Emigreren om een relatie te proberen?

01-05-2016 03:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



In de zomer van 2015 heb ik een bijzonder leuk meisje ontmoet toen ik op vakantie was in Spanje. Zij woont in Parijs en ik woon in Amsterdam. Voor mij was het (voor de eerste keer in mijn leven) liefde op het eerste gezicht. Bij vrouwen schijnt dat minder vaak voor te komen, en ook in dit geval, want ze vond me wel leuk, maar niet direct 'hootel de bootel'.

We konden het goed vinden, veel afgesproken, veel gelachen, gezoend (geen seks, dat wilde ze nog niet, wat ik volkomen begreep). Kortom: we vonden elkaar leuk, maar je weet dat je toch geen relatie kan hebben, dus allemaal moeilijk.



Na de zomervakantie hadden we veel contact en belden we regelmatig. We deden dit omdat er gek genoeg toch een sterke behoefte was om elkaar te spreken. Toen vroeg ze of ik voor een paar dagen naar Parijs wilde komen, waarop ik -naruurlijk- 'Ja' zei.

Met bonzend hart zat ik in de bus naar Parijs, echt, ik was zo nerveus als de pest. Toen ik uit de bus stapte en we elkaar kuste en daarna op het terras gingen zitten voelden we beide hetzelfde als wat we hadden in Spanje. Die eerste keer in Parijs was geweldig. We liepen als twee tortelduifjes hand-in-hand rond in het zonnige Parijs. Na enkele dagen moest ik haar, en Parijs, weer verlaten, maar ik had haar beloofd om snel terug te komen, en zo geschiedde, want na twee weken besloot ik terug te gaan naar Parijs voor een paar dagen.

In de tijd die daarna kwam is zij drie keer naar Amsterdam gekomen en ben ik daarna nog twee keer naar Parijs gegaan. En in die tijd hebben we elkaar leren kennen en zijn we toch -bij vlagen- verliefd geworden. Ik schrijf 'bij vlagen' want met dit soort lange afstandsrelaties gaat veel twijfel gepaard. Maar goed, laten we spreken van verliefdheid.



We vinden elkaar allebei leuk en zijn verliefd.. Maar wat nu? Volgend jaar ga ik weer studeren, in Antwerpen, dus ik kan niet in Parijs wonen. Zij studeert in Parijs en kan ook niet verhuizen.



Of moet ik tot september in Parijs gaan wonen om de relatie een kans te geven, dan in september beginnen met de studie in Antwerpen en daarna een lange-afstandsrealatie hebben? Daarbij, Parijs is erg duur en ik spreek zo goed als GEEN Frans, dus een baan vinden zal ook niet zo makkelijk zijn. Ze zei me dat ze wel die basis wil hebben om te kijken of we elkaar leuk vinden. Als we die basis hebben zouden we 'geschikt' zijn voor de lange afstand..

Of moet ik gewoon het probleem onder ogen zien en met pijn in het hart concluderen dat deze relatie gewoon echt niet werkt? Iets wat ik bijzonder vervelend vind,( en het liefst zou ik nu ander vocabulaire gebruiken en het woord kut gebruiken).. Nou ja, ik vind het kut dus om haar te laten gaan, om deze 'relatie', iets wat we hebben opgebouwd, te laten schieten. Omdat ik echt niet snel verliefd word.. Laatst vertelde ze me dat het misschien gewoon niet onze tijd is nu, dat er misschien in de toekomst een tijd zal zijn dat we bij elkaar kunnen zijn, maar dat het nu te gecompliceerd is.. Maar nog steeds weet ik niet wat te doen..

Ik weet het echt niet, dus misschien één van jullie..

Wat zou jij doen?
Alle reacties Link kopieren
Zo ver is Antwerpen toch niet van Parijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2016 @ 04:04:

Zo ver is Antwerpen toch niet van Parijs.Welnee, echte liefde overwint dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch een kans geven...wat heb je te verliezen? Misschien ergens tussen A en P gaan wonen waar het niet te duur is?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen-Parijs, prima te doen zou ik denken. Ik kan het nog niet eens een lange afstand relatie noemen. Hooguit twee uurtjes met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Juist tijdens je studententijd ben je zo flexibel als maar mogelijk is. Eurasmusje hier, master op een andere plek, zo moeilijk is dat niet. Waarom moet je in anrwerpen studeren trouwens?
Hoe realistisch is een paar maanden in Parijs wonen werkelijk? Een betaalbaar huis vinden zal niet makkelijk zijn en een baan om dat te betalen ook niet, zeker als je de taal niet spreekt en het allemaal voor een paar maanden is. Van Antwerpen naar Parijs is wel veel beter te doen dan vanuit Amsterdam natuurlijk. Dan kunnen jullie elkaar vaker zien en uit vinden of het wat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon proberen. Liever spijt van wat ik wel heb gedaan dan me altijd afvragen wat het had kunnen zijn. Dat heb ik zelf ook gedaan. Ik ben voor de liefde naar de andere kant van het land verhuist en nu zit ik tien jaar later met hem getrouwd op onze bank met onze kindjes
Alle reacties Link kopieren
Ga anders samen ergens rond Brussel wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ga anders samen ergens rond Brussel wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eens met de anderen. Antwerpen-parijs is amper lange afstand te noemen. Heb je gewoon een weekend relatie voor een paar jaar, en zoals hop zegt je bent super flexibel als student.

Ik ben naar de andere kant van de wereld verhuisd voor de liefde. Maar Ik denk dat als je zo negatief denkt dat je deze afstand al lastig vindt dat je get inderdaad wel moeilijk Gaat krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Waarom bepaalt zij de voorwaarden waaronder de "relatie" misschien iets zou kunnen worden?



Ik vind het in se geen verkeerd idee om voor de liefde te verhuizen, maar niet in jouw situatie. Jij bent duidelijk veel verliefder op haar dan zij op jou.

Ik zou in jouw plaats mijn verlies nemen en blijven waar ik ben.
quote:MonicaG schreef op 01 mei 2016 @ 08:16:

Waarom bepaalt zij de voorwaarden waaronder de "relatie" misschien iets zou kunnen worden?



Ik vind het in se geen verkeerd idee om voor de liefde te verhuizen, maar niet in jouw situatie. Jij bent duidelijk veel verliefder op haar dan zij op jou.

Ik zou in jouw plaats mijn verlies nemen en blijven waar ik ben.



Huh waar maak je dat uit op dan?



Ik zou het gewoon doen TO, wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar maanden naar Parijs noem jij emigreren? Ik vind dat nogal overdreven. Ga gewoon en zie waar (en of) het schip strandt. En Antwerpen-Parijs is ook geen wereldreis.
quote:sofietje83 schreef op 01 mei 2016 @ 08:27:

[...]





Huh waar maak je dat uit op dan?

Ik lees het ook. Hints dat het 'onze tijd nog niet is'. Ze vindt hem wel leuk, maar wil er geen bergen voor verzetten.
Ik zou gewoon nog even doorgaan met elkaar elke maand een weekend zien oid. Waarim meteen al samenwonen? Krijg niet het idee dat jullie elkaar al goed kennen.
Jeetje je kent haar van een paar weekenden en wil nu al je studie op gaan geven? Lekker tussen Antwerpen en Parijs reizen zo af en toe.
Het is twee uur met de trein, wat kun jij dramatiseren zeg.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een relatie met mijn (nu) man kreeg, woonde hij in Groningen, ik in Amsterdam. Daar doe je met de trein nog langer over, dan met de TGV van Antwerpen naar Parijs. Lijkt me goed te doen dus!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon proberen. Mijn toenmalige vriend woonde vlakbij Gent, ik Rotterdam. We hebben 4 jaren samen gehad en omdat hij last had van psychische klachten, was ik vaak (lees alleen maar) de aangewezen persoon om te reizen. 4 uur enkele reis met bus, metro, trein. Heb het nooit erg gevonden, lekker onderuit met een boekje, lekker broodje, etc.
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2016 @ 08:40:

[...]



Ik lees het ook. Hints dat het 'onze tijd nog niet is'. Ze vindt hem wel leuk, maar wil er geen bergen voor verzetten.Haha ok, dan lees ik het anders. Maar daar kom je maar op 1 manier achter dan
Mijn man heb ik leren kennen op vakantie en woonde anderhalf uur reizen van me vandaan. Was niet altijd leuk maar prima om te doen hoor.

Ik zou lekker een tijdje op en neer gaan naar Parijs en dan zien hoe het loopt. Meteen naar Parijs verhuizen vind ik nogal hard van stapel lopen!!!! Het is nog zo pril en van haar kant uit nog zo onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon pendelen. Met de Thalys doe je er 2 1/2 uur over.

Maar emigreren? Dan denk ik aan een land buiten Europa en niet over 300km.
Alle reacties Link kopieren
quote:YoYobje schreef op 01 mei 2016 @ 07:50:

Ik zou het gewoon proberen. Liever spijt van wat ik wel heb gedaan dan me altijd afvragen wat het had kunnen zijn.Precies! Mijn levensmotto!
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Vakantie vieren is heel iets anders dan je dagelijks leven delen.



Ik zou gewoon naar Antwerpen gaan en in de toekomst op een andere manier afspreken dan in vrije weekeinden. Ga eens kennis maken met elkaars dagelijks leven. Nodig haar voor een paar weken bij jou uit terwijl jij druk bent met studie, werk, huishouden, vrienden en familie. En doe dat ook andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven