Eigenlijk geen zin in tweede date

03-09-2015 09:03 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik weet dat dit topic een beetje vreemd is, maar ja.

Ik had vorige week mijn eerste date met een man die 10 jaar ouder is dan mij. We hadden een leuk gesprek, dus toen hij vroeg of ik zin had om nog een keertje te gaan zei ik ja.

Na een paar dagen na de eerste date nam hij contact op met mij over wanneer we zullen gaan via whatsapp. Doordat mijn internet eruit vloog besloot ik hem te bellen. Dit gesprek verliep naar mijn mening erg stroef, maar er kwam erop neer dat we een dag afspraken en dat hij voor de rest van zich liet horen.

Gisteren nam hij via whatsapp contact op, dit gesprek verliep ook erg stroef.

Mijn probleem is dat ik de tweede date al heb toegezegd maar eigenlijk geen zin heb.

De communicatie rondom de tweede date was ronduit slecht. Tevens staat hij in zijn leven op een heel andere plek dan mij wat mij zeer ongemakkelijk maakt. Daarnaast heeft hij wat mij betreft als beginnend dater een beetje te veel ervaring met daten. Eigenlijk heb ik geen behoefte om een relatie met hem aan te gaan nadat ik een tijdje had nagedacht na de eerste date. Onze principes zijn op sommige punten te verschillend. Tevens heeft hij een aantal zaken die bezwaarlijk zijn voor een relatie voor mij niet benoemd die ik wel met behulp van google heb gevonden. Enige tips om verder contact na de tweede date te voorkomen? Ik ga in ieder geval naar de tweede date want belofte maakt schuld.
Waarom niet een berichtje met 'sorry, ik wil onze date toch afzeggen. Het was gezellig, maar ik ben er wel achter dat het niets gaat worden, dus dat wilde ik je laten weten. Bedankt voor de date en veel succes met verder daten'



Je gaat toch niet op date met iemand waar je zo over schrijft?
Alle reacties Link kopieren
Waarom in vredesnaam? Je wil niet, je wil geen relatie, zeg die date dan ook af. Ik zou echt niet blij zijn als iemand met mij op een date ging omdat dat nu eenmaal afgesproken was. Zonde van de tijd en de energie. Leg hem uit dat je geen warme gevoelens koestert voor hem en dat het jou niet zo zinvol lijkt om nog een keer samen uit te gaan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maakt belofte schuld?



Lieve ... Henk of zo.



Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ... etc etc.

Geen vreemd topic, en gewoon afzeggen als je nu al weet dat het absoluut niks gaat worden



Zonde van jouw en zijn tijd
Gewoon afzeggen. Belofte maakt schuld? Doe niet zo maf.
Beste X, ik heb er nog eens over nagedacht, maar heb eigenlijk geen behoefte aan een tweede date. Veel plezier in je verdere leven!



Waarom in hemelsnaam een tweede date met iemand waar je geen zin in hebt? Daten is om elkaar te leren kennen en ontdekken wat je leuk aan elkaar vindt. Als jij na de eerste date al klaar bent, is het klaar. Dat is namelijk waar daten voor bedoelt is.
En belofte maakt schuld is natuurlijk onzin in deze context. Je doet iemand geen plezier door met tegenzin op date te gaan. Wat wint hij daarmee?



Belofte maakt schuld is een mooie manier om te verbloemen dat je niet voor jezelf durft op te komen.
Alle reacties Link kopieren
Och dat is me vaker overkomen. Eerste date gehad, tweede afgesproken en na een paar dagen toch denken: nah... wordt niks. Dan zeg ik dat gewoon! Met uitleg dat ik erover na heb gedacht, toch een vibe mis, jammer en sorry en nog veel succes. Niemand heeft er iets aan als je dit doorzet, jij niet en hij ook niet. Afzeggen dus.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik wel benieuwd naar ben, waarom is het storend dat hij al vaker heeft gedate? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik vind het altijd lastig, als mannen vragen of ik al veel dates heb gehad. Ik deel het aantal dan automatisch door twee (maar kan dat al beter door drie gaan delen, denk ik...)
Afzeggen! Daten hoort leuk te zijn en geen straf.
quote:Sidroht schreef op 03 september 2015 @ 09:09:

Waarom niet een berichtje met 'sorry, ik wil onze date toch afzeggen. Het was gezellig, maar ik ben er wel achter dat het niets gaat worden, dus dat wilde ik je laten weten. Bedankt voor de date en veel succes met verder daten'



Je gaat toch niet op date met iemand waar je zo over schrijft?



Dit is de netste manier om het af te kappen. Niet op tweede date gaan, dan zitten jullie stommetje tegen elkaar te spelen omdat er zoveel zaken niet kloppen.

Deze meneer valt af maar er blijven er genoeg over waarmee het wel kan klikken!!
Alle reacties Link kopieren
Eens met iedereen: afzeggen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Afzeggen. Voor hem is het ook niet leuk om op date te gaan met iemand die geen zin heeft. Doe elkaar een lol en zeg het af.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het spel van daten is dat belofte juist geen schuld maakt en dat je dus kan afzeggen als je het toch niet leuk vindt. Immers, met op tweede date gaan laat je zien dat er wederzijdse interesse is en dat is er duidelijk niet, dus dan is het zonde van de energie, geld en tijd, en kan je date dit beter aan iemand anders besteden.

En hierboven staan hele mooie zinnen, om het op volwassenwijze op te lossen, door de waarheid te zeggen zonder dat hij gekwetst wordt.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
waarom een 2e date als je het niet ziet zitten?

afzeggen dus.



is ie getrouwd ofzo trouwens?

" Tevens heeft hij een aantal zaken die bezwaarlijk zijn voor een relatie voor mij niet benoemd die ik wel met behulp van google heb gevonden."
Alle reacties Link kopieren
Mensen willen graag exclusief zijn, 😉



Dus ja als je de waarheid vervelend vindt, wordt het liegen, over je aantal dates dus theemok, lekker door drie delen. 😂
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de date afgezegd. Ik had het bericht wel netjes gehouden.



is ie getrouwd ofzo trouwens?

" Tevens heeft hij een aantal zaken die bezwaarlijk zijn voor een relatie voor mij niet benoemd die ik wel met behulp van google heb gevonden.



Nee hij is betrokken geweest bij een rechtzaak kort geleden, dit kan zeer bezwaarlijk zijn voor mijn toekomstige beroep.

Tevens is hij al een paar jaar uit een zeer lange relatie en heeft hij nog diepgaand contact met zijn ex van die relatie haar familie.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft niet op de tweede date, laat die man zijn tijd niet verder verspillen! Jij vind hem niet leuk, dus geef hem ook geen hoop. Men date om een partner te vinden, als jij nu al weet dat het niks wordt moet je dat duidelijk aangeven zodat hij verder kan.
Afzeggen. Je vind dat hij niet bij je past, je gelooft niet wat hij zegt en het contact loopt stroef. Je gaat toch niet tegen je zin tegenover iemand zitten om het uit te zitten alleen omdat je al een afspraak hebt staan? En ook ik ben heel benieuwd wat je via Google hebt gevonden....
Alle reacties Link kopieren
Gewoon duidelijk zijn. Dan kan hij ook verder en jij dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Nou./. Goed dat je hebt afgezegd. Het is dus bij deze klaar. Ook niet meer googlen dus of zo.. next !!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je afgezegd hebt.



Ik zou ook geen zin hebben in iemand die erg veel date.



Ooit had ik een date etentje zegt die man o ik heb wel 300 vrouwen in mijn bed gehad ,ik kreeg ook nog de rekensom erbij hoe hij aan dat aantal kwam





man man wat een volk soms
Oh heerlijk zulke simpele vragen! Afzeggen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 03 september 2015 @ 09:56:

Oh heerlijk zulke simpele vragen! Afzeggen natuurlijk!het leven is soms zo makkelijk he
Alle reacties Link kopieren
quote:keukenstoel schreef op 03 september 2015 @ 09:53:

Goed dat je afgezegd hebt.



Ik zou ook geen zin hebben in iemand die erg veel date.



Ooit had ik een date etentje zegt die man o ik heb wel 300 vrouwen in mijn bed gehad ,ik kreeg ook nog de rekensom erbij hoe hij aan dat aantal kwam





man man wat een volk soms



Lol,



alleen hier weet TO niet of dat bij haar date ook zo was.

Ze had het vermoeden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven