en toen was het over........

16-01-2013 16:31 439 berichten
Mijn man heeft me gisteren verteld dat we gaan scheiden, hij voelt niks meer voor me en wil er ook niet meer aan werken.

Hij heeft het meteen aan zijn familie en de kinderen verteld, alleen de jongste weet het nog niet, die hoort het vanavond.

Ze is 6 en ik ben zo bang voor haar reactie, je is helemaal gek met haar vader.

Ik wil dit helemaal niet , ik hou nog zo veel van hem en kan me een leven zonder hem helemaal niet voorstellen.

Wie heeft dit ook een keer bij de hand gehad en hoe reageerde jou dochtertje??

En wat moet ik nu in godsnaam doen???, uitkering aanvragen , huis regelen???

Ik weet het niet meer, help!!!!
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat erg, sorry kan je niet helpen, maar wil je wel veel sterkte wensen.

Zag je het helemaal niet aankomen?
Mijn god, hij deelt je dat mee en vertelt het alvast aan je kinderen??? Geen wonder dat je helemaal in de rats zit, dit kan hij toch niet maken! Ik weet geen tips zo 1, 2, 3, behalve hem zeggen dat hij even pas op de plaats moet maken. Was communicatie altijd een issue, zeg maar? Jemig....
Alle reacties Link kopieren




Wat heftig, zo ineens. Is je man nog thuis? Als eerste zou ik hem vragen weg te gaan, in ieder geval voor nu. En vraag hulp, aan familie of vrienden. Dat er gewoon iemand is om mee te praten kan al zoveel helpen.



En al die praktische dingen komen wel. Tuurlijk, die moeten geregeld, maar dat hoeft niet deze week.
Alle reacties Link kopieren
Eerst met je man praten. Wat wil hij, dat jij vertrekt of hij? Hebben jullie een koophuis? Wie blijft er in het huis wonen? Werk jij of alleen je man?

Sterkte ermee.
En maak hem ook duidelijk dat hij in het belang van de kinderen (en van jou) echt even moet dimmen en het niet zo moet aanpakken! Echt, dit kan niet!! Heb je familie of vrienden bij wie je terecht kunt met je gevoelens?
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelooflijk rot voor jou. Het maakt het zoveel moeilijker dat het voor jou zo onverwachts is. Vraag je man om jou wat tijd te gunnen om dingen te regelen. Misschien kan hij tijdelijk ergens anders heen.

Kun je iemand bellen die bij je kan komen?

Heel veel sterkte. Onthoudt dat uiteindelijk alles altijd goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar, poef? Wat erg! Kan me voorstellen dat je flink in de war bent

Hoe oud zijn je andere kinderen en heeft hij het achter je rug om verteld, zomaar?

Hou hem nog even tegen met dit vertellen, totdat jij jezelf enigszins bij elkaar hebt geraapt en jullie geen schouwspel gaan vertonen waardoor haar schrik nog erger wordt. Tjee, heel veel sterkte, ben er stil van
Alle reacties Link kopieren
En eens met Misslexie, vraag hem tijdelijk te vertrekken zodat jij een beetje op adem kan komen. En familie, vrienden om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Het bordie. Wat een drama zeg. Tips idd zoals hier al genoemd werd. Vraag of hij het huis wil verlaten. Zorg dat je controle krijgt over de situatie jij maakt beslissingen! Bel een vriendin zus iemand die jou goed kent en vraag of ze misschien een paar dagen bij je kan komen logeren. Zij kan je ook helpen met de stappen die je moet ondernemen. Heb je trouwens niks in de gaten gehad? En heb je een eigen inkomen?
Het kwam voor mij echt totaal onverwachts, hij twijfelt wel vaker eens en dan komt ie er toch weer achter dat ie verder wil, maar nu is het echt helemaal over.

Hij wil geen relatietherapie, niet praten en ook verder er niet meer aan werken.

We hebben een koophuis en dat is op dit moment natuurlijk onverkoopbaar.

Ik heb hem gevraagd weg te gaan en hij zegt dat ie zijn best gaat doen wat voor hem zoiets betekend als , ik zit hier wel goed, ga jij dan maar.

Ik probeer alles niet in het negatieve te zien , maar het is zo moeilijk.

Ik huil alleen maar ,mijn zoon zit thuis omdat ie vorige week geopereerd is en ik heb geen baan, financieel ben ik helemaal afhankelijk van hem.

Ik vraag me af , hoe zit het met de boodschappen , de rekeningen, het huis, onze kinderen.

En hoe kan ik in godsnaam zinder hem verder????
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb hier iets aan?



http://www.allesoverschei ... /Alles-over-scheiden.aspx
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve bordie2, geloof me, op al die vragen krijg je antwoord. Het komt allemaal goed. Alleen niet nu. Nu is 't gewoon super kut. En dat blijft ook nog wel even zo. Maar echt hoor, het zal beter gaan, met kleine stapjes.



Voor nu, ik vind dat je rustig van hem mag vragen dat hij nu weggaat. Al is het maar tijdelijk voor een week of twee. Hij wil weg en niks meer proberen dus dan is het ook aan hem om nu verantwoordelijkheid te nemen.
Hij heeft dit zolang als hij wilde mentaal voor kunnen bereiden, dus hij heeft een enorme voorsprong qua informatie en qua wennen en afwegen. Voor jou komt het als een verrassing. Het minste wat hij kan doen is jou ook wat tijd gunnen om te wennen aan het idee.



Wat een nare situatie. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen? Hoeveel kinderen zijn er?
Alle reacties Link kopieren
of deze site.



http://www.echtscheiding- ... rige-praktische-tips.html
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
de kleine meid is nu bij de oppas en vanavond moet ze het weten .

Ik huil alleen maar en anders begrijpt ze er niks van.

Ik weet echt niet hoe ik nu verder moet, ik probeer niet te verdrinken, maar ik vind het zo moeilijk.

Achteraf heb je natuurlijk een heleboel signalen gezien , maar zoals ik al zei , hij heeft wel vaker van die vlagen die dan ook altijd weer overwaaien.

Ik zei meteen dat ik graag relatie therapie wou , maar daar zit hij het nut niet van in , want zijn gevoel komt er niet van terug zegt ie.

Straks komt ie thuis en ik heb knalrode ogen en loop alleen maar te huilen , ik wil niet dat hij me zo ziet., maar ik zal er toch aan moeten geloven.
we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en er zijn 3 kinderen, 2 jongens van 14 en 17 uit een vorig huwelijk van mij en een meisje van 6 uit ons huwelijk
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk voor je.

Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
de meeste dingen komen een voor een en wijzen zichzelf, hoewel een mate van proactief zijn ook voor rust kan zorgen. En dan is het internet natuurlijk fantastisch. Sterkte!
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:ginevra schreef op 16 januari 2013 @ 16:46:

Hij heeft dit zolang als hij wilde mentaal voor kunnen bereiden, dus hij heeft een enorme voorsprong qua informatie en qua wennen en afwegen. Voor jou komt het als een verrassing. Het minste wat hij kan doen is jou ook wat tijd gunnen om te wennen aan het idee.



Wat een nare situatie. Sterkte.Ja dat is het kutte eraan. Hij is al veel verder in dit proces dan jij.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Stuur een berichtje. Vanavond wil ik graag samen vertellen aan.. Hoe en wat. En daarna zou ik het naar aanleiding van jou beslissing erg fijn vinden als je wat kleren pakt en een paar dagen ergens anders gaat logeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 16:44:



Ik heb hem gevraagd weg te gaan en hij zegt dat ie zijn best gaat doen wat voor hem zoiets betekend als , ik zit hier wel goed, ga jij dan maar....

Wilde hem in eerste instantie niet meteen als eikel bestempelen, maar bij deze dan toch!



Wat een gevoelloze h*fter dat hij niet eens rekening met je wil houden na de bom die hij liet vallen. Verzoek het hem nog eens. Laat familie, vrienden komen en zo nodig helpen met dit verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je toch recht op partner alimentatie. Maar je zal idd een baan moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 16:44:

Het kwam voor mij echt totaal onverwachts, hij twijfelt wel vaker eens en dan komt ie er toch weer achter dat ie verder wil, maar nu is het echt helemaal over.Hij wil geen relatietherapie, niet praten en ook verder er niet meer aan werken.

We hebben een koophuis en dat is op dit moment natuurlijk onverkoopbaar.

Ik heb hem gevraagd weg te gaan en hij zegt dat ie zijn best gaat doen wat voor hem zoiets betekend als , ik zit hier wel goed, ga jij dan maar.

Ik probeer alles niet in het negatieve te zien , maar het is zo moeilijk.

Ik huil alleen maar ,mijn zoon zit thuis omdat ie vorige week geopereerd is en ik heb geen baan, financieel ben ik helemaal afhankelijk van hem.

Ik vraag me af , hoe zit het met de boodschappen , de rekeningen, het huis, onze kinderen.

En hoe kan ik in godsnaam zinder hem verder????



Je spreekt jezelf tegen.

Als hij al vaker twijfelde, moet dit niet totaal onverwacht komen



Sterkte
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven