Even zaniken hoor...

27-04-2017 16:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Disclaimer: ik ben nogal snel geïrriteerd door mijn vriend de afgelopen twee weken, hopelijk komt dat doordat ik nu een maand zonder werk zit en me daar eigenlijk aan stoor en dit onbewust uitleef op vriend, omdat hij het dichtste bij me staat.



Zoals ik al zei, stoor ik me de afgelopen weken sowieso sneller aan hem. Dat hij niets uitvoert in huis, niet even snel iets opruimt, niets meeneemt naar de keuken als hij daar toch heen gaat... maar goed, dit besefte ik me ook en heb dit maar losgelaten. Pick my battles.



We gaan volgende week een midweek weg, even eruit. Lekker. Deze week zitten we, geef ik grif toe, wel redelijk op elkaars lip. Niet helemaal hoor, vriend gaat ook lekker hobby'en en met vrienden op stap, heb ik ook even tijd voor mezelf. Heb ik geen problemen mee. Alleen heb ik er wel op gerekend (en vanuit mijn autisme dus misschien meer moeite met verandering van de plannen) om dan vanavond en het weekend samen te zijn. Hij wil toch wat dingen doen. Vanavond hobby en zaterdag naar een vriend. Nou, zelf weten dan. Pas me wel aan, beetje moeite mee maar niets aan te doen verder.



Zit een beetje te denken waarom ik me hier aan stoor. Ik denk dat het te maken heeft met het eerste irritatiepuntje wat ik kreeg bij hem. Dat het, voor mij althans, leek en voelde alsof hij in z'n eentje van alles wilde en kon ondernemen, maar zodra ik iets wil(de) werd/wordt dit afgeschoten, vaak onder het mom "bij jou moet het altijd geld kosten". Helemaal niet waar trouwens.



Tuurlijk, wij gaan volgende week weg, dus ik overdrijf nu ook. En ik kan het ook voorstellen, dat weet ik natuurlijk, maar het probleem is niet dat wij samen uit moeten gaan, maar dat hij schijnbaar niet aan mij denkt... waarom kan het allemaal wel in z'n eentje of met anderen, maar bedenkt hij het niet om mij een avondje mee naar de bios te nemen? Ik word er zelf ook een beetje onverschillig van
Ik overleg altijd met mn man, en hij met mij. Ik wil vrijdag met een vriendin weg, of had jij andere plannen?

Lijkt me normaal. Vaak is het prima, soms wil 1 van ons liever samen wat doen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb voor zover ik weet geen autisme, maar ik kan ook slecht tegen veranderende verwachtingen/plannen. Moet wel zeggen dat dat bij mij pas sterk is sinds ik een angststoornis heb gehad. Moest mij toen overal mentaal op voorbereiden , en dat zit nu dus nog in mijn systeem of zo.



Maar goed, heb je uitzicht op werk of sollicitaties? Doe je ondertussen ook wel leuke dingen? Dat je even werkloos bent, betekent niet dat je alleen maar thuis mag zitten en zooi moet opruimen he. Vind ik dan.



Ik kan me je gevoel iniedergeval wel voorstellen. Ik heb alleen geen tips voor je, sorry . Weet iniedergeval dat je niet de enige bent haha. Ik denk ook wel eens "jeetje muurhanger doe eens niet zo moeilijk".
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
ik snap er niks van
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook steeds "Chevy grow up". Maar vind het toch jammer dat hij alleen dingen lijkt te willen ondernemen met anderen (ook al heb ik daar geen gelijk in) en erger, dat hij niet op het idee komt om iets met mij te doen (is ook niet terecht).



Hij overlegt wel hoor Pluisi. Maar ik laat de beslissing bij hem. En vind het dan wel jammer dat hij anders beslist dan ik zou doen. Zal wel een mannen-versus-vrouwendingetje zijn.



Heb trouwens ook zeker zicht op een nieuwe baan hoor! Hoogstwaarschijnlijk zal mijn werkloosheid inderdaad maar een maandje zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt nu meer tijd voor jezelf maar hij niet.

Ik zou wel balen als hij minder met je doet dan voorheen. Als hij evenveel met je doet kun je hem niet echt iets verwijten. Het zou idd leuk zijn als hij nu uit zichzelf meer dingen met je doet maar op dat idee komt hij misschien niet zelf en dat zou je dan kunnen vragen.
Kan jij hem niet vragen om eens samen naar de film te gaan? En als jullie straks enkele dagen samen weg zijn kan ik er wel inkomen dat hij nu tijd aan hobby en vrienden wil spenderen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 27 april 2017 @ 16:47:

Jij hebt nu meer tijd voor jezelf maar hij niet.

Ik zou wel balen als hij minder met je doet dan voorheen. Als hij evenveel met je doet kun je hem niet echt iets verwijten. Het zou idd leuk zijn als hij nu uit zichzelf meer dingen met je doet maar op dat idee komt hij misschien niet zelf en dat zou je dan kunnen vragen.En zo redelijk als jij ben ik meestal. Alleen nu niet, hoop dat dat snel voorbij vliegt ik denk nu alleen maar "waarom bedenkt hij het wel om iets met vrienden te doen maar niet met mij". En het kleine beetje redelijkheid in mij is blij dat ik hier kan zeuren in plaats van hierover ruzie maken met mijn vriend
En een vaste dateavond in de week? Dan weet jij waar je aan toe bent en weet hij dat hij die avond lekker wat met jou gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
als je toch uit wil met je vriend, waarom zit je dan te wachten totdat hij iets voorstelt

sommige van ons kunnen echt geen gedachten lezen, en de Glazen bol werkt al jaren niet meer, baterijen op

ik denk dat hij geen idee heeft waar je mee zit
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 27 april 2017 @ 16:50:

En een vaste dateavond in de week? Dan weet jij waar je aan toe bent en weet hij dat hij die avond lekker wat met jou gaat doen.Enorm goed idee, alleen lastig uitvoerbaar. Wij wonen niet samen dus doordeweeks is vaak geen optie, alleen tijdens vakanties. Sweekends blijft dan over en zowel vrijdag- als zaterdagavond zijn niet 'standaard' vrij. Door zijn hobby's, dat dan weer wel. Blijft zondagavond als enige optie over, en dat is juist de enige avond dat ik wat rustig aan wil doen, omdat daarna de werkweek (normaal gesproken) weer begint. Niet mijn eerste keus voor date avond, laat ik het zo zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ChevyChase schreef op 27 april 2017 @ 16:43:

Ik denk ook steeds "Chevy grow up". Maar vind het toch jammer dat hij alleen dingen lijkt te willen ondernemen met anderen (ook al heb ik daar geen gelijk in) en erger, dat hij niet op het idee komt om iets met mij te doen (is ook niet terecht).



Hij overlegt wel hoor Pluisi. Maar ik laat de beslissing bij hem. En vind het dan wel jammer dat hij anders beslist dan ik zou doen. Zal wel een mannen-versus-vrouwendingetje zijn.



Heb trouwens ook zeker zicht op een nieuwe baan hoor! Hoogstwaarschijnlijk zal mijn werkloosheid inderdaad maar een maandje zijn. sorry hoor, maar dit vind ik echt wijvengezeik. Wees gewoon duidelijk in wat jij wil ipv te verwachten dat hij doet wat jij zou doen. Daarin zul je altijd teleurgesteld worden, want hij is niet jou
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:ChevyChase schreef op 27 april 2017 @ 16:43:



Hij overlegt wel hoor Pluisi. Maar ik laat de beslissing bij hem. En vind het dan wel jammer dat hij anders beslist dan ik zou doen. Zal wel een mannen-versus-vrouwendingetje zijn.



.Dit triggert mij. Want je laat de keuze aan hem maar blijkbaar heb je zelf ook verwachtingen of voorkeuren. Dan moet je die uitspreken. Je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij die vrije ruimte pakt als jij hem die bewust aanreikt.
quote:ChevyChase schreef op 27 april 2017 @ 16:43:

Maar vind het toch jammer dat hij alleen dingen lijkt te willen ondernemen met anderen (ook al heb ik daar geen gelijk in) en erger, dat hij niet op het idee komt om iets met mij te doen (is ook niet terecht).

Heb je duidelijk tegen je vriend gezegd dat je het leuk vindt om samen met hem iets te doen? Een concreet voorstel gedaan? Zullen we samen gaan wandelen, een film kijken etc.?
Alle reacties Link kopieren
Voorbij de leeftijd van 16 hoor je al lang te weten dat je omgeving en je partner je gedachten en wensen niet kunnen lezen als je ze niet uitspreekt. Pubermeisjesgezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 april 2017 @ 17:10:

[...]



sorry hoor, maar dit vind ik echt wijvengezeik. Wees gewoon duidelijk in wat jij wil ipv te verwachten dat hij doet wat jij zou doen. Daarin zul je altijd teleurgesteld worden, want hij is niet jou En heeft daarnaast ook geen idee wat er in jouw hoofd omgaat. Echt, wat is er zo moeilijk aan normaal overleggen en aangeven wat je wilt?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Lees ik hier niet dat jij er gewoon altijd bent? Een soort van jas aan de kapstok? Maak jij het wel eens uitdagend, spannend, echt anders dan anders?

Als ik dit zo lees dan denk ik: als jij mijn verkering zou zijn zou ik ruzie met je maken, je uit de tent lokken en jouw grenzen opzoeken. Volgens mij heb jij wel een relatie maar hij niet zo erg. Vind jij jezelf de moeite waard en hem echt heel leuk, ga er dan voor. Leef en laat jouw vriendje zien wat voor spetterend wijf je bent. Weg met die grauwsluier. Heb een eigen leven en een gedeeld leven. En o ja, ga niet in de weg zitten bij zijn vrienden, die heeft hij nu ook nodig. Verover je eigen plek. Volgens mij weet jijzelf heel goed waarmee je hem omkrijgt. Misschien denk je dat hij je zal verlaten maar als het goed is ziet hij wie jij bent en als hij die niet leuk vindt. Allebei verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dus je zit nu op elkaars lip én gaat op zeer korte termijn samen weg?

Dan zie ik echt niet in waarom hij nu zou moeten aanvoelen dat hij nu meer met jou moet doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ChevyChase schreef op 27 april 2017 @ 16:43:

Ik denk ook steeds "Chevy grow up". Maar vind het toch jammer dat hij alleen dingen lijkt te willen ondernemen met anderen (ook al heb ik daar geen gelijk in) en erger, dat hij niet op het idee komt om iets met mij te doen (is ook niet terecht).



Hij overlegt wel hoor Pluisi. Maar ik laat de beslissing bij hem. En vind het dan wel jammer dat hij anders beslist dan ik zou doen. Zal wel een mannen-versus-vrouwendingetje zijn.



Heb trouwens ook zeker zicht op een nieuwe baan hoor! Hoogstwaarschijnlijk zal mijn werkloosheid inderdaad maar een maandje zijn.



En nee, dat is geen mannen-versus-vrouwendingetje, dat is een verongelijkte-peuter-dingetje.





.

quote:feow schreef op 27 april 2017 @ 17:47:

Dus je zit nu op elkaars lip én gaat op zeer korte termijn samen weg?

Dan zie ik echt niet in waarom hij nu zou moeten aanvoelen dat hij nu meer met jou moet doen.Én het is niet goed als hij ervoor kiest om iets voor zichzelf te gaan doen... Een mens zou van minder tegenstrijdige verwachtingen al hoorndol worden .
Dit is inderdaad zaniken van het hoogste niveau.
Misschien kom jij bij je vriend nu niet zo leuk over en heeft hij inderdaad meer zin om af te spreken met zijn vrienden dan met een zeurende vriendin. De vriendin waarmee hij toch al weggaat binnenkort.

Heb je zelf geen vrienden om mee af te spreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven