Even mijn verhaal kwijt wat ben ik geschrokken

20-10-2014 15:08 156 berichten
Hallo, meiden (en mannen) van dit forum, ik moet even mijn verhaal kwijt omdat ik het met niemand wil/durf te bespreken.



Tekst weggehaald ivm herkenning
Goed wat je doet, hoor! Ook goed dat je er met je psycholoog over praat. Mocht je willen spreken met iemand die ervaring met zulke zaken heeft, zou je alsnog een gesprek kunnen aanvragen met iemand van Slachtofferhulp. Dit is gratis en verplicht je tot niks, wel kun je er veel aan hebben.

Dank jullie voor jullie lieve woorden



In de avond ben ik erg onrustig, waarschijnlijk omdat het donker buiten is en daardoor kan ik niet naar buiten kijken of ik veilig ben. Ook al zijn mijn ouders bij me dan nog voel ik me niet echt veilig.
Sterkte! Lukt het je wel om te slapen, of ben je dan ook bang? Je bent echt goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Komt goed want er zijn mensen bij je. Ben je vandaag naar het werk geweest?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 22 oktober 2014 @ 21:49:

Komt goed want er zijn mensen bij je. Ben je vandaag naar het werk geweest?



Nee ik ben niet gaan werken en daar voel ik me best schuldig over, maar ik ben niet in staat iets te doen. Gelukkig is mijn werkgever erg aardig en heeft hij begrip voor mijn situatie.



Ik slaap erg slecht, ik heb van mijn moeder als een soort van troost een knuffel beer gekregen die neem ik mee naar bed en als ik angstig word dan pak ik mijn knuffel beer, klinkt misschien raar maar het helpt wel een beetje.
Rot voor je dat je slecht slaapt. Fijn dat de knuffel een beetje helpt, voelt toch net wat minder alleen misschien . Vroeger kreeg ik thuis warme melk met honing als ik 's nachts niet kon slapen. Nu neem ik dan een warm kopje thee. Zou dat helpen?



En voor nu heb je het misschien niet in huis, maar anders kan je misschien een druppeltje lavendel olie op je kussen of knuffel wrijven, of valeriaantabletten innemen. Of je huisarts vragen om slaapmedicatie.
Slaapmedicatie wil ik liever niet, ik wil waakzaam slapen. Dus dat ik in actie kan komen mocht dat nodig zijn.



Lavendelolie vind ik wel lekker ruiken dus dat ga ik morgen proberen ik heb het idd niet in huis. Even aan mijn moeder vragen of ze met me mee gaat naar de winkel, ik ben bang hem tegen te komen buiten.
Alle reacties Link kopieren
sterkte!



missch op termijn zelfverdedingscursus gaan doen? of aan vechtsport, zoals bv krav maga? kan helpen voor je veiligheid.



zorg iig dat de komende periode er zo vaak mogelijk mensen bij je zijn - hopelijk helpt dat om je beter te voelen en veiliger te laten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Lijkt me vreselijk om in zulke angst te zitten
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!



Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je steun krijgt van je werkgeven en je ouders. En niets raars aan hoor, zo'n knuffel.

De tip van Simone lijkt mij een goede. Weten wat je kan doen en wat je mogelijkheden zijn kan helpen je zekerder te voelen. Ik weet niet of je een provincie durft te geven of een andere hint in een straal van 50 km? Misschien zijn er forummers die met je mee willen naar de winkel en op andere momenten dat je naar buiten wilt of moet en je moeder niet kan.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Jeetje wat ern nare situatie! Ik vind dat je het goed aanpakt en ook fijn dat je mensen hebt die je steunen.

Sterkte!

En Slachtofferhulp vind ik inderdaad ook een goede optie.
Hoi lieve meiden



Bedankt voor jullie tip voor zelfverdediging/vechtsport, ik heb het een en ander uitgezocht en ik denk dat zelfverdedigingsvechtsport Krev Maga het beste is.

Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag of ik een proefles mag komen doen.

Het mailtje schrijven alleen al geeft me een beetje hoop.



Het gaat echt wel iets beter ook al komen zijn woorden nog geregeld voorbij, en de gedachte dat hij me dood wil schieten vliegt me nog steeds aan. En ook de gedachten dat ik nooit van hem af kom vliegt me aan..
Hoi lieve meiden



Ik ben nu een paar dagen verder en hij heeft niet meer gebeld, heeft voor zover de buren het konden bekijken ook niet voor de deur gestaan.



De folie voor op mijn raam word volgende week geregeld, volgende week begin ik ook met een proefles in zelfverdedigingssport.



Hierdoor voelt het voor mij alsof ik weer een beetje grip op mijn eigen leven begin te krijgen. Komende nacht slaap ik in mijn eigen huis, mijn vader en moeder komen ook slapen.
Krav Maga is een hele fijne verdedigingssport. Heb ik zelf ook gedaan en ook al heb ik het zelf (gelukkig!) nooit nodig gehad, het feit dat ik denk iets te weten, geeft mij rust.



Hou wel voor ogen dat het nog maar 4 dagen geleden is dat je dit topic opende. Het kan zomaar zijn dat hij volgende week opeens met een of andere smoes komt, iets zieligs bijvoorbeeld, om je toch weer in zijn straatje te krijgen. Leef je leven zo normaal als je kunt. Laat je niet (langer) bang maken. Angst ontwikkelen hiervoor is zo zonde van de rest van je leven. Je doet het fantastisch goed!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Saszee!

Echt knap van je hoe je het heft in eigen handen neemt en je kracht opzoekt. De meeste blaffende honden bijten weliswaar niet, maar het zekere voor het onzekere nemen is nog altijd het beste en zo pak je de macht en invloed terug over jezelf en je eigen leven!



Mooi om te zien dat je je niet laat klein krijgen! Jij komt er wel, ga zo door
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Het gevoel hebben dat je weer grip hebt op je leven is zooo belangrijk! Heel goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Wat een angstig verhaal... Fijn dat je zulke lieve ouders en werkgever hebt.

Sterkte!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:Doreia schreef op 24 oktober 2014 @ 11:52:

Krav Maga is een hele fijne verdedigingssport. Heb ik zelf ook gedaan en ook al heb ik het zelf (gelukkig!) nooit nodig gehad, het feit dat ik denk iets te weten, geeft mij rust.



Hou wel voor ogen dat het nog maar 4 dagen geleden is dat je dit topic opende. Het kan zomaar zijn dat hij volgende week opeens met een of andere smoes komt, iets zieligs bijvoorbeeld, om je toch weer in zijn straatje te krijgen. Leef je leven zo normaal als je kunt. Laat je niet (langer) bang maken. Angst ontwikkelen hiervoor is zo zonde van de rest van je leven. Je doet het fantastisch goed!Fijn te lezen dat Krav Maga rust bij jou geeft. Ik hoop dat het mij ook rust geeft
Daarnet was ik voor het eerst een beetje boos, en dan voornamelijk boos op mezelf dat ik niet ingezien heb wat een slechte man hij was.

Als ik het wel gezien had zat ik nu niet in deze situatie, en hadden mijn ouders niet zo ongerust geweest.
Alle reacties Link kopieren
hoort allemaal bij het verwerkingsproces.



logisch dat je enorm baalt, van hem, van jezelf. naast alle andere gevoelens.



maar je bent op de goede weg!



elke dag een stapje verder!!
Ik denk ook dat het bij het verwerkingsproces hoort.



Ik was juist zo op de goede weg voor mijn ex me belde, ik heb wel het gevoel dat ik hierdoor terug bij af ben. Alle beelden zijn weer levendig terug van de tijd dat ik nog een relatie met hem had.
Alle reacties Link kopieren
al die beelden zijn soms ook goed om weer helder voor ogen te hebben. dan weet je weer precies waar je niet naar terug wilt.



en waar je wel naar toe wilt gaan.



ook goed om veel te schrijven in een periode als dit. en dat te bewaren.



om later ook die reminder te hebben om jezelf voor een terugval te behouden, of als je veel gelukkiger straks bent, om jezelf te laten zien hoeveel je gegroeid bent in een x aantal jaar.
Hoi lieve meiden



@simone789, schrijven is een goed idee.

Ik ben op aanraden van mijn psycholoog een tijd terug begonnen met schrijven. Want als je schrijft dan blijft dat wat je opschrijft niet de hele tijd in je hoofd zitten. Ik heb al heel wat geschreven. Tijdens het schrijven komen er altijd tranen, het helpt me echt om alles wat er gebeurd is een plekje te geven en te verwerken.



Het beangstigt me wel dat ik nog niet van hem af ben. Ik dacht dat door bij hem weg te lopen van hem af was. Maar helaas is dat dus niet het geval.

Ik ben zo bang dat ik nooit meer van hem afkom.
Jawel hoor, je komt wel van hem af. Dat is namelijk jou kracht. Als jij niet aan hem toegeeft, als jij hem niet meer de controle geeft over jou leven, dan is hij er op een gegeven moment flauw van en gaat op zoek naar een andere vrouw die hij kan controleren en kan inpalmen. Dan ben jij niet meer in trek bij hem. Maar tot dat moment zal hij manieren blijven zoeken. Dat duurt even voor het stopt, maar als jij er niet op in gaat, zal hij stoppen met jou. Echt waar, nu heb JIJ de controle!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven