Erge vrienden die nu geen vrienden meer zijn

19-07-2012 20:33 115 berichten
N.a.v. het topic hilarische gierige acties vroeg ik me af of jullie ook vriendschappen hebben verbroken omdat de vrienden in kwestie het te bont hebben gemaakt?



Hier dus wel. Wij hadden een vriendstel die hun kinderen niet opvoedden. En dan bedoel ik ook echt niet. Die zaten te glimmen wanneer hun kinderen met hun chocoladevingers op ons witte behang zaten. Die het oke vonden wanneer hun kinderen onze hond pestten.



Toen wij ons 2e kind kregen hadden we smsjes gestuurd na de bevalling. Zij belden of ze mochten komen. ik lag echter nog op de verloskamer omdat het heel druk was en was nog niet eens gewassen oid. Bovendien hadden we heel duidelijk afgesproken dat eerst onze oudste zou komen. We vroegen ze dus vriendelijk om de dag erna te komen (het was al later op de avond). Half uurtje later zei een verpleegkundige dat er iemand met een kind op de gang stond te wachten. Wij dachten dat het onze oudste was en zeiden dat ze binnen konden komen (was nog steeds niet gewassen). Wie komen er binnen? Juist, zij ja!



De druppel kwam een klein jaar later. Voorheen zijn we met onze vriendengroep wel eens naar een bungalowpark geweest. Deze keer wilden we met ons 4en gaan en hadden dat ook heel duidelijk gezegd. Komen ze een weer van te voren aan: raad eens waar wij op vakantie gaan? Bleken ze dezelfde week naar hetzelfde park te gaan. Sterker nog ze hadden het huisje naast het onze geboekt! Die vakantie heb ik een week verzet en met de vriendschap was het voorbij.
O erg!



Ik ben gestopt met een vriendschap toen de bewuste vriendin mij compleet ging zitten afkraken omdat ik borstvoeding ging geven. 'Ik ben tenminste niet zo'n type wat overal maar met de borsten bloot gaat.' Daarnaast had ik een (ergonomische) drager. 'Belachelijk, zo'n kind moet gewoon in de reiswieg hoor.' En er waren zo nog wat voorvallen.



Affijn, dit was notabene nog een consultatiebureau verpleegkundige ook.



Ik vind dat als je elkaar niet met respect behandeld dat er dan geen sprake (meer) is van vriendschap.
Ik had een vriendin die je altijd de grond in kon trappen en je er dan ook weer uithaalde, zodat je haar nog dankbaar was ook. Ze kwam altijd te laat. Ze heeft mij regelmatig een uur laten wachten op een afgelegen parkeerplaats. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee. Ze zou samen met haar vriend bij ons nieuwe huis komen. Ze zouden er rond 14.00 uur zijn en om 16.00 uur waren ze er nog niet. Ik heb gebeld waar ze was: ooh nog maar 10 minuutjes en dan zijn we er. Was je ongerust. Mijn antwoord: nee hoor draai maar weer om. Ik heb hier geen zin meer in. Dat eeuwige gewacht. Ze konden weer 2 uur terugrijden. Wat ik verwacht had gebeurde ook: een mail vol met dingen die ik fout had gedaan gedurende de jaren in vriendschap en wat zij allemaal wel niet goed deed. Ik heb haar nooit weer gezien.
Alle reacties Link kopieren
Deze mensen zijn inderdaad niet erg tactisch!

Heb je hen wel ontvangen in de verloskamer?
Oh jeetje, wat erg zeg! Ik had een vriendin die altijd ontzettend jaloers was. Ben best wel een spontaan persoon tijdens het uitgaan en had dan ook vrij veel aandacht van andere stamgasten of jongens buiten onze vriendengroep.



Ik was dus wat aan het scharrelen met een jongen die zij ook leuk vond (wist ik niet). Ze deed al weken bot en chagrijnig tegen me en ik wist maar niet wat er aan de hand was. Maakte me serieus zorgen om haar, wist ik veel. Totdat ik van een andere vriendin hoorde dat zij het niet goed kon hebben dat ik met de desbetreffende jongen aan het flirten was. Heb haar hiermee geconfronteerd en ze wilde het er niet over hebben en viel ontzettend tegen me uit. Ik was er toen zo klaar mee dat ik nooit meer wat van me heb laten horen, nummer gewist, e-mailadres verwijderd en heb haar een fijn leven gewenst. Kom haar nu af en toe nog tegen en dan krijg ik de blik des doods.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht van niet, maar toch 1 vriendin die geen vriendin bleek te zijn. Bleek achter mijn rug om mijn werk (zelfde werkveld) te ondermijnen bij opdrachtgevers en vervolgens achter mijn baan aan te gaan. Wel altijd haar persoonlijke shit bij me neerleggen (liefst snachts) om vervolgens in een gesprek te zeggen "oh, maar ik beschouw je niet als vriendin hoor". Nee, DAT was me inmiddels al duidelijk. En t erge is, ik had van te voren al een voorgevoel, heb me laten inpakken om vervolgens toch om mn bek te gaan.

Les voor mij, niet mn intuitie negeren.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo die verloskamer,, Ik was echt SUUUPER boos geworden.
Ja want ik was in de veronderstelling dat het mijn oudste zoon zou zijn. toen ze eenmaal binnen waren was ik zo verbijsterd dat ik niks wist te zeggen. Ja heb me ook nog verontschuldigd omdat ik nog onder het bloed en alles zat.



Maar die andere 2 verhalen hierboven is me ook wat zeg.



Met een ander vriendenstel hebben we gebroken omdat de jongen van het stel een onbeschofte vent was. Altijd ongevraagd in mijn kasten zitten, eten pakken zonder het te vragen, ons in ons eigen huis vertellen hoe we onze kinderen moesten aanpakken. Zijn eigen kinderen altijd net zo lang treiteren tot ze gingen huilen enz.

Dat was ook exit.



En het 3e stel die waren zo gierig dat me dat ook de keel ging uithangen. Altijd overal commentaar op hebben. Jaloers zijn op dingen die je koopt en het daarom maar afkraken. Enz.



Fout van mij is om alles zo hoog te laten oplopen tot ik er helemaal klaar mee ben. en dan is het ook echt over bij mij.
quote:cupcakegirl schreef op 19 juli 2012 @ 20:50:





Met een ander vriendenstel hebben we gebroken omdat de jongen van het stel een onbeschofte vent was. Altijd ongevraagd in mijn kasten zitten, eten pakken zonder het te vragen, ons in ons eigen huis vertellen hoe we onze kinderen moesten aanpakken. Zijn eigen kinderen altijd net zo lang treiteren tot ze gingen huilen enz.

Dat was ook exit.

Hier een breuk, week geleden, na ruim 20 jaar vriendschap.

Na de geboorte van hun kinderen kwam er een vette kink in de kabel en kon niets meer geregeld of gepland worden, zonder dat het verzet werd, of afgezegd omdat de kinderen (weer) ziek waren. Of omdat vriendin niet alleen op mijn verjaardag wilde komen, omdat de kinderen natuurlijk weer ziek waren, en ze zich verheugd hadden om met zijn 4tjes te komen, kwamen ze maar helemaal niet.

Heel belerende vriendin in een keer. (nou ja, was ze altijd wel al, maar poeh, na de kinderen werd dat alleen maar erger)

De een na laatste druppel kwam toen ze me zei dat ik en mijn man een negatieve relatie hebben, omdat ik "altijd" zo negatief over hem ben (?) terwijl ze zelf ruim 4 jaar iemand over de vloer kreeg waar ze verliefd op was en later ook mee vreemd is gegaan..

De laatste druppel was dus vorige week, toen een gezamelijke vriendin en ik iets voor het gezin georganiseerd hadden en het op het laatste moment weer van lokatie veranderd moest worden...

Omdat de kinderen ziekjes en moe waren...

Toen we daar naar toe gingen liep dat uit de hand. Zogenaamd om dat wij niet kunnen communiceren. (ex vriendin begon met stemverheffing te praten) en weer dat belerende

Toen ben ik weggegaan.

Klaar ermee. Hele-maal klaar...



Het
Alle reacties Link kopieren
O wat erg van de 'vriendin' die toch naar de verloskamer kwam! Hoe onrespectvol kun je zijn.



Een aantal jaren geleden ben ik op bezoek geweest bij een vriendin die aangaf mij graag eens weer te willen zien. Ze had gelijk want we zagen elkaar bijna nooit meer omdat we 3 uur met de trein van elkaar vandaan woonden. Ik had er zin in om bij te praten en nam de trein naar haar stad. Na het 1e kopje koffie op het terras zei vriendin dat ze nu wel weer graag alleen wilde zijn.....



Omdat er al eerder meer van dat soort vage toestanden en rare acties waren, die in mijn ogen egoistisch en in haar beleving allemaal te maken hadden met hoe zij 'in haar energie zat', schoot ik compleet uit mijn energie en is het niet meer goed gekomen.

We zaten niet meer op 1 lijn zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendschap (we waren niet zo erg dik bevriend, borreltje af en toe en gingen naar elkaars verjaardagen) laten doodbloeden om hun kinderen die zo ranzig slecht waren opgevoed. Die wisten echt niet hoe ze zich behoorden te gedragen, zo erg dat ik na verjaardagen reacties van andere vrienden kreeg van wie in godsnaam die kinderen waren.



Nu vieren wij verjaardagen groots, met een huis vol mensen en een heel buffet enzo. En ik zorg ervoor dat boven voor de kinderen van alles te doen is, we zijn ook redelijk makkelijk.



Die gingen rondjes rennen om een tafel en mams of paps zeiden er nooit van van, uiteindelijk stonden wij of andere gasten de kapotte glazen op te ruimen enzo. Zoon 2 begon een keer alvast mijn cadeaus uit te pakken.... mensen komen bijna allemaal tegelijk binnen (het is dan altijd heel hectisch) , ik neem het cadeau aan, zet het even weg en als iedereen lekker zit te eten of te kletsen, pak ik het ingepakte cadeau, kom even bij de gevers zitten en pak het uit. Was de moeder nog gepikeerd dat ik dat niet goed vond. Ja kom op, zeg!



De kinderen vroegen ook altijd heel veel aandacht van anderen, bemoeiden zich met gesprekken, tetterden overal doorheen, het was echt zo erg dat die kinder gecorrigeerd werden door andere gasten.



Die mensen gingen een feestje vieren en lieten hun onopgevoede kinderen gewoon los bij binnenkomst.



En het zijn echt aardige, leuke mensen waar we het prima mee konden vinden. Maar ik laat mijn huis niet slopen en mijn feesten niet verstieren door kinderen.
Alle reacties Link kopieren
--



Bij nader inzien.. Een beetje te herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Geld uitgeleend. Want er was een rekening, en als die niet betaald werd kwam de deurwaarder, en dan liep het op, en volgende week zou ze geld hebben en me meteen terug betalen.



Vervolgens er nooit meer op terug komen, en de twee keer dat ik erom vroeg zou ze het echt geven zodra ze het had. Ondertussen dure kleding kopen voor de kinderen en zichzelf.



Máánden later stelde ik haar voor dat ze me gewoon steeds wat geld zou geven tot het afbetaald was, en zei ik dat ik dit toch wel een beetje vervelend vond. En toen kreeg ik allerlei geschreeuw om mijn oren en mocht ik blij zijn als ze me überhaupt nog dat geld wilde geven, zei ze. Excuse me? Exit vriendin.



Heb later gewoon nog gebeld voor dat geld en de helft gekregen. Voor de tweede helft zou zijn mij bellen, weer niks meer gehoord, en deze week zei ze dat ze de 20e geld heeft. Dus morgen maar weer bellen. Helaas zit ik zo krap dat ik het er niet bij kan laten zitten.
hihhi hebben we dezelfde vrienden gehad?



Wij zijn ook makkelijk en ik doe ook niet aan die onzin dat kinderen niets uit de schalen voor volwassenen mogen pakken maar de kinderen van dat eerste vriendenstel die propten zich telkens zo vol dat er minstens 1 van de 2 moest overgeven.



Ik zette speelgoed al weg omdat het anders gesloopt zou worden enz.



Toen ze de hond schopten was ik het zat en heb tegen het kind gezegd dat ik dat nooit meer wilde zien. Was moeder ook nog gepikeerd dat ik haar kind aanpakte. Met bonkend hart heb ik gezegd dat zij dan zelf eens een keer moest opletten in ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier gebroken met een vriendenstel. Mijn beste vriendin was hoogzwanger en ik had net een miskraam gehad. Djinman heeft haar gebeld omdat ik meteen geopereerd moest worden. Niets, maar dan ook niets meer van haar gehoord. Drie dagen later is zij bevallen. Ik kon nog begrijpen dat ze het moeilijk voor me vond maar een geboortekaartje sturen na een week vond ik toch pijnlijk. Zelfs niet even persoonlijk vertellen dat ze bevallen was. Heb uit fatsoen een felicitatiekaart gestuurd...dat was het laatste contact. Ik voelde me niet geroepen om te gaan vragen waarom. Ieder antwoord zou het me niet laten begrijpen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 19 juli 2012 @ 21:07:

Ik heb een vriendschap (we waren niet zo erg dik bevriend, borreltje af en toe en gingen naar elkaars verjaardagen) laten doodbloeden om hun kinderen die zo ranzig slecht waren opgevoed. Die wisten echt niet hoe ze zich behoorden te gedragen, zo erg dat ik na verjaardagen reacties van andere vrienden kreeg van wie in godsnaam die kinderen waren.



Nu vieren wij verjaardagen groots, met een huis vol mensen en een heel buffet enzo. En ik zorg ervoor dat boven voor de kinderen van alles te doen is, we zijn ook redelijk makkelijk.



Die gingen rondjes rennen om een tafel en mams of paps zeiden er nooit van van, uiteindelijk stonden wij of andere gasten de kapotte glazen op te ruimen enzo. Zoon 2 begon een keer alvast mijn cadeaus uit te pakken.... mensen komen bijna allemaal tegelijk binnen (het is dan altijd heel hectisch) , ik neem het cadeau aan, zet het even weg en als iedereen lekker zit te eten of te kletsen, pak ik het ingepakte cadeau, kom even bij de gevers zitten en pak het uit. Was de moeder nog gepikeerd dat ik dat niet goed vond. Ja kom op, zeg!



De kinderen vroegen ook altijd heel veel aandacht van anderen, bemoeiden zich met gesprekken, tetterden overal doorheen, het was echt zo erg dat die kinder gecorrigeerd werden door andere gasten.



Die mensen gingen een feestje vieren en lieten hun onopgevoede kinderen gewoon los bij binnenkomst.



En het zijn echt aardige, leuke mensen waar we het prima mee konden vinden. Maar ik laat mijn huis niet slopen en mijn feesten niet verstieren door kinderen.



Wat mij altijd zo verbaasd van sommige mensen is dat alles wat hun kinderen doen vergoeilijkt wordt, afgedaan wordt met dat het "nu eenmaal ontdekkende pittige kinderen zijn" en dat asociaal gedrag gewoon wordt goedgepraat...door de in mijn ogen asociale ouders.



Beetje de wereld op zijn kop: kinderen pakken jouw cadeaus uit, jij zegt er iets van en dan is de moeder in kwestie gepikeerd...ik zou echt exploderen...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Met het risico op herkenning, maar goed.

Ik was na een jarenlange relatie single en vond het helemaal oke. Had af en toe een date met een foute, zwaar onbetrouwbare gast waar ik wel lol mee kon hebben en waar ik verder toch niks mee wilde. Ben ik op een avond gezellig met een soort van vriendin aan het borrelen, komt hij er later ook bij. Helemaal leuk, hele nacht doorgehaald met z'n 3-en. Kreeg het idee dat hij mijn vriendin ook wel leuk vond, dus zeg tegen hem: als je met haar wilt daten vind ik het prima, maar dan is het tussen ons wel over, want daar had ik geen zin in. Nee, hij wilde niks met haar blablabla. Ik had met haar gewoon af en toe contact, was altijd leuk, niks aan de hand dus. Ondertussen zie ik foute gast af en toe nog. Niet te vaak, want begon beetje genoeg van hem te krijgen. Biecht zij me maanden later op dat ze al die tijd ook met hem aan het daten is en dat ze het zo vreselijk vond dat ze tegen me gelogen had en dat ze er zooo mee zat. Grootmoedig als ik ben vertelde ik haar dat ik het niet erg vond omdat ik toch geen gevoelens voor hem had.No hard feelings. Was wat mij betreft wel over tussen mij en die gast. Vond hij weer minder leuk en hij bleef contact zoeken, maar daar ging ik niet op in. Daar kwam zij weer achter en daar flipte ze van. Ging ze me steeds bellen en vragen of ik nog met hem afsprak. Nee dus, ze mocht hem van me hebben, de onbetrouwbare hond. Krijg ik op een gegeven moment een bericht van haar dat ik hem met rust moet laten. Ehhm, terwijl zij mij beiden eigenlijk belazerd hebben, word ik nu dus afgeschilderd als degene die fout is geweest? Heb nooit gereageerd, vond het jammer om daar ook maar 1 minuut van mijn tijd aan te besteden, maar overbodig te zeggen dat zij nooit meer bij mij aan hoeft te komen.
Cum non tum age
O wat een verhalen lees ik hier zeg.



Dat eerste vriendenstel (die van de verloskamer) dat was nogal een apart stel. Hij had een paar maanden voor hij haar leerde kennen een meisje zwanger gemaakt, paar maanden later leerde hij deze dame kennen die na 2 maanden ook al zwanger was. Ze hadden geen nagel om zich aan hun kont te krabben.



Daarna nog een 2e kind.



Maar ze waren ook zo raar dat als ze ruzie hadden ze ons ook telkens belden. op een gegeven moment belde hij met het verhaal dat zij vreemd was gegaan met een vriend. Dag later belt zij dat hij vreemd was gegaan met een vriendin. Later bleek dat ze "gewoon" aan partnerruil hadden gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school had ik een 'vriendin' die er een handje van had om met mijn ex-vriendjes aan te pappen. Of met jongens die mij wel zagen zitten maar waar ik liever alleen vrienden mee wilde blijven.

Het is niet zo dat ik elke week een ander vriendje had, maar het gaat om vijf jongens (drie ex-vriendjes, twee jongens die 'meer dan vrienden' wilden worden, maar ik bedankte). Dat viel toch wel op. Vooral omdat dat de enige vriendjes waren die ze had in der tijd. Als ik het uitmaakte met een jongen zat zij er meteen bovenop. Meestal had ze een week later verkering met ze. Ook deed ze me na met kleren en haarkleur. Dat vond ik een beetje eng, vooral toen mensen haar mijn 'kloon' gingen noemen.
Lijkt er op dat "kinderen" toch ook vaak een breuk veroorzaken bij vrienden. Zooo jammer...

Vind ik in mijn geval.

Werd me letterlijk gezegd. Wij verkiezen de kinderen boven de vriendschappen.

Nou... En alhoewel ik dat ergens wel begrijp, afhankelijk van de situatie, denk ik dat ze niet veel vrienden overhouden zo...

Je kan niet altijd je kinderen boven alles zetten. Zo werkt het niet. Vriendschap vraagt investering van beider kanten.

En natuurlijk als de kinderen ziek zijn, dan houdt het op, dan wil je ze thuis in bedje leggen en bij ze zijn.

Maar om dan maar helemaal niets meer te doen omdat je kinderen "altijd" ziek zijn?

Ben begin juni jarig, zit nu nog steeds te wachten op mijn felicitaties!

(nu dan niet meer, maar bij wijze van spreken)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een beste vriendin... Zij was jarig, helaas had ik 42 graden koorts, ontsteking in mn darm dus ik met een rotgevoel afgebelt, kreeg een lading aan smsjes, dat ze maar weet wie dr echte vrienden zijn en weet ik het wat.

En nu drama berichten dat ze me zo mist, get the fuck out.
Alle reacties Link kopieren
Wat asociaal van die vrienden zeg!



Ik had een vriendengroep in Zuid-Limburg, waar ik opgegroeid ben. Jaren lief en leed mee gedeeld. Toen verhuisde ik vanwege mijn studie naar Brabant, niet eens zo heel ver weg dus. Ik kwam braaf op alle verjaardagen, feesten enzovoorts.

Maar toen ik jarig was, was het ineens te ver rijden, te duur en noem het maar op. Terwijl ik elke keer gigantische reiskosten had om naar hun toe te gaan, wat ik ook niet altijd even leuk vond, maar ik had het voor ze over.

Ik bleef nog een aantal jaren uitnodigingen sturen, maar ik mocht al blij zijn als ik een reactie kreeg, laat staan dat iemand daadwerkelijk zou komen... Ze spraken ook steeds vaker met elkaar af, zonder mij iets te zeggen.



Het heeft me heel veel pijn gedaan. Uiteindelijk ben ik ook maar niet meer naar hun toegegaan. De communicatie is met de meesten nu zo ongeveer 0,0. Soms mis ik ze nog wel, maar ik heb inmiddels nieuwe vrienden met wie ik minstens net zo blij ben!
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Mijn (getrouwde) vriendin legde het aan met de man van een andere vriendin (waar ik op dat moment niet zo hecht mee was). Ik kreeg alles te horen, ook al vroeg ik om me er niet zo in te betrekken. Zijn huwelijk klapte, het hare ook, maar nog altijd wist niemand dat zij samen waren. Dacht ik. Want met Hemelvaart vroeg iemand aan mij of ik wist waar ze was. Ik zei dat ik het niet wist, waarop iemand anders zei: Oh, die is toch samen met hem een weekendje weg? Bleken ze verteld te hebben dat ze een stel waren, aan de hele vriendengroep, maar ze hadden mij niet verteld dat iedereen het wist. Voelde me knap lullig!



Omdat zij me alles over hem vertelde, hoorde ik ook vreemde verhalen over rare dingen die hij uithaalde (auto bekrassen e.d.). Daar wilde ik helemaal niet mee geassocieerd worden. Toen ik verhuisde naar een andere stad, heb ik hen een kaartje gestuurd dat ik ze alle geluk wenste, maar dat ik geen contact meer wilde. Kreeg nog een SMS dat ze het jammer vond, dat ze mij als echte vriendin beschouwde.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was jarig en kreeg van de buurkinderen klei. Nadat alles was uitgepakt en bekeken was en de buurkinderen weer weg waren vroeg mijn dochter of ze met de klei mocht spelen, natuurlijk mocht dat! Er waren nog wat vrienden zonder kinderen en een daarvan lette wel heel erg op mijn dochter. Zo zei ze bijvoorbeeld dat mijn dochter maar met een kleur klei mocht spelen toen mijn dochter zei dat ze altijd met alle kleurtjes speelt mocht ze de kleuren absoluut niet op elkaar doen. Want zal moest het netjes houden (let wel we hebben het over de klei van de actionair van welgeteld 2 euro) maar de echte druppel was toen ze mijn dochter wel even op de trap zou zetten voor straf omdat ze geen alsjeblieft zei toen ze aan mij (!!) heel netjes iets te drinken vroeg (mamma zou ik wat mogen drinken zei ze)



Ik heb vriendin netjes bedankt voor de jaren vriendschap toen ik haar de deur wees en zei dat ik haar nooit meer wilde zien.
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven