Ex wil contact met zoon na ingrijpende gebeurtenis.

18-04-2015 11:33 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden heeft ex zoon zonder toestemming meegenomen naar het buitenland en daarna weigerde hij om terug te komen. Lang verhaal kort; heeft 4 maanden geduurd. Aangezien zoon daar geboren is wou het land ex en zoon niet uitleveren.

Heb toen officieel aangifte gedaan. Ex ging naar Nederland omdat er een familielid op sterven lag en toen is hij aangehouden. In ruil voor terugtrekken van de aanklacht heb ik toen zoon mogen ophalen. Hij is niet vervolgd en er zijn geen verdere consequenties geweest omdat de aanklacht terug getrokken is. Was de snelste manier om

zoon thuis te krijgen, dat was het enigste wat we wouden.



Voor ons als gezin( mijn vriend en 1 jarige dochter) was het zeer heftig. Ben na de tijd in therapie geweest. Heb heel lang dezelfde nachtmerrie gehad: niet weten waar de kinderen zijn en ze niet kunnen vinden. Werd er schreeuwend wakker van.



Ex had aan zoon wijs gemaakt dat mama hem niet meer hoefde want mama had een nieuw gezin. Zoon is echt een jaar lang bang geweest elke keer als ik weg ging. Ex had ook aan zoon verteld dat vriend een slechte man is en dat hij allemaal slechte dingen had gedaan. Dus zoon was wantrouwig naar vriend heel lang. Nu zijn het net 2 handen op 1 buik en zegt hij ook papa tegen hem. En laat ik het maar even netjes zeggen hij is daar iets hardhandiger opgevoed. Dus als we boos op hem zijn is hij bang dat er hem gaan slaan.

We konden niet op vakantie met het vliegtuig want hij associeerde het vliegtuig met het hele gebeuren, was de eerste keer dat hij vloog. Hij is er voor in therapie. Hij snapt nu dat er ook leuke dingen zijn als je met het vliegtuig gaat. Dus gaan we gaan in de meivakantie met het vliegtuig op vakantie. We vliegen terug over Parijs. In Parijs gaan we naar Disney Land en gaan dan met de trein terug.



Ex heeft schriftelijk via een advocaat het verzoek gedaan om contact met zoon.

Is een stem in mijn hoofd die heel hard schreeuwt; die klootzak komt nooit meer in de buurt van ons. In de brief stond ook dat mocht er geen regeling getroffen worden ex naar een rechter stapt.

Wij zijn meteen met de brief naar de advocaat geweest die ons in het hele gebeuren ook heeft geholpen. En het komt er op neer dat we eigenlijk geen poot om op te staan hebben als argument het gebeuren. Want de aangifte is ingetrokken.



Dus vroeg of laat zal ik ex onder ogen moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
En nu?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Is er wel echt aangifte gedaan? Want een aangifte intrekken is volgens mij onmogelijk dus dan zou het gaan om een klacht.

Misschien opnieuw aangifte doen?
Wow wat heftig. Kan mij voorstellen dat je je zoon niet meer in zijn buurt wilt hebben. Kan je voor een regeling gaan waarin ex alleen met jou erbij zijn zoon mag zien?
quote:tjengaz schreef op 18 april 2015 @ 11:37:

Is er wel echt aangifte gedaan? Want een aangifte intrekken is volgens mij onmogelijk dus dan zou het gaan om een klacht.

Misschien opnieuw aangifte doen?Idd een aangifte kun je niet intrekken,een melding wel..
Alle reacties Link kopieren
Erbij blijven als ex je zoon wil zien.



En wat wil zoon? Is hij gehoord in dit verhaal? Als hij niet wil, houdt het toch op?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja klopt. Het terugtrekken geeft je nu echt een groot juridisch nadeel. echt naar.
Je kan zelf naar de rechter stappen om ter vragen of het contact begeleid mag worden door jeugdzorg, zodat hij er niet meer met je zoon vandoor kan.

Eng dit, ik kan me je nachtmerries voorstellen.
diamond-gloss schreef op 18 april 2015 @ 11:39
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort verhalen altijd zoverschrikkelijk! Hoe kunnen mensen dit toch met kinderen doen, en dan nog de eigen vader.

Goede tips hier.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:iesiesa schreef op 18 april 2015 @ 11:40:

[...]





Ja maar hij is nooit veroordeeld. Hij heeft geen strafblad en het is nu niet bewezen.Ze schrijft dat de advocaat aangeeft dat ze geen poot hebben om op te staan omdat de aanklacht ingetrokken is. Maar dit kan dus niet, je kan geen aanklacht intrekken. Wel een melding. Dus ik zou aangifte gaan doen als dat nog mogelijk is en laat ex het maar via de rechter spelen als het al zover komt. Jeugdzorg er inderdaad bij betrekken maar in elk geval niet mijn zoon onbegeleid weer laten kennis maken met ex. En pas ex bij zoon in de buurt laten komen als je echt gedwongen wordt door de rechter. Al vraag ik me af wat er gaat gebeuren als je zelfs dat advies negeert.
Alle reacties Link kopieren
Heb zoon niet gehoord omdat hij er eigenlijk in het algemeen niet over wil praten. Lijkt mij dat hij met bijna 6 nog te jong is een mening hier over te hebben.



Na wat hij zoon/ons heeft aangedaan willen wij niets meer met hem te maken hebben.

Wij hebben een rot periode gehad. En heeft een hele tijd geduurd voordat er de grootste schrik te boven waren.

Heeft anderhalf jaar geduurd voordat ik het durfde om de kinderen bij schoonmoeder uit logeren te laten gaan.

Zoon durfde daarvoor ook niet ergens anders te slapen. Hij komt S'nacht als hij wakker is ook altijd even kijken of we er nog zijn. En ik ga bijna dagelijks S'nacht uit om te controleren of de kinderen er nog wel zijn. Terwijl ik dat s'avond als ik op bed ga ook doe.



We hebben een alarm op het huis laten zetten want een grote angst van mij was dat ex S'nacht hem kwam halen. Hij heeft hier ook mee gedreigd. We hebben een hond genomen die beschermend naar de kinderen en waaks is.



Ik wil die hele man en zijn familie nooit meer in onze buurt hebben.



Als wij een vakantieland uitzoeken dan is er voor mij gewoon een stuk van de wereld wat ik vermijd.
Alle reacties Link kopieren
De procedure over omgang is een civiele procedure daar kun je eerdere gebeurtenissen natuurlijk in betrekken ook als daar geen officiële aangifte van is gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me sterk dat een rechter gaat zeggen dat je ex je zoon moet zien in deze omstandigheden.

Kind loopt er nog meer trauma's van op.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtmerrie, ik heb geen tips wel
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Geen haar op mijn hoofd die nog contact zou willen met die vent, al zullen ze mij oppakken, een vader die zijn kind ontvoerd.....trouwens aangifte is ingetrokken maar het hele verhaal zal vast niet gewist zijn. Bescherm je kind. Anders is ex straks zeker weten weer weg met kind. Zou mijn kind geen seconde alleen laten met die kerel.

Ken een vrouw die jaren en jaren bang is geweest dat haar ex de kinderen zou ontvoeren, kinderen mochten ook niet buiten spelen op school in de pauze, te gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat cateau zegt.....houd vast aan bezoeken onder begeleiding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
hgjb266 schreef op 18 april 2015 @ 12:11
tjengaz schreef op 18 april 2015 @ 11:50
Ergens is dit hele gebeuren toch wel vastgelegd? Lijkt me sterk dat je geen poot hebt om op te staan. Maar dit is NL... Je zou denken dat geen rechter gek genoeg is om jouw ex omgang met je zoon te "gunnen", maar ik heb wel vaker met mijn kin op de grond gestaan.
quote:iesiesa schreef op 18 april 2015 @ 12:27:

[...]





Aangifte maar geen veroordeling. Voor hetzelfde geldt was het niet waar.

Ik gun het TO, maar het wordt echt een lastige zaak.

Nee ze schrijft dat ze de aangifte heeft ingetrokken en dat kan niet want een aangifte kun je niet intrekken.

Ze heeft dan hooguit een melding gedaan die kun je wél intrekken.
Een klacht(/melding?) kun je ook niet zomaar intrekken. Dat moet in principe binnen 8 dagen en via een brief.
diamond-gloss schreef op 18 april 2015 @ 12:34
TO, je schrijft dat je zoon in therapie is geweest. Zijn er geen rapportages die je aan de rechter kunt overleggen, als bewijs dat je zoon beter geen (onbegeleid) contact met zijn vader kan hebben? De rechter kijkt toch in eerste instantie naar de belangen van het kind, als het goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven