Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken zoveel bij jullie. Hier dag 2 geen contact...whoehoe.

pffff...

Dit weekend zijn mijn kids bij hun vader..heeft iedereen wat te doen en zit ik dus noodgedwongen thuis.

Gisteren wel een ritje op het paardje van mijn zus gemaakt..deed me goed!! Vandaag waardeloos..met moeite de stofzuiger door t huis gehaald...en net een ritje met de auto...gewoon stom rijden..met tranen in mijn ogen.

Hebben jullie ook dat zenuwachtige gevoel in jullie buik, onrust?

Vreselijk vind ik dat!!

Hoop zo dat hij denkt " huh ik hoor niks meer van haar, ik mis haar"

Verkeerde focus..i know.
Alle reacties Link kopieren
quote:eefjebs schreef op 19 oktober 2014 @ 17:32:

Ik herken zoveel bij jullie. Hier dag 2 geen contact...whoehoe.

pffff...

Dit weekend zijn mijn kids bij hun vader..heeft iedereen wat te doen en zit ik dus noodgedwongen thuis.

Gisteren wel een ritje op het paardje van mijn zus gemaakt..deed me goed!! Vandaag waardeloos..met moeite de stofzuiger door t huis gehaald...en net een ritje met de auto...gewoon stom rijden..met tranen in mijn ogen.

Hebben jullie ook dat zenuwachtige gevoel in jullie buik, onrust?

Vreselijk vind ik dat!!

Hoop zo dat hij denkt " huh ik hoor niks meer van haar, ik mis haar"

Verkeerde focus..i know.Normaal dat je je daarop focust hoor... hier ook, vrienden die zeggen: loslaten voor jezelf, om verder te kunnen maar eigenlijk is het nu nog loslaten in de hoop dat hij terugkeert, ondanks alle miserie.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1. Ik dacht dat ik dit keer eindelijk een lieverdje als vriend had, maar het blijkt weer een klootzak te zijn. Er was iets voorgevallen wat hij heeeeel erg vond (het is iets heel kleins, maar goed) en we hebben dikke ruzie gehad daarom. Hij was zo respectloos, ik ben een K.Hoer en weet ik het allemaal. Ik vind het zo zielig dat hij blijkbaar niet op een volwassen manier kan communiceren.

Ik heb ook heel erg een 'wraak' gevoel. Wraak in de zin van: hem een berichtje sturen wat ik van die loser vind. En dan wel op een respectvolle manier, maar ik wil hem gewoon op zijn plek zetten. Ik wil dat hij het gevoel krijgt dat hij zielig bezig is. Doen of niet doen?



En man oh man, ik snap nog steeds niet waarom ik niet val op mannen die lieverdjes zijn (ik word daar niet verliefd op), en ik altijd val op de foute mannen die spannend zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tine_1984 schreef op 19 oktober 2014 @ 17:38:

[...]





Normaal dat je je daarop focust hoor... hier ook, vrienden die zeggen: loslaten voor jezelf, om verder te kunnen maar eigenlijk is het nu nog loslaten in de hoop dat hij terugkeert, ondanks alle miserie.Herkenbaar. Ook ik laat los in de hoop dat hij terugkomt. Maar ik moet hem eigenlijk helemaal niet meer willen. Verstand en gevoel lopen in dit soort situaties zo uiteen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ullaaa schreef op 19 oktober 2014 @ 19:54:

Hier nog 1. Ik dacht dat ik dit keer eindelijk een lieverdje als vriend had, maar het blijkt weer een klootzak te zijn. Er was iets voorgevallen wat hij heeeeel erg vond (het is iets heel kleins, maar goed) en we hebben dikke ruzie gehad daarom. Hij was zo respectloos, ik ben een K.Hoer en weet ik het allemaal. Ik vind het zo zielig dat hij blijkbaar niet op een volwassen manier kan communiceren.

Ik heb ook heel erg een 'wraak' gevoel. Wraak in de zin van: hem een berichtje sturen wat ik van die loser vind. En dan wel op een respectvolle manier, maar ik wil hem gewoon op zijn plek zetten. Ik wil dat hij het gevoel krijgt dat hij zielig bezig is. Doen of niet doen?



En man oh man, ik snap nog steeds niet waarom ik niet val op mannen die lieverdjes zijn (ik word daar niet verliefd op), en ik altijd val op de foute mannen die spannend zijn.Geen woord meer aan vuil maken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:ullaaa schreef op 19 oktober 2014 @ 19:58:

[...]





Herkenbaar. Ook ik laat los in de hoop dat hij terugkomt. Maar ik moet hem eigenlijk helemaal niet meer willen. Verstand en gevoel lopen in dit soort situaties zo uiteen.de verste afstand die er bestaat is dat tussen gevoel en verstand. Mijn verstand zegt ook: hij liegt, hij bedriegt, hij is geen goede man voor je, voor niemand eigenlijk... maar dan bokst dat gevoel ertegenop. Ik ben bv zeker dat hij deze week weer contact zal opnemen, maar deze keer, volg ik mijn verstand...ik weet wat ik wil met hem, ik weet dat het niet kan. Dat hij eerst zal proberen met lieve woorden, om te kijken of ik nog terugkom om nadien terug naar zijn vriendin te gaan. nee dank je...
Alle reacties Link kopieren
O Ullaa, geen man terugnemen die je uitscheldt. Das klaar hoor. Succes mrt afkicken van de hormonen en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eefje,

Jouw verhaal lijkt bijna exact op mijn verhaal. Het 'verloop' van de relatie heeft vele raakvlakken, zijn wantrouwen en de onzekerheid in het begin. Later in de relatie kwam er een soort van omslagpunt en werd ik degene die onzeker en wantrouwend werd, en nam hij, logisch, ineens meer afstand. Bijzonder proces. Sterk van je dat je toch niet naar hem toe bent gegaan....
Alle reacties Link kopieren
@ elle, ik heb enkele maanden geleden eens een wraakactie in praktijk gebracht (niet strafbaar overigens: P ) .. en zeer succesvol mag ik wel zeggen. zo succesvol dat de opbloeiende relatie tussen hem en zijn ex (de ex voor mij waar hij weer wat mee begon) direct daarna op de klippen liep. tsja. Karma is a bitch
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik benieuwd naar je wraak actief hoor!
Alle reacties Link kopieren
@ jozette

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.

Hoe lang is het over tussen jullie en hielden jullie daarna nog contact etc?

Ik heb na vrijdag niks meer van me laten horen en hij ook niet. Ik zag wel dat hij al twee dgn niet meer online is geweest op whatsapp..ik vermoed om niet geconfronteerd te worden met mij.

Dat t over is..is ook niet echt uitgesproken tussen ons..het eindige met dat hij voorlopig rust wilt..geen zin in gezeik en eerst zichzelf weer moet zijn. Prima...maar ik zit niet meer op t wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Eefje, ik heb er een paar pagina's geleden wat meer over verteld. Betreft een man met psychische problematiek & nog wat dingetjes... maar ook (of daardoor?) een zeer intigrerende persoonlijkheid. Al met al een zeer turbulente relatie. Hij maakt het een klein half jaar geleden uit, of eigenlijk maakte hij het niet echt uit, maar hij kon zo niet verder. Maar 'ons' ging vrolijk door. Later kwam ik erachter dat wij niet verder konden omdat hij tegelijkertijd zn ex deed. dat is inmiddels ook weer over dus... maar wij hebben nog steeds contact. Ik vind het lastig. Ik hou van hem, en omdat hij ook kampt met allerlei problematiek heb ik de keuze gemaakt om hem niet compleet te laten vallen. tsja.
Alle reacties Link kopieren
intigrerend = intrigerend
Alle reacties Link kopieren
@zonwolken ik schaam me er best wel voor. ik ben ooit in een compleet dronken bui naar zn huis gegaan. ZIJ was daar ook. Hij zag mij en stormde naar buiten (dacht dat ik inbreker was). Toen zei hij 'wat doe jij hier??' Ik zei (lees riep), ik kwam nog even langs om je fijne vakantie te wensen, was ik vannacht vergeten'. Dat eerste was uiteraard niet waar, dat tweede wel. Dat heeft ze gehoord: P
Alle reacties Link kopieren
@jozette ik kan me jouw verhaal weer heugen

Ik dacht bij t lezen van jouw verhaal ook aan mijm ex. Ik verdenk hem vaak ook van manisch depressief icm bindingsangst/verlatingsangst. Ben hier dingen over gaan lezen en heel veel komt me bekend voor. Hij heeft eem best moeilijke jeugd gehad en met regelmaat had hij buien dat hij zichzelf niks waard vond: " waarom hou je van mij" " kan me niet voorstellen dat je t leuk hebt met mij"

Ik vond dat zo sneu..maar was meer hulpverlener dan vriendin..want als ik t moeilijk had dan kon hij er niet echt voor me zijn. Ik heb hem een soort afscheidsbrief geschreven...waarin ik heb benadrukt dat ik hem niet afwijs ( hij voelt zich namelijk snel afgewezen) en dat ik niet wil weglopen..maar niet alleen wil knokken. Toen is t contact weer begonnen...maar ik kan t niet meer. Respect voor jou Jozette
Alle reacties Link kopieren
Hier dag 6 zonder contact, het lukt goed enkel de confrontatie van foto's met zijn vriendin, die dus al meer dan een jaar bedrogen wordt, al wist ik dus niet af van zijn vriendin, die confrontaties zijn echt vreselijk! is het uit jaloezie, uit wraak, om hem terug te krijgen, om haar en de kinderen te beschermen? Geen idee, ik weet alleen dat ik het aan haar niet durf zeggen omdat ik als "slecht mens" afgeschilderd zal worden. en toch... moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier dag 3 zonder contact..kids net terug dus heb wat afleiding. Vaak besluipt mij nog een misselijk en onrustig gevoel. Ook omdat ik t gevoel heb dat hij mij misschien wel kan gaan contacten.

Wat mij heel erg helpt ook is een oud topic van viva gevonden via google met de naam " hulp gevraagd bij ex met rust laten ". Ook heel veel herkenbaarheid niet in de zin van stalken...maar t gevoel van onrust en drang naar contact.
Alle reacties Link kopieren
O ja en wat ik ook nog wou delen..bij mijn allereerste vriendje had ik dit gevoel ook!!! Dacht dat niks meer zin had...was ook erg afhankelijk naar hem toe..op t laatst ook weer t spelletje aantrekken/afstoten. Gek van verdriet!! Nooit heb ik t helemaal af kunnen sluiten. Vijf jaar later en ouder kwam ik hem weer tegen...echter was ik niet meer t naieve meisje..ik was een jonge vrouw met fulltime baan..een huisje en een kluit met vrienden...We probeerde t weer...en dat heeft nog geen maand geduurd!!! Hij begon me weer te claimen..en kon er niet mee omgaan hoe ik was veranderd in een zelfstandige jonge vrouw. Ik heb hem de bons gegeven..zonder traan. Hoopte altijd al dat er een dag zou komen..dat we weer bij elkaar zouden komen..en die was er

.maar ik was gegroeid en hij stil blijven staan. Nu kom ik hem nog weleens tegen..flirt hij etc

Maar...de kriebels in mn buik..een bonzend hart..NEE..niet meer..sterker nog " wat heb ik ooit in hem gezien"

Na vijf jr heb ik dus afsluiting gehad..in de tussentijd andere vriendjes..maar hij bleef altijd in mn hoofd...maar na die maand proberen...geen seconde meer in mn hoofd!! Dus...ik weet dat mijn gevoel nu over gaat..alleen ik ben bang dat ik t nooit goed kan afsluiten..dat dat heel lamg duurt, , net zoals bij mn eerste vriendje
Alle reacties Link kopieren
@Maka: hoe ist nu met je?



@Monroe? Ga je een beetje?



@Iedereen: blijf volhouden.



Bij mij is de terugval er: voel me sinds gisteren alsof ik weer terug bij af ben. Kom net op werk en daar staan mijn spulletjes die hij nog had netjes in een tasje. Toch stiekem gehoopt dat er een brief of kaart bij zat. Niks. Auw.



Ik doe echt wel dingen, en heb zelfs door dit topic een leuke vriendin in real life erbij, en we snappen elkaar dus erg goed. Maar voor de buitenwereld lijkt het al voltooid verleden tijd. Ik mis hem zo erg!!! Zo geen zin in, gaat dat nog over?!
Alle reacties Link kopieren
Pollewop, leuk om weer iets van je te lezen! Als had ik liever een positief berichtje gezien.



Mijn mij gaat het een stuk beter. Hij wil me graag terug want hij mist me. Maar dit heb ik natuurlijk vaker gehoord. We hebben elkaar al maanden niet gezien en ik ben uiteindelijk gaan daten. Dat ging beter dan ik had verwacht! Niet dat ik nu gelijk een nieuwe liefde heb maar ik besef dat er meer leuke mannen zijn. Mijn blik is gericht op de toekomst!
Hee pollewop! Heb je hier gemist. Vind het beetje een soort schreeuwtopic geworden. Dus volg het niet meer zo erg. Je mag me altijd pb als je wilt.

Ik ga door een pittig tijd, met familie en mijn ex heb ik weer afgekapt. Ben te boos, verdrietig en teleurgesteld om aardig tegen hem terug te dien terwijl ik al zoveel aan mijn hoofd heb.



Idd vervelend zo een tasje met spullen terug zonder iets, maar aan de andere kant voedt het weer valse hoop, want het motto is nog steeds.

Als hij van mening verandert laat hij het weten.
Fijn Monroe dat het stukke beter gaat. Hier ook, kleine stapjes. Maar nog steeds verdriet in het hartje.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even advies vragen... ik hoor heel vaak dat ik re veel heb geprobeerd om mijn ex te redden. Nu voel ik heel erg de drang om hem te appen om te vragen of hij dat zo denkt. Misschien wat antwoorden krijgen zodat ik het in de toekomst anders kan doen want ik ben alles zelf maar aan het invullen. Weet dat contact zoeken heel slecht is, maar de drang is zo sterk. Kan ik gewoon vragen om antwoorden? En wat nou als hij niet reageert? Ik heb toen het net uit was ook dingen gevraagd en uiteindelijk nergens reactie op waardoor ik boos werd en gemene Di gen ging zeggen.. maar het is nu al 5 maanden uit en heb hem al bijna 7 maanden niet gezien... Hij heeft mij zoveel pijn gedaan, maar toch heb ik de drang om deze vragen te stellen. Is dat heel dom?
Nee, niet doen. Ik heb het gedaan. Het levert alleen maar meer vragen, verwarring en gedoe op. Echt waar. Ik wilde dat ik nu geen contact laatst had opgenomen want een deel van de woede en verdriet zat er toch nog stiekum.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Dat is dom. Je krijgt nooit de gewenste antwoorden omdat jij dat perse wil. Move on!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven