Ex liegt over omgang met kind en hangt verhalen op....

23-03-2007 21:31 59 berichten
Hallo allemaal,



Sinds een jaar zijn mijn ex en ik uit elkaar. Het is een zeer dramatisch geheel geweest destijds (hij ging vreemd met een vriendin van mij!). We hebben samen één zoon, die nu 6 jaar oud is. Hij woont inmiddels samen met die vriendin, die ook al twee kinderen heeft uit een eerder huwelijk.



Al een tijdje had ik het idee dat er verhalen de wereld in gestuurd werden die niet kloppen. En sinds ik een gesprek heb gehad met zijn vriendin (aan de telefoon) twee weken geleden, weet ik ook dat het écht zo is!



Als er iets is wat onze zoon aan gaat dan bel of email ik hem altijd direct. Bijvoorbeeld met rapport-besprekingen, feestjes op school, etc. Ik vraag hem dan de week ervóór of hij nog komt en op de dag zelf bel ik hem nog op of hij het gaat redden.



Het is nu al een aantal keren voorgevallen dat ik dit zo heb gedaan. Op het laatste moment zegt hij dan af óf hij komt helemaal niet meer. Vervolgens krijg ik de schuld omdat ik zogezegd altijd op het laatste moment met bepaalde dingen aan kom zetten!



Nu hoorde ik van zijn vriendin dat hij haar verteld dat ik écht op de laatste dag, soms twee uur vantevoren, met bijvoorbeeld een rapportgesprek aan kom zetten. Gelukkig waren zowel mijn partner én mijn zoon erbij toen ik het hem de andere twee keren vroeg, dus die  leugen was al snel de wereld uit.



Ook als mijn zoontje op de dagen dat hij naar trainingen gaat, die openbaar zijn, zijn vader belt om te vragen of die komt kijken, krijg ik de schuld. Mijn zontje komt bij mij    "mam mag ik pappa even bellen om te vragen of hij komt kijken?"    "ja hoor, dat mag wel"     en dan heb ik even later een ex aan de lijn  die briest hoe ik het in mijn hoofd haal om hem met dat soort dingen lastig te vallen?!?!? Moet ik dan mijn zoontje verbieden om zijn vader te bellen? Mijn ex weet dat mijn zoon op donderdag traint, maar (zoals hij zelf zegt)  "jullie moeten niet denken dat ik elke keer kom kijken als hij gaat trainen en de volgende keer moet je er maar eerder mee komen"....... terwijl hij écht weet dat dat altijd op donderdagavond is....



Zijn vriendin heeft mij nu gevraagd om bijvoorbeeld rapportbesprekingen aan haar door te geven, zodat zij ervoor kan zorgen dat hij daar ook echt naar toe gaat. Ik baal hier van: ik ben 7 jaar lang zijn agenda geweest, heb voor hem gezorgd op alle fronten en hem altijd de hand boven het hoofd gehouden, maar ik vind gewoon dat hij het nu zélf moet doen! Ik hoef haar toch niet elke keer in te lichten als het over zijn en mijn kind gaat?!?



Nu is het vervelende dat hij niet alleen oneerlijk is tegen haar, maar ook tegen mensen in de omgeving.Mensen die mij nu niet meer aankijken, teriwjl ik zenietsmisdaan heb. Als ik ze dan rechtstreeks vraag wat er aan de hand is en mijn kant van het verhaal vertel, leugens weerleg dan hoor ik een heleboel verhalen die gewoonweg niet kloppen. Ik baal hiervan,omdat ik gewoon geen zin heb om elke keer zijn leugens te weerleggen. Mensen die vóór onze relatie zogenaamd mijn vrienden waren heeft hij helemaal ingepalmd.....



Het is lastig om hiermee om te gaan. Vooral omdat ik weet dat het vechten is tegen de bierkaai....



Iemand adviezen?



Groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vechten tegen de bierkaai is kun je het jezelf best zo makkelijk mogelijk maken. Vriendin wil zijn agenda zijn: goed. Je doet hetzelfde werk als dat je hem zelf inlicht en mogelijk met meer resultaat. En ingeval geen resultaat: ook geen scheve gezichten meer naar jou.
Nog even: hij vertelt ook dat hij zijn zoon vaakniet méér mag zien dan alleen in de weekenden dat onze zoon bij hem is, terwijl ik al een aantal keren heb gezegd dat hij best tussendoor eens uit zijn werk hem op kan halen en dan later op de avond terug kan brengen oid.... Dat doet hij natuurlijk nooit want dat komt echt noooooit uit....



Zelfs toen zijn ouders een keer over waren uit het buitenland kon onze zoon er zogenaamd niet bij zijn door mij..........  terwijl hij het niet eens had gezegd! Toen ik van mijn ex-schoonouders zelf hoorde dat die naar hun zoon en nieuwe schoondochter toe gingen heb ik zélf mijn ex gebeld om te horen of hij het leuk vond als onze zoon daarbij zou zijn... het zijn toch zijn opa en oma? Uiteindelijk was ozne zoon er wel bij, maar of het nou van harte ging.... ik haalde nu namelijk zijn leugen onderuit....



(ps. jammr voor mijn ex dat ik met een aantal mensen uit de omgeving nog wél contact heb en dat die wel eens een beetje teveel vertellen...)



Groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
In elk geval kún je dus bepaalde verhalen rechttrekken ... en op een gegeven moment kun je er ook voor kiezen om de mensen te zeggen dat je geen zin meer hebt om te praten over dat gedraai van hem, dat je zelf gewoon doet wat je het beste lijkt voor je zoon.
Alle reacties Link kopieren
carie..



meid heel vervelend maar stop met achter zijn vodden aan te lopen.

Heeft hij misschien en email?? dat je bepaalde afspraken op papier naar hem kunt mailen met een verzendbericht erbij? uitprinten voor jezelf.. of desnoots naar zijn vriendin sturen.

Kan ie je er nooit mee rop aanspreken dat je dingen te laat verteld.. en het staat op papier.

Jij bent jarenlang zijn agenda geweest.. nu is die taak voor een ander.. jij bent niet verantwoordelijk voor zijn daden en dingen..



Je hebt het over de bierkraai.. dus een onbegonnen taak om elke keer jezelf te moeten verdedigen.

is toch zonde van je energie???



hoe rot ook tegenover je zoon.. hij kotm er uiteindelijk zelf achter oe zijn vader is.. en kan jouw daar niets over verwijten..



sterkte meid!!!
Goeie tip Car, van dat op mail zetten van de afspraken. Doe alles schriftelijk en bevestig met een sms als het niet via mail kan. Dan weet jij voor jezelf hoe het zit. Ik denk dat dat het enige is wat je écht kunt doen om te zorgen dat je niet gek wordt. Je ex heeft jammer genoeg bewezen een onbetrouwbare knurft te zijn. Zolang jij maar op jezelf kunt vertrouwen. Meer kun je denk ik niet doen.



Ik zou bijna zeggen (ik zeg bijna he, bijijijijna.....) Laat je niet gek makennnnn!!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn ex ben ik aan de drugs, mishandel ik mijn kinderen, had ik geen tweede kind met mijn huidige vriend mogen krijgen (ze hadden me moeten steriliseren vind meneer zelfs) heb ik tonnen schuld, mag hij zijn kind niet zien omdat ik hem wil treiteren (en dus niet omdat hij altijd dronken en/of stoned en steevast agressief aan komt kakken uuuuren te laat, nee hoor!).....Enz enz enz enz..



Je wint toch nooit, sommige mensen willen daar gewoon naar luisteren omdat het een smeuige roddel is. Beetje jammer alleen voor hem dat de rechter en de kinderbescherming hem niet zo geloofden....



Wees blij dat zijn vriendin nog wil zorgen dat hij naar rapportbesprekingen gaat en zo, dat is tenminste iets.
Alle reacties Link kopieren
Minny heb je het nu over die geweldige man die je in de aanbieding hebt?



TO wees idd blij dat zijn vriendin zijn agenda beheert..

Regel raportbesprekingen e.d. via haar en zoals iemand al gezegd heeft zolang jij weet hoe het zit dan zou ik me niet zo druk maken om wat anderen er van denken
Alle reacties Link kopieren


Minny heb je het nu over die geweldige man die je in de aanbieding hebt?



TO wees idd blij dat zijn vriendin zijn agenda beheert..

Regel raportbesprekingen e.d. via haar en zoals iemand al gezegd heeft zolang jij weet hoe het zit dan zou ik me niet zo druk maken om wat anderen er van denken
Ja idd, wanneer kan ik m langsbrengen? Als je nou nog niet overtuigd bent dan weet ik het ook niet meer hoor!:P

Alle reacties Link kopieren
Ik zat mijn ex ook altijd nog achter de vodden. Uiteindelijk ben ik ermee opgehouden. Ik heb hem gezegd, dat ik niet meer zou vragen of hij langskwam voor de kinderen. Hij was de vader dus hij moest zelf maar eens zijn verantwoordelijkheden daarin nemen. Hij wist dat hij altijd mocht komen, mits hij dat van te voren aangaf en niet onaangekondigd op de stoep stond.

Ik zou als ik jou was alleen nog de data van bepaalde activiteiten doorgeven (aan zijn vriendin). Overigens zou hij als betrokken vader ook zelf daarnaar kunnen vragen, bij jou, bij school, bij sportclubjes e.d. Dat hij leugens verspreidt is wel heel akelig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit in dezelfde situatie alleen dan andersom. Zij belt steeds op het laatste moment af dat hij de kinderen een weekend niet krijgt en verteld dan tegen iedereen dat hij zijn kids niet wilt zien. Ik zou idd ook alles via de mail sturen en verder niks meer van je laten horen. Ik vind dat je nog wel erg vriendelijk bent voor hem. Hij is je er niet dankbaar voor, dan denk je toch lekker: nou dan niet! Hij is degene die straks heel wat aan jullie zoontje heeft uit te leggen, niet jij!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Car,

Tjemig, het houd geloof ik nooit op he?!!!!!!

Het einige advies wat ik je wil geven is dat je de verantwoordelijkheid bij HEM moet leggen.

Jij geeft de afspraken door, jij zorgt dat jou kant van het verhaal klopt en daarna is het aan hem om er iets mee te doen. Jij bent zijn agenda niet meer (gelukkig!!) en als hij niets doet met jou mailtjes dan is dat zijn probleem.

Je hoeft hem niet achter de vodden te blijven zitten, die tijd is geweest meis! En ik zou als ik jou was zeker geen contact met zijn vriendin gaan opnemen. R. is immers JULLIE zoon, en dus moet er door JULLIE gecommuniceerd worden.

Reageert hij niet op jou mailtjes waarin je hem uitnodigt voor het een of ander? Dikke pech voor hem!!!! Zijn probleem en niet het jouwe!

Bewaar die uitnodigingen en de vragen die je stuurt, dan kan je altijd weerleggen dat je hem niet voorbij bent gegaan.

Het is heel sneu voor jullie zoon, dat zou je natuurlijk liever anders zien, maar geloof me, die heeft waarschijnlijk al meer in de gaten dan je denkt!

En wat die zogenaamde vrienden betreft, die ben je toch liever kwijt dan rijk? Als zij partij kiezen voor hem dan mis je er niets aan!!!!!

Sterkte meis, ik bel je snel!

Liefs, dikke knuffel, ook voor je mannen!

N.
Eigenlijk is het voor mij, voor wat betreft die afspraken, een principe-kwestie. Ik heb helemaal geen zin om alles in hapklare brokken voorgekauwd te mailen aan zijn vriendin! Het moet toch voldoende zijn als ik het hem gewoon vertel?!?!?



Die vriendin heeft in het verleden al genoeg voor mij "geregeld": zij ging vreemd met mijn toenmalige man en ik wist destijds juist van háár dat dat zo was...(hij zei dat er niks was), moet ik dan nu afspraken met betrekking tot de zoon van mij en mijn ex aan háár gaan mailen? Dat zal effe lekker worden zeg....



Ik heb hem zeven jaar de hand boven het hoofd gehouden, gepamperd, ik heb er gewoon geen zin meer in...



Wat ik nu wél bedacht heb is het volgende: ik vertel mijn ex dat er iets aan de hand is (bijvoorbeeld de datum van de komende rapportbespreking) als mijn zoon erbij is. Dan kan mijn ex achteraf nooit meer beweren dat ik niks heb gezegd!



Wat vinden jullie daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Dat je geen zin hebt om het via de vriendin te spelen, dat is logisch. Het is inderdaad niet haar kind.

Maar ik zou het ook niet zo regelen dat je hem alleen data doorgeeft als je zoon erbij is. Wat doe je dan namelijk als je ex beweert dat je iets niet hebt doorgegeven? Haal je dan je zoon erbij, die dan een van beide ouders gelijk moet gaan geven?

Ik zou alle data gewoon via de mail doorgeven. En als hij het echt zo belangrijk vindt, kan hij toch ook zelf bij de school vragen of hij van hun de belangrijke data mag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je kind er niet in betrekken. Voor een kind is het heel vervelend als het 'partij' moet trekken. Zelfs al weet je zoon dat jij gelijk hebt en zal hij loyaal aan jou zijn.

Ik zou niks veranderen. Je doet het prima.

Als die andere mensen graag zijn leugenachtige verhalen willen geloven, moeten zij dat weten. Zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk.

Zijn vriendin weet ook al dat jij wel die dingen op tijd doorgeeft, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Blijkbaar heeft hij er geen belang bij erbij te zijn, dan moet hij maar lekker wegblijven toch?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Tja...prinicipe kwestie. Ik kan het me voorstellen, maar zit je daar jezelf niet mee in de weg? Hoe wil je het dan gaan doen? Via aangetekende brief zodat je bewijs hebt dat hij de brief ontvangen heeft?



Ik begrijp je gevoel maar ik zou niet je zoon er bij betrekken als ik jou was. Dat is niet goed voor je zoon en uiteindelijk ook niet voor jullie relatie (die van jou en je zoon). Laat hem gewoon kind blijven.



Wat betreft zijn vriendin...weet je wat je doet? Je zadelt haar gewoon op met elk wissewasje, totdat ze spijt krijgt van haar aanbod.:)
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook zo'n ex...hij zou dit weekend zijn oudste dochter ophalen om met haar een feestje te maken..ze was namelijk donderdag jarig..maar meneer komt wederom zijn afspraak niet na (is echt niet de 1e keer) en mama mocht dus aan haar dochter gaan vertellen dat het niet doorging..hartverscheurend...ik kan maar 1 ding zeggen..stel zo snel mogelijk een grens voor jezelf..het scheelt je een hoop zorgen.Het is niet makkelijk..maar uiteindelijk zul je er gelukkig mee zijn..sterkte.



Ps trek je niks aan van wat de mensen over je zeggen..er word altijd wel gekletst..hoe goed je het ook doet...*;
Het is ook niet zo dat ik mijn zoon er mee op wil zadelen, maar als mijn zoon erbij geweest is als ik mijn ex over dingen vertel, dan zal hij nooit meer zeggen dat ik iets niet heb doorgegeven. Vooral met feestjes op school ed. is mijn zoon erg enthousiast en zal hij het alleen maar leuk vinden als ik het zijn vader vertel waar hij bij is.



Via de mail, per post, sms oid..... no way! Ik vertel hem gewoon de dingen die belangrijk zijn en hij doet maar wat hij ermee wil doen. Na de reacties en er hier nog eens over gepraat te hebben ben ik gewoon van mening dat hij maarmoeite moet doen (ik doe al moeite genoeg) en als hij dat niet doet dan is dat zijn probleem..... 



Het blijft moeilijk hoor want ik vind het wel jammer als mijn zoon keer op keer teleurgesteld wordt..... maar ik heb (zoals ik al eerder zei) zeven jaar lang de hand boven het hoofd van zijn vader gehouden en ik pas ervoor om daar, nu onze relatie al lang en breed over is, daarmee door te gaan!
Wat is nu het probleem om even de afspraken op de mail te zetten? Ik vind het een ideale manier van communicatie met mijn ex. Als dingen mondeling gaan worden ze snel vergeten, juist aak ook omdat het op een hectsch moment gebeurd als halen en/of brengen.



Mail het naar hem, cc desnoods naar haar en jij bent van alle ellende af.
Alle reacties Link kopieren
IvyRosa schreef:



Wat is nu het probleem om even de afspraken op de mail te zetten? Ik vind het een ideale manier van communicatie met mijn ex. Als dingen mondeling gaan worden ze snel vergeten, juist aak ook omdat het op een hectsch moment gebeurd als halen en/of brengen.



Mail het naar hem, cc desnoods naar haar en jij bent van alle ellende af.






Het probleem zit denk ik niet in het mailen van die afspraken maar het onttrekken aan verantwoordelijkheid van meneer Ex. Hij ontkent gewoon glashard dat hij op de hoogte is gesteld van afspraken, erg onvolwassen vind ik dat. Hij doet precies wat hem uitkomt, en dat is meestal niet in het belang van zijn zoon.

Een mailtje naar je ex met afspraken is prima maar zijn vriendin heeft er geen bal mee te maken en die zou ik er dus ook zeker niet bij betrekken, zeker niet in Carrrrrrrrrrie haar situatie.

HIJ moet zijn verantwoordelijkheid nemen naar zijn zoon toe, en als hij dat niet doet, dan is dat ZIJN probleem, en niet dat van Carrrie. Helaas is hun zoon daar de dupe van.
Alle reacties Link kopieren
quote: Nachtzustertje reageerde



Hij ontkent gewoon glashard dat hij op de hoogte is gesteld van afspraken



Juist daarom is die mail zo handig. Een stuk zakelijker dan mondelinge afspraken. Je doet wat je moet doen, namelijk het doorgeven van een aantal data. En verder vermijd je gezeur aan je kop. Ontkennen dat hij de boodschap heeft ontvangen gaat niet op, want jij hebt bewijs dat je de mail verstuurd hebt.

Of hij vervolgens iets met die data doet is inderdaad aan hem. Of zijn vriendin hem achter de vodden wil zitten voortaan is hun probleem.
Alle reacties Link kopieren
Carrie, nog een tip voor wat de schoolse zaken betreft: Vraag school om nieuwsbrieven uitnodigingen e.d. dubbel te verstrekken. 

Op mijn basisschool is ook een ouderpaar dat onplezierig gescheiden is. Wij houden voor deze ouders de rapportgesprekken twee keer, een uurtje uit elkaar gepland. Nieuwsbrieven waar belangrijke dat in staan kunnen worden opgestuurd, uitnodigingen ook. Vaak wil een school best meewerken.



Je zoon als getuige gebruiken zou ik ook niet doen. Hoe verrot een ouder zich ook gedraagt, een kind wil loyaal blijven aan beide ouders. Ik kan me goed voorstellen dat jij het niet via de vriendin wil spelen. Het is ook zijn verantwoordelijkheid. Als jij het hem zegt, is het klaar, dan is jouw deel uitgevoerd.



Pijnlijk dat je oude vrienden de verhalen geloven. Maar misschien zijn het dan nu wel niet meer echt goede vrienden...met het veranderen van een leven verandert vaak ook de vriendenkring. Vervelend soms, maar het gebeurd. Mensen die dit van jou kunnen denken, zijn die je vriendschap wel waard?


HIJ moet zijn verantwoordelijkheid nemen naar zijn zoon toe, en als hij dat niet doet, dan is dat ZIJN probleem, en niet dat van Carrrie. Helaas is hun zoon daar de dupe van.



Wat wil TO nou? Wil ze dat haar ex zich aan de afspraken houdt in het voordeel van haar zoon of wil ze haar gram halen en bij haar principes blijven.



Soms moet je ene beetje water bij de wijn doen. Mijn ex was en is een warhoofd. Ik hield niet voor niets zijn afspraken bij toen we nog bij elkaar waren. Nu doet zijn vriendin het, tevens zijn secretaresse (en voor hij vreemd ging met haar was ze ook mijn vriendin). Ik hoef niet naar haar te cc-en want alle post komt binnen via haar, als secretaresse.

Ik weet zeker dat zij hem herinnert aan de afspraken die hij heeft.



Prima toch? Het scheelt mij een hoop irritatie en mijn zoon een hoop teleurstelling.

Je kan je eeuwig druk blijven maken. En in deze vorm blijft het altijd het woord van de ene tegen de andere.

Dus als je de zooi op de mail zet voorkom je een hoop geruzie, je voorkomt irritate bij jezelf en nog belangrijker,  teleurstellingen bij je zoon.



Wie is er nu belangrijk in dit verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Carrie heeft in haar openingsbericht al gezet dat ze alles direct naar hem doormailt of belt. Als hij vervolgens ontkent dat dat is gebeurd, betekent dat gewoon dat hij zich liever onttrekt aan zijn vaderlijke plichten en dat voor de buitenwereld niet wil weten. Ik zou me er niet meer voor lenen dan meer te doen dan het doormailen. En wat hij daar verder mee doet moet hij zelf weten. Het kind is inderdaad de dupe maar dat is niet de schuld van Carrie maar van de vader.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Zou het gewoon per email doen en dan je computer zo instellen dat je een ontvangst- en een leesbevestiging krijgt. Die uitprinten en hij heeft geen P**t meer om op te staan......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven