Ex met rust gelaten, nu rommelen in dateland...

17-03-2015 16:28 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic 'ex met rust laten' (waar we allemaal kapot gingen van liefdesverdriet) gaan we hier verder met een nieuw hoofdstuk in ons leven. Iedereen die zijn/haar leven weer op de rails probeert te krijgen na een verbroken relatie is natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven!



Daar gaan we dan....
Alle reacties Link kopieren
@Powerv87: Niet alleen dames hier hoor, haha!



Zelf zit ik nog steeds in de fase om mijn ex los te laten, wat soms nog vies tegen valt. Blijft maar heel de dag door mijn hoofd spoken, niet eens dat ik haar direct echt terug wil, maar we hebben gewoon speciale dingen beleefd en ze was de eerste meid waar ik echt verliefd op werd. Dat maakt het voor mij extra moeilijk lijkt het, alsof ik nog heb gevoeld wat verliefdheid was. Ben nu 22 en toen ik 15 was dacht ik dat ik verliefd was, maar als ik daar aan terug denk, haha.



Vandaag een doorverwijzing van de dokter gehad om met een therapeut te gaan praten, sinds het uit is met mijn ex ben ik nog niet helemaal terug naar mezelf en dat stoort me onwijs. Ik weet dat mijn ex achter haar keuze staat en dat zal ik moeten accepteren, hoewel mijn geest dat nog niet helemaal toelaat omdat de manier waarop het uit ging nog steeds een beetje vreemd is voor mij of zo. Deze week zie ik haar weer omdat ik haar auto ga keuren, waar ze heel blij mee is en ze het heel lief vindt. Dat is uiteraard leuk om te horen, maar ik moet in mijn achterhoofd houden dat ze er niets me bedoeld (qua liefde dan).



Toch ben ik best gespannen op het moment dat ik haar weer ga zien denk ik, althans als ik er niet aan denk merk ik het al een beetje. Er blijft maar door mijn hoofd heen spoken dat ze mij niet meer wil en daar bedoel ik mee ook niet meer wil spreken of zo, maar dat is niet zo, want laatst op een feestje kwam ze nog gezellig een praatje maken met me. Al deed ik vrij bot vond ze en daar heb ik spijt van, hoewel ik wel gezegd heb dat het voor mij soms niet altijd even makkelijk is als ik haar weer zie..



Het is vanaf eind januari uit, dus zo een 8 weken, eerst hadden we nog geregeld contact, maar dat wordt steeds minder en dat vindt ik best zonde eigenlijk.. Zou dat weer terug kunnen komen op het moment dat ik weer helemaal 'mezelf' ben en mijn gevoel voor haar 'weg' is? Onze relatie is immers niet onvriendelijk uit gestopt.



Wat ik ook een beetje raar vindt maar niks aan kan doen is dat ik 'ons' laatste whatsapp gesprek maar niet kan/wil verwijderen, omdat dat echt voelt alsof ik haar dan 'defenitief' afsluit en iets in me zegt dat dat niet goed is, terwijl het eigenlijk nergens op slaat...
neem een nieuwe telefoon of mail die whatsapp berichten naar je mail en verstop ze diep diep in je mailbox. Het heeft geen zin om het te bewaren. Elk lijntje zal je door moeten knippen als je zelf verder wilt. Waarom ga je haar auto keuren? Dat kan ze toch ook ergens anders?
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist het gesprek gemaild inderdaad! Haar auto ga ik keuren omdat dat nodig is, niet persee dat ik hem keur, maar doe dat ook bij andere vrienden van me. We staan beide achter de keuze om vrienden te blijven en daar is dit een deel van. Wil ik haar nooit meer zien/spreken of wat dan ook had ik gelijk gezegd, ga maar ergens anders heen. Alleen zo staan we er beide niet in, wil ik vrienden blijven zal ik er zelf 'pijn' voor moeten leiden. Gelukkig zie ik dat nu zelf ook, daarom duurt het 'rouwen' ook langer denk ik.
misschien is het nog te vroeg om vrienden te blijven. Het doet soms te pijn en je gaat toch weer hopen.

misschien een tijdje op een heel laag pitje. dat doe ik met mijn ex want ik heb in elk geval tijd nodig om afstand te nemen. Denk hij ook.
Alle reacties Link kopieren
jup. is ook mijn insteek hoor.. het contact is nu op een laag pitje, zo laag dat we amper contact meer hebben. nu het beter gaat met mijn gevoelens wil ik haar ook laten zien dat ik veranderd ben
Je zou gewoon moeten doen wat jij wilt en gelukkig worden zonder dat je dat hoeft te bewijzen aan haar. Je bent op deze manier weer bezig met wat zij wilt, niet?
Alle reacties Link kopieren
Snap wat je bedoeld, hoe ik dat zei, zo bedoelde ik dat niet helemaal, bedoelde meer dat ik haar duidelijk wil maken dat ik straks geen gevoelens meer voor haar heb en dan allebei ons eigen pad nemen 'als vrienden'. Of komt dat nog over alsof het teveel om haar draait, haha..
Eigenlijk wel... jezelf voor de gek houden is ook een kunst. Ik ben er een meeste in maar het bracht me niet goede. Vandaar!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het zelf niet zo door of voelt het anders, komt sowieso omdat ik van mezelf weet dat ik nog niet helemaal 'gevoelloos' ben voor haar. Dat heeft nog tijd nodig denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Dain Bramage: ik vind het een vreemde vraag. Kun je wat meer uitleggen wat je bedoelt?



(En nee: hij lijkt totaal niet op mijn vader.)
Alle reacties Link kopieren
Masterofdisaster, vrienden blijven is geen goed idee, en al helemaal niet in dit stadium. Hoe moeilijk het ook is, no contact werkt echt het beste als het gaat om snelle verwerking.



Ik heb nu al een tijd geen contact maar toch mis ik hem ondanks al het liegen en vreemdgaan. Het zal niet letterlijk "hem" zijn maar het gevoel dat ik voor hem had in het begin. Als ik eerlijk ben mis ik de rollercoaster zelfs.



Ik heb gevoelens voor mijn huidige date maar ik kom maar niet door het punt heen waarop het serieus wordt. Daar blokkeert het bij me. Misschien komt dat door wat ik meegemaakt heb, misschien is het te snel, misschien voel ik niet genoeg. Ik weet het niet. Het is allemaal zo saai zonder drama.



Ik ben niet vergroeid met mijn telefoon in afwachting op een berichtje etc. Allemaal niet zoals het zou moeten zijn dus. Het voordeel is dat ik me hier niet ik kan verliezen...



Excuses voor de warrige egoposts, ik forum mobiel. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Nou ik ga ook meeschrijven. Ik zit in een zelfde schuitje als de meeste van jullie als ik het goed leez.



Sinds oktober vorig jaar ben ik weer single. En dat na een huwelijk van 14 jaar. De afgelopen jaren waren zwaar want we wisten allebei eigenlijk al dat we niet verder konden.

Toen we de knoop doorhakten voelde ik me gelijk opgelucht.



Ik had mezelf voorgenomen om niet gelijk te gaan daten. Alleen ik voel die behoefte nu sinds twee maanden. Ik heb me dan ook ingeschreven op twee datings sites en ik ben benieuwd wat het opleverd. Ik zou graag mijn ervaringen met jullie delen.



Is dit goed voor een eerste post?
Everything is just....peachy.
Ja hoor Jenkie! Zeker een goede post!



Ik hou er even niet meer van om van die slachtofferposts te lezen. (Zelf natuurlijk heeeel

veel ooit geplaatst in voorgaande topic). Het is tijd voor een leuker leven dan in een hoekje te zitten.

Ik merk zelf dat ik weer meer buiten kom en tuurlijk heb ik zo en nu dan een klote bui als er weer herinneringen voorbij komen. Maar dat mag heb ik besloten. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat.

Dit is goed te doen.



En ik vind daten niet leuk Al die onzekerheden etc....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk Maka wat betreft de slachtoffer posts. Als je er klaar mee bent, ben je er klaar mee! Ik schat dat ik er over een maandje of twee ook volledig klaar mee ben. Tegen die tijd hoop ik gewend te zijn aan de rust. Het is alsof ik terug ben gekomen uit een oorlogsgebied!



Jenkie, prima eerste post, welkom. Wat levert daten op... Heel vaak hetzelfde praatje houden Mijn tip is om een eerste date kort te houden. Uiteten of thuis afspreken is niet slim. De kans zit er dan in dat je na 2 minuten denkt dit is hem niet maar er nog een avond tegenaan moet kijken. En verwacht niet teveel! Het is onvoorspelbaar hoe iemand in het echt is. En verder gewoon lol hebben natuurlijk! Heb je al contacten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de ene site veel winks. Op de andere al een keer gechat. Wat was dat een saai gesprek.

Ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik voel me nu ook een stuk ouder dan toen ik voor het eerst ging daten. Ik bedoel ik ben ook een stuk ouder maar nu voel ik me ook zo
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Maar saai kan in het echt wel klikken. Ik vond het altijd erg onvoorspelbaar. Het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg.



Met mijn gerommel gaat het langzaam de goede kant op. Het is inmiddels moeilijk voor te stellen dat ik vier maanden geleden zo gebroken was. No contact werkt toch echt het beste.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe je snel Monroe, wat fijn voor je. Ik ben 3/4 jaar gebroken geweest. Nu heb ik pas het idee dat ik er echt overheen begin te komen. Zonder dates. Even geen zin meer in. Steeds dezelfde gesprekjes en stress. Het is net solliciteren. Ik ben voorlopig tevreden met mijn eigen gezelschap.
Maka, daten is ook stom.

Zelfs nu ik al een stap "verder" ben. We hebben officieel al samen besloten dat we een relatie hebben, maar we zijn nog druk bezig met elkaar leren kennen. En dat is best eng. Vooral bang om gekwetst te worden, dat hij zich toch ineens bedenkt, of dat ik ineens niet meer snap wat ik ooit in hem zag, of misschien klikt het niet in bed .. (Ja, we wachten braaf nog even, en dat voor een stel dat elkaar via tinder heeft leren kennen )





Gisteren nog even bij ex geweest, en dat voelt gewoon nog veel vertrouwder. Je weet precies wat je aan elkaar hebt, weet zo veel van elkaar, en dat moet in mijn nieuwe relatie nog groeien.

Ex wil graag vrienden blijven gaf hij aan. Nou, ik geloof er niet in, denk dat het hem maar om 1 ding gaat. . Zal blij zijn als straks de laatste dingen geregeld zijn en we elkaar niet meer hoeven te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ex bleek een 1e klas klootzak te zijn Tirol. Misschien laat dat makkelijker los dan dat het de man van je leven is. Daarna ben ik niet actief gaan daten maar heb wel iemand leren kennen. Een paar jaar geleden heb ik wel op een datingsite gestaan en idd, het zijn net sollicitatiegesprekken. Maar van stress had ik geen last. Misschien omdat ik er niet veel van verwachtte.
Alle reacties Link kopieren
Ja en dat is precies de reden waarom ik denk daar nog niet klaar voor te zijn. Ik moet daar het geen stress van hebben, het moet leuk zijn! En idd dat zal meewerken. Ik heb je verhaal gelezen, wat een lul. Hij is het rouwen niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ook hier een meelezer die toch eventjes mee wilt gaan kwebben.



Zoveeel herkenning hier, erg fijn op zich, begin soms echt te twijfelen of ik wel goed wies ben met alle complexiteit. maar er zijn er meerderen dus! Fijn om te weten!

Zal even in het kort verhaal vertellen...ook hier een hele heftige relatie achter de rug, kort maar erg krachtig, mezelf totaal kwijt geraakt, totaal in gruzelementen gelegen na de break (hij bleek na twee weken ook nog eens terug te zijn gerend naar zijn ex die hij tijdens onze relatie totaal de grond in boorde, maar waar hij wel stiekem contact mee hield, en o jaaa en ex mocht ook absoluut niks weten van onze relatie) ...enz enz, fout fout foute man.

Na half jaar aan het daten gegaan, topmeneer leren kennen...connectie en harmonie. Maar zucht hier komt de grote maarr..

Mis de intensiteit van gevoel wat ik had bij ex. En wat is dat dan? Vind ik topmeneer niet leuk genoeg?, is het te vroeg? of mis ik idd de drama? Denk nog wel veel aan ex, hoewel dat gelukkig langzaam steeds milder wordt.

Ben door alle twijfels gestopt met topmeneer..maar wat is dit niet leuk zeg.

Heb je een keer een geweldige vooral niet foute man aan de haak...krijg je dit weer.

Bij deze mijn verhaal..
Alle reacties Link kopieren
@Gedoetjes: en toch heb je het goed gedaan. Als er gevoelsmatig twijfels zijn moet je er niet aan beginnen.

Ik heb zelf jaren in een huwelijk gebleven ook al was er weinig intensiteit. Dat was geen hel, het was niets. Je bloedt langzaam dood.



Ik zelf wil nu dolgraag datematig aan de slag. Ik ben alleen bang dat ik te hard van stapel ga lopen.
Everything is just....peachy.
Ik denk toch dat je automatisch gaat vergelijken.

Ik vergelijk ook, en nee, ik heb bij mijn nieuwe vriend niet het intense gevoel wat ik nog steeds voor ex voel.

Maar ik ken ex ruim 5 jaar, we hebben jaren samengewoond. Dat kun je niet vergelijken met iemand die je net kent.

Bovendien is ex is onbetrouwbaar, en maakte hij me niet gelukkig.



Maar het lijkt me logisch dat het gevoel voor mijn nieuwe vriend nog minder sterk is, dat had ik immers ook niet bij ex toen we elkaar net leerde kennen. Voor nu ga ik er dus van uit dat dat gevoel moet groeien.

Dingen waar ex en ik op vastliepen, bijvoorbeeld dingen die ik wilde doen en hij niet, spelen niet bij nieuwe vriend. We houden van dezelfde dingen, dat is alvast een betere basis dan ik met ex had.
Alle reacties Link kopieren
Te hard van stapel lopen, hoe moeten we dat zien? 3 dates op een avond? :-)
Alle reacties Link kopieren
Speeddating in fifth gear. Of te vroeg/gelijk met iemand afspreken.
Everything is just....peachy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven