Ex met rust gelaten, nu rommelen in dateland...

17-03-2015 16:28 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic 'ex met rust laten' (waar we allemaal kapot gingen van liefdesverdriet) gaan we hier verder met een nieuw hoofdstuk in ons leven. Iedereen die zijn/haar leven weer op de rails probeert te krijgen na een verbroken relatie is natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven!



Daar gaan we dan....
Alle reacties Link kopieren
Nu nog de juiste rommel tegenkomen.

.

Zo van, die heb ik nodig!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Kapot van verdriet...waren het zulke hoofdprijzen die ex-en?
Alle reacties Link kopieren
Ja en daar zit het probleem misschien Elle



Pollewop schreef: Ik moet gewoon erkennen dat mijn date het gewoon niet is.... Op papier de perfecte match. Alles. Maar.... De praktijk blijkt weerbarstig... Het "gevoel" is er niet (zo). Krijg je dát weer.



Misschien willen we te snel Pollewop. Ik vergelijk alles en iedereen met het hevige gevoel dat ik bij mijn ex had. Dat het een buitenproportionele klootzak bleek te zijn doet daar weinig aan af. De hele ervaring heeft me toch wel een beetje beschadigd en misschien is het in mijn geval beter om helemaal niet te daten. Eerst gelukkig zijn met mezelf heeft prioriteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 17 maart 2015 @ 16:42:

Kapot van verdriet...waren het zulke hoofdprijzen die ex-en?De mijne niet maar het web van leugens en het bedrog deden verdomd veel pijn. Dus nu verwerken, mezelf oplappen en weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:_monroe_ schreef op 17 maart 2015 @ 16:45:

[...]





De mijne niet maar het web van leugens en het bedrog deden verdomd veel pijn. Dus nu verwerken, mezelf oplappen en weer verder.Gaat je lukken als je voor ogen houdt dat je meer waard bent dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:_monroe_ schreef op 17 maart 2015 @ 16:45:

[...]





De mijne niet maar het web van leugens en het bedrog deden verdomd veel pijn. Dus nu verwerken, mezelf oplappen en weer verder.

Laat hij zich maar oplappen monroe!...

Draai het om, word boos, maak je sterk...en gaan!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Als je geen hart hebt kun je het ook niet breken Elle, dus hij gaat ongeschonden verder en hoeft zich helemaal niet op te lappen. Boos worden gebeurt niet bij me, het blijft steken op verbijstering. Maar laten we het niet over hem hebben.



Nu gaan we rommelen in date-land en pfoe dat valt niet mee. Er heeft zich een nieuwe aangediend maar in mijn geval is dat te vroeg. Of hij is niet leuk genoeg, dat zou ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik date zelf niet omdat ik daar geen behoefte aan heb, maar waarom niet daten met een andere instelling? Dus zonder het romantische gedoe of uit zijn op seks, maar gewoon een kop koffie drinken met hem. Je hoeft - en is misschien zelfs beter - iemand niet zo leuk te vinden. Om jezelf weer in relatie tot anderen wat beter te leren kennen. Dan is het geen daten maar kennismaken met verschillende mensen. Haalt de druk ook af van dat 'hém écht leuk moeten vinden'.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf gezellig mee in de hoop dan ik op de rails terecht komt
Alle reacties Link kopieren
Sensy12: Dat is eigenlijk precies wat ik nu doe.
Alle reacties Link kopieren
Ha, fantastische nick in dezen: Masterofdisaster... :-)
Alle reacties Link kopieren
@pollewop75: klopt haha

@sensy: vinden jullie het zo gemakkelijk om weer te gaan daten. ik (man) ben zelf eigenlijk helemaal niet iemand die heel gemakkelijk op vrouwen af stapt en merk dat ik iemand pas leuk kan gaan vinden als ik diegene beter kan. Vaak eerst al vrienden, althans niet dat ik zo ervaren ben in relaties haha. Ik heb namelijk vaak dat ik niet echt soepeltjes een gesprek met iemand kan voeren, wel als ik iets weet van diegene, maar als ik haar bijvoorbeeld de volgende keer weer ergens tegenkom weet ik gewoon niet altijd iets te zeggen, wat hebben jullie daar voor tips voor? Ben van mezelf vrij onzeker, vooral geworden door meerdere malen gekwetst te zijn. Denken jullie dat een goede dosis zelfvertrouwen helpt in gesprekken voeren? Heb namelijk ook weleens dat ik niet weet wat ik moet antwoorden omdat ik 'bang' ben dat ze het een raar antwoord vindt.
Hee jongens! Ik heb jullie gevonden! jeuh!



Masterofdisaster...denk dat het een kwestie is vsn doen. Vrees dat daten altijd risico lopen is om gekwetst te worden. Wat wel scheelt is als je voor je zelf duidelijk hebt wat jij wil en daar ook duidelijk in is.



Mij lukt dat zelf nog niet maar probeer wel het in de gaten te houden. Dat ik eerlijk ben naar mezelf en de ander. Dan kan ik ook minder hard vallen denk ik
En idd sensy! Druk af van romantisch daten. Elke combi mensen heeft toch een ander energie merk ik, dat betekent niet dat de een beter is dan de ander.m
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom daten als je jezelf nog niet kent? Waarom daten als je zelf nog niet weet wat je wil? Waarom daten als je nog niet eens van jezelf kunt houden, als je niet gelukkig kunt zijn met jezelf en je leven?

Wat heb je de ander in datingwereld dan te bieden? Jezelf als neukpop presenteren om zo je ex te vergeten?
Live like there is no tomorrow, love everlasting, laugh as often an loud as you want, because you don’t know when your last day will come.
Alle reacties Link kopieren
quote:DainBramage schreef op 18 maart 2015 @ 04:18:

Maar waarom daten als je jezelf nog niet kent? Waarom daten als je zelf nog niet weet wat je wil? Waarom daten als je nog niet eens van jezelf kunt houden, als je niet gelukkig kunt zijn met jezelf en je leven?

Wat heb je de ander in datingwereld dan te bieden? Jezelf als neukpop presenteren om zo je ex te vergeten?



Hoezo neukpop? Wisselende contacten kunnen bij veel mensen helpen om over een relatie heen te komen. Bovendien kun je op die manier ook weer een nieuwe relatiekandidaat treffen. Weet je in elk geval dat de sex goed zit als je verder gaat



Ik heb mijn huidige vriendin eigenlijk ook op die manier gezocht, we kwamen elkaar al scharrelend tegen en er bleek wel meer in te zitten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:DainBramage schreef op 18 maart 2015 @ 04:18:

Maar waarom daten als je jezelf nog niet kent? Waarom daten als je zelf nog niet weet wat je wil? Waarom daten als je nog niet eens van jezelf kunt houden, als je niet gelukkig kunt zijn met jezelf en je leven?

Wat heb je de ander in datingwereld dan te bieden? Jezelf als neukpop presenteren om zo je ex te vergeten?



Daten kan ook een manier zijn om juist te ontdekken wat je wil. Dat zal voor iedereen anders zijn. Net zoals je presenteren als neukpop. De één duikt overal bovenop, de ander niet. Ik denk dat datingsites vol staan met mensen die overhoop liggen met zichzelf en hun onverwerkte issues. Veel mensen zoeken het geluk buiten zichzelf. En dat is inderdaad niet hoe het zou moeten zijn.



Mijn probleem is dat ik slecht ben in iets een kans geven. Ik wilde niet meer kunnen functioneren van verliefdheid en als dat gevoel er niet was na twee dates schreef ik iemand af. Dat liep de laatste keer alles behalve positief af. Ik verloor mezelf bij een man die heel fout bleek te zijn. Dus nu wil ik het anders aanpakken.
Ik zie geen problemen maar uitdagingen Monroe!



En tja je kunt je hele mensenleven wijden aan jezelf leren kennen. Ik doe het liever in praktijk.

Eerlijk naar jezelf zijn en je weet heus wel wanneer je jezelf weer iets onmogelijks voorspiegelt.

De vraag is doe je er ook iets mee?



Ondertussen weet ik het ook even niet meer, met mijn date probeer ik open te zijn en niet meteen in een kant en klare relatie te duiken. Geloof dat ik toch ruimte nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Zo:

http://mens-en-samenlevin ... -een-narcist-te-werk.html



Dan weet je het voor de volgende die je tegenkomt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@ masterofdisaster, ik vond/vind het ook lastig om een gesprek gaande te houden maar ik heb mezelf wat verdiept in gesprekstechnieken/communicatievaardigheden en deze proberen toe te passen. Waar ik het meeste aan gehad heb is dat wanneer iemand iets verteld en je luistert daar goed na dan is er altijd wel een onderwerp te vinden waar je op door kan praten, iemand benoemt iets en daar kan je een vraag over stellen of zelf iets over vertellen. Bijv. "Ik was met de bus in spanje en daar kwam ik een vrouw tegen die tomaten verkocht". voila; al 3 onderwerpen waar je iets over kan vragen of vertellen. "Ga je vaker met busreizen mee? Hoe was spanje? of ik vind tomaten zulke geweldige groente, ik heb laatst een heerlijke tomatensalade gemaakt blablabla". Voor mij was dat echt een eyeoperer



Daarnaast wanneer je het gesprek wil openen is er altijd wel iets in de omgeving wat bespreekbaar is, van het lekkere glaasje wijn wat je aan het drinken bent tot aan die mooie blauwe lucht. Het hoeft allemaal niet zo zwaar te zijn maar je moet wel het lef hebben om het te proberen, en dan gaat het vanzelf steeds makkelijker. Zo liep het bij mij in ieder geval en ik oefen vaak bewust met wildvreemde hierop. Best leuk om te doen
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 18 maart 2015 @ 15:54:

Ik zie geen problemen maar uitdagingen Monroe!



En tja je kunt je hele mensenleven wijden aan jezelf leren kennen. Ik doe het liever in praktijk.

Eerlijk naar jezelf zijn en je weet heus wel wanneer je jezelf weer iets onmogelijks voorspiegelt.

De vraag is doe je er ook iets mee?



Ondertussen weet ik het ook even niet meer, met mijn date probeer ik open te zijn en niet meteen in een kant en klare relatie te duiken. Geloof dat ik toch ruimte nodig heb.Volgens mij heeft Pollewop dat gevoel ook. En het geldt ook voor mij, ook ik heb ruimte nodig. Het blijft echt een beetje aankloten dat daten. Vooralsnog gaat het niet echt ergens heen en dat ligt aan mij. Ik ben er open over en het zou kunnen dat hij afhaakt omdat hij wel meer wil dan wat het nu is. We zullen zien hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 18 maart 2015 @ 16:22:

Zo:

http://mens-en-samenlevin ... -een-narcist-te-werk.html



Dan weet je het voor de volgende die je tegenkomt.Die fout hoop ik nooit meer te maken. Ik negeerde alle signalen. Jaloers? Best schattig. Alle exen gestoord? Misschien toeval etc etc. Het is jammer dat deze eigenschappen pas boven komen als je al gevoel hebt voor zo'n persoon. Ze zouden gebrandmerkt moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
@parquatte, ja je hebt inderdaad wel wat punten ja. Wat ik vaak heb is dat het lijkt alsof ik een soort van dicht sla op het moment dat het moet. Dan doe ik vooraf een klein beetje research naar de intresses van diegene (toendertijd mijn ex waar ik mee ging daten) en had ik best wat leuke interessante onderwerpen in me hoofd die ik wilde bespreken, alleen soms kwam.het er niet helemaal uit. Niet dat dat een punt was op dat moment want het liep wel gewoon hoor, alleen soms gingen we te lang door op.een onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je vooral niet nadenken over wat je allemaal moet of wil bespreken. Het lijkt me te geforceerd worden als je de hele tijd bezig bent met bewust het gesprek gaande houden. Veel daten en ervaring opdoen Masterofdisasterr. En als je daar te ongeduldig voor bent... www.versiercoach.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven