Ex met rust gelaten, nu rommelen in dateland...

17-03-2015 16:28 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic 'ex met rust laten' (waar we allemaal kapot gingen van liefdesverdriet) gaan we hier verder met een nieuw hoofdstuk in ons leven. Iedereen die zijn/haar leven weer op de rails probeert te krijgen na een verbroken relatie is natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven!



Daar gaan we dan....
Alle reacties Link kopieren
Afspreken kan nooit te vroeg zijn Jenkie, je kunt beter gelijk weten of je een klik met iemand.
Maar is gelijk / snel afspreken niet de beste manier?

Dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek mijn ex nog.vrij regelmatig, wat we beide niet erg vinden, maar klinkt het herkenbaar dat je ex soms een punt maakt van de kleinste dingen? Waarom kan mijn ex niet gewoon doen hoe we tegen elkaar deden voordat we iets hadden? Heeft onze relatie samen zo een impact gehad? Ik probeer het achter me te laten, op mijn eigen manier, zij maakte het uit trouwens, maar snap niet dat ze dan zo anders doet als.dat ze deed.. vindt ze me.dan ineens raar of dom of zo?
Met andere woorden Masterofdisaster. Zij is nog niet klaar voor een normaal vriendschap.

Misschien toch maar wat ruimte van elkaar nemen?
quote:masterofdisasterr schreef op 27 maart 2015 @ 18:04:

Ik spreek mijn ex nog.vrij regelmatig, wat we beide niet erg vinden, maar klinkt het herkenbaar dat je ex soms een punt maakt van de kleinste dingen? Waarom kan mijn ex niet gewoon doen hoe we tegen elkaar deden voordat we iets hadden? Heeft onze relatie samen zo een impact gehad? Ik probeer het achter me te laten, op mijn eigen manier, zij maakte het uit trouwens, maar snap niet dat ze dan zo anders doet als.dat ze deed.. vindt ze me.dan ineens raar of dom of zo?



Alleen in het begin, toen het net uit was, hadden we nog wel eens woorden. Maar dat was vooral beschuldigingen heen en weer.

Het is nu zelfs nog raarder, hij zegt dat hij nog van me houd, dat hij me mist, maar tegelijkertijd heeft hij al maanden een ander.

Dat is ook de reden dat ik niet in een vriendschap met hem geloof.
Mijn ex is langdradig bij elk punt, Hij heeft het ook uitgemaakt. En om mijzelf te beschermen minimaliseer ik het contact naar minimaal. Zolang hij in mijn ogen niet kan reageren zonder medelijden en schuldgevoelens is het nog niet klaar. Nog niet klaar voor ons beiden om weer een vriendschap te beginnen. Tuurlijk hou ik in de verte hoop maar dat is niet realistische..en dat weet ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Was dat niet moeilijk voor jullie, zo weinig/geen contact? Ik heb daar zelf namelijk echt moeite mee, niet om weinig contact, maar als ik er aan denk haar bijvoorbeeld nooit meer te spreken doet het best zeer. Zij heeft in de tijd dat wij iets hadden iets losgemaakt in mij en dat gevoel vergeet ik nooit lijkt het. Ben perfectionistisch van mezelf, wat ik toen ineens een stuk minder was en dat gevoel was zo goed. Kon eindelijk mijn ei echt kwijt in mijn hobby bijvoorbeeld, maak mijn eigen muziek en normaal blijf ik vaak hangen in projecten, toen ineens leek dat voorbij.. Allemaal zulke kleine dingen en dat is ook de reden dat ik die tijd en haar zo mis. Ze maakte iets in me los wat ik nooit eerder had gevoeld, mede omdat het mijn eerste 'serieuze' was.. Ook mede denk omdat het echt van het een op andere moment voorbij was, dat terwijl we net echt echt een topdag achter de rug hadden, af en toe denk ik nog steeds, hoe kan het?
Het is ook niet makkelijk en inderdaad zeker als je iets bijzonders heb gedeeld. Ik ben dankbaar dat hij mij iets nieuws heeft laten voelen en even het gevoel heb gevoeld dat hij de ware was. Maar contact blijven houden is hetzelfde als elke keer weer zout in de wonden gooien. We weten beiden hoe bijzonder het was geweest maar hij wilt niet meer. Ik kan niet aan een dood paard blijven trekken. Ik heb besloten dat ik liever voor een man wil gaan die wel met mij samen wilt zijn. En niet een midlifecrisis etc etc heeft en niet aan zijn eigen problemen wilt werken.



Je zou ook zonder haar zelfvertrouwen moeten hebben in je hobbies etc. Onderzoek wat was je drive toen eigenlijk en waarom het niet lukt zonder. Het is ook veel aantrekkelijker voor een ander als iemand zelfstandig is en niet afhankelijk van haar/hem is voor zijn levengeluk.



Tuurlijk doet het soms pijn en ben ik verdrietig. Hij blijft speciaal en ik waarschijnlijk ook voor hem. (Dat vul ik dan weer in) maar het is even niet anders.



Mocht het meant to be zijn dan komen we over een paar jaar bij elkaar. Als dat niet is, dan hoop ik gelukkig te zijn met een ander. Dus niet wachten en stil staan. Maar leven en zien wat er op je pad komt.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, je hebt ook gelijk, moet ook zonder haar zelfvertrouwen hebben, maar dat lijkt lastig te zijn op een of een andere manier.. Voordat we iets hadden was ik diegene met zelfvertrouwen en was zij onzeker, dat gaf ze ook aan. Toen het eenmaal opbloeide tussen ons ook nog, tot het uit ging, toen ben ik ingestort, ga maandag ook naar een therapeut toe in de hoop dat hij mij kan helpen die gedachten te verbreken. Nu lijkt het wel omgedraaid, lijk ik de onzekere afhankelijk, slaat nergens op. Mijn gedachten lijken nog steeds niet te accepteren waarom het uit is, voelt ook alsof het niet klopt, op de manier.. Kort voordat het uit ging kwam zij zelfs nog met het idee dat we misschien over een tijdje wel een last minute vakantie pakken, werd meegevraagd om te gaan eten met een deel van de familie omdat haar oma zoveel jaar geworden was.. Ze vroeg of ik een keer mee ging naar haar andere oma ergens in het land, omdat ze mij graag eens wilde zien.. Ja dan verwacht je niet dat het anderhalve week later ineens uit gaat. Ik bouwde juist meer vertrouwen op voor mezelf en naar haar toe dacht ik.



En wat je zegt over meant to be klopt ook, zei het zo komen we echt wel weer bij elkaar of groeien we wel weer naar elkaar toe.
Alle reacties Link kopieren
..
Hier net als bij Maka. Ik moet in gedachten houden dat hij, ondanks wat hij verder zegt en doet, hij niet meer wil.



En ik vertrouwde hem al tijden niet door zijn stiekeme gedrag, en ik heb nu de bevestiging dat hij zonder knipperen vreemd gaat.

Dus ooit weer samen komen? Nee

Geloof ik dat hij gezellig thee wil drinken? Nee

Hij wil gewoon twee walletjes naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch dat je automatisch gaat vergelijken.

Ik vergelijk ook, en nee, ik heb bij mijn nieuwe vriend niet het intense gevoel wat ik nog steeds voor ex voel.

Maar ik ken ex ruim 5 jaar, we hebben jaren samengewoond. Dat kun je niet vergelijken met iemand die je net kent



Hoi Lucky Bird, snap wat je bedoeld met bovenstaand (ik weet niet hoe ik moet citeren) , maar ik bedoel eigenlijk niet de band waar jij het denk ik over hebt maar de heftige verliefdheid van in den beginne. Het constant denken aan iemand, al een rode kleur krijgen bij het horen van zijn naam. Erg vermoeiend , maar wel heel intens.



Met topmeneer kon ik het veel en veel beter vinden, vertrouwen, veilig voelen...maar die intense verliefdheid dan weer niet. Die heftige verliefdheid hoeft van mij niet eens, maar omdat het er niet is geeft het wel weer twijfels. Wat is nu wijsheid. Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen



Zo herkenbaar allemaal.. mijn relatie van bijna 7 jaar is net een paar weken uit, hij heeft het uitgemaakt omdat hij niks meer voor mij voelde. En wat ik nog het ergste vind, is dat hij iemand heeft ontmoet waarbij hij een klik voelde. Dit was mijn grootste nachtmerrie, hij is totaal niet een jongen die zou vreemdgaan (wat ook niet is gebeurd) of snel contact zoekt met meisjes. Hij is een erg stille jongen die zijn gevoelens niet kan uiten en aan de buitenwereld laat hij altijd zijn stoere kant zien. Bij mij was hij anders en liet hij zichzelf zien, maar de laatste tijd deed hij zo anders.. Hij is door zijn werk wel gegroeid en iets socialer geworden, maar het leek zo dat hij dat bij mij niet kwijt kon.

Nu ik terugkijk, zie ik natuurlijk wel in dat onze relatie te 'gewoon' was geworden en dat we meer als vrienden of huisgenoten waren. Bankhangen, weinig intimiteit, niet dezelfde interesses. Ik wou stoppen met de pil, maar hij was nog niet toe aan kinderen. Ik zie nu ook in dat ik dat wss alleen maar wou om weer een hoogtepunt of verandering in ons leven mee te maken.



Ik ben blij dat ik inzie dat we niet bij elkaar passen, maar het gemis blijft natuurlijk wel, de vertrouwdheid, vond het heerlijk om met hem bank te hangen of bij hem te zijn, bij hem was dit anders, hij was snel verveeld de laatste tijd.. het gemis van een maatje, waarbij je thuiskomt, samen eten, voor hem koken. We wonen nu nog steeds samen, wat het voor mij helemaal moeilijk maakt. Hij is elke avond/nacht weg in het weekend en komt dan pas in de nacht thuis. Ik lig dan vaak wakker met zenuwen en gedachten dat hij nu bij dat meisje is met wie hij een klik had. We slapen ook nog bij elkaar in bed, hebben een groot bed en ieder aan een kant. Heel kil en afstandelijk doet hij. Dit doet zo'n pijn.. Het beste is natuurlijk dat we apart gaan wonen, maar dit is nog niet haalbaar.



Ik probeer veel afleiding te zoeken en verder te gaan met mijn leven. Overdag gaat het op zich prima, ik was altijd al gewend om zonder hem te zijn omdat hij dan werkte, maar de avonden zijn echt slopend. Het is ook zo jammer dat mijn vrienden/vriendinnen vaak moeten werken in het weekend en ook een relatie hebben dus veel afleiding krijg ik dan niet. Ook nu zit ik eenzaam thuis en toen zag ik dit forum langskomen en heb ik me aangemeld. Even wat afleiding..
Hoi Destiny, welkom.. helaas..



Wat lijkt me dat moeilijk zeg, nog samenwonen met ex.

Het deed bij mij gewoon lichamelijk pijn toen ik ontdekte dat ex al een ander had. Moet er niet aan denken om daarna nog elke dag in hetzelfde bed wakker te worden. Wij hadden de grootste maat bed, maar alsnog lig je dan dicht bij elkaar.

En ex en ik hebben na de breuk het bed nog gedeeld (geen aanrader!) En dan lag hij daarna rustig naast me te slapen terwijl mijn hele wereld aan het instorten was.

Hoop dat je snel een eigen plek hebt, want het cliché "uit het oog, uit het hart" klopt echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 maart 2015 @ 23:25:

Hoi Destiny, welkom.. helaas..



Wat lijkt me dat moeilijk zeg, nog samenwonen met ex.

Het deed bij mij gewoon lichamelijk pijn toen ik ontdekte dat ex al een ander had. Moet er niet aan denken om daarna nog elke dag in hetzelfde bed wakker te worden. Wij hadden de grootste maat bed, maar alsnog lig je dan dicht bij elkaar.

En ex en ik hebben na de breuk het bed nog gedeeld (geen aanrader!) En dan lag hij daarna rustig naast me te slapen terwijl mijn hele wereld aan het instorten was.

Hoop dat je snel een eigen plek hebt, want het cliché "uit het oog, uit het hart" klopt echt.Klopt, het is heel moeilijk.. in het begin wou ik zo graag tegen hem aan gaan liggen.. elke keer kreeg ik weer hoop als ie weer aardig tegen me deed. Nu hij zich als een gevoelloze klootzak gedraagd merk ik wel dat ik hierdoor beter over hem heen kom. Alleen het akelige gevoel blijft wanneer hij het huis verlaat en ik dus niet weet wat ie gaat doen. Dit huurhuis staat op onze beide namen, ik ben van plan hier te blijven, ik zie het niet zitten om opnieuw te moeten beginnen, klussen etc. Heb het geld er ook niet voor en ik heb zoiets van het is zijn keuze, dus gaat hij maar weg. Helaas is alles zo duur geworden en zijn inschrijftijd bij woningcorporaties is te kort.. ben nog niet van hem af dus..
Alle reacties Link kopieren
Zo ja, kan me voorstellen dat dat moeilijk is ja!! Iedere keer zo dicht bij hem in de buurt met alles wat hij doet, als hij thuis is, respect dat je het volhoudt. Waarom is hij een gevoelloze klootzak in jouw ogen? Tuurlijk jij wil dat hij weer verliefd op je wordt, maar daar doe je vrij weinig aan lijkt me, hoe rot het ook is voor je.



Wat doen jullie om je ex 'uit je gedachten' te krijgen? Elke avond als ik naar bed ga, lig ik altijd nog te denken aan haar, waar ik dan precies aan denk geen idee, maar toch ga ik er mee naar bed en als ik wakker wordt precies hetzelfde, voel me nu aan de ene kant ook weer zo rot, het doet gewoon zeer, dan spoken er gedachten door me heen dat ik haar straks misschien amper meer spreek en ik kan daar gewoon niet tegen, voel de pijn gewoon in me hart lijkt het verdorie!
Alle reacties Link kopieren
Hij is zoveel mogelijk van huis, na zn werk gaat ie snel wat eten en sporten. Als ie dan thuiskomt draait ie een joint, gaat blowen en dan op bed om muziek te luisteren, dus veel zie ik hem niet.. vanacht is hij niet thuisgekomen, dus ik ga ervanuit dat ie bij hhaar slaapt..

Ik vind hem een gevoelloze klootzak omdat als ik hem vertel wat het allemaal met mij doet en hoe ik me voel, dan luisterd hij, zegt verder niks en gaat ervandoor. Hij zegt je kent me toch ik ben onverschillig in dit soort dingen.. als ik hem zeg dat hij er al overheen lijkt te zijn. hij is dus al zo ver na 3 weken dat hij met n ander in bed ligt..
Alle reacties Link kopieren
Jee Destiny7, kunnen jullie geen andere oplossing vinden? Dat hij tijdelijk bij een vriend gaat logeren tot hij iets anders heeft oid? Of ga in de logeerkamer slapen. Dit is toch geen doen voor jou? Veel te pijnlijk! Doe dit jezelf alsjeblieft niet aan.



En dit topic gaat toch stiekem naar ex nog niet met rust gelaten, haha
Alle reacties Link kopieren
Hey Destiny7 is het niet mogelijk om eens ergens te logeren? Dan kun je eens bijtanken. Even de devil's advocate spelen, het kan ook zijn dat zijn zwijgen juist zijn manier van verwerken. Maar eigenlijk moeten jullie gewoon letterlijk uit elkaar.



Om de topic weer de juiste richting op te duwen... ik ga morgenmiddag een kop koffie drinken. Mijn eerste date sinds jaren.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is geen optie, ik heb 2 katten waarvoor ik moet zorgen.. en ik voel me thuis het fijnst met mijn eigen spullen. Ook hij heeft geen andere slaapplek, behalve vanacht dan..



Maar goed. Genoeg over dit inderdaad, ik moet verder.

Wat leuk voor je Jenkie75. Ben jij op date gevraagd of andersom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf het initiatief genomen!
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenkie75 schreef op 28 maart 2015 @ 18:01:

Ik heb zelf het initiatief genomen!



Wat goed, hoop voor je dat je een leuke middag hebt morgen!



Ik ga vanavond maar even de kroeg in met een vriendin. Tijd om sociaal te doen en open te staan voor plezier.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt niet open voor plezier. Ik zeg gooi een wijntje of twee erin en laat alles even los.



Ik weet bijna zeker dat morgen geen geweldige match is. Ik wil gewoon graag weer een date. Ik doe morgen ook voor mezelf.



Veel plezier vanavond!
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit dat het misschien geen geweldige match is Jenkie. Zie het inderdaad als oefening voor jezelf. Ben benieuwd naar je 1e date verslag morgen



Destiny, voor nu hou je het misschien wel vol om samen een huis te delen maar ik hoop voor je dat hij zsm vertrekt. Uiteindelijk kunnen de spanning en irritaties flink oplopen. Ik hoop dat je een leuke avond hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop ook dat hij snel weg is. We onlopen elkaar nu, en doen alsof we beiden lucht zijn. Dit vind ik wel fijn omdat hij zo ook geen kwetsende dingen kan zeggen en ik m'n ding kan doen.



Ik heb een leuke nacht gehad, had wel een heel vreemd gevoel in mn buik. Kreeg namelijk slecht nieuws te horen over een oom van mn ex, die darmkanker blijkt te hebben, dit raakt mij heel erg. Ook hoorde ik met wat voor soort meisje mijn ex wss omgaat.. het gevoel van niet kloppen, dat ik hem echt niet ken Op deze manier.. medelijde, dat bij elkaar gaf een heel raar gevoel. Maar ik heb me vermaakt! Ik kreeg er vanochtend wel weer een vreselijke droom over mijn ex en dat meisje voor terug maargoed..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven