Einde relatie, ik mag kind niet meer zien.

20-01-2015 14:56 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zit met een probleem en ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik wezen moet. Vandaar dat ik hier op dit forum hopelijk wat advies kan krijgen. Hierbij even een samenvatting van de situatie.



Ongeveer 4 jaar geleden, leerde ik mijn ex-vriendin kennen. Na ongeveer 4 maanden daten, is het echt serieus geworden.

Zij heeft uit haar vorige relatie een zoontje van 8, en die heb ik ook na de 4 maanden daten leren kennen. Echt een super leuk jochie! En alles ging allemaal goed en we hebben het echt onwijs naar ons zin gehad en we waren gelukkig! Ik ben met de jaren natuurlijk erg gehecht geraakt aan haar zoontje! Nu is onze relatie 1,5e week geleden verbroken, omdat het gewoon niet meer ging. We maakten elkaar niet meer gelukkig. En dus heb ik tegen haar gezegd dat het beter is om uit elkaar te gaan.



Zij vond ook dat het inderdaad niet meer lekker gaat, ondanks dat we nog enorm veel voor elkaar voelen. Maar zij wilt nu geen contact meer met mij, omdat zij nog teveel voor me voelt en wanneer zij mij blijft zien, het voor haar nog moeilijker wordt om 'verder te gaan' zei ze. Nu mag ik dus ook niet meer haar zoontje zien, omdat zij mij dan moet 'zien' wanneer ik hem bijvoorbeeld op wil halen om iets te gaan ondernemen! Ik ben hier enorm boos en verdrietig over, omdat niet alleen IK gehecht ben geraakt aan hem, maar HIJ ook aan mij. Maargoed, het is HAAR kind en die keuze is helaas aan haar? Alleen ik ben echt gebroken. Ik mis haar én hem.

Ik wil hem graag blijven zien. Maarja, er staat natuurlijk niks op papier omdat we niet getrouwd zijn o.i.d.

Ik wil geen relatie faken, om bij hem te kunnen zijn. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.....



In ieder geval, bedankt voor het lezen en hopelijk heeft er iemand wat advies ......



Vriendelijke groet,

Noah
Alle reacties Link kopieren
Laat ze met rust.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het even wat tijd geven?
Alle reacties Link kopieren
Laat ze met rust
Heftig hoor. Maar ik kan haar ook begrijpen. Zij wilde de breuk niet en kan het op dit moment niet aan om toch contact te hebben. En vrees dat je geen enkel recht hebt. Misschien als haar gevoelens wat minder heftig zijn? Maak in elk geval geen ruzie hierover, dit verknalt de kans dat er later wel weer bezoekjes kunnen plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Val ze lastig.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Woonden jullie samen? heeft het joch contact met zijn echte vader?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laat het even gaan en geef haar de tijd om na te denken. Ze voelt nog heel veel voor je zegt ze, en het is dan heel moeilijk om nog een vriendschappelijke relatie te onderhouden. Gun haar de tijd om er overheen te komen en dan zal ze vast ook wel wat meekomen in het idee dat je haar zoontje ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 20 januari 2015 @ 15:05:

Heftig hoor. Maar ik kan haar ook begrijpen. Zij wilde de breuk niet en kan het op dit moment niet aan om toch contact te hebben. .



Tsja, lullig.

Maar net zoals bij elke scheiding zou dat niet over de rug van de kinderen moeten gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze met rust
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2015 @ 15:06:

Woonden jullie samen? heeft het joch contact met zijn echte vader?Wij hebben bijna 2 jaar samen gewoond. Hij heeft ook geen contact meer met zijn vader. Die is verhuisd naar het Noorden en wilde verder niks meer van zijn zoontje weten, heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jira schreef op 20 januari 2015 @ 15:05:

Val ze lastig.:D😆
Alle reacties Link kopieren
quote:Deklok schreef op 20 januari 2015 @ 15:10:

[...]

Wij hebben bijna 2 jaar samen gewoond. Hij heeft ook geen contact meer met zijn vader. Die is verhuisd naar het Noorden en wilde verder niks meer van zijn zoontje weten, heb ik begrepen.Triest, voor dat jong en ook voor jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij whatsapp oid?

Misschien kun je op die manier contact houden.

En met 12 is hij groot genoeg om naar de bushalte oid te lopen als je wel weer wat met hem mag ondernemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend lullige, weinig empathische en arrogante reacties..... "Laat ze met rust". Vooral door het gebrek aan toelichting vind ik dit echt stuitend.



Er wordt nu gesuggereerd alsof TO een of andere stalker is, terwijl die jongen duidelijk het hart op de juiste plaats heeft. Overigens denk ik ook dat er weinig anders opzit dan het standpunt van de moeder te respecteren (en hooguit te hopen dat de tijd de wonden wat heelt), maar dat neemt niet weg dat ik deze reacties echt beneden alle peil vind.
"Mysteriemanning".... heb jij het in je?
Alle reacties Link kopieren
Wel erg sneu voor het jochie idd.

Dat jullie relatie voorbij is, zou niet hoeven betekenen dat hij ineens de persoon waar hij aan gehecht is geraakt helemaal kwijt moet raken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft het kind ook nog contact met zijn eigen vader? Zo ja dan kan ik mij voorstellen dat ze niet wil dat hij nog contact met heeft. Stel dat ze weer een nieuwe relatie krijgt en die man houd het na een paar jaar ook weer voor gezien. Dan kan kind straks elke dag van de week naar een andere man.





Jij wilde geen relatie meer met haar. Hij is niet jouw zoon dus tja dan is dit de consequentie.

Ik zou ook niet voor de rest van mijn leven tijd willen doorbrengen met een man die niet eens de vader is van mijn kind omdat ik er ooit een korte relatie van 4 jaar mee had gehad.
Lullig TO, maar ik zou haar even met rust laten.

Het is haar kind, en eigenlijk snap ik wel dat ze op dit moment liever geen contact heeft.

Daarbij is het ook niet jouw kind, heb je het kind in principe niet opgevoed lijkt mij (of wel van 8 tot 12 jaar?) en waren jullie niet getrouwd, dus helaas heb je geen enkel recht hierin.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ook sneu voor jou natuurlijk.

Maar als volwassen heb je, hoe verdrietig ook, de gevolgen van je eigen keuze te verteren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen aan je ex of jullie samen naar de bios etc kunnen.

Hij zal je vast ook missen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 20 januari 2015 @ 15:15:

Lullig TO, maar ik zou haar even met rust laten.

Het is haar kind, en eigenlijk snap ik wel dat ze op dit moment liever geen contact heeft.

Daarbij is het ook niet jouw kind, heb je het kind in principe niet opgevoed lijkt mij (of wel van 8 tot 12 jaar?) en waren jullie niet getrouwd, dus helaas heb je geen enkel recht hierin.

Sterkte Kijk, zo kan het ook. Pommiaan zegt ongeveer hetzelfde (inhoudelijk), maar gedraagt zich niet als een kil, contactgestoord persoon....
"Mysteriemanning".... heb jij het in je?
Alle reacties Link kopieren
We hebben verder geen ruzie, hoor. Ik heb haar wel gevraagd of we in ieder geval op vriendschappelijke basis ons contact kunnen behouden, ook zodat ik de kleine nog kan blijven zien. Ik weet dat het moeilijk voor haar is, en dat ik haar misschien wat meer tijd en ruimte moet geven. Maar ik ben dan bang dat het uiteindelijk tot niks uitloopt en ik ze dan alsnog allebei kwijt ben.



Hij heeft nog geen whatsapp, maar zo nu en dan Appt hij via de telefoon van mijn ex. En dan ben ik he-le-maal blij! Maarja, dat is voor korte duur, want hele uitgebreide gesprekken zijn het dan natuurlijk niet



Ik reageer niet eens op reacties die niet serieus zijn. Ik doe niks verkeerds, het enige wat ik wil is contact behouden met iemand waarvan ik heel veel hou!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 20 januari 2015 @ 15:15:

Heeft het kind ook nog contact met zijn eigen vader? Zo ja dan kan ik mij voorstellen dat ze niet wil dat hij nog contact met heeft. Stel dat ze weer een nieuwe relatie krijgt en die man houd het na een paar jaar ook weer voor gezien. Dan kan kind straks elke dag van de week naar een andere man.





Jij wilde geen relatie meer met haar. Hij is niet jouw zoon dus tja dan is dit de consequentie.

Ik zou ook niet voor de rest van mijn leven tijd willen doorbrengen met een man die niet eens de vader is van mijn kind omdat ik er ooit een korte relatie van 4 jaar mee had gehad.





Tsja, het gaat niet altijd om wat jij wil als moeder denk ik

Je hebt een man in het leven van je kind toegelaten en je kind er een band mee op laten bouwen. Die man wil die band graag voortzetten, wie ben je als moeder dan op maar te bepalen voor je kind dat hij ook maar de band met die man moet verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je, en ook voor hem.

Ze geeft als reden dat ze het nu te moeilijk vindt om jou te zien.

Ik zou inhaken op die reden: dat je dat begrijpt en daar respect voor hebt, maar dat je van harte hoopt dat dat gevoel over een tijdje gezakt zal zijn en dat je dan alsnog een vorm van contact met de jongen kan hebben waarbij jullie zouden kunnen zoeken naar een vorm die voor iedereen het meest prettig en minst confronterend is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven