Even van me af schrijven

26-07-2016 09:05 27 berichten
Ik ga volgende week trouwen. Mijn verloofde en ik zijn onwijs gespannen en gestrest om het hele gebeuren natuurlijk. Nu heeft hij zondag een woordenwisseling gekregen met zijn zusje. Wij vroegen of ze wat wou veranderen aan muziek en zij begon moeilijk te doen. Dit is helemaal verkeerd bij mij verloofde gevallen. Waardoor zij is gaan klagen bij haar zus en nu is het hele gezin er bij betrokken. Tuurlijk misschien had mijn verloofde anders kunnen reageren maar zij reageerde ook flink vel. Maar het is nu allemaal zijn schuld in hun ogen! Het gaat eigenlijk nergens over. Ik begrijp niet dat ze niet snappen dat wij ook super druk en gestrest zijn! Voor ons is het ook spannend. Waarom moeten ze het weer over hun laten gaan??



En ze zouden eerst hun make up doen bij mijn bruidstyliste maar omdat ik merkte dat ze bang waren voor tijd te kort ben ik opzoek gegaan naar iemand anders voor ze. Zeggen ze me gisteren dat hun er van af zien! En zelf opzoek gaan naar iemand anders. Ik voel me door alles onwijs kut en heb geen zin meer in de bruiloft omdat ik geen zin heb in spanning en drama.
Relax toch wat. Wat kan jij het schelen door wie hun make up wordt gedaan.



Laat het los, het komt allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Oef, nou waarom gaan jullie niet in vegas trouwen? Lekker weg.

Of alleen op een strand in bali.

Of maandagochtend 9 uur op het gemeentehuisje

Of niet...
OMG
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het maar het beste los kunt laten en niet teveel aandacht aan je zussen besteden. Jullie bruiloft is volgende week al en ik zou nu even de vrede willen bewaren, hoe irritant het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken allemaal als een stel mensen met te korte lontjes die bij het minste geringste ontploffen. Alles persoonlijk opvatten en vooral lekker van je af bijten constant. En overal een drama van maken waar de hele familie zich in mengt. Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En adem in en adem uit......

relax!!

Trouwen zou leuk moeten zijn. Ga er nu alvast vanuit dat er ongetwijfeld iets mis gaat op de dag zelf, en dat dat helemaal niet belangrijk is. Het belangrijkste is jullie liefde voor elkaar die jullie delen met alle voor jullie belangrijke mensen om jullie heen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou keihard wegrennen nu het nog kan. Belooft niet veel goeds voor de toekomst zo'n agressieve vent [loepje]
Biertje?!
Waarom ga je trouwen als je daar onwijs gespannen en gestressed van wordt? Beetje bridezilla?



Let it goooooo
quote:Schulten-Frau schreef op 26 juli 2016 @ 09:33:

Ik zou keihard wegrennen nu het nog kan. Belooft niet veel goeds voor de toekomst zo'n agressieve vent [loepje]



Jeetje, wat erg!

To, niet trouwen, echt echt niet. Je twijfelt al zo lang. Als je toch doorzet (aangezien je alle adviezen niet hebt opgevolgd tot nu toe) zeker niet in gemeenschap van goederen trouwen!
Alle reacties Link kopieren
Ga niet trouwen met iemand die je mishandeld!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Kolere en ik maar denken dat trouwen leuk was.



Allemaal mensen in de stress

Waarom in jezusnaam

Zo ingrijpendat veranderd de wereld niet hoor na een jawoord.



Wat een gestress om net niets
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ach trouwen vind ik zo mooi.....ik wil dat ook!...dus ik ben altijd jaloers op vrouwen die met de man van hun dromen gaan trouwen, alleen al, als ik schrijf...krijg ik zulke warme gevoelens over me, prachtig.

.

Maar euhh....ik weet wel, denk ik , van mezelf..dat wanneer ik ga trouwen, dat ik dan niet zenuwachtig ben.

Waarom zou ik dat zijn?..hahaha, niks hoor...ik zou zulke warme gevoelens hebben, zo vol liefde zitten.

Zo allesuitkijkend naar hem en mij...maar ach, het is er al!...dus tja...jurk aan, en genieten van alle mensen om me heen...zoiets.

.

Even een vraag hoor, maar euhh....ben jij dat wel?

Zeker van je zaak.?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar geen ruzie over gaan maken. Je kan ook op een manier praten die tot meer wederzijds begrip leidt. Zelfs is het mogelijk een knoop door te hakken zonder dat anderen het gevoel krijgen dat ze niet belangrijk genoeg zijn om gehoord te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dus zijn zussen zijn niet zo bang voor zijn agressie?

Stel dat je niet zou trouwen, omdat het niet zo gezellig wordt met allemaal boze, ruziezoekende mensen om je heen, in plaats van romantiek en liefde, zou je verloofde dan extra boos worden? Want dan heb je weinig keuze. Of iedereen boos op elkaar, of je verloofde heel erg boos op jou. Ik benijd je niet.
Alle reacties Link kopieren
Cancel die bruiloft alsjeblieft! Je voelt je waarschijnlijk zo kut omdat je helemaal niet met hem wilt trouwen. Waarom zet je dan toch door? Hij is agressief en heeft je mishandeld. In januari hoopte je dat je de moed zou hebben bij hem weg te gaan. Het is nog steeds niet te laat daarvoor.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn verloofde en ik zijn onwijs gespannen en gestrest om het hele gebeuren natuurlijk.

Hoezo natuurlijk? Ik vind dat helemaal niet zo natuurlijk, nogal zonde ook.





quote:Nu heeft hij zondag een woordenwisseling gekregen met zijn zusje. Wij vroegen of ze wat wou veranderen aan muziek en zij begon moeilijk te doen. Dit is helemaal verkeerd bij mij verloofde gevallen.

Ten eerste: hoe belangrijk zijn die details nou helemaal op zo'n hele dag? Waarom moet er per sé nu nog iets veranderd worden aan de muziek? Ten tweede: wat houdt 'verkeerd vallen' bij jouw aanstaande in? Als ik andere reacties lees dan kan dat inhouden dat hij agressief werd? Man, wat overdreven dan.





quote:Waardoor zij is gaan klagen bij haar zus en nu is het hele gezin er bij betrokken. Tuurlijk misschien had mijn verloofde anders kunnen reageren maar zij reageerde ook flink vel. Maar het is nu allemaal zijn schuld in hun ogen! Het gaat eigenlijk nergens over. Ik begrijp niet dat ze niet snappen dat wij ook super druk en gestrest zijn! Voor ons is het ook spannend. Waarom moeten ze het weer over hun laten gaan??

Euh, waarom zouden zij moeten snappen dat jullie 'super druk en gestresst' zijn? Ik snap het ook niet hoor. Man, doe effe een beetje normaal. Natuurlijk is het spannend, maar overdrijven is ook een vak.





quote:En ze zouden eerst hun make up doen bij mijn bruidstyliste maar omdat ik merkte dat ze bang waren voor tijd te kort ben ik opzoek gegaan naar iemand anders voor ze. Zeggen ze me gisteren dat hun er van af zien! En zelf opzoek gaan naar iemand anders. Ik voel me door alles onwijs kut en heb geen zin meer in de bruiloft omdat ik geen zin heb in spanning en drama.

Huh??? Waarom maak jíj zoveel drama? Over wie hún make-up doet nota bene? Waar hebben we het over dan?



Echt, doe even 100 stappen terug, neem even afstand van het hele gebeuren en kom weer op aarde. Veel beter voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Je eigen muziek is natuurlijk belangrijk op zo'n dag maar die moet niet afstotend werken op anderen. Het is niet de bedoeling dat alle gasten na een kwartier het kabaal zat zijn en wegvluchten. Of in een depressieve slaap vallen. Je moet dus met iedereen een beetje rekening houden. Dat moet te communiceren zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gelijk aan zo'n Big Fat Gypsy Wedding-situatie op dit moment. Of heb ik het helemaal mis, TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 26 juli 2016 @ 10:06:

Ik denk gelijk aan zo'n Big Fat Gypsy Wedding-situatie op dit moment. Of heb ik het helemaal mis, TO?Daar moest ik ook even aan denken bij de beschrijving van alle toestanden. Behalve dat deze verloofde een echte mishandelaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 26 juli 2016 @ 10:08:

[...]



Daar moest ik ook even aan denken bij de beschrijving van alle toestanden. Behalve dat deze verloofde een echte mishandelaar is.



Oooh. Dus niet een te bruine, verbrande, kickboksende met foute tattoo's versierde gast in een Mercedes, BMW of Audi van een jaar of 5 oud met glimmende spiegels en debiele velgen die Javaanse Jongens rookt en streepjes in zijn kapsel laat scheren en teveel goud draagt en al een bruin gebit op zijn 18e had? En die doordeweeks met smartlappen uit de speakers in een busje oud ijzer ophaalt? En dat op het einde van de werkdag dan Shelisha met Djenilo en Danaijajaja en de 27 Chihuahua's en een kratje Heineken op hem wacht terwijl ze rustig de volgende onverstaanbare scheldpartij onder de blikken van de kinderen incasseert?



Ik moet wat rustiger vooroordelen, merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, een bruiloft moet een fijne dag voor jullie zijn. Wat maakt zo'n muzieklijst nou uit, daar weet je over 30 jaar echt niets meer van, al loopt er wat in de soep, lach er om en geniet van de dag en wat er wel goed gaat. Zo zonde anders als je als bruidzilla op alles en iedereen let of het wel gaat zoals het moet.



Oh en ik had blijkbaar moeten loepen. Echt geloof me een bruiloft moet echt iets moois en leuks zijn waar je naar uitkijkt, niet iets gespannen en waar iedereen een kort lontje van krijgt... Denk alsjeblieft even na of dit wel de man van je dromen is.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 26 juli 2016 @ 09:38:

[...]





Jeetje, wat erg!

To, niet trouwen, echt echt niet. Je twijfelt al zo lang. Als je toch doorzet (aangezien je alle adviezen niet hebt opgevolgd tot nu toe) zeker niet in gemeenschap van goederen trouwen!

TO zal dit advies ook niet opvolgen. Sommigen zijn nu eenmaal hopeloos verloren. Niks aan te doen. Zij zal zich de komende 50 jaar laten afrossen door haar man. Af en toe zal ze weglopen, maar elke keer weer terugkomen als hij belooft te veranderen.

Volgens mij bestaat er geen enkele manier om dit soort vrouwen te vrijwaren van foute mannen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 26 juli 2016 @ 10:19:

[...]



TO zal dit advies ook niet opvolgen. Sommigen zijn nu eenmaal hopeloos verloren. Niks aan te doen. Zij zal zich de komende 50 jaar laten afrossen door haar man. Af en toe zal ze weglopen, maar elke keer weer terugkomen als hij belooft te veranderen.

Volgens mij bestaat er geen enkele manier om dit soort vrouwen te vrijwaren van foute mannen.Helemaal mee eens! Vergeefse moeite.
Alle reacties Link kopieren
Een kort briefkaartje met een update van de uitnodiging is misschien een idee.



Wij gaan zoals u bekend trouwen. U bent uitgenodigd hierbij aanwezig zijn. Helaas zijn wij bij de oorspronkelijke uitnodiging een voorwaarde aan de uitnodiging vergeten te vermelden.



Die voorwaarde is dat de uitnodiging alleen geldt voor diegenen die een goed humeur meebrengen, niet kibbelen, en accepteren dat het feest een feest is van het bruidspaar.



We gaan ervan uit dat u aan die voorwaarde voldoet, maar indien dat niet het geval is kunt u zich zonder bezwaard gemoed afmelden.



Met vriendelijke groet,

Het bruidspaar.
Altijd in voor een lekkere leuke middag
En TO, wat vind je van alle adviezen tot nu toe?



OPEN JE OGEN NU HET NOG KAN!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven