In december naar Eurodisney. Hoe lang in de rij?

28-03-2024 20:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen half december graag voor een lang weekend naar Eurodisney. Kan iemand uit ervaring delen hoe lang de wachttijden dan ongeveer zijn voor de attracties?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://queue-times.com/nl/parks/4/stats


December is de 2/3na drukste maand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ellendig lang. De kerstperiode is heel populair in Disneyland Paris, zeker als je ook nog in het weekend gaat. November of januari is minder druk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ooit in januari geweest op een grijze regenachtige ijskoude zaterdag en vond het al ellendig lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een uur voor de populaire attracties is heel normaal...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat hierboven staat en bijkomend nadeel is dat alle horeca vol zit omdat iedereen binnen zit, ipv op terras. Je bent verkleumd na een tijdje en kunt niet opwarmen. Ik zou niet weer in die periode gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn afgelopen kerstvakantie geweest in het laatste weekend. Dus net aan januari. Ik vond het echt heel druk. Direct ‘s ochtends viel het mee, maar al snel waren de wachtrijen lang. Simpele attracties zoals de theekopjes was al 40 minuten wachten, populaire zoals Peter Pan minimaal 70 minuten. Ook de rijen om karakters te ontmoeten waren lang, we hebben bv ruim een half uur gewacht op een foto met Donald en Katrien.

Wij waren er tegen 19:00 uur wel helemaal klaar mee in ieder geval. Zo veel wachten en ook nog eens helemaal verkleumd. Wel heel leuk om het kerstthema mee te maken hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel lang. 60 tot 90 minuten waarschijnlijk. En koud en nat als je pech hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vrees heel lang, net zoals bij de Efteling. Je staat meer in de rij dan dat je in attracties zit :@@:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je nu in de rij gaat staan ben je in december aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het heet al sinds 1994 geen Eurodisney meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet in november gaan? Dat heb ik gedaan en dan heb je toch de kerstversiering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
28-03-2024 22:13
Als je nu in de rij gaat staan ben je in december aan de beurt.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
28-03-2024 22:16
Het heet al sinds 1994 geen Eurodisney meer.
Blijft toch bijzonder hè. Heeft 2 jaar (niet eens zo) geheten en sindsdien al anders, maar na 30 jaar is het nog steeds moeilijk om het beestje bij de naam te noemen :mrgreen: En het klopt dus ook niet, want het hele complex was euro Disney resort en het park zelf euro Disneyland en daarna nog heel kort euro Disneyland Paris.

Maar goed, wat de rest al zegt. Het is ontzettend druk in die periode. Wachtrijen van dik een uur tot uitschieters naar 2 uur zijn geen uitzondering. Tel daarbij nog de kou en eventuele nattigheid op en het wordt er niet leuker op. Ik zou er in die periode in ieder geval niet heen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben eens begin december geweest en het was vre-se-lijk. Hielp niet mee dat het stervenskoud was en iedereen die niet in de rij stond op de grond zat in restaurants of eigenlijk overal waar het maar enigszins overdekt was. Dingen uitverkocht in de horeca, gerust 3 kwartier in de rij om een kopje warme choco te scoren, en minimaal 1 tot 2 uur wachten op simpele attracties, niet eens de meeste populaire.

Wat een hel (en wat een geld!) was dat, nevernooitnietmeer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pretparken zijn de hel. Telkens als ik er weer intrap om weer te gaan, denk ik in zo’n rij “wat doe ik hier eigenlijk” :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
December is een van de drukste maanden.

Je kan voor bepaalde attracties een premier acces pas kopen ( fast pass)

Mocht je in aarmerking komen voor een prioriteitskaart hier je ook niet lang in de rij te staan, je moet wel de nodige papieren meenemen om de kaart te krijgen.

Ga je met kleine kinderen kan je de (baby) switch doen

Geen van deze 3 hier boven dan kan je gerust 1h of langer in de rij staan.

Euro Disney heet het al een hele tijd niet meer..
Alle reacties Link kopieren Quote
31 december geweest, jaren terug. De rijen waren te doen maar de shuttle terug naar het hotel waren vergelijkbaar met de Black fridays in Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-03-2024 23:19
Pretparken zijn de hel. Telkens als ik er weer intrap om weer te gaan, denk ik in zo’n rij “wat doe ik hier eigenlijk” :P
Ik zou eerder zeggen, Disney is de hel ;) pretparken an sich zijn hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee uur in de rij voor een populaire attracties is inderdaad niet gek in de Decembermaand maar de Decembermaand is tegelijkertijd ook wel ontzettend magisch om te gaan.
Als je het kunt zou ik persoonlijk kiezen voor het Disneyland hotel, het is een flinke duit maar je kunt snel het park in en uit dus makkelijk op je hotelkamer even opwarmen.
Reserveer vooraf je restaurants voor lunch en diner want dan heb je gegarandeerd plek en de fast pass is inderdaad een optie maar mijn ervaring is dat heel veel mensen deze tegenwoordig nemen en die rijen niet perse korter hoeven te zijn.
Thermokleding is heerlijk voor het wandelen in het park en neem bijvoorbeeld een thermoskan mee met warm drinken, dat helpt ook al met warm blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf wil ik ook weer eens gaan met twee pubers. Wat is de beste maand / dag(en) volgens jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
choca schreef:
29-03-2024 07:35
Zelf wil ik ook weer eens gaan met twee pubers. Wat is de beste maand / dag(en) volgens jullie?
Tegenwoordig is het altijd druk.

Voorheen was het wat rustiger na 6 januari tot de februari vakantie van de Fransen.
En de période tussen halloween en Kerst
Alle reacties Link kopieren Quote
choca schreef:
29-03-2024 07:35
Zelf wil ik ook weer eens gaan met twee pubers. Wat is de beste maand / dag(en) volgens jullie?
Wij zijn ooit in de herfstvakantie geweest. Dat was een periode waar andere landen geen vakantie hadden en dat scheelt enorm veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
29-03-2024 08:09
Wij zijn ooit in de herfstvakantie geweest. Dat was een periode waar andere landen geen vakantie hadden en dat scheelt enorm veel.
Heel Frankrijk heeft van 19 oktober tot 4 november vrij. Dus dat gaat ook niet meer op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het half december wel mee valt. November is de goedkoopste en rustigste periode. Disney heeft een online prijs kalender en hoe goedkoper hoe rustiger meestal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven