Elke dag mijn moeder bellen raar?

25-11-2014 22:47 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang de gewoonte elke dag mijn moeder te bellen, ik zie haar een keer per week en bel dan elke avond even 10 minuutjes. Niet uit verplichting vind het gewoon fijn en mijn moeder ook. Nu zucht en puft mijn vriend elke keer en vind hij het maar raar. Is dat zo? Benieuwd hoe vaak men hier met ouders belt.
Neuh vind het niet heel raar, maar vraag me af wat je telkens te bespreken hebt.



Ik bel gemiddeld 1 keer per week denk ik, soms vaker, soms een tijdje minder vaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik belde ook elke dag mijn moeder toen ze nog leefde.



Juist fijn voor jou en je moeder, elke dag even contact kunnen hebben.



Je vriend is toch echt het enige rare in je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik bel ook bijna elke dag, heerlijk die band die ik met haar heb, geniet er maar van!!
Gewoon doen ,niets van jouw vriend aantrekken.

Jullie hebben er alletwee plezier in en dat moet je gewoon blijven houden.



Ik wilde dat mijn kinderen dat deden, elke dag of om de paar dagen even contact te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niks raars aan.

En je moet doen wat jij fijn vind hé, jammer dan als je vriend het raar vind.
Als je moeder en jij dat allebei willen, dan doe je dat toch gewoon? Ik app veel met mijn ouders, maar man belt zijn moeder ook zowat iedere dag, al is het soms maar een paar minuten.



Wat vindt je vriend er precies vervelend aan?
Zolang jij je er prettig bij voelt, is het niet raar. Mensen zijn daarin verschillend. Niet erg aardig van je vriend dat hij gaat puffen en zuchten.

Ik zie mijn ouders minimaal één maal per week. Bellen doe ik niet dagelijks, maar we sturen wel korte berichtjes over en weer. Zo weet ik dat alles nog goed gaat daar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige, fijn om te weten. Het is niet echt dat we belangrijke dingen bespreken, gewoon haar stem horen. Hij heeft veel minder behoefte aan contact met zijn familie, denk dat ik ze vaker spreek en zie dan hij. Ik dacht eerst dat het weer een cultuur verschil is omdat ik marokkaanse ben ( born here )
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 25 november 2014 @ 22:54:

Als je moeder en jij dat allebei willen, dan doe je dat toch gewoon? Ik app veel met mijn ouders, maar man belt zijn moeder ook zowat iedere dag, al is het soms maar een paar minuten.



Wat vindt je vriend er precies vervelend aan?Hij zegt dat het bij nederlanders niet normaal is om zo aan je ouders te hangen.
Mijn vader is gestorven toen ik nog een tiener was. En zelfs toen mijn moeder nog leefde belde ik haar niet iedere dag. Maar als dat voor jullie beiden goed voelt (zonder verplichtingen) dan moet je dat vooral blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoor. Woon al 30 jaar niet meer thuis, maar bel (bijna) iedere dag met mijn moeder. Soms heel kort, even vragen hoe het is, en soms veel langer. Lekker kletsen over onbenulligheden. Ik geniet ervan zolang het nog kan.
Tsja, ik vind dagelijks met je moeder bellen, als volwassen vrouw (of man), ook een beetje raar en overdreven.
Ik zou willen dat ik het nog kon. Geniet ervan.
Ik denk dat het in onze cultuur wel makkelijker is om de banden losser te maken. Maar de meeste mensen die ik ken hebben gewoon een goede band met hun ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 25 november 2014 @ 22:55:

[...]





Hij zegt dat het bij nederlanders niet normaal is om zo aan je ouders te hangen.De ene Nederlander is de andere niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het zo, hij heeft er verder geen last van, het kost niks dus hij moet er niet moeilijk over doen. Ik zucht ook niet als hij uren achter de playstation zit. Heb ook dagelijks contact met mijn zussen maar dan via whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 25 november 2014 @ 22:55:

[...]





Hij zegt dat het bij nederlanders niet normaal is om zo aan je ouders te hangen.



Wat een onzin zeg.

Ieder is anders. Ik vind je vriend een zeur, hij heeft er geen last van als jij je moeder elke dag eventjes belt.



Ik ben geen familie dier. Ik zie mijn moeder gemiddeld 1x per maand, spreek haar gemiddeld 1x per 2/3 weken.

Vind ik persoonlijk genoeg maar ik heb dan ook geen super band met haar.



Ik vind het niet raar dat jij wel elke dag belt. Als jij en je moeder dat fijn vinden, vooral doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat lief en geniet ervan, ik belde mijn moeder bijna dagelijks ...en zou willen dat ik dat nog kon.
Ik snap niet waarom je vriend er last van zou hebben, ga je naast hem op de bank bellen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:ika35 schreef op 25 november 2014 @ 22:56:

Tsja, ik vind dagelijks met je moeder bellen, als volwassen vrouw (of man), ook een beetje raar en overdreven.Ik eigenlijk ook. Heb een heel goede band met mijn moeder, maar elke dag bellen? Nee, dat vind ik toch echt vreemd en onnodig als je volwassen bent.
Alle reacties Link kopieren
Vindt hij misschien de inhoud van de telefoontjes storend?

Dat ie zich ergert aan het gekeuvel?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Oke TO belt elke dag met haar moeder,so what?

Maakt niet uit hoe oud of volwassen ze is,ze heeft haar moeder nog en ze houden van elkaar.

Vriend moet niet zeuren,gaat hij toch lekker ergens anders zitten.

Ik wou dat er een telefoon lijn naar boven ging dan kon ik mijn moeder nog eens spreken.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 25 november 2014 @ 23:32:

Vindt hij misschien de inhoud van de telefoontjes storend?

Dat ie zich ergert aan het gekeuvel?



Dan kan hij ook even de kamer uit lopen/vragen of to de ergens anders wil bellen/ kop telefoon opzetten.

In plaats van kinderachtig te steunen en kreunen.

Het is maar 10 minuten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:apppie schreef op 25 november 2014 @ 23:27:

[...]





Ik eigenlijk ook. Heb een heel goede band met mijn moeder, maar elke dag bellen? Nee, dat vind ik toch echt vreemd en onnodig als je volwassen bent.Dat je dat voor jezelf vindt, prima, maar dat je daar voor een ander een oordeel over denkt te moeten hebben, vind ik dan weer vreemd en onnodig. Zeker als je volwassen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven