Ex met rust gelaten, nu rommelen in dateland...

17-03-2015 16:28 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic 'ex met rust laten' (waar we allemaal kapot gingen van liefdesverdriet) gaan we hier verder met een nieuw hoofdstuk in ons leven. Iedereen die zijn/haar leven weer op de rails probeert te krijgen na een verbroken relatie is natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven!



Daar gaan we dan....
Alle reacties Link kopieren
Neukpop? Haha! Ik ken de date nu een paar maandjes, maar er is nog niet geneukt hoor. En dáár zit voor mij het ding. Ik voel me lichamelijk niet zo (heel erg) tot hem aangetrokken. Even kort door de bocht gezegd.
Alle reacties Link kopieren
En verder eens met Maka en Monroe. Ik ben heel eerlijk naar mezelf én naar hem. Niet altijd leuk, wel nodig vind ik. Aan hem of hij het verder wil uitpluizen of niet. Hij weet precies hoe ik erin sta. We bespreken alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollewop75 schreef op 18 maart 2015 @ 19:10:

Ik voel me lichamelijk niet zo (heel erg) tot hem aangetrokken. Even kort door de bocht gezegd.



Daar zit mijn probleem ook. Aantrekkingskracht is er wel maar niet zo sterk als ik eerder gevoeld heb. En dat brengt me aan het twijfelen.



Wat zijn de twijfels bij Maka?
weer iets wat lijkt op een lange afstand relatie doordat we beiden veel weg zijn en laatste date was weinig fysiek wat ik wel miste. Daarvoor was dat naar mijn idee eerst meer. maar wellicht beeld ik mij dat in. Hij valt gewoon niet in het perfecte plaatje maar vind hem wel heel interessant.
dus niet nadenken maar doen denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ladies,



Ik schrijf graag met jullie mee, herkenbaarheid! 5 weken geleden definitief met ex gebroken en geen contact meer dus. Ondertussen aan het daten met een aardige kerel, ben ik ook heel eerlijk tegen geweest en we hebben het leuk. Niet zoals bij ex, ik merk dat ik nog wat fragiel ben. Zie hem ook niet zo vaak, maar appen wel veel. Pollewop en Maka, heb precies hetzelfde wat betreft aantrekkingskracht, haha!

Maar het is een goede, stabiele man dus dat is wel even prettig na grillen van de ex...
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar ik weet wel dat de mate van de heftigheid van verliefdheid, uiteindelijk niets zegt over de intensiteit van de relatie. Ik ben soms heftig, alles verzengend verliefd geweest, maar dat liep dan niet goed (af). Daar ben ik wel achter. Het is iets anders, ik kan de vinger er nog niet goed opleggen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens, PowerV87! Rommel gezellig mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor jullie dat jullie snel iemand gevonden hebben met wie jullie het best leuk hebben! Heerlijk die afleiding en weer te voelen dat iemand je leuk vindt. Ik kom niet verder dan 3 dates en dan houdt het of van mijn kant of van zijn kant alweer op. Ik moet het wat luchtiger houden, denk ik. Wil meteen de diepte in. Dat wil nog wel eens een man afschrikken ;)
Ik heb het niet gezocht maar besloten om het een kans te geven. Net als jij Tirol heb ik ook de neiging ok zo diep te willen gaan. Een vriendin zei ook dat het niet eerlijk is om een lange relatie tevergelijken met je date. Je moet iemand wel de kans geven. Luchtig houden is lastig...ergens heb ik zo een hekel aan daten. Alleen zijn is veel rustiger.



Het is bijna een jaar geleden met ex. Die tijd heb ik echt nodig gehad. Powervg87... Heb jij ook niet meer tijd nodig of is dit je rebounce? Of kwam het zo uit?
Dit is idd ppl bij mij Pollewop ook niet zo een uberromantische meeslepende liefde. Ergens moet ik er heel erg aannwennen. Leren dat bevestiging voelen ook anders kan..
Alle reacties Link kopieren
Dat van iemand een kans geven voel ik ook zo. En zolang je er nog plezier aan beleefd is er nog geen man overboord denk ik dan!

De aandacht is daarnaast prettig (ben ik eerlijk in) en het is fijn om te merken dat hij mij leuk vind. Hij overlaadt me met complimenten, iets wat mijn ex totaal niet deed. Erg wennen!

Het vorige topic heb ik redelijk gevolgd om herkenbaarheid te vinden.

Mijn verhaal wat betreft ex: dat is sinds septemher over. Snel Tinder geïnstalleerd voor afleiding, in oktober eerste date gehad met nieuwe man. Half januari weer contact gekregen met ex, aantal keer wat gedronken en helaas met elkaar in bed beland. Hij bleef steeds twijfelen over wat hij wilde, heb na een aantal dagen een mail gestuurd en de boel geblokkeerd. Nu dus langzaam mezelf weer een beetje terug vinden na me zo'n tijd met zijn grillen te hebben meegewogen.

Het moeilijke is inderdaad dat ik met ex zo'n goeie klik had, maar dat hij de 'voorwaarden' die bij een relatie horen niet kon bieden. Nu met nieuwe man is het nog wennen, maar wil het graag nog wat tijd geven.
Ok, dus ook weer even geleden. 5 weken leek mij weer best kort om weer door te gaan. Ik merk dat ik alleen zijn ook wel fijn vind. Het moet een aanvulling zijn in mijn leven, geen invulling

Ex-en die twijfelen zijn irritant... graag of niet
Alle reacties Link kopieren
Twijfel is inderdaad irritant. Maar als ik onze verhalen zo lees zijn wij allemaal nu de twijfelende partij. Ik kijk het nog even aan en als er na een paar dates niets is gegroeid bij mij trek ik de stekker eruit en ga ik verder daten.
Wat betreft mijn ex twijfel ik niet meer. Hij zakt er maar in. Misschien was het er beste keuze misschien ook niet maar keuze is gemaakt en ik heb mijn conclusie getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Pollewop, lijkt je vriend een beetje op je vader, kwa karakter dan?
Live like there is no tomorrow, love everlasting, laugh as often an loud as you want, because you don’t know when your last day will come.
Ik heb 1 ding geleerd en dat is niet meer diep gaan. Ben voorzichtiger geworden en geef mijn hart niet zo snel meer.
Alle reacties Link kopieren
Vind je dat niet zonde Rebaca? Ik gaf mijn hart ook niet snel, durfde het eindelijk een keer aan en het ging uit. En hoeveel pijn het ook doet, ik ben zo blij dat ik het heb meegemaakt en een keer heb gevoeld waar iedereen het altijd over heeft. Hoop dat ik dat ooit weer voor iemand kan voelen. Ik zou mezelf er weer zo in gooien.
Kom me ook weer melden (En aansluiten bij de groep)

Wat een overeenkomsten zeg!



Ook ik heb ik ook iemand leren kennen, vandaag date nummer 3!

Maar ik merk, net als bij jullie, dat de aantrekkingskracht (nog?) niet zo heftig is, niet zo heftig als bij ex in ieder geval.

En dat is hetgene waar ik nu door de war van raak.

Als ik vanaf een afstandje naar ex kijk denk ik; wat zag ik ooit in jou?

Als we elkaar een knuffel geven dan knettert het gelijk weer, en belanden we binnen no time in bed.

En is het echt aantrekkingskracht, of is het gewoon vertrouwd?





En ja, ik mis ex nog steeds, na bijna een half jaar, waarvan 1 maand geen contact. Maar realistisch gezien weet ik dat ik niets aan hem heb. Hij is niet te vertrouwen, en wat is een relatie dan nog waard?



Mijn date lijkt qua karakter eigenschappen prima bij me te passen. Ik vind hem ook niet lelijk, maar ik heb nog geen "ik wil je kleren van je lijf afscheuren" neiging. Terwijl ik die nog wel bij ex heb. Ondanks dat ik ex dus echt niet meer aantrekkelijk vind.

Misschien speelt ook wel mee dat date en ik nog niet verder gegaan zijn dan zoenen?

Terwijl ik met ex heel snel in bed ben beland, en dat die klik bij ons zo heftig was, dat dat ons misschien ook wel verbond.



Ik ben in ieder geval in de war. Maar dan lees je dat vrouwen 14 dates nodig hebben om verliefd te worden, en dan denk ik, misschien is dat het gewoon.

Ik vind dit hele date gebeuren ook niet leuk, en ex is gewoon vertrouwd en makkelijk.

Maar als ik naar de toekomst kijk, dan past date daar veel beter in dan ex. Ex zal nooit te vertrouwen zijn, en nu heb ik af en toe zoiets van "ach, als dat alles is?" Maar als ik terug denk aan momenten waaruit bleek dat hij niet te vertrouwen is, dan weet ik zeker dat ik dat nooit meer wil meemaken.

En waarschijnlijk is het bij date gewoon nog onwennig..



Pfff, wat een gedoe, die gevoelens.
@ Lucky je moet de relatie en je ex helemaal vergeten. Ga niet je date vergelijken met je ex zo zul je nooit 1 stap verder gaan in je leven. Je ex is verleden tijd. Kijk naar toekomst en begin een nieuwe start
Thnx, Rebaca, je hebt helemaal gelijk..
Ik heb ook al aantal dates gehad met verschillende mannen. Maar er was altijd wel iets waarvan ik dacht dit is niet de man waar ik mijn leven wil delen.
@ Lucky graag gedaan
@ Tirol Wil het niet twee keer meemaken. Dus ben voorzichtiger en mijzelf erin gooien doe ik geen twee keer meer. Eén keer is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
@rebaca Ik ben over het algemeen voorzichtig met relaties en stuff.. Ik ga ergens helemaal in of ik doe het niet. Maar dat moet wel groeien:)



@maka Ja, het is inderdaad misschien nog wat kort, maar het is al bijna een half jaar uit en heb al eerder geen contact gehad, toen ging het steeds wat beter met me. Deze keer duurde de 'rouw' dus wat korter. Hij heeft nog wel wat berichtjes gestuurd over dat hij me mistte om mee te praten en het zo moeilijk vond, maar heb netjes gereageerd dat ik daar niets aan kon doen aangezien hij weet hoe ik erin sta. Was wel even spannend maar vond het goed van mezelf dat ik zo reageerde.

Het is niet zo dat ik niet alleen kan zijn, ik ben eind 20 en heb pas twee relaties gehad, 1 van een jaar en 1 van 8 maanden. Ik vermaak me ook prima alleen, maar vond het met ex zoveel leuker helaas. Maar dat is nu eenmaal zo.

Dat twijfelen heeft me echt kapot gemaakt. Je bent nog maar met 1 ding bezig in je hoofd en dat is hij en de relatie. Voelt goed dat ik dat nu niet meer heb.



@:Lucky Jouw stukje is erg herkenbaar, haha! Heb dit weekend mijn date weer gezien en het was wederom best leuk, maar ik merk bij mezelf een bepaalde terughoudendheid en ik irriteer me soms ook aan zijn opmerkingen, terwijl het van hem echt goed bedoeld is.

We waren gaan stappen vrijdag en zaterdag op de bank gehangen en films gekeken. Bij thuiskomst 's avonds waren er natuurlijk wat drankjes genuttigd en heb ik tijdens wat avances die hij maakte per ongeluk de achternaam van m'n ex genoemd, hahaha. Ik kon me er redelijk uit lullen, weet ook niet of hij het goed gehoord heeft maar hij reageerde er niet op. Maar oy wat stom!

Ook merk ik dat ik toch bewust blijf vergelijken, ook al weet ik dat het niet eerlijk is. Ik ben me er in ieder geval van bewust.



Dames ik denk dat we meer moeten loslaten, go with the flow blijf ik tegen mezelf herhalen.. hoe moeilijk dat soms ook is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven