Elke dag mijn moeder bellen raar?

25-11-2014 22:47 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang de gewoonte elke dag mijn moeder te bellen, ik zie haar een keer per week en bel dan elke avond even 10 minuutjes. Niet uit verplichting vind het gewoon fijn en mijn moeder ook. Nu zucht en puft mijn vriend elke keer en vind hij het maar raar. Is dat zo? Benieuwd hoe vaak men hier met ouders belt.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel twee keer per dag, soms drie keer maar dat is controle, mijn moeder is 91 en behoorlijk de weg kwijt. Het gesprek is altijd hetzelfde, ik kan net zo goed een bandje aanzetten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 25 november 2014 @ 23:37:

[...]





Dan kan hij ook even de kamer uit lopen/vragen of to de ergens anders wil bellen/ kop telefoon opzetten.

In plaats van kinderachtig te steunen en kreunen.

Het is maar 10 minuten.Of TO kan zich terugtrekken als ze merkt dat hij zich ergert.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek mijn moeder ook elke dag en mijn vriend mag daarvan vinden wat ie wil. Mijn moeder en ik hebben al meer dan genoeg meegemaakt samen en nu ik op mezelf woon, vind ik het fijn om elke dag even te horen dat alles nog goed gaat met haar. Of dat het niet goed gaat. Kan zij ook even haar hart luchten
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Ik bel ook bijna iedere dag. En nee niet veel te bespreken maar gewoon een soort sociale controle, alles goed? lekker geslapen? Kind goed naar school? etc. Nog geen 10 minuten vaak.
Alle reacties Link kopieren
Als jij dat prettig vindt moet je dat vooral doen hoor, ik belde mn moeder vroeger ook bijna dagelijks. Maar we kregen op een gegeven moment steeds meer discussies dus nu bel ik haar elke week een keer of 2 a 3. Ook prima
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn moeder nog leefde belde ik haar ook elke dag, en vaak ook wel meer dan 1 keer. Lekker doen, wees blij dat je haar nog hebt en dat jullie een goede band hebben. Dat is iets om te koesteren, niet iets om aan te twijfelen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook hoor.



Iedere dag wel.

Mijn ouders worden ouder (beide zeventigers) en ik ben rete-blij dat ze er nog zijn!



Ik geniet er nog van zolang het nog kan.

Wat een ander daarvan vindt zal me aan mijn reet roesten.



100% uit de Brabantse zandgronden hier.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik bel mijn moeder ook elke dag wel n x.. het is haast meer mijn vriendin en ben ontzettend blij met onze band.. of het nou serieuze dingen zijn of de grootste onzin het is altijd fijn om samen over te kletsen.. vriendlief hangt ook aan zijn familie en spreekt zijn moeder ook bijna dagelijks.. we hebben gewoon hippe en leuke moeders hihi en dat houd niet in dat we geen grote sociale kring hebben met gezellige vrienden
Mijn vader vertelde dat mijn moeder toen ze net een relatie hadden ook elke avond belde met oma. Hij had er last van want



A) ze liet zo een gesprek tussen hen stilvallen voor een gesprek met haar moeder

B) al dat gekwebbel in de woonkamer (toen nog alleen vaste lijn), waardoor hij altijd het veld moest ruimen



Als er niet zoiets is gewoon doen. Al zou ik het spaansbenauwd krijgen van m'n moeder elke dag spreken. Van wie dan ook, behalve mijn man dan, eigenlijk.
Ik vind raar van je vriend. Juist fijn als mensen warme en hechte familie banden hebben, vind ik zelf. Gewoon doen, maar ik zou het wel aankaarten bij vriend dat je het probleem niet snapt en ook niet leuk vind dat hij er zo een punt van maakt (of valt dat mee?)
Ik zou daar geen behoefte aan hebben en mijn moeder ook niet, maar als jullie het beiden fijn vinden, waarom niet?



Mijn moeder en ik bellen zo ongeveer 1 keer in de 3 weken. Maar dan hangen we wel 1 á 1,5 uur aan de lijn.
Ik bel zeker niet dagelijks met mijn ouders, maar ik heb ook niet zo'n hele goede band.

Ik denk dat jij er juist trots op mag zijn dat je wel zo'n band hebt. Ik zou dat maar koesteren. Je vriend zou ipv puffen en zuchten juist blij voor je moeten zijn.



Ik zie ook niet in wat er onvolwassen, vreemd of overdreven aan is dat je je moeder iedere dag even belt. Ik vind het juist heel lief.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en ik bellen ook bijna iedere dag. Ik vind het heerlijk om haar stem te horen en we zeggen dikwijls dat we van elkaar houden, heel veel. We hebben een warme band.
In de herfstvakantie heb ik mijn moeder voor het laatst gesproken, dus dat is ongeveer een maand geleden. Voor ons is dat niets bijzonders.

Ligt ook aan de familiecultuur, denk ik.

Het een hoeft niet beter te zijn dan het ander, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik bel niet vaak met mijn moeder maar wij appen wel bijna elke dag. Soms stuurt ze mij een leuke foto van haar hond, soms stuur ik alleen "ik hou van je" en soms ontwikkelt zich een langer gesprek via de app. Ben zelf niet zo'n beller. Op dit moment zie ik mijn moeder een keer of 2 per week, soms wat vaker, soms wat minder vaak.



Maar mijn moeder is ook nog lang niet hulpbehoevend. Ik ben 30, zij is 55 jaar en nog best wel actief, werkt gewoon en mijn vader leeft ook nog gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 25 november 2014 @ 23:38:

[...]



Dat je dat voor jezelf vindt, prima, maar dat je daar voor een ander een oordeel over denkt te moeten hebben, vind ik dan weer vreemd en onnodig. Zeker als je volwassen bent.







Mijn zusje houdt er inderdaad ook zo'n kronkel op na (niet alleen hierover, maar dat terzijde). Dat wat zij vind ook projecter op de ander. Ook op dit onderwerp.



Ik zie mijn moeder een keer per week, spreken elkaar elke dag wel even, nu ik op punt van bevallen sta zelfs meerdere keren per dag.

We houden van elkaar, hebben een goede band en vinden het leuk om opdr hoogte te blijven van elkaars leven.
Het is heel persoonlijk natuurlijk. Ik zie mijn ouders zo'n eens in de 6 wkn en we bellen dan om dat af te spreken. Verder niet. Ik vind bellen niet nodig en niet prettig, ik bel met niemand 'zomaar'.



Ik heb een goed contact (niet heel hecht) met mijn ouders. Ik vind die afstand prettig.



Ik snap je vriend dus wel, ik zou het niet prettig vinden als hij zo zou plakken aan zijn ouders. Het is ieder voor zich, maar ook op mij komt dat afhankelijk en onvolwassen over.



Ik denk dat losmaken er wel een beetje bijhoort, en iedere dag bellen vind ik wel erg overdreven. Gelukkig bepaalt iedereen dit voor zich, maar ik snap je vriend dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik mijn moeder elke dag nog even kon bellen of appen. En ik hoop dat mijn kinderen dat later ook doen.
quote:Dubbus schreef op 26 november 2014 @ 00:52:

Het is heel persoonlijk natuurlijk. Ik zie mijn ouders zo'n eens in de 6 wkn en we bellen dan om dat af te spreken. Verder niet. Ik vind bellen niet nodig en niet prettig, ik bel met niemand 'zomaar'.



Ik heb een goed contact (niet heel hecht) met mijn ouders. Ik vind die afstand prettig.



Ik snap je vriend dus wel, ik zou het niet prettig vinden als hij zo zou plakken aan zijn ouders. Het is ieder voor zich, maar ook op mij komt dat afhankelijk en onvolwassen over.



Ik denk dat losmaken er wel een beetje bijhoort, en iedere dag bellen vind ik wel erg overdreven. Gelukkig bepaalt iedereen dit voor zich, maar ik snap je vriend dus wel.Je ziet je ouders elke 6 weken en verder spreek je ze ook niet? Dat vind ik dan weer heel erg vreemd. Hoe kun je dan zeggen dat je goed contact hebt?
quote:MarianneDavids schreef op 25 november 2014 @ 23:38:

Ik bel twee keer per dag, soms drie keer maar dat is controle, mijn moeder is 91 en behoorlijk de weg kwijt. Het gesprek is altijd hetzelfde, ik kan net zo goed een bandje aanzetten.Toch wel heel speciaal.
quote:malika88 schreef op 25 november 2014 @ 22:55:

[...]





Hij zegt dat het bij nederlanders niet normaal is om zo aan je ouders te hangen.Veel vrouwen doen dat.Mannen hebben dat veel minder. Wij vrouwen houden van hele gesprekken door de telefoon en mannen juist weer niet zo. Vooral met onze moeder heb ik t idee.
Dus heeft niks met cultuur te maken maar meer een vrouwending.
Ik vind vooral zijn reden raar.
Mij dochter bel ook elke dag,Ik vind het echt heel fijn.
Ik skype ongeveer 1 tot 2x per week en appen even elke dag. Ik heb mijn ouders voor het laatst in september gezien. In februari vliegen ze naar ons toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven