Ex neemt na ruim 10 jaar contact op....

29-09-2016 04:17 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik moet even mijn hart luchten, aangezien dit een onderwerp is wat ik met niemand kan delen.

Laat ik beginnen met het feit dat ik gelukkig getrouwd ben en stapelgek op mijn man.

Alleen....

Een paar maanden geleden nam mijn ex-vriend contact met me op (per mail).

Hij vroeg hoe het ging en aangezien mailen zo lang duurt, overgegaan op FB messenger, praat wat makkelijker.

Hij had nog een aantal vragen over het verleden, ik ook... hebben alles besproken en uiteindelijk kwam het hoge woord eruit.

Als er een kans bestaat, zou hij me meenemen naar zijn dorp om aldaar een leven met mij op te bouwen want hij houd nog steeds van me en ik ben nooit uit zijn gedachte geweest.... ?! Wist niet wat ik hoorde!!

Ex is zelf ook getrouwd en heeft ook kindjes....

Afijn, door alle gesprekken die we hadden, merkte ik dat het me toch veel deed!

Hij was mijn eerste vriendje, de eerste waar ik mee samen woonde enzo....

Toen het over was tussen ons, ben ik zeker 2 jaar lang kapot geweest van verdriet.

Heb hem alles verteld, ben overal open en eerlijk in geweest...

Omdat hij me nog zoveel deed, besloot ik om geen contact meer te hebben met hem. Ook uit angst dat er weer gevoelens naar boven komen waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. Ex bleef ook maar doorvragen wanneer we nou een keer af konden spreken. Ik weet dat wanneer wij elkaar zien, het niet bij oppervlakkig contact zal blijven. We zijn elkaars zwakte namelijk.

Zo'n enkele keer hebben we nu nog contact, heel oppervlakkig..

Nu is mijn dilemma....

Waarom, na al die jaren.. wilt hij nu ineens contact en zou hij eventueel zijn hele leven overhoop willen gooien om met mij een leven op te bouwen?

En 2: waarom doet het mij nog steeds zoveel en blijf ik aan hem denken terwijl ik gewoon gelukkig ben met mijn man.

Iemand een idee hoe ik hier mee om moet/kan gaan? Ik wil het "contact" namelijk niet verbreken....
Alle reacties Link kopieren
"Iemand een idee hoe ik hier mee om moet/kan gaan? Ik wil het "contact" namelijk niet verbreken...."



Nou dan zijn we meteen al klaar, want ik zou zeggen dat je het contact moet verbreken.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je man eigenlijk van dit contact, en de dingen die jullie nu besproken hebben?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:delite schreef op 29 september 2016 @ 04:25:

Wat vindt je man eigenlijk van dit contact, en de dingen die jullie nu besproken hebben?Heb dit niet besproken met hem, heel slecht ik weet het, maar durf het op de 1 of andere manier niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waarom, na al die jaren.. wilt hij nu ineens contact en zou hij eventueel zijn hele leven overhoop willen gooien om met mij een leven op te bouwen?

Dat moet je hem vragen, wij kunnen niet in zijn hoofd kijken toch? Mijn eerste ingeving is wel dat hij niet lekker in zijn vel zit/niet tevreden is over zijn gezinsstituatie en daarom een heimwee voelt naar 'toen'.





.

quote:En 2: waarom doet het mij nog steeds zoveel en blijf ik aan hem denken terwijl ik gewoon gelukkig ben met mijn man.

Tsja, daar kun jij zelf toch echt het beste antwoord op geven. Misschien is het een periode geweest die heel veel indruk op je gemaakt heeft en was hij heel bijzonder voor je. Dat wil niet zeggen dat het nu nog past of dat je wat je nu hebt (aan rijkdom en aan verantwoordelijkheden) op moet (willen) geven voor een mogelijkheid dat het wel past.





.

quote:Iemand een idee hoe ik hier mee om moet/kan gaan? Ik wil het "contact" namelijk niet verbreken....

En toch geef je zelf het antwoord al: contact verbreken. Je gaat toch geen contact houden met iemand die in je huwelijk zit te stoken ?! Heb je zoveel behoefte aan zijn aandacht dat je je huwelijk en je gezin ervoor op het spel wil zetten?

Als je toch contact houdt dan moet je ook niet zeuren als je huwelijk hierdoor uiteindelijk op de klippen loopt en je uiteindelijk alleen eindigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Girlanoniem28 schreef op 29 september 2016 @ 04:30:

[...]





Heb dit niet besproken met hem, heel slecht ik weet het, maar durf het op de 1 of andere manier niet te zeggen. Je weet best waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Girlanoniem28 schreef op 29 september 2016 @ 04:30:

[...]





Heb dit niet besproken met hem, heel slecht ik weet het, maar durf het op de 1 of andere manier niet te zeggen.



Je durft het niet te zeggen omdat je weet dat hij verre van blij zou zijn met je.

Ik snap wel dat zo'n "blast from the past" je even van je stuk brengt. Zeker als het je eerste echte vriend was, en je er zo lang kapot van bent geweest toen het uitging.

Je moet voor jezelf besluiten wat je eigenlijk wilt van dit contact.

Hij heeft aangegeven graag een doorstart te willen maken. Dat betekent dat een gewone vriendschap al niet meer mogelijk is.

Ik ga ervan uit dat je gelukkig getrouwd bent?

Dan ga ik er ook van uit dat je dat niet in gevaar wilt brengen.

Door alleen al met deze ex te praten doe je dat.

Niet omdat ik vind dat dit vreemdgaan is, maar omdat er ineens allerlei gevoelens in je oplaaien, die een bedreiging zijn voor je huwelijk.

Wanneer je met je gedachten bij ex bent, ben je tenslotte niet met je gedachten bij je man.

Vandaar het advies om het contact te verbreken.

Hier kan niets goeds van komen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Waarom is de relatie verbroken 10 jaar geleden? Er was vast en goede reden, dus waarom zou deze nu niet meer geldig zijn?? Misschien moet je je daarop focussen en op je huwelijk uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk is hij niet meer zo tevreden in zijn huidige relatie en zoekt hij een "overstapje".

Heb ik ook gehad een ex die mij na vele jaren belde dat zijn vrouw hem niet begreep en dat hij ook recht had op liefde en ik was de uitverkoren kandidaat bij nader inzien.

Zucht. Heb hem gezegd dat zijn kinderen recht hebben op een stabiel gezin en dat hij misschien maar eens aan het werk moest met zijn huidige partner om de situatie beter te krijgen, eventueel met een relatietherapeut.
Kinderen die opgroeien in het centrum van de aandacht worden volwassenen die denken dat de wereld om hen draait
Alle reacties Link kopieren
Jij voelt nu allen 'kriebels' omdat je plots aandacht krijgt van een andere man. Dat is gewoon spannend.

Als je nu al 10 jaar lang iedere nacht van je ex droomde zou ik er iets mee doen maar nu niet. Dit is gewoon een hormonale kronkel dat je huwelijk niet waard is.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je te bereiken met dit contact?



Straks zijn er twee huwelijken kapot. De kans dat het met je ex gaat werken is nihil. Waarom doe hier aan mee?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Girlanoniem28 schreef op 29 september 2016 @ 04:30:

Heb dit niet besproken met hem, heel slecht ik weet het, maar durf het op de 1 of andere manier niet te zeggen. Je houdt dus al dingen verborgen voor je man. Dit is al emotioneel vreemdgaan. Hoe zou jij het vinden als hij stiekem met een oude vlam zou chatten die een nieuw leven met hem zou willen opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij loop je je ex in je hoofd enorm te idealiseren. Het is niet voor niks een ex. Focus je eens op al zijn negatieve eigenschappen, is hij dan nog zo leuk?

Het feit dat je je man niks durft te vertellen geeft al wel aan dat je zelf ook wel weet dat dit niet kan. Als je het mij vraagt, ben je het aan je gezin verplicht om te kappen met dit contact. Je zet hiermee alles op het spel, en als er bij jouw ex de leukigheid weer vanaf is, dikke kans dat hij je dan weer laat stikken.
Als mijn eerste lief nu contact met me zou opnemen en mij zou vertellen dat ik eigenlijk nog steeds zijn one and only ben, zou ik me ook heel erg gevleid voelen. 'zie je wel.. '



Maar inmiddels is het jaren later en heb ik een heel ander leven. Waarom laat je toe dat hij tussen jou en je man in komt? De enige optie is dat je het contact verbreekt, want dit gaan geen gezellige vriendschap worden. En als hij zich niet had gemeld had je gewoon gelukkig met je gezin verder geleefd en niet meer (vaak) aan hem gedacht. Kap het af TO. Waarom zou je alles op het spel zetten?
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom is toch helemaal niet relevant.

De betere vraag is: wat denk jij er mee te bereiken door dit gedrag in stand te houden?
"People, what a bunch of bastards"
Dat je er niks over hebt gezegd aan je man en toch dat soort gesprekken hebt met je ex vind ik kwalijk.



Je bent elkaars zwakte. Je wilt het contact niet verbreken maar die zwakte in je leven houden en ook nog gelukkig getrouwd zijn met je man. Ik zeg: succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon een gemakkelijke wip.
Alle reacties Link kopieren
Of hij wil seks of zijn huwelijk gaat niet goed en hij zoekt naar vervanging of heeft heimwee naar toen.

Ga hier niet in mee. Het is niet voor niks je ex en hij houdt nog altijd van je? Laat je zelf toch niks wijs maken!
Alle reacties Link kopieren
Nostalgie : het verleden mooier oppoetsen dan hoe het werkelijk was. Je zal.misschien een beetje een rustig burgerlijk leven hebben nu en door dit bericht krijg je weer allemaal puberale en onbezonnen associaties.

Run.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! En dan straks óók nog een liefdesbeep!
Je ex wil neuken en zijn intuïtie klopt gezien jouw reactie.
Vertel het aan je man en verbreek het contact met je ex.
Alle reacties Link kopieren
Die is knettergek, maar dat had je natuurlijk zelf ook al bedacht, toch? Als 't jeukt, kun je gewoon krabben. Heb je de ex niet bij nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch echt dat je het contact moet verbreken. Je hebt er niks aan om telkens van slag te zijn terwijl je nog 'stapelgek' bent op je huidige man.

Die ex is gewoon uitgekeken op zijn vrouw en daarom neemt hij contact op.
Alle reacties Link kopieren
Vaak doen mensen dit (ineens weer contact zoeken) als ze zich slecht of alleen voelen. Ik heb ook zon ex; ik weet altijd als eerste als er weer een relatie van hem slecht loopt omdat hij dan bij mij komt 'hengelen' met hoe bijzonder wij toch waren jaren en jaren geleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven