Even mijn verhaal kwijt wat ben ik geschrokken

20-10-2014 15:08 156 berichten
Hallo, meiden (en mannen) van dit forum, ik moet even mijn verhaal kwijt omdat ik het met niemand wil/durf te bespreken.



Tekst weggehaald ivm herkenning
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Dank jullie allemaal voor jullie berichtjes, mijn vriendin is als het goed is over een paar minuten bij me.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
@yaqui,

het is wel realistisch. Zorg dat de dader er niet mee wegkomt, mocht

het wel fataal aflopen. Geldt voor iedereen eigenlijk. Krab ze altijd

goed bv, dan blijft er DNA onder de nagels zitten.



Ook mensen zonder geweldadige ex zouden er goed aan doen te leren

zichzelf te verdedigen in een noodsituatie. Iedereen kan het meemaken

dat je aangevallen wordt. Met al die bezuinigingen, lopen de gekken

straks onbegeleid over straat. Dus pas goed op jezelf en volg een

agressietraining. Je weet maar nooit wanneer je die nodig zult hebben.

Je gaat je iig een stuk weerbaarder voelen. Als je ooit een gevecht

geoefend hebt in een training, komt alles terug in een noodsituatie en

ben je iig niet zo machteloos.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte meisje.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:gladoortje74 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:16:

@yaqui,

het is wel realistisch. Zorg dat de dader er niet mee wegkomt, mocht

het wel fataal aflopen. Geldt voor iedereen eigenlijk. Krab ze altijd

goed bv, dan blijft er DNA onder de nagels zitten.



Ook mensen zonder geweldadige ex zouden er goed aan doen te leren

zichzelf te verdedigen in een noodsituatie. Iedereen kan het meemaken

dat je aangevallen wordt. Met al die bezuinigingen, lopen de gekken

straks onbegeleid over straat. Dus pas goed op jezelf en volg een

agressietraining. Je weet maar nooit wanneer je die nodig zult hebben.

Je gaat je iig een stuk weerbaarder voelen. Als je ooit een gevecht

geoefend hebt in een training, komt alles terug in een noodsituatie en

ben je iig niet zo machteloos.



Ik vind je heel erg paniekerig overkomen... Dat is je volledige recht natuurlijk. Ik zit volledig anders in elkaar, ik laat angst niet primeren. Dat zorgt voor een aangenamer leven.



TO: Veel sterkte!
Heftig TO...

Sterkte en goed dat je naar het bureau bent gegaan!

Die tijd moet nu maar eens voorbij zijn dat je bang voor die loser bent
quote:yaqui schreef op 20 oktober 2014 @ 17:20:

[...]





Ik vind je heel erg paniekerig overkomen... Dat is je volledige recht natuurlijk. Ik zit volledig anders in elkaar, ik laat angst niet primeren. Dat zorgt voor een aangenamer leven.



TO: Veel sterkte!



ja tot dat je er zelf mee te maken krijgt en dan piep je wel anders.



een ex die dreigt, moet je altijd serieus nemen. hangt ook wel af van de voorgeschiedenis natuurlijk.



de politie weet heus wel hoe ze achter dat telefoon nummer moeten komen waarmee hij heeft gebeld en als het goed is, maar dat is afhankelijk van je melding c.q. aangifte, zullen ze hem een bezoekje brengen om te vragen waar hij mee bezig is.



dit riekt naar stalking.... je gaat nog een lange weg bewandelen.



schrijf alles op... ik blijf er op hameren. eens zul je die info nodig hebben voor een straatverbod.



straal zo min mogelijk angst uit... en hou je niet groot tegenover je vrienden.... dit is iets waar je doorheen moet.



ik wens je heel veel sterkte, moed en kracht. en o ja... hou je koppie erbij....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Goed dat je naar de politie gaat.
Ik heb het meegemaakt, weliswaar ondertussen bijna vijftien jaar geleden. En ik was ook heel hard in paniek. Maar dat paniekerige heeft mij niet geholpen. Maar nogmaals ; elk reageert zoals hij/zij wenst. Ik, persoonlijk, voel me niet geholpen door mensen die angst aanwakkeren.



To: hopelijk heeft je vriendin / politie je goede raad gegeven en voel je je veiliger.
*
anoniem_640dde66c6058 wijzigde dit bericht op 20-10-2014 19:21
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goede beslissing TO! Laat je nog even iets horen hier?



Sterkte!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet mag en ben het daar niet mee eens. ( ik vind dat vrouwen in dit soort situaties toestemming zouden moeten krijgen)



Ik zou een busje traangas proberen te regelen. En owee als hij mij aanvalt, ik spuit dat hele busje leeg in zijn oog. Dan maar strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
En is het gelukt om aangifte te doen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 20 oktober 2014 @ 19:36:

En is het gelukt om aangifte te doen?



Ik heb er voor gekozen om melding te maken, geen aangifte. En mijn ex komt het niet te weten.



Ik zit nu weer thuis, mijn beste vriendin is nog bij me.
Alle reacties Link kopieren
Je had aangifte moeten doen, en geen melding van maken. Je moet er niet bang voor zijn dat de politie dan contact gaat opnemen met je ex. Zo laat je ook duidelijk merken: Dit is mijn grens. Jij bent erover heen gegaan.



En zoals meerderen in deze forum ook al zeggen: wees niet bang!

Neem ook vooral GEEN contact meer op met deze ex. Vraag een ander nummer bij je telefoonmaatschappij (vertel ze eerlijk wat er aan de hand is, zij hanteren een ander beleid voor dit soort gevallen, waardoor je binnen 5 min een ander nummer hebt).

Vertel je beste vrienden wat er aan de hand is zodat zij jou ook kunnen steunen hierin.



Veel sterke meis, het komt goed
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 20 oktober 2014 @ 19:53:

[...]





Ik heb er voor gekozen om melding te maken, geen aangifte. En mijn ex komt het niet te weten.



Ik zit nu weer thuis, mijn beste vriendin is nog bij me.Waarom? Zodat je ex er niet achter komt? Vond de politie dat ook verstandig in jouw geval? Ik doel dan dus op de eerdere mishandeling waardoor je in het ziekenhuis terecht bent gekomen of heb je daar toen ook geen aangifte van gedaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je keuze wel, hoezeer ik je ex ook een passende straf gun.

Pfff meiske, be safe!!
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 20 oktober 2014 @ 20:35:

Ik snap je keuze wel, hoezeer ik je ex ook een passende straf gun.

Pfff meiske, be safe!!

Ik ook Kerol en niet om te vervelen maar is dit op de lange duur ook de meest veilige keuze voor TO?



Nja, wat jij al zegt: be safe.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen en berichten absoluut niet verwijderen! Als hij te erg wordt zou ik hem in alle opzichten blokkeren en op je hoede zijn. Als je zijn gedrag nog wel aan kan zou ik een dossier opbouwen van al het contact met hem. Zo'n dossier kan dan snel enorm groot worden en heb je alleen maar meer bewijsmateriaal.
quote:Suesse schreef op 20 oktober 2014 @ 15:11:

Ik ben het ook wel eens ergens niet mee eens maar dan wil ik die ander nog niet meteen doodschieten. Je ex is gewoon een creep en ik zou direct aangifte doen van bedreiging.



dit en dus echt aangifte doen

ik had ook een ex die dat soort dingen zei, stak mijn huis in brand en achtervolgde me dagenlang (zat dan als ik thuis was de hele tijd op het bankje tegenover mijn huis, sliep daar ook, de gek)



ik heb van alles aangifte gedaan, wilden ze de aangifte niet opnemen dan deed ik melding



denk niet dat ik niet weet hoe eng dat is, mijn ex was echt knettergek geloof me maar
Tekst weggehaald ivm herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Blijf je toch hier even kletsen? Er zijn hier altijd mensen die je lezen hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En de politie heeft wel gelijk. Wat zei jouw vriendin?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het was niet mogelijk dat je vriendin bleef, of jij met haar meeging?

Iemand anders waar je terecht kunt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven