Eind 20 en het serieuze leven.

05-09-2014 13:09 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik al een weer tijd weer vrijgezel. Waar ik overigens helemaal geen problemen mee heb. Alleen ik erger mij echt aan "de stelletjes" die ook vinden dat je thuis op de bank moet zitten. (het liefst met hond en kat).



Als ik nog op stap ga en ik vertel het aan vriendinnen die ook allemaal 29-30 zijn. Dan vinden ze dat ik dat niet meer moet doen. Ik ben mij er van bewust dat natuurlijk het gemiddelde uitgaanspubliek iets jonger ligt. (afhankelijk waar je naar toe gaat). Maar het is toch echt niet zo gek om nog op stap te gaan?



Elke keer verwijten in mijn omgeving dat ik nu toch wel echt "serieus" moet worden. Nu heb ik een goede baan, alleen ik hou gewoon erg van leuke dingen ondernemen. Waar ik het idee heb in mijn omgeving, dat ik er bijna vreemd op aan wordt gekeken dat ik nog steeds probeer te genieten van het leven.



Ligt nou aan mij, maar ik krijg echt de indruk dat ik als een soort zonderaar door het leven ga. Terwijl ik zelf gewoon het idee heb, dat ik doe waar ik zin in heb.



Ervaren meer mensen deze "druk" rond deze leeftijd, dat je maar constant "serieus" en "weloverwogen" beslissingen moet nemen?
Die druk ervaar ik ook nog op mijn leeftijd (>45) maar wat boeit mij het dan wat mijn omgeving vindt? Ik leef mijn leven, niet dat van mijn omgeving....
Nieuwe vrienden zoeken Waarom zou je niet meer mogen uitgaan als je eind 20 (of hoe oud dan ook) bent?



Je bepaalt zelf hoe je je leven inricht.



Ik ben begin 30 en echt niet elke beslissing die ik neem is serieus en weloverwogen, hoor. Soms doe je gewoon dingen omdat je die leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb ongeveer dezelfde leeftijd maar hier gelukkig geen last van. Mijn vriendengroep varieert in leeftijd dan ook van 22 tot 67. En ja, iedereen gaat nog uit en naar festivals e.d.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik nou nog werkelijk nooit meegemaakt. Op mijn 28e ben ik weer gaan studeren, maakte mijn relatie uit en ging weer op kamers wonen en leefde dus opeens weer een studentenleven. Niemand heeft ooit tegen me gezegd dat 'serieus' moest doen.



Weloverwogen was ik sowieso. Misschien is dat het: je kunt natuurlijk weloverwogen beslissingen nemen en toch genieten van het leven, of denken dat je geniet van het leven, maar eigenlijk maar half-half dingen doet en nergens over nadenkt. Weloverwogen heeft natuurlijk helemaal niks met uitgaan of thuis op de bank zitten te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,



Ik ben 33, al bijna 7 jaar single. Ik krijg juist te horen om mij heen dat ze juist graag (af en toe) de vrijheid zouden willen ervaren die ik voel. Dus geen rekening hoeven te houden met partner of kinderen.



Dat ik spontaan een weekendje in de auto stap naar Parijs of in mijn eentje de stad in ga en in de ochtend pas weer thuis kom. Nu is dat natuurlijk niet elk weekend zo, maar wel als ik zin heb.



En als mensen vinden dat ik meer 'volwassen' zou moeten worden dan denk ik: ik doe wat IK leuk vind, ik ga mij niet aan het denkbeeld van een ander aanpassen. Het duurde wel even voor ik op dit tevreden punt was aangeland trouwens, juist omdat ik eerst wel aan verwachtingen van anderen wilde voldoen. Hierdoor vergat (zag) ik niet wat ikzelf wilde. Het leven is echt nu een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Wat is uitgaan?



Sta je op je 29ste nog steeds tussen de 16-jarigen shotjes te doen en 'whoohoo' te roepen in diskotheek 'Lucky Joe' te Kutkrabbeveen? Dan dan snap ik dat dat wat triest gevonden wordt.



Maar als je gewoon van stappen houdt, naar een leuke kroeg of club, dan zie ik het gewoon als een hobby, niet anders als vissen.





Ik snap ook niet waarom je 'niet serieus' bent als je lekker gaat stappen ipv een spelletjesavond thuis..
Ik zeg echt alleen tegen vrienden dat ze serieuzer moeten worden als ze een potje van hun zaken maken. Verder interesseert het me heel weinig wat ze met hun geld en vrije tijd doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 05 september 2014 @ 13:14:

Dat heb ik nou nog werkelijk nooit meegemaakt. Op mijn 28e ben ik weer gaan studeren, maakte mijn relatie uit en ging weer op kamers wonen en leefde dus opeens weer een studentenleven. Niemand heeft ooit tegen me gezegd dat 'serieus' moest doen.







Wow, echt goed dat je dit nog hebt gedaan! Ik denk dat weinig mensen dit zouden doen.



Misschien ligt het aan mijn omgeving, waarin iedereen zich zo vast klampt.
Oei... wat moet ik nu dan? Ik ga, begin 30, met vriendinnen lekker naar de kroeg, naar een leuk evenement of iets anders leuks buiten de deur... en ik heb een zoon van bijna 11 maanden...



Ik ben toch nog niet bejaard of zo? En zelfs dan vraag ik me af of ik zo bezadigd zou zijn als jou 'serieuze' saaie vriendinnen...
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 05 september 2014 @ 13:20:

[...]





Wow, echt goed dat je dit nog hebt gedaan! Ik denk dat weinig mensen dit zouden doen.



Misschien ligt het aan mijn omgeving, waarin iedereen zich zo vast klampt.Dat ligt er inderdaad vaak aan in welke kringen of regio's je beweegt. In de grote steden zal dit minder een issue zijn dan ergens anders...
quote:optimaal2014 schreef op 05 september 2014 @ 13:09:

Nu ben ik al een weer tijd weer vrijgezel. Waar ik overigens helemaal geen problemen mee heb. Alleen ik erger mij echt aan "de stelletjes" die ook vinden dat je thuis op de bank moet zitten. (het liefst met hond en kat).



Als ik nog op stap ga en ik vertel het aan vriendinnen die ook allemaal 29-30 zijn. Dan vinden ze dat ik dat niet meer moet doen. Ik ben mij er van bewust dat natuurlijk het gemiddelde uitgaanspubliek iets jonger ligt. (afhankelijk waar je naar toe gaat). Maar het is toch echt niet zo gek om nog op stap te gaan?



Elke keer verwijten in mijn omgeving dat ik nu toch wel echt "serieus" moet worden. Nu heb ik een goede baan, alleen ik hou gewoon erg van leuke dingen ondernemen. Waar ik het idee heb in mijn omgeving, dat ik er bijna vreemd op aan wordt gekeken dat ik nog steeds probeer te genieten van het leven.



Ligt nou aan mij, maar ik krijg echt de indruk dat ik als een soort zonderaar door het leven ga. Terwijl ik zelf gewoon het idee heb, dat ik doe waar ik zin in heb.



Ervaren meer mensen deze "druk" rond deze leeftijd, dat je maar constant "serieus" en "weloverwogen" beslissingen moet nemen?



Eh nee. En ik ben in de dertig en heb kinderen. Maar ik ga ook nog uit en ik wil zelf niet eens alleen maar op de bank zitten, laat staan dat ik dat van anderen verwacht.



Beeld je je het niet gewoon in? Of ga je heel ver in het uitgaan? Ik haal idd wel mijn wenkbrauwen op bij sommige kennissen van vroeger die nog steeds zo'n 3 avonden per week uitgaan, ladderzat terugkomen en iets teveel drank gebruiken in het algemeen. Dat wordt op je 34e een beetje triestig ja. Maar gewoon op stap? Niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 05 september 2014 @ 13:20:

[...]





Wow, echt goed dat je dit nog hebt gedaan! Ik denk dat weinig mensen dit zouden doen.



Misschien ligt het aan mijn omgeving, waarin iedereen zich zo vast klampt.Het verschilt per omgeving inderdaad.,



In mijn geboorte stad is het gebruikelijk dat je voor de 30ste al een huisje (vol wit steigerhout) en 2 kinderen hebt.



In mijn eigen vriendenkring is bijna niemand nog 'serieus' in die zin van het woord. Vrienden van ons wonen antikraak, gaan regelmatig liften of naar technofeestjes, en baby's? Dat is iets van een andere planeet
quote:optimaal2014 schreef op 05 september 2014 @ 13:20:

[...]





Wow, echt goed dat je dit nog hebt gedaan! Ik denk dat weinig mensen dit zouden doen.



Misschien ligt het aan mijn omgeving, waarin iedereen zich zo vast klampt.dat ligt dan echt wel aan jouw omgeving ja.....
Alle reacties Link kopieren
Als iemand je zo pusht om 'serieuzer' te worden, vraag je dan stilletjes af of ze werkelijk zo gelukkig zijn. Dat vastklampen klinkt alsof ze medestanders nodig hebben (jij in dit geval) om hun wankele schijnzekerheid vast te houden.



Tip: niets van aantrekken en lekker blijven genieten van je leven.
Als zij graag lekker op de bank zitten moeten zij dat toch zelf weten? Ik mag graag stappen, vaak ook, maar ik zie wel vrienden die zo onderhand licht triestig beginnen te worden. Wat Thordis schrijft dus.
Weet je, het is eigenlijk nooit goed. Mensen zullen altijd wel een oordeel hebben over hoe jij je leven leidt. Waarom zou je iets moeten doen omdat anderen vinden dat het zo hoort? Je leeft maar 1 keer, doe het lekker op de manier zoals jij het graag wil.



Ik ben 25, heb al lange tijd een relatie, mijn eerste vriend, we hebben een koophuis en hoeveel commentaar we daar al wel niet op hebben gehad.. We moeten genieten van het leven, waarom onszelf nu al zo aan elkaar binden, waarom kopen, terwijl huren zoveel makkelijker is, waarom niet de wereld rondtrekken etc. Ik laat ze lekker kletsen, zolang we samen achter onze keuzes staan en we een leuk leven hebben maakt het me vrij weinig uit hoe andere mensen naar onze situatie kijken. Ik ga met vriendinnen regelmatig op stap, die een zelfde soort leven leiden als ik en ook zij krijgen dezelfde vragen en opmerkingen. Tja.. Echt niet dat we een saai leven hebben!



Lekker genieten van je leven, hoe je het ook inricht.
Alle reacties Link kopieren
Je woont dan denk ik niet in Amsterdam? Ik ga veel uit met mensen rond de 30. Is heel normaal!
Alle reacties Link kopieren
Serieuze leven? Ik ben 30, getrouwd en twee kinderen en ik leid ook nog niet altijd het serieuze leven. Ik ga gewoon op stap, dagjes/ weekendjes weg etc. Laat ze lekker kletsen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 05 september 2014 @ 13:26:

[...]





Beeld je je het niet gewoon in? Of ga je heel ver in het uitgaan? Ik haal idd wel mijn wenkbrauwen op bij sommige kennissen van vroeger die nog steeds zo'n 3 avonden per week uitgaan, ladderzat terugkomen en iets teveel drank gebruiken in het algemeen. Dat wordt op je 34e een beetje triestig ja. Maar gewoon op stap? Niets mis mee.Ik haal juist mijn wenkbrauwen op van mensen die zich nooit meer eens even laten gaan. Al herken ik mij niet niet in het voorbeeld van 3x per week en ladderzat. Maar als ik op sta ga, doe ik ook niet even 1 wijntje en zit ik om 23:00 in de taxi naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Serieuze leven klinkt zo triest eerlijk gezegd. Alsof je langzaam aan het doodgaan bent. Zo, nu gaan we SERIEUS leven. Serieus klinkt zo gespeend van alle lol, spontaniteit, leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het definitie van serieus leven?

Serieus??



In mijn omgeving hebben de meeste zo'n 2-3 kids, een stationwagon en boodschappenauto, hond en/of kat, wonen in een vinexwijk.

Zooo burgerlijk, maar saai? Ho maar.



Uitgaan = dagjes/weekend uit. Theater, film, uit eten, nette café, terrasjes, strand, bos enz.

Je gaat verantwoord uit en niet puberachtig comazuipen.



Jammer dat burgerlijk vaak verward wordt met serieus en saai.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 05 september 2014 @ 13:50:

[...]





Ik haal juist mijn wenkbrauwen op van mensen die zich nooit meer eens even laten gaan. Al herken ik mij niet niet in het voorbeeld van 3x per week en ladderzat. Maar als ik op sta ga, doe ik ook niet even 1 wijntje en zit ik om 23:00 in de taxi naar huis.

Op zich ben je natuurlijk net zo slecht als je zogenaamde vrienden... jij keurt hun leven af en visa versa.



Hier 2 jonge kinderen en no way dat ik me laat gaan op een avond, dat moet ik de volgende dag dubbel en dwars bezuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 05 september 2014 @ 13:56:

Wat is het definitie van serieus leven?

Serieus??



In mijn omgeving hebben de meeste zo'n 2-3 kids, een stationwagon en boodschappenauto, hond en/of kat, wonen in een vinexwijk.

Zooo burgerlijk, maar saai? Ho maar.



Uitgaan = dagjes/weekend uit. Theater, film, uit eten, nette café, terrasjes, strand, bos enz.

Je gaat verantwoord uit en niet puberachtig comazuipen.



Jammer dat burgerlijk vaak verward wordt met serieus en saai.





Raar dat nu weer drank bij gehaald wordt, de grootste drinkers zijn volgens mij toch echt de 50+. Die dagelijks een wijntje of biertje nodig hebben. Maar goed dat is misschien offtopic.



Maar goed on topic:



Je noemt echt allemaal dingen op waar ik echt niet aan moet denken. Nou kiest natuurlijk ieder zijn eigen leven en moet iedereen ook doen waar die zelf zin in heeft. Ik heb 2x samen gewoond, dus ik ben wel wat gewend met burgerlijkheid. Maar het brak mij persoonlijk elke keer op. Ik heb niet het idee dat ik niet ben en wil zijn, maar dat ik mij wel steeds moet verantwoorden hier over.



Ik ben blij voor mijn vrienden die kinderen hebben en getrouwd zijn. Maar ik heb het idee, dat zei andersom het geluk anders zien. Alsof ze bijna medelijden hebben, terwijl ik mij juist nog nooit zo gelukkig heb gevoeld.



Ik dring hun er toch ook niet op aan om te gaan scheiden, en de hond naar het asiel te brengen. Waarom moet ik dan wel steeds te horen dat ik binnen kort ook maar eens moet gaan "settelen".
Alle reacties Link kopieren
Joh, trek je er niets van aan. Iedereen steekt weer anders in elkaar en wordt van andere dingen blij. en ook die voorkeuren kunnen veranderen met de loop van tijd. En er zullen altijd mensen zijn die jouw keuzes of voorkeuren maar niks vinden. mag toch? Heb jij ongetwijfeld andersom ook wel eens.



Ik ben trouwens 27 en sta op het punt een huis te kopen met mijn vriend en hopelijk een baby te bouwen. De hond en stationwagen hebben we al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven