Escalatie ruzie met man

03-01-2017 14:59 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat al een tijdje minder goed tussen mijn man en mij. We hebben het heel druk met jonge kinderen en een grote verbouwing. Hierdoor zijn we elkaar wat uit het oog verloren en zijn er heel wat opgebouwde frustraties. Gisteren is het helemaal geëscaleerd.

Met de feestdagen was hij twee weken thuis, wat we beiden fijn vonden. We hebben kunnen praten, hebben een werkschema opgesteld voor de verbouwingen en hebben het fijn gehad met mijn familie.

Gisteren was zijn laatste dag verlof. We wilden dit 'vieren', ik ging voor hem koken en ik had de kinderen bij de buren laten logeren (wat ik héél moeilijk vind). Hij had eerst een nieuwsjaarreceptie op het werk. Hij zou snel zijn hoofd laten zien en naar huis komen. Na twee uur (wat ik al lang vond) belde hij om te zeggen dat hij nog wat langer ging blijven en nog iets ging drinken. Ik heb gezegd dat ik liever zou hebben dat hij naar huis komt omdat ik had gekookt. Hij zei dat het ook nog goed zou zijn in een uurtje en dat "het geen vraag was, maar een mededeling". We hebben ruzie gemaakt aan de telefoon. Hij zei dat het maar éénmaal per jaar nieuwjaar is, dat ik mij aanstel en dat hij helemaal geen zin meer had om thuis te komen. Hij is uiteindelijk maar om drie uur vannacht naar huis gekomen, is zonder iets te zeggen gaan slapen (ik lag op de sofa). Vanmorgen is hij zonder iets te zeggen gaan werken.

Ik ben heel kwaad en teleurgesteld dat hij alweer zijn eigen tijd en ontspanning boven ons stelt. Over enkele uren komt hij thuis en ik weet niet wat ik moet zeggen of doen. Ik weet niet wat ik wil met dit topic, ik moet gewoon ergens mijn hoofd ordenen.
Vervelende situatie.

Ik zou onder een boel omstandigheden in dezelfde situatie kunnen belanden als je man, mijn partner idem.



Wist hij dat je het wilde vieren? Wist hij dat je speciaal voor hem ging koken? Wist hij dat je speciaal voor deze gelegenheid de kinderen de deur uit had gedaan? Duurt het vaker langer, wanneer hij borrels op zijn werk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Wist hij vooraf van de plannen om de laatste dag op die manier te 'vieren'?

En hoezo stelt hij 'alweer' zijn eigen tijd boven die van jullie? Komt dit vaker voor?
Alle reacties Link kopieren
Tof van je vent. Ik zou hier ook ruzie over maken, botte hork en bij de opmerking dat hij nu helemaal geen zin meer had om thuis te komen had ik de deur op de knip gedaan. Dikke doei.
Alle reacties Link kopieren
Wist hij dat je moeite ging doen voor een gezamenlijk diner? Maw was dit in onderling overleg zo geregeld of heb jij bepaald dat hij vroeg naar huis moest om samen met jou te eten?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Wat jammer dat hij zegt even z'n hoofd te laten zien en dan naar huis komt. Jij wilde hem verrassen en greep mis omdat hij langer weg bleef, veel langer.

Het is niet de eerste keer dat het bij jullie mis gaat om de communicatie en door spanningen in jullie relatie. Loepje.

Vanavond een goed gesprek met een voorstel voor relatietherapie. Jullie gaan het niet redden op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Lees je vorige topic nog eens door. Ik denk niet dat een nieuw topic je nieuwe inzichten gaat verstrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er tegenaan dat jullie elkaar 2 weken hebben gezien en hij niet langer op zijn werk mag blijven omdat het gezellig is. Hij belt toch ook om te melden dat het wat langer gaat duren.

Ik zou mijn verwachtingen een beetje bijstellen. Nu bouw je voor jezelf en voor je man heel veel spanning op, die helemaal niet nodig is.



Maar snap wel dat als je ergens op verheugd hebt en je hebt je best gedaan, je teleurgesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Hij is met de auto naar zijn werk gegaan, en ook weer zo met drank op terug gereden? Daar zou ik mij eerder zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jullie vooraf niet echt duidelijk gecommuniceerd hebben.. En eigenlijk na de ruzie ook niet.

Ik vind jullie allebei erg geïrriteerd overkomen en vooral gericht op wat jullie zelf willen.

Volgens mij zit er heel veel wat nog niet uitgesproken is. Ik zou eens even goed samen praten, zonder beschuldigingen en verwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 03 januari 2017 @ 15:03:

Vervelende situatie.

Ik zou onder een boel omstandigheden in dezelfde situatie kunnen belanden als je man, mijn partner idem.



Wist hij dat je het wilde vieren? Wist hij dat je speciaal voor hem ging koken? Wist hij dat je speciaal voor deze gelegenheid de kinderen de deur uit had gedaan? Duurt het vaker langer, wanneer hij borrels op zijn werk heeft?Ik had hem gezegd dat ik ging koken. Het was zijn idee om de kinderen op logeren te doen (ik vind dit moeilijk). Hij had geen zin om naar zijn werk te gaan en hij zei dat hij nu een excuus had om vroeger naar huis te komen.
Het gebeurt hier ook. 'Ik ga heel even naar die verjaardag, ik maak 't niet laat, heb niet zo'n zin' en vervolgens midden in de nacht thuiskomen. Weten we van elkaar, dus doen we ook niet al te moeilijk over.

Ik ga geen 'samen' activiteiten plannen op dagen waarop er ook andere verplichtingen zijn waar van je weet dat ze uit kunnen lopen. Zo te lezen, kon je verwachten dat het zou gebeuren. Maakt het niet perse goed, maar betekent ook niet dat alleen je man fout zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 03 januari 2017 @ 15:04:

Wist hij vooraf van de plannen om de laatste dag op die manier te 'vieren'?

En hoezo stelt hij 'alweer' zijn eigen tijd boven die van jullie? Komt dit vaker voor?Hij is minstens 1x per week alleen weg. Zijn ontspanning is altijd belangrijker dan de renovatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het lullig is voor jou. Ik zou wel wat meer relaxt zijn in jouw geval. Zo'n receptie is inderdaad maar 1x per jaar en ik zou van te voren al incalculeren dat hij het daar vast gezellig en leuk gaat hebben. Maar als hij jou beloofd heeft om thuis te komen dan is het wel lullig, maar hij belde wel netjes om het door te geven. Zeg vanavond gewoon rustig dat je je afgewezen voelde, alsof je niet op de eerste plek komt, en dat dat je gekwetst heeft maar dat je ook snapt dat hij het daar leuk had. Niet het nieuwe jaar al beginnen met ruzie, zo zonde!
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Er gaat iets mis in de communicatie. Hij laat jou weten dat het wat later wordt, jij zegt dan dat je liever hebt dat hij thuis komt. Dat klinkt niet als overleggen, dat klinkt als een gebod. Niet heel gelijkwaardig. Dus hij zet zijn stekels op. Hoe rot ook voor jou, en dat meen ik oprecht, ik begrijp de reactie van je man wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeff schreef op 03 januari 2017 @ 15:13:

[...]





Hij is minstens 1x per week alleen weg. Zijn ontspanning is altijd belangrijker dan de renovatie.Renoveren ziet hij blijkbaar niet als ontspanning, dat is keihard werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 03 januari 2017 @ 15:07:

Hij is met de auto naar zijn werk gegaan, en ook weer zo met drank op terug gereden? Daar zou ik mij eerder zorgen over maken.Het is niet omdat je iets drinkt, dat het alcohol is.
Klinkt een beetje alsof jullie ervaringen en negatieve gevoelens van de afgelopen tijd door dit kleine dingetje weer heel erg naar boven zijn gekomen... Is er nog ruimte om elkaar the benefit of the doubt te gunnen en niet meteen in de negatieve modus te springen? Ik zou ook met iemand gaan praten, zou voor beide zijden heel verhelderend kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:poolparty schreef op 03 januari 2017 @ 15:18:

[...]



Renoveren ziet hij blijkbaar niet als ontspanning, dat is keihard werken.Het is geen ontspanning, maar wel noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat hij minstens 1x per week alleen weg is. Zoveel is dat toch niet? Mijn vriend spreekt ook 1 avond in de week af met zijn beste vriend en ik vind dat echt geen probleem. Het is zelfs erg weinig, maar hij vindt het zelf goed zo. Prima dus.

Waarom heb jij er problemen mee als hij af en toe iets leuks voor zichzelf gaat doen? Doen jullie ook wel eens leuke dingen samen?
Alle reacties Link kopieren
als 1x per week ontspanning als te veel is en er alleen maar ruimte is voor noodzakelijke dingen dan zou ik er ook wel een keer klaar mee zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeff schreef op 03 januari 2017 @ 15:19:

[...]





Het is niet omdat je iets drinkt, dat het alcohol is.Hij heeft tot drie uur 's nachts aan de frisdrank gezeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind m niet bepaald empatisch
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge......je had 2 weken de tijd om voor hem te koken..die man heeft het gezellig op een nieuw jaarsoort receptie....laat die man even zijn eigen ding doen. Nee leuk voor man. Zo zeurende vrouw.
Alle reacties Link kopieren
O, en als je kinderen bij de buren waren, waarom ging je niet even mee naar de nieuwjaar receptie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven