en toen was het over........

16-01-2013 16:31 439 berichten
Mijn man heeft me gisteren verteld dat we gaan scheiden, hij voelt niks meer voor me en wil er ook niet meer aan werken.

Hij heeft het meteen aan zijn familie en de kinderen verteld, alleen de jongste weet het nog niet, die hoort het vanavond.

Ze is 6 en ik ben zo bang voor haar reactie, je is helemaal gek met haar vader.

Ik wil dit helemaal niet , ik hou nog zo veel van hem en kan me een leven zonder hem helemaal niet voorstellen.

Wie heeft dit ook een keer bij de hand gehad en hoe reageerde jou dochtertje??

En wat moet ik nu in godsnaam doen???, uitkering aanvragen , huis regelen???

Ik weet het niet meer, help!!!!
quote:ritmo schreef op 16 januari 2013 @ 16:56:

[...]



Wilde hem in eerste instantie niet meteen als eikel bestempelen, maar bij deze dan toch!



Wat een gevoelloze h*fter dat hij niet eens rekening met je wil houden na de bom die hij liet vallen. Verzoek het hem nog eens. Laat familie, vrienden komen en zo nodig helpen met dit verzoek.



Dit. Eerste stap is dat hij vertrekt. Vandaag nog.



Heel veel sterkte vrouw
ik heb hem net een smsje gestuurd dat zijn koffer klaar staat en dat hij dan kan vertrekken.

Dat het dan voor de jongens en de kleine meid ook duidelijk is , hij kan van mij niet verwachten dat hij een bom gooit en dan van mij verwacht dat ik me goed hou en lekker met hem in 1 huis blijf wonen.

dat kan ik niet dat breng ik niet op.

Hij zegt net dat ik de boom in kan, dat hij het mijn dochter zelf vertellen wil, maar hij is wel weer eens laat thuis ( zoals altijd)
Alle reacties Link kopieren
De boom in kan? Hij klinkt niet erg aardig na het droppen van deze enorme bom.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 17:00:

ik heb hem net een smsje gestuurd dat zijn koffer klaar staat en dat hij dan kan vertrekken.

Dat het dan voor de jongens en de kleine meid ook duidelijk is , hij kan van mij niet verwachten dat hij een bom gooit en dan van mij verwacht dat ik me goed hou en lekker met hem in 1 huis blijf wonen.

dat kan ik niet dat breng ik niet op.

Hij zegt net dat ik de boom in kan, dat hij het mijn dochter zelf vertellen wil, maar hij is wel weer eens laat thuis ( zoals altijd)

Pfff, stoom uit mijn oren...

Creepy dat hij jullie dochter zo wil lastig vallen alsof het een soort geldingsdrang is ten koste van zo'n kleine meid, brrr. Hou voet bij stuk en zoek steun meid!
De boom in kan? Gaat het wel goed met hem?
misschien spreek ik mezelf wel tegen , maar hij heeft dat wel vaker, zo'n "is dit alles gevoel", en komt er dan altijd achter dat ons gezin en ons huwelijk toch de moeite waard is, tot nu toe, en dus komt het wel onverwachts omdat dat de vorige keren dus niet zo was.

Maakt het verder ook uit of ik het wel of niet aan had kunnen zien komen??, ik had dit niet verwacht en het voelt alsof ik een klap met de moker heb gekregen.

Alles waar ik zo zeker van was ben ik ineens kwijt.

Mijn oudste zoon heeft al gezegd dat ie bij mijn man wil blijven.

Dus ik ben niet alleen mijn man kwijt maar ook mijn zoon.

En die baan daar was ik al naar op zoek, maar met deze recessie wil dat niet echt lukken, je krijgt gewoon zo snel niks.
Ik zou echt wel zorgen voor een andere volwassene in huis. Zus? Vriendin? Iemand die je kan steunen? Het klinkt echt alsof hij de weg kwijt is.



(of was het altijd al een lul?)
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 17:07:

misschien spreek ik mezelf wel tegen , maar hij heeft dat wel vaker, zo'n "is dit alles gevoel", en komt er dan altijd achter dat ons gezin en ons huwelijk toch de moeite waard is, tot nu toe, en dus komt het wel onverwachts omdat dat de vorige keren dus niet zo was.

Maakt het verder ook uit of ik het wel of niet aan had kunnen zien komen??, ik had dit niet verwacht en het voelt alsof ik een klap met de moker heb gekregen.

Alles waar ik zo zeker van was ben ik ineens kwijt.

Mijn oudste zoon heeft al gezegd dat ie bij mijn man wil blijven.

Dus ik ben niet alleen mijn man kwijt maar ook mijn zoon.

En die baan daar was ik al naar op zoek, maar met deze recessie wil dat niet echt lukken, je krijgt gewoon zo snel niks.



Ik snap je. Alles valt in duigen. Dat is echt verschrikkelijk.

Hij snapt toch wel dat ie je volledig moet onderhouden totdat je zelf een baan hebt? Kan hij 2 huishoudens bekostigen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hey, en geef je zoon wat tijd. Hij is ook geschrokken, vast emotioneel en in de war. Dan roep je wel vaker impulsief iets doms, zeker als je puber bent.
nee suze dat was het niet, hij heeft wel heel wat autistische trekken en mag wel graag het dominante haantje uithangen.

Ik heb het gevoel dat hij geen idee heeft waar ie nou eigenlijk mee bezig is, hij is helemaal zichzelf kwijt, maar ik mag nergens over beginnen en niet zeggen dat hij hulp moet zoeken.

Hij vind dat er met hem niks aan de hand is.

we zijn 13 jaar samen geweest waarvan 6 jaar getrouwd, heb ik me nou echt zo ontzettend vergist???
Alle reacties Link kopieren
Allereerst heel veel sterkte.

Die zoon is zijn stiefzoon toch?

Geeft je zon een reden waarom hij bij je man wil blijven?

Het lijkt wel of je man helemaal overloopt van boosheid of frustatie?
Alle reacties Link kopieren
Is er wellicht een ander in het spel?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, ik zou ook helemaal niet tegen hem zeggen dat hij hulp moet zoeken. Hij wil niet meer, dus je kunt nu beter op jezelf focussen. Laat hem het maar uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo erg voor je. :(

Ik wens je heel veel succes met het verwerken.

Hopelijk krijg je het goed uitgelegd aan de jongste. Laat zeker weten hoe het is gegaan.
mijn zoon kiest voor de rust denk ik en hij is superrustig.

ik jank me de ogen uit mijn kop en hij heeft nog geen traan gelaten.

Hij belt me op " ik kom pas na 6 uur thuis", de kleine meid zit bij de oppas en blijft daar zo lang hij er niet is omdat ze niks kan met een huilende mama als ze niet weet wat er aan de hand is, vervolgens zeg ik dat ik het mijn dochter dan wel vertel, dat hij dan nog langs kan komen om met haar te knuffelen, en dat ie dan moet gaan , zodat het voor haar ook meteen duidelijk is, en hij zegt vervolgens dat ik de boom in kan omdat hij het haar zelf wil vertellen.

Dat komt er dus op neer dat hij het haat verteld, zij helemaal overstuur is en dat hij verdwijnt, mij de kleine op bed laat stoppen en me met de rotzooi laat zitten.

Ik snap er niks van!
hij zegt dat er 100% zeker geen ander is dat het gewoon over is en dat therapie niet helpt omdat zijn gevoel daardoor toch niet terug komt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt in een nachtmerrie beland.



Jullie zouden moeten afspreken op welke manier je het Samen aan het kind vertelt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 17:22:

hij zegt vervolgens dat ik de boom in kan omdat hij het haar zelf wil vertellen.

Dat komt er dus op neer dat hij het haat verteld, zij helemaal overstuur is en dat hij verdwijnt, mij de kleine op bed laat stoppen en me met de rotzooi laat zitten.Lijkt mij, dat als jij je dochter ophaalt en het haar vertelt, en zijn koffer bij de voordeur zet, hij zelf de boom in kan. Waarom gehoorzaam je nog aan zijn wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 januari 2013 @ 17:25:

Je bent echt in een nachtmerrie beland.



Jullie zouden moeten afspreken op welke manier je het Samen aan het kind vertelt.Uiteraard is dit veel beter, maar dan moet hij ophouden met bevelen uitdelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo hij het haar zelf vertellen, dat is echt idioot hoor. Het is niet alleen zijn kind en het is geen prestatie ofzo. Hier moet het kind voorop staan!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 16 januari 2013 @ 17:26:

[...]



Uiteraard is dit veel beter, maar dan moet hij ophouden met bevelen uitdelen.





Ja, hij zou het belang van het kind niet uit het oog moeten verliezen.

Jakkes, wat een nachtmerrie.

Blijven schrijven hier, Bordie, hier is altijd wel een luisterend oor.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 16 januari 2013 @ 17:08:

Ik zou echt wel zorgen voor een andere volwassene in huis. Zus? Vriendin? Iemand die je kan steunen? Het klinkt echt alsof hij de weg kwijt is.



(of was het altijd al een lul?)Ik zou inderdaad proberen iemand erbij te krijgen. Jemig, midlife crisis of zo?
mijn kleine meis is precies de reden waarom ik hem zijn zin geef, om haar te sparen .

Drama's bij de deur , daar heeft ze niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een back up, je moeder/zus/vriendin die vanavond langs kan komen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 17:31:

mijn kleine meis is precies de reden waarom ik hem zijn zin geef, om haar te sparen .

Drama's bij de deur , daar heeft ze niks aan.Super goed en lief van je, en ik snap dat je hem daarom zijn zin geeft. Maar laat je niet in de positie drukken dat hij maar gewoon als een olifant in een porcelijnkast rondstampt en aan jou alleen de optie van volgen laat, omdat anders je kinderen er de dupe van worden. Hij heeft ook/ vooral aandeel in de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven