en toen was het over........

16-01-2013 16:31 439 berichten
Mijn man heeft me gisteren verteld dat we gaan scheiden, hij voelt niks meer voor me en wil er ook niet meer aan werken.

Hij heeft het meteen aan zijn familie en de kinderen verteld, alleen de jongste weet het nog niet, die hoort het vanavond.

Ze is 6 en ik ben zo bang voor haar reactie, je is helemaal gek met haar vader.

Ik wil dit helemaal niet , ik hou nog zo veel van hem en kan me een leven zonder hem helemaal niet voorstellen.

Wie heeft dit ook een keer bij de hand gehad en hoe reageerde jou dochtertje??

En wat moet ik nu in godsnaam doen???, uitkering aanvragen , huis regelen???

Ik weet het niet meer, help!!!!
Alle reacties Link kopieren
Eens met gypsy en campari.

Vind het vrij snel vooral omdat je er een paar weken geleden compleet doorheen zat en je je ex miste. Snap dat deze man je nu veel afleiding geeft maar ik kreeg ook het idee dat je het eng vond om alleen te zijn.
Bordie, ik sluit me bij voorgaande posts aan. Heerlijk te voelen dat je nog vlinders kunt krijgen. Geniet van het gevoel, maar blijf realistisch en idd. hou je kinderen erbuiten. En al is het een rebound - en dat ligt natuurlijk wel voor de hand - dan geeft dat op zich ook niets, helemaal niet. Maar laat het dat dan ook zijn. Mocht het toch meer blijken te zijn, mocht het gevoel blijven, dat zie je dan wel weer. Maar laat je scheiding eerst goed tot je doordringen, kijk hoe het is om op eigen benen te staan, met de kinderen erbij. Dan zie je pas hoe het echt met je gaat en waar je wel en niet voor openstaat!
Hallo zeg jullie doen of ik meteen bij hem in ga trekken of hem meteen bij mij in laat trekken. Op dit moment is het gewoon leuk en geniet ik van zijn aandacht en zijn gezelschap verder niks. Mijn kinderen kennen hem maar dat ik omdat ik hem al heel lang ken. Ik stel mijn kinderen echt niet bloot aan een nieuwe stiefvader, daar ben ik nou helemaal niet mee bezig.

Mijn ex is op het moment zo ontzettend vervelend dat ik helemaal klaar met hem ben.

Tuurlijk mis ik hem nog, maar ik ga ook verder met mijn leven en blijf niet hangen in wat er ooit was.
Ik persoonlijk zou eerst dingen verwerken, m'n leven op de rit willen hebben én weer gelukkig willen zijn mét mezelf ,voordat ik m'n geluk weer op zou hangen aan iemand. Tuurlijk is weer verliefd zijn een heerlijk gevoel....maar ik denk dat dit uit gaat lopen op een teleurstelling....voor beide.....
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Bordie dat je tussen al die ellendige gevoelens weer even opleeft door de

Vlinders!



Nergens staat een tijd voor, ook niet wanneer je weer verliefd 'mag' worden.

Misschien een rebound of misechien helemaal niet! Geniet!



Ze geeft aan dat ze verliefd is, gelijk eindigen dat ze over een maand post dat er iemand bij haar intrekt.... Ze is verliefd, heerlijk toch!



en gefeliciteerd met je nieuwe huisje!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bordie, hoe gaat het met je?
hallo allemaal,

even een korte update van mij, het gaat goed, ik ben afglopen weekend verhuisd en zit dus nu in mijn nieuwe huisje.

Het is wel vreemd mijn ex is hier nooit geweest en dus mis ik hem ook amper, hij komt onze dochter halen en brengt haar ook weer terug, dan praten we over wat ze gedaan heeft en of er nog speciale dingen zijn gebeurd, dan vertrekt hij weer en ik kan er geen traan om laten.

Heel af en toe zijn er dingen die me aan hem herrinneren en dan moet ik soms even slikken.

Ik had wel moeite met het afscheid nemen van mijn oude huis, ik heb daar toch jaren met hem gewoond en ik was er erg aan verknocht

Er gebeurde bij de verhuizing wel weer iets dat me aan het denken zette.

Ik had mijn ex duidelijk laten weten dat ik geen prijs stelde op zijn hulp bij de verhuizing, hij had de kleine meid tot zaterdagmiddag en omdat er geen paardrijden was op zaterdag mocht ze rijden op zondag, dus kwam hij haar smorgens ophalen en zou haar smiddags weer terug brengen.

Dat deed hij dus ook en ging vervolgens toch helpen met dozen sjouwen en spullen naar binnen brengen.

Mijn zusje heeft hem toen maar heel vriendelijk gevraagd om op te zouten wat ie vervolgens ook gedaan heeft, welliswaar als een geslagen hond.

Waarom doet ie dat nou???? ik was toch heel duidelijk geweest??



\hij heeft trouwens wel meer van dat soort dingen.

Belt ie om 11 uur savonds op dat ie dochters fietsje op komt halen, en dan vraag ik me af , waarom zo laat????

De kleine meid ligt immers allang op bed en heeft dat fietsje niet nodig.

Toen ik hem daar later naar vroeg zei ie dat ik met haar op de fiets naar paardrijden wou, maar dat is pas om 2 uur smiddags dan had ie dat dietsje toch ook dan op kunnen halen????



En dan nog iets: hij belt me om een uur of 9 , half 10 op om te vragen of dochterlief gebeld heeft, ook zo'n onzin want om die tijd ligt zij natuurlijk allang in bed??



denkt ie nou gewoon niet na, of is het een soort van controle???

Ik weet het niet maar ik vind het knap irritant.





sisisi hoe is het nu met jou????
Hoi Bordie, goed om weer van je te horen! En wat fijn dat je nu in je nieuwe huisje zit. Logisch dat je het toch even moeilijk had bij het weggaan. Kijk, de laatste tijd was natuurlijk niks, maar je hebt ook hele goede jaren gehad met je ex. Dat is toch ook een fijn idee, jullie dochter is echt uit liefde geboren en heeft een goede start gehad. Koester de goede herinneringen en hou verder vast aan het hier en nu. Hoe gaat het trouwens met je zoons?

En je ex..... Ik denk niet dat het controle is. Hij weet gewoon ook niet goed hoe hij zich nu moet opstellen. Aan de ene kant is hij de oorzaak van je verdriet en misschien denkt hij dat hij je moet troosten. Maar hij kan dat niet, moet dat ook niet proberen. Jij hebt anderen om je heen, begint weer op te krabbelen en hij weet gewoon niet hoe hij zich moet opstellen. En ook al heeft hij zich als een lul gedragen, je laten vallen als een baksteen, ook hij zal goede herinneringen aan vroeger hebben. Net als jij. En misschien wil een deel van hem soms herinnerd worden aan die tijd, aan jullie als gezin, toen het allemaal nog niet zo ingewikkeld was. Dat betekent niet dat hij spijt heeft of je terug wil, maar wel dat hij soms misschien iets van heimwee heeft. Ik zeg het misschien niet helemaal goed, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel?

Maar over jou: je bent goed bezig, echt top! En hoe is het met de vlinders?
bordie, hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
heftig zeg, hier kunnen ze ook helpen met informatie over scheiden Die site is sowieso informatief veel info over scheiden, wat de mogelijkheden zijn etc. Eventueel kan je daar ook nog hulp inschakelen, maar zou eerst gewoon eens alle info daar doornemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic even goed doorgelezen, heftig, ook de reacties waarin je veroordeeld wordt.



Je hebt hem dus blijkbaar 8 x teruggenomen....nou, als dat toen zo voelde, dan heb je het zo gedaan of dat goed was of niet

Je hebt een nieuwe vriend en bent jezelf aan het verdedigen dat je hem maar drie keer ziet. Al zou je met hem samen gaan wonen, als dat goed voelt, dan is dat jouw keuze.



Iedereen doet zo spastisch over scheiden, ooeeeeh de kinderen. 1 op de 3 getrouwde stellen gaat scheiden. Dat is veel!

In plaats van spastisch te gaan doen erover achteraf tegen je kinderen, kun je ook als ouder met beide benen op de grond gaan staan, sterk zijn en laten zien dat je zelfs door zoiets heftigs heen kunt komen. DAt het niet het einde van de wereld is.

Het is tegenwoordig onderdeel van onze maatschappij. Superjammer, het zou mooi zijn als iedereen die getrouwd is, voor ALTIJD bij elkaar blijft.

Maar het is gewoon niet zo.



Dat je je kinderen niet moet blootstellen aan meerdere mannen binnen een paar jaar, ja daar kan iedereen zich in vinden. Zo niet, dan krijg je je rekening later vanzelf van je kinderen.



Je kunt het niet 'goed' doen. Er is namelijk geen goed of slecht. Bij elkaar blijven voor de kinderen, vechten voor je relatie, allemaal prachtig in theorie maar in de praktijk blijkt het gewoon anders te zijn.



Doe wat jij voelt dat goed is in het leven van je kinderen maar vooral ook voor jezelf. Moeders mogen niet egoistisch zijn, er niet voor zichzelf zijn en vooral niet ook aan hun eigen geluk denken.



En als de kinderen het huis uit zijn, 1x in de paar weken langskomen ( als ze daar al zin in hebben) sla jij je voor je kop dat je hele leven alleen maar voor je kinderen was.



Het gaat om balans. Ja, je moet er voor je kinderen zijn maar ja, je moet er ook voor jezelf zijn.



Niemand doet het goed, ook niet degene die hier pretenderen perfect te zijn. Onzin. Doe wat voor jou goed voelt. Je bent gescheiden, dat is geen doodzonde. Je hebt nu iemand die je een goed gevoel geeft en of dat gaat duren of niet, dat zie je dan wel weer.

Je kinderen zijn niet van suiker, wees sterk voor hen en laat zien dat je hierdoor heen komt.
Alle reacties Link kopieren
Ouwe meuk!
Alle reacties Link kopieren
ouwe meuk it is ....thanks ...zag alleen de datum van de laatste post...
Alle reacties Link kopieren
quote:mebuto schreef op 30 maart 2016 @ 10:55:

Ouwe meuk!Die ouwe meuk was wel iemands leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven