselijk aan je gaat knagen.Ik bedoel ook haar loslaten ipv haar proberen te veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ah. Ze liegt dus nu al tegen je.



Persoonlijk vind ik dat erger dan vreemdgaan.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Niemand die gaat reageren op die actie dat hij haar computer doorzocht heeft? Walgelijk, ik hoop dat ze daar achter komt en meteen de relatie beëindigt. Hoe durf je.
quote:man71 schreef op 14 november 2013 @ 12:09:

[...]





Ik heb wel een voorzichtige poging gewaagd om haar over dat vreemdgaan te laten vertellen. Toen herhaalde ze slechts dat ze ooit met iemand is vreemdgegaan en vertelde niets over haar uitspattingen. We zijn wel erg gek op elkaar, passen perfect bij elkaar en ik zou graag oud met haar worden, maar dit knaagt toch wel...

Het is jouw leven. Je kan afwachten in hoeverre het je stuk knaagt, maar weet wel dat het dan een enorme aanslag zal plegen op je algehele vertrouwen in vrouwen, met de vraag of dat dan ooit nog goed komt.



Ze zal vast en zeker hartstikke leuk en lief zijn, vrouwen die dat talent niet hebben, kunnen geen 90 minnaars verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 14 november 2013 @ 12:07:

Wat Cateau zegt. Ik ben zelf in mijn jonge jaren zo'n notoire vreemdganger geweest en je krijgt het er moeilijk uit.

Daarom blijf ik voorlopig single.



Niet alleen het vreemdgaan zou me tegenstaan maar nog meer het feit dat zij zo gemakkelijk liegt.

Liegen vind ik zo ontzettend laag in een relatie. Ik pik dat niet.Nu schaar ik dit niet onder de noemer 'liegen', ze verzwijgt het. Dat kan ook schaamte zijn en op zich ben ik van mening dat je elkaar niet alles uit een vorig leven hoeft te vertellen, maar nu ik het weet blijft het idd toch flink knagen, vooral ook omdat het niet eens zolang geleden is. Moest het tijdens haar studententijd gebeurd zijn zou ik me er makkelijker bij neer kunnen leggen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Liegen? Waarom moet ze daar open kaart over spelen? Dat was allemaal voor zijn tijd en gaat hem niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 november 2013 @ 12:13:

[...]



Het is jouw leven. Je kan afwachten in hoeverre het je stuk knaagt, maar weet wel dat het dan een enorme aanslag zal plegen op je algehele vertrouwen in vrouwen, met de vraag of dat dan ooit nog goed komt. Daar heb je gelijk in, zal me erop gaan bezinnen.
quote:boerderijgeit028 schreef op 14 november 2013 @ 12:05:

Moses kriebel, bijna 90 minnaars....zij verslijt haar doos ook niet met piessen zeg.



Jullie hebben je wel laten testen op SOA's?

Pies jij uit je doos dan? Toch eens naar de gyn dan, er zit kennelijk ergens een verbinding verkeerd.



Los daarvan: dit vind ik wel van een ander kaliber dan ' mijn vrouw ging in haar vorige relatie een keer vreemd en moet ik me nu ook zorgen maken'..



In dat geval zou ik zeggen 'neem dikke kans dat de relatie beroerd was en dat het meer te wijten aan de omstandigheden was dan aan haar persoonlijkheid.'

Soms gaan mensen vreemd om zich weer geliefd te voelen, een excuus te hebben om uit een relatie te komen, enz.



In dit geval ligt het wel anders. Ze lijkt dat wel erg nodig te hebben.

Al lijkt het me een tikje ongeloofwaardig dat een vrouw lijsten bijhoudt, dat is meer een puberjongetjes ding. Dus wie weet verzin je de hele handel. Ook 90 minnaars lijkt me wat veel, zeker naast een relatie.



Mocht het niet verzonnen zijn: ik zou hier toch eens stevig over praten, en niet gokken op samen monogaam oud worden.
Alle reacties Link kopieren
Eerst met haar over praten, en achter de reden zien te komen. Dan kun je waarschijnlijk beter inschatten of het te maken had met de situatie of met haar karakter.. Misschien kan ze het wel heel goed uitleggen, en dan is de keus aan jou.
Alle reacties Link kopieren
@ Haley dat verdient zeker niet de schoonheidsprijs en TO zou er bij mij uitliggen.

Maar ergens snap ik de drang tot zoeken wel. Zelf zou ik het niet gedaan hebben.



@ elle Eens een vreemdganger dus altijd gaat niet altijd op. Ikzelf ben nog niet uitgeraust dus single. Maar als ik de man tegenkom die mij kan temmen en mij de rust kan geven die ik zoek... dan hou ik hem in ere!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Haley schreef op 14 november 2013 @ 12:15:

Liegen? Waarom moet ze daar open kaart over spelen? Dat was allemaal voor zijn tijd en gaat hem niks aan.

Ik vind dat nogal relevant eigenlijk. Nee, ik vind niet dat je alles moet delen, maar relevante zaken voor je relatie, of zaken die mogelijk ellende veroorzaken als ze later boven tafel komen wel.



En het hebben van een hele stoet minnaars tijdens je vorige huwelijk vind ik wel degelijk relevant.



Ik had ook ooit eens zo'n meneer. Eerst was hij nooit vreemdgegaan toen met één iemand, toen bleken er hordes vrouwen geweest te zijn. Had ik dat laatste geweten, dan was ik er nooit aan begonnen, het zei iets over hem namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet "eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger".



Het is per situatie verschillend. Je weet niet waarom iemand is vreemdgegaan...



Wel moet je voor jezelf bepalen of jij ermee kunt leven...
We kunnen wel beoordelend en veroordelend dit topic vullen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. De situatie is wat de situatie is en wat daar aan vooraf is gegaan, daar valt niets meer aan te veranderen. Waar het om gaat is, hoe nu verder.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je er eigenlijk van dat ze die bestanden heeft bewaard op haar computer?



Het komt bij mij over dat ze er juist trots op is en een aandenken wil hebben. Als je je ervoor schaamt dan bewaar je die dingen niet lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
@ Haley, ze hoeft inderdaad geen open kaart te spelen tegen TO. Maar liegen heeft ze zeer zeker wel gedaan tegen de man met wie ze een relatie had tijdens het vreemdgaan. Dat zou ze dus tegen TO ook makkelijk kunnen doen.



Verder geven jouw bijdragen mij wel een frisse kijk op de zaak.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven