Even mijn hart luchten...

28-02-2015 12:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ivm herkenning een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt.

2 weken geleden is het uitgegaan met mijn nu ex na een relatie van bijna 2,5 jaar.

Eerst even wat meer info over onze relatie: het laatste jaar is het niet zo goed gegaan, we hebben veel ruzie gehad (vaak om kleine dingetjes) we zijn allebei koppig en daardoor werd het alleen maar erger.

Hij woont nog bij zijn ouders en die hebben vaak onze ruzies meegekregen als het daar afspeelde, zij hebben altijd geprobeerd om op dat moment tussen ons in te komen en ervoor te zorgen dat we het uit zouden praten.

Begin Januari heeft hij een huis gekocht, waar ik bij in zou gaan wonen. We hebben toen alles op papier gezet over hoe we samen de kosten gaan verdeling, hoe we de inrichting willen hebben etc, ook al samen in woon winkels gekeken.

Dit ging heel goed en leuk.

Op valentijnsdag heb ik hem nog verrast met een ontbijt en kleine cadeautjes, niks aan de hand. Die avond was hij bij mij thuis en hebben we een leuke avond gehad. Toen bleek dat zijn moeder mij 2x en hem ook 2x geprobeerd had te bellen. Dit hebben we beide niet gehoord. Die nacht ben ik met hem mee gegaan en heb daar geslapen. Zijn moeder was boos de volgende dag en iik zei: niemand die mij belt om dat tijdstip dus ik heb mijn telefoon geluid uit, wat is er zo erg je weet toch dat hij bij mij was.

Vervolgens begon ze een heel drama te maken en ging mijn vriend met haar praten, dit duurde maar liefst 2 uur en ben toen maar naar huis gegaan. Einde vd middag belde ik hem en toen was hij heel kortaf, ik vroeg of hij nog naar me toe kwam: had hij geen zin in hij wou alleen thuis zijn. Het zat me niet lekker en ben toen naar zn huis gegaan omdat ik niet begreep wat er was, daar aangekomen werd hij kwaad en zei hij dat hij niet wou dat ik er was. ik vroeg of ik wat fout had gedaan: volgens hem niet. Toen zei hij dat hij wou nadenken over ons, er is veel gebeurd en zijn ouders zijn ook overal in betrokken geweest, zijn moeder is ziek en kan het er allemaal niet bij hebben. Aangezien hij al eerder is een periode van rust wou hebben zei ik dat ik dat niet weer wou, omdat dit voor mij niet goed voelt, en toen kwam het woord eruit: dan is het uit.

Ik werd zo verdrietig en begreep er niets van, toen ben ik naar huis gegaan. Later is hij naar mij gekomen om zijn telefoonlader op te halen en hij bleef volhouden dat het uit is, dat hij het niet meer aan kan etc. Hij beloofde om vrijdag naar mij toe te komen om te praten.

2 dagen later naar zijn moeder toe gegaan om te praten, ik kom daar aan en ze zegt: je bent hier niet meer welkom. er is teveel gezegd en gebeurd. Uiteindelijk weggegaan zonder iets te zeggen.

Die dagen heb ik hem gebeld en gemaild en heel veel gehuild maar hij was boos en afstandelijk.

Ik hield de hoop dat het die vrijdag goed zou gaan komen, maar helaas, hij was nog steeds van mening dat het uit is, hij heeft teveel aan zn hoofd (ziekte van zn moeder, die heeft al voor de 3e keer een hartinfarct gehad), het huis, auto kapot en dan ook nog ons gedoe erbij. We hebben samen gehuild en hij zei: ik hou van je. Hij beloofde mij niet met een ander te gaan en ik mocht dat ook niet... mijn spullen die nog bij hem lagen zou hij binnekort komen brengen. Hij bleef maar zeggen: als we echt bij elkaar horen vinden we elkaar weer. Ook de ruzie en problemen met zijn ouders hebben ermee te maken dat het uit is gegaan, hij wil niet dat ze die stress mee moeten maken van ons en overal tussenin zitten.

Die zondag erna appte mijn beste vriendin: ik zag hem in de stad, hij had het heel gezellig met een meisje... Dus ik natuurlijk helemaal naar geworden. Ik heb gekeken op zijn facebook (we hebben elkaars wachtwoorden) en toen zag ik dat ze prive berichten aan het sturen waren. Toen werd ik zo kwaad, heb hem opgebeld en hem uitgescholden, ik heb geëist dat hij die avond mijn spullen kwam brengen. Savonds kwam hij aanrijden, de planning was om mijn spullen te pakken en weg te gaan maar hij vroeg mij om in de auto te gaan zitten, hij was heel kalm en aardig. Ik heb hem gevraagd hoe het zit met dat meisje: was een vriendin van een vriend van hem en het was gewoon gezellig maar er was niks gebeurd en hij moest ook niks van haar. Vervolgens zijn we gaan praten en begon hij over wat hij fout had gedaan in de relatie tegenover mij, bijvoorbeeld bot gedragen. Hij gaf aan zich de afgelopen tijd niet meer gelukkig te voelen en dat het in zijn hoofd allemaal teveel is geworden, Ik heb hem ook verteld waar ik spijt van heb en waar ik aan ga werken (heb binnekort een gesprek bij de psycholoog ivm vertrouwensproblemen).

Ik moest huilen en hij knuffelde me, en ja toen begonnen we te zoenen, heel lang.... zo fijn! Daarna was hij nog steeds hetzelfde van mening maar hij vond het moeilijk om me te laten gaan, hij maakte zich zorgen om me. Uiteindelijk naar huis gegaan en de avond wel met een normaal gevoel afgesloten.

Die dinsdag erna belde zijn moeder of ik wou komen praten en om haar excuses aan te bieden. Ik ben erheen gegaan en we hebben een heel goed gesprek gehad en alles uitgepraat. Ze zou hem gaan vertellen dat ik was geweest en verder niet, ze wou hem niet gaan pushen om met mij te gaan praten (logisch...)

Woensdag belde ze me of ik donderdagavond wou komen om te praten met zn 4en, prima.

Donderdagavond daar aangekomen (hij wist niet dat ik kwam) : hij schrok maar zei verder niets, zijn moeder vroeg of hij kwam praten maar hij had er geen zin in. Daarna ben ik naar boven gegaan naar zijn kamer (onze foto lag nog op zijn nachtkastje en de spullen die ik voor valentijn had gegeven stonden ook nog in de tas op de grond, hij zei dat hij dit allemaal had weggegooid.) Hij wou me toen niet zien of spreken, ik vroeg aan hem of we dan voor volgende week iets konden afspreken: nee hij kon hier niets over zeggen. Hij werd kwaad dat ik er was dus toen ben ik naar beneden gegaan en hem geappt dat ik alleen wil weten of hij nog van me houdt en tijd nodig heeft, of dat hij me helemaal zat is en zijn gevoel weg is. Dan zou ik hem namelijk helemaal met rust laten, hem blokkeren en verwijderen van de whatsapp en facebook (dit heeft hij namelijk niet gedaan). Uiteindelijk nog even gepraat met zijn moeder en net toen ik weg wou gaan kwam hij naar beneden, het enige wat ik tegen hem zei: ik ga nu naar huis, vergeet niet dat ik van je hou en het komt goed. Oke zei hij. Zonder antwoorden naar huis gegaan, opeens appte hij me: ik wil goed nadenken over ons, hoe ik net tegen je deed had ik niet moeten doen. Maar ik wil en moet gewoon even rust hebben op dit moment. Dus ik terug gestuurd dat ik het fijn vind dat hij er nu wel over na wil denken (aangezien hij eerst zo definitief was in het uitmaken) en dat ik hem de rust en tijd zou geven. Daarna zei hij nog dat hij niet weet hoelang maar dat het beste is om even zo te laten hoe het nu is. Toen belde hij me en vroeg of ik het begreep,ik heb gezegd dat ik hem die tijd en rust wil geven en op hem zal wachten (natuurlijk geen eeuwen.) maar dat als ik zou horen dat hij met een ander gaat ik het afsluit en hij niet meer welkom is, ook niet als hij spijt krijgt en me gaat missen. Hij beloofde mij dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij met een ander zal gaan omdat hij hier geen behoefte aan heeft en alles rustig op een rijtje wil zetten, toen hebben we elkaar gedag gezegd en opgehangen.

Dit was het laatste contact. Ik ben blij om te horen dat hij bijgedraaid is en erover na wil denken. Vorige week was daar geen denken aan en was hij helemaal zeker van zijn zaak.

Nu ga ik hem dus laten, ik vind het heel moeilijk maar in mijn ogen is het positief dat hij nu ook inziet wat hij fout heeft gedaan en alles op een rijtje wil zetten.

Ik voel me inmiddels wat beter, ik heb weer eetlust (na 4,5 kilo kwijt te zijn in 2 weken) en hoef niet meer zoveel te huilen...

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest echt even mijn hart luchten!



Wat vinden jullie? Hoe lang zal ik 'wachten'? Wat zou jij doen in deze situatie? En andere dames met liefdesverdriet: je mag hier je hart luchten
quote:Fightforwhatyoulove schreef op 28 februari 2015 @ 12:49:

[...]





Dat is waar alleen vind ik het niet nodig dat zij bij het minste of geringste alweer aan de deur boven staat en precies wil weten hoe en wat en daar dan in wil gaan bemiddelen, zo krijgen we ook niet de kans het zelf uit te praten.

Het is niet zo dat we het hele huis bij elkaar schreeuwen of mekaar in de haren vliegen...



Als jullie die ruzies steeds bij moeder in huis uitvechten, kan ik me wel voorstellen dat ze zich er mee gaat bemoeien, daar hoief je echt niet voor te schreeuwen. Je vraagt er dan toch wel een beetje om hoor, of verwacht je dat ze, in haar eigen huis notabene, met oorbescherming op gaat zitten!



Verder, laat elkaar eens een poosje met rust. Je lijkt totaal niet door te hebben dat ie echt rust wil en bent vooral bezig met wat jij zelf er allemaal van vindt.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn aan elkaar gehecht geraakt, maar het komt niet over als een hele fijne relatie. Misschien is het beter voor je om je te onthechten van deze jongen en kansen te krijgen om een relatie op te bouwen met iemand met wie je het beter kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is iemand de ruimte geven toch zo vreselijk moeilijk binnen, of in dit geval buiten een relatie.

Jullie walsen vol continue over elkaars gevoelens en grenzen heen

Ik vind hem weinig respectvol, maar jou evenmin.



Ik word al moe als ik naar een paar dagen van jullie "relatie" kijk

Laat staan dat ik er midden in zou zitten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Fightforwhatyoulove schreef op 28 februari 2015 @ 12:56:

[...]





Dat ga ik nu ook doen. Ik heb steeds contact gezocht nadat hij het uitgemaakt had omdat ik me er niet bij neer kon leggen en wou proberen om het goed te krijgen. Nu pas heeft hij aangegeven het rust en tijd te willen geven dus dan leg ik me daar bij neer.

Nee, hij wilde al veel eerder rust maar dat wilde jij niet geven en toen gaf hij aan dat het dan maar uit is.



Je hebt nooit haar hem geluisterd

Einde vd middag belde ik hem en toen was hij heel kortaf, ik vroeg of hij nog naar me toe kwam: had hij geen zin in hij wou alleen thuis zijn. Het zat me niet lekker en ben toen naar zn huis gegaan omdat ik niet begreep wat er was, daar aangekomen werd hij kwaad en zei hij dat hij niet wou dat ik er was. ik vroeg of ik wat fout had gedaan: volgens hem niet. Toen zei hij dat hij wou nadenken over ons, er is veel gebeurd en zijn ouders zijn ook overal in betrokken geweest, zijn moeder is ziek en kan het er allemaal niet bij hebben. Aangezien hij al eerder is een periode van rust wou hebben zei ik dat ik dat niet weer wou, omdat dit voor mij niet goed voelt, en toen kwam het woord eruit: dan is het uit.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij hebt issues met vertrouwen en daar maakte je nogal vaak ruzie over bij hem thuis?

Gezellig voor zijn ouders, zeg. Ik snap best dat die mensen aangedrongen hebben bij hun zoon om nog maar eens goed na te denken over de toekomst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 februari 2015 @ 12:58:

Jij kiest een moederskindje en hij kiest iemand die op zijn moeder lijkt.Niet iedereen die prima met zijn moeder door 1 deur kan is een moederskindje. Doordat TO en vriend het daar thuis uitvochten kregen zijn ouders het een en ander mee en dan moet je wel een enorme zelfbeheersing hebben, als ouder, om dan zo af en toe je mening NIET te geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En toen donderdag en zondag en woensdag en ik ging langs belde appte huilde...

Manmanman zoveel drama maakt zelfs mijn 17 jarige dochter niet.!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het helemaal afkappen en ook geen afspraken willen over wel of niet iets met een ander beginnen, als het uit is dan is dat niet meer iets wat je onder controle moet willen hebben en je moet jezelf er ook niet in laten beperken. Het is uit, ga daarvan uit, gedraag je daar ook naar en ga niet langer zitten wachten op iemand die de ene keer A zegt en de andere keer B. En mocht je morgen, volgende maand of over een half jaar iemand tegenkomen die je leuk vindt, dan ben je er gewoon vrij in om daarvoor te gaan. Op dit moment moet je daar misschien niet aan denken, maar als het zo ver is moet je er niet aan denken dat je verantwoording over je liefdesleven af moet leggen aan een ex die maar blijft sluimeren. Uit is uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Crisis, wat een lap tekst
T is nie waar.... Zeiden de eendjes kwak....
Hoelang geldt die afspraak van 'geen ander'? Ik vind dat nogal raar als het uit is. En onnodig. Als het uit is moet je gewoon verder kunnen gaan.

Waarom walste jij steeds over zijn grenzen heen? Ging je toch langs als hij duidelijk zei je niet te willen zien? Ging je toch bellen en appen en huilen als hij zei rust te willen? Draait alles zo om jou? Heb je zo weinig respect voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Van zijn kant vind ik het ook niet heel respectvol. Het ene moment is alles nog koek en ei, het volgende moment moet je opeens maar wegblijven. Ik zou er ook niet van gediend zijn als iemand met wie ik een vaste relatie heb me opeens zo laat bungelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisen schreef op 28 februari 2015 @ 13:59:

Crisis, wat een lap tekst

En dat gecombineerd met de openings titel: "Even" mijn hart luchten.

Niet gelukt dus, dat "even".
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 28 februari 2015 @ 13:39:

En toen donderdag en zondag en woensdag en ik ging langs belde appte huilde...

Manmanman zoveel drama maakt zelfs mijn 17 jarige dochter niet.!

Heb jij al een 17 jarige dochter???

Ik dacht dat jij een stuk jonger was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wet van Wules(zoiets?) was het toch?
Wet van Wuiles inderdaad
quote:Summerdance schreef op 28 februari 2015 @ 14:45:

[...]



Heb jij al een 17 jarige dochter???

Ik dacht dat jij een stuk jonger was

Jaaah mijn puberella is al 17.!

Ik word over een paar weken 40 nou dat valt mee toch?
quote:Susan schreef op 28 februari 2015 @ 14:08:

Van zijn kant vind ik het ook niet heel respectvol. Het ene moment is alles nog koek en ei, het volgende moment moet je opeens maar wegblijven. Ik zou er ook niet van gediend zijn als iemand met wie ik een vaste relatie heb me opeens zo laat bungelen.Nou....koek en ei? Zoals ik het lees zijn er regelmatig spanningen waardoor ruzies ontstaan. Ook schrijft to dat vriend al een eerder aan heeft gegeven rust te willen, maar kennelijk neemt to dat allemaal niet zo serieus, want tja, haar gevoel enz. enz. waarmee ze hem dus ook niet echt serieus neemt. Dat opeens laten bungelen zie ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Het was de avond ervoor nog gewoon gezellig en opeens wil hij afstand. Ik kan me best voorstellen dat zij dan niet zo makkelijk kan denken: nou, prima joh, wat je wil, ik zie je wel weer als je klaar bent. Ik vind dat wel laten bungelen. Ook als het al eens eerder is gebeurd en als er soms spanningen waren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zeg ook niet dat hij het allemaal zo netjes heeft gedaan hoor, alleen zie ik het niet zo als 'opeens laten bungelen'
Dat je antwoorden wil wanneer iemand zo ineens rust wil hebben snap ik. Echter zal de manier waarop jij ermee omgaat absoluut niet het effect hebben waar je op hoopt.



Waarom laat je hem niet? Waarom blijven trekken aan hem? Waarom kinderlijke afspraken maken als "geen ander"? De relatie is uit, dan zijn er geen regels meer.



Je komt ontzettend afhankelijk over. Onvolwassen. Heb een beetje meer zelfrespect en werk aan je eigen leven. Laat hem met rust. Laat zien dat je beter bent dan dit rare gedoe.
Jeetje, zijn moeder heeft paar keer een hartinfarct gehad en jullie ruziën er gezellig op los onder hun dak. Ik zou als moeder zijnde ook aan kind vragen of dit is wat hij wil. Vervolgens dender jij over de moeder heen en daarna over het verzoek van rust van vriend. Willen jullie de rest van je leven zo samen doorbrengen. Geloof me, als je beide nog thuis woont heb je geen idee van de problemen die je als stel nog te wachten staan, jullie zouden het sowieso niet overleven met deze houding naar elkaar.



Pak je verlies en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben nu al veel ruzie over kleine dingen, terwijl je allebei nog thuis woont?

Waar gaan die dan over?

In ieder geval niet of over sokken naast de wasmand, haren in de haarborstel laten zitten en het dopje wel/ niet op de tandpasta draaien na gebruik.

Dat zijn kleine dingen als je samenwoont........
Alle reacties Link kopieren
quote:amreg schreef op 28 februari 2015 @ 15:36:

Jullie hebben nu al veel ruzie over kleine dingen, terwijl je allebei nog thuis woont?

Waar gaan die dan over?

In ieder geval niet of over sokken naast de wasmand, haren in de haarborstel laten zitten en het dopje wel/ niet op de tandpasta draaien na gebruik.

Dat zijn kleine dingen als je samenwoont........



Ik woon op mezelf sinds 2 jaar, hij inderdaad nog thuis.

Het gaat voornamelijk om vertrouwen, maar ook misverstanden.
quote:Fightforwhatyoulove schreef op 28 februari 2015 @ 16:47:

[...]





Ik woon op mezelf sinds 2 jaar, hij inderdaad nog thuis.

Het gaat voornamelijk om vertrouwen, maar ook misverstanden.Misverstanden vanwege gebrek aan vertrouwen? Lijkt me al geen goede basis.
Ik vind je heel labiel overkomen, Ik deed dit ook, dat gehuil, dat geruzie, en dan weer langs gaan, en dat geap, en elkaar beschuldigen totdat je hoort wat je wil horen....dat hij fout zit, en dan weer smeken, en dan weer vragen....Maar ik was 16, toen ik 18 werd was ik daar wel klaar mee. Toen ik 25 was had ik een leuk stabiel huwelijk met een ontzettende leuke man die een prima band met zn ouders heeft, maar daar echt niet zn relatie mee bespreekt of boos boven gaat zitten mokken. En we hadden al een dochter, En ik had er toch niet aan moeten denken om met een pikkie bij zn ouders op de bank te zitten om de relatie en de ruzies eens gezellig te bespreken...wat een ontzettend raar onvolwassen en ongezond gedrag. Jullie hebben beide nog een hoop te leren en tijd nodig om eens volwassen te worden, maar dat gaat echt niet lukken als je deze situatie wel prima vindt en denkt dat hij je toekomst is. Doe niet zo afhankelijk en ga eens heel goed naar jezelf kijken, waar dit allemaal vandaan komt, het ligt namelijk niet aan hem, je wil je eigen gedrag niet onder ogen zien, en op die manier leer je niets van jezelf en waarom je leven er nu zo uit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven