Ex wil me terug, maar hoe nu weer opbouwen?

28-02-2012 00:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik heb nog nooit iets gepost maar wel heel vaak topics gelezen...

Maar nu zou ik zo graag advies willen van jullie, want ik kom hier niet uit!



Na een relatie van 1,5 jaar is het een half jaar uit geweest met mij en mijn vriend. Het ging echt niet meer, we waren heel erg gek op elkaar maar er waren van ons beiden veel issues en persoonlijke problemen. We konden eigenlijk beiden ons hart niet echt open stellen.



Toen het uit ging ben ik echt ingestort, de relatie was een trigger geweest voor al mijn verlatingsangst, jaloezie, obsessie... En daar ben ik heel hard mee aan de slag gegaan.

Ik heb nu het idee dat ik het we zou kunnen, een relatie en ik wil het ook zo graag. Ik ben echt nog zo gek op mijn ex en we hebben elkaar twee weken geleden weer gezien. Heel fijn gepraat en allebei tot de conclusie gekomen dat we het weer wilden. Hij ook toe gegeven dat hij er echt voor wil werken, want vanzelf gaat het niet bij ons.



In de tijd dat het uit was ben ik met niemand geweest, ik had te veel verdriet. Maar mijn 'ex' is wel met meisjes naar bed gegaan. En ik snap natuurlijk dat als het uit is, je dat doet maar ik heb er zo'n moeite mee, ook omdat hij met al die meisjes nog contact heeft. Hij doet er heel makkelijk over en ik voel me er zo stom over dat ik er zo'n moeite mee heb.



En in onze relatie was dat ook altijd al een ding: hij is heel close met meisjes, spreekt met ze af, smsjes, facebook berichten. Maar die meisjes ken ik nooit, hij vertelde er nooit over en ik kwam er achter omdat zijn mail soms bleef open staan. Ook vond ik het contact best intiem lijken, bv toen ik op vakantie was sprak hij bijna elke dag met een meisje af. En hij zei toen ik er naar vroeg dat er niets gebeurd was. Ik geloof hem, maar vinden jullie dat ik overdrijf? Dat hij zo close met meisjes is (toevallig ook altijd hele knappe / leuke meiden) en dat hij me daar niets over vertelt? Over alle andere dingen zijn we juist zo open!



Ben ik te achterdochtig? Of te jaloers? En hoe kan ik hier relaxter mee om gaan?

Ik weet gewoon niet zo goed of ik hem kan vertrouwen. Ik denk niet dat hij vreemd ging maar waarom wil hij zo veel aandacht van andere vrouwen?



Dank jullie wel, x
Alle reacties Link kopieren
Als het altijd al een ding was in de relatie. Hoe gaat dat precies geen ding meer zijn, als jullie het opnieuw gaan proberen. Ik verwacht niet dat hij van vandaag op morgen al die contacten gaat verbreken, ongeacht of hij wat met ze doet of niet. Jij zal je daar vast altijd wel druk over blijven maken en dat is gewoon niet goed voor het vertrouwen in de relatie.
Gaat dit wel over de vraag hoe het weer op te bouwen?



is dit niet eerder:

- hoe hem te vertrouwen

- hoe meer zelfvertrouwen te krijgen?



Want wie zegt dat die aandacht hem zoveel interesseert? Hij spreekt af met vrienden, die toevallig vrouwelijk zijn?
Het doet er niet toe of jij te achterdochtig of jaloers bent.

Jij voelt je niet prettig bij zijn zogenaamde platonische omgang met al die meiden.

Hoe zie je die relatie voor je?

Hij zal blijven zeggen dat er niets aan de hand is met die anderen. Maar er is wel iets aan de hand, hij maakt je er ongelukkig mee.

En daar doet hij kennelijk heel laconiek over.

Het klinkt niet als een recept voor geluk.
quote:mclean72 schreef op 28 februari 2012 @ 01:35:

Het doet er niet toe of jij te achterdochtig of jaloers bent.

Jij voelt je niet prettig bij zijn zogenaamde platonische omgang met al die meiden.

Hoe zie je die relatie voor je?

Hij zal blijven zeggen dat er niets aan de hand is met die anderen. Maar er is wel iets aan de hand, hij maakt je er ongelukkig mee.

En daar doet hij kennelijk heel laconiek over.

Het klinkt niet als een recept voor geluk.



Ja zo kan je het ook zien.



Wat dacht je van de variant: ZIJ maakt HEM ongelukkig met die onterechte achterdocht en wantrouwen? Klinkt ook niet als recept voor geluk, als je het mij vraagt.
quote:naara schreef op 28 februari 2012 @ 01:48:

[...]





Ja zo kan je het ook zien.



Wat dacht je van de variant: ZIJ maakt HEM ongelukkig met die onterechte achterdocht en wantrouwen? Klinkt ook niet als recept voor geluk, als je het mij vraagt.



Eens.

Ik zeg niet dat hij met al die meiden naar bed gaat en niet te vertrouwen is.

Maar zijn gedrag maakt haar wel ongelukkig.

En aangezien zij dit topic opent, raad ik haar aan niet in zee te gaan met iemand die (al dan niet terechte) gevoelens van achterdocht en jaloezie in haar oproept.

Hij vindt ws het hebben van die vriendinnen de normaalste zaak van de wereld. Zij niet.

Daarin gaan ze niet bij elkaar komen, ergo; niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat een ex een ex moet blijven. De redenen waarom wij uit elkaar gegaan zijn, moeten de redenen zijn waarom wij NIET meer bij elkaar komen. Mensen veranderen niet overnight. Tuurlijk wilt hij aan zijn problemen werken. Hij heeft je gemist, hoe kan het anders. Hoe dan ook, zal je de persoon missen waarmee je een relatie gehad hebt. De leuke dingen vooral. Denk aan jezelf of je weer dat k. gevoel wilt hebben toen het uitging. Hij sliep met verschillende meiden na jou..niet 1 maar verschillende...he moved on. Denk dat het tijd is dat jij dat ook doet. Maar niet met hem.

Sorry dat ik zo harsh ben..heb het om me heen gezien hoe mijn vrienden hun exen een tweede, derde en vierde kans gaven. Eindstand..zelfde sh**
quote:mclean72 schreef op 28 februari 2012 @ 02:10:

[...]





Eens.

Ik zeg niet dat hij met al die meiden naar bed gaat en niet te vertrouwen is.

Maar zijn gedrag maakt haar wel ongelukkig.

En aangezien zij dit topic opent, raad ik haar aan niet in zee te gaan met iemand die (al dan niet terechte) gevoelens van achterdocht en jaloezie in haar oproept.

Hij vindt ws het hebben van die vriendinnen de normaalste zaak van de wereld. Zij niet.

Daarin gaan ze niet bij elkaar komen, ergo; niet aan beginnen.



Ik ben met je eens dat dit weining kans van slagen lijkt te hebben.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: zolang zij niet aan haar onzekerheid en wantrouwen werkt zie ik weinig kans van slagen van een relatie met wie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
lastige situatie.. mijn ex en ik zijn ook nu een half jaar uit elkaar.. ik zit tijdelijk voor werk in buitenland en hoor nu van alle kanten dat als ik terug kom hij weer achter mij aan zal gaan.. de reden dat hij het uitmaakte waren een beetje vaag maar door de afstand heb ik wel rustig kunnen nadenken..



en ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer iemand wil die met jan en alleman intiem staat te flirten en stiekem afspreekt.. iemand moet voor mij gaan en wil niet dat hij zelfde soort aandacht aan andere meiden geeft.. Ja ik geef nog om hem en hoop tegen de tijd dat ik terug ben sterk genoeg te zijn om niet meer voor zijn charmes te vallen..



Als jij hem niet vertrouwd en zijn gedrag wat dat betreft niet op prijs stelt zou ik toch er eens goed over nadenken of je niet een betere vriend verdiend.. jij behoort als vrouw zijn aandacht te krijgen en niet al die andere meiden!



Sterkte ermee..
quote:waterenvuur schreef op 28 februari 2012 @ 04:59:

lastige situatie.. mijn ex en ik zijn ook nu een half jaar uit elkaar.. ik zit tijdelijk voor werk in buitenland en hoor nu van alle kanten dat als ik terug kom hij weer achter mij aan zal gaan.. de reden dat hij het uitmaakte waren een beetje vaag maar door de afstand heb ik wel rustig kunnen nadenken..



en ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer iemand wil die met jan en alleman intiem staat te flirten en stiekem afspreekt.. iemand moet voor mij gaan en wil niet dat hij zelfde soort aandacht aan andere meiden geeft.. Ja ik geef nog om hem en hoop tegen de tijd dat ik terug ben sterk genoeg te zijn om niet meer voor zijn charmes te vallen..



Als jij hem niet vertrouwd en zijn gedrag wat dat betreft niet op prijs stelt zou ik toch er eens goed over nadenken of je niet een betere vriend verdiend.. jij behoort als vrouw zijn aandacht te krijgen en niet al die andere meiden!



Sterkte ermee..

Stiekem is natuurlijk nooit goed. En waar zie je staan dat de TS niet OOK zijn aandacht krijgt? En dat de vriend van TS meer aandacht geeft aan anderen?



Jou wpost ademt ook het typisch onzekere gedrag. Ook jou wil ik adviseren aan je zelfvertrouwen te werken.



(wat ik mij afvraag bij jou: jij hoort van alle kanten dat hij weer achter je aan zou gaan zodra..... Is dat wat MEN zegt, of is dat wat HIJ wil? Is nogal een verschil he!)
Alle reacties Link kopieren
dat is wat Men zegt nav gedrag van hem.. ik weet dat ik hem niet meer terug wil en hoop dat ik daar sterk genoeg in zal zijn.. ik hoop dat hij terwille van onze vriendengroep gewoon vriendschappelijk zal blijven om ongemakkelijke situaties te voorkomen.. maar de dingen die hij nu doet qua contact zoeken en cadeautjes sturen is voor een gewone vriendschap soms too much..



zelfvertrouwen zit wel goed bij mij helemaal nu ik weer van hem af ben.. zijn gedrag maakte mij onzeker terwijl dat nergens voor nodig is en zo'n invloed wil ik niet van een partner hebben..



dat zij niet ook aandacht krijgt dat weet ik niet en daar kan ik niet over oordelen, naast mijn ex zijn geflirt kreeg ik verder van hem ook echt wel aandacht alleen zou van een partner alleen zo goed als de volledige aandacht van hem willen hebben en niet moeten delen met andere meiden, je mag best lol maken maar zo intiem flirten nee dat hoeft van mij niet.. maar dat is ook een keuze die ieder voor zich moeten maken..



had verder een goede relatie met mijn ex.. en denk dat dit ook voor TS geldt anders denk je er niet aan het weer te proberen maar het lijtk mij erg lastig de flirt uit de partner te halen..en daarin moet je dan voor jezelf beslissen of je dit will en hoe je ermee omgaat..
Alle reacties Link kopieren
quote:zusje100 schreef op 28 februari 2012 @ 00:36:

Toen het uit ging ben ik echt ingestort, de relatie was een trigger geweest voor al mijn verlatingsangst, jaloezie, obsessie... En daar ben ik heel hard mee aan de slag gegaan.En ondanks dat alles ben je nog steeds jaloers. Of dat terecht is weet ik niet, maar ik persoonlijk zou nooit aan een relatie beginnen als ik mijn partner niet voor de volle 100% zou durven vertrouwen. Jij vertrouwt hem niet met al die meiden, dus dat lijkt me geen goede basis om weer verder te gaan.quote:jordelle schreef op 28 februari 2012 @ 02:19:

Ik geloof dat een ex een ex moet blijven. En dat dus. Ex = ex, het wordt er meestal niet beter op als je het na een tijdje weer probeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'vroeger' ook zo'n vriend gehad, hij had heel veel problemen met zichzelf; onzeker, faalangst etc.

Hij genoot (daarom?) enorm van vrouwelijke aandacht, was ook altijd aan het ouwehoeren met allerlei meisjes. Ik ben normaal gesproke helemaal niet zo jaloers, maar in deze relatie werd ik dat wel. Verschrikkelijk.

Ik vind een beetje flirten best kunnen en ook vriendschappen met het andere geslacht, maar niet tegelijk. Zo'n jongen hoef ik echt nooit meer.



Ik lees een beetje een vergelijkbare situatie in jouw verhaal. Deze jongen haalt, bewust of onbewust, de jaloezie in jou naar boven. Terechr of onterecht dat weet ik niet, maar hierdoor is het geen match made in heaven...
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou er ook niet meer aan beginnen. Je geeft nu al aan dat het bij jullie niet vanzelf gaat en dan wil je weer met hem opnieuw beginnen, terwijl je hem niet echt kan vertrouwen?

Hij zal heus niet veranderen mbt het contact met ide andere vrouwen.



Je hebt nu al een half jaar liefdesverdriet verwerkt, waarom dat teniet doen om straks weer door die fase te moeten gaan? Nog even doorzetten en er komt vanzelf weer wel iemand anders op je pad die wel voor 100% voor jou gaat! Of ben je soms bang om over te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als het recept voor veel ellende en verdriet...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw gevoelens van wantrouwen en jaloezie heel terecht. Het gaat er niet alleen maar om of je ex/vriend vreemd zal gaan. Hij heeft intieme contacten met andere meiden op een manier die jij niet prettig vindt. Die jij misschien exclusief vindt horen in een relatie. En ook al vind jij het niet prettig, hij gaat er gewoon mee door en negeert dus jouw gevoelens.



Ik vind ex/vriend juist heel onzeker overkomen, dat ie zoveel aandacht en bevestiging van andere vrouwen nodig heeft! Elke dag met meisjes afspreken als jij op vakantie bent vind ik belachelijk; dat zou ik ook nooit accepteren en ik ben niet jaloers en onzeker.



Maar of het nou terecht is of niet; jullie denken beiden blijkbaar anders over hoe je een relatie vormgeeft. Niet meer aan beginnen dus! Uit niets blijkt dat jij of hij veranderd zijn, dus geen reden waarom het nu wél goed zou gaan. Zoek iemand die dezelfde ideeën heeft over omgang met het andere geslacht als jij. Ik snap dat er nog veel gevoelens zijn. Het lijkt nu misschien alsof die nooit overgaat, maar echt, die gaan wel over. Het kost alleen tijd en je moet afstand van hem nemen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,



Ik snap dat je dit een lastige situatie vind. Vervelend dat jij je zo jaloers voelde, binnen de relatie. Wat hier al eerder ook al is gezegd; vraag je af of dit wel de juiste persoon voor jou is (maar dat doe je eigenlijk al, anders zou je deze aspecten niet zo concreet in jouw post zetten).



Deze jongen is veel met andere meiden bezig. Het gaat hier niet om het feit òf hij te vertrouwen is, maar om het gevoel dat dit jou geeft. Jij vindt dit moeilijk en dit zou (wederom) tot spanning kunnen leiden binnen de relatie. Zou je je weer zo willen voelen? Of heb je een manier gevonden je niet meer zo te gaan voelen wanneer dit gebeurd? Wat zou er nu precies anders zijn dan voorheen?



Het is fijn iemand te vinden die echt bij jou past. Uit jouw post haal ik dat je iemand zoekt die jou het gevoel geeft dat je de enige bent voor hem. Verspil dan ook geen energie meer aan wat geweest is, maar zoek degene die jou wél dat gevoel geeft.



Zelf vind ik het typisch dat mensen hier noemen dat het ligt aan haar zelfvertrouwen. Het is de persoonlijkheid van beiden en de match daartussen die het hem doet.

Sommige mensen vinden het geen probleem als hun vriend(in) close omgaat met het andere geslacht. Anderen vinden dit wel lastig. Dat kan. Het wordt alleen een probleem wanneer hier een verschil van mening in bestaat binnen de relatie.



Nouja, eigenlijk is het enige wat ik wil zeggen; zoek degene waar je je goed voelt binnen de relatie. (lekker kort door de bocht zo :P).
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Hallo TO, waar was je (ex) vriend toen jij bent ingestort?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een hoop reacties meteen, wat fijn. Dank jullie wel.

Ik begrijp zo goed de negatieve gedachtes van iedereen, van het wordt toch nooit wat, en misschien had ik beter het topic "jaloers en onzeker" kunnen noemen, maar tja ik ben benieuwd of het daar nou echt over gaat. Soms vraag ik me af of ik overdreven ben in mijn jaloezie, vraag ik me zo af hoe anderen dat doen, om gaan

met die dingen. Ik denk namelijk echt dat mijn ex / vriend te vertrouwen is, dat hij niet vreemd gaat / ging. Zoals Aureel ook zegt: volgens mij is het meer een onzekerheid van hem, en dat hij op aandacht kickt.

Maar heeft niet iedereen dat in zekere zin? mclean72 vind jij het geen enkel probleem als je vriendje aandacht van andere vrouwen nodig heeft?

En kan ik het maken om te zeggen dat ik dat niet wil? Ik wil ook juist niet een claimerig wijf worden...

Of vinden jullie dat hij een grens over gaat door met meisjes te hangen omdat hij nou eenmaal een groot ego heeft dat bevestiging nodig heeft? Want, Naara zo is het echt, het zijn altijd hetzelfde soort jonge meisjes die om hem hangen, die tegen hem op kijken. En ik geloof dat ik dat zelf ook maar blijf doen, haha.



Hij maakt me er inderdaad niet blij mee, maar hoe doe ik toch iets aan die onzekerheid van mij? Het is soms ook zo lastig om onderscheid te maken tussen je onzekerheid of angsten en je intuitie. En Naara ik werk er ook wel echt hard voor... Ik heb allerlei therapie dingen en zo. Maar het blijft moeilijk als iets diep zit. Ik vraag me af of dit iets is waar ik overheen zou kunnen stappen. Want wat stelt het nou helemaal voor...

Booyahh zou jij er wel mee kunnen dealen? Het heel rationeel bekijken of zo? Het is toch wel normaal om het klote te vinden?



En ik snap dat het kort door de bocht klinkt, van hij mag terug komen en ik wil meteen weer, of ingestort na een relatie van 1,5 jaar. Maar dat kwam niet door de relatie, maar doordat ik de relatie gebruikte om niet meer met mezelf bezig te zijn, ik verloor mezelf er helemaal in. En nee, dat is niet in een keer over. Maar denken jullie niet dat mensen veranderen, als ze echt willen? jordelle denk je echt dat je ALTIJD in dezelfde val loopt? Soms kun je er ook weer heel veel van leren denk ik dan... Als je je er voor open stelt. Dat is het moeilijke denk ik. Om dat van te voren te kunnen beslissen



En tja, het vertrouwens ding ligt veel groter dan alleen de andere meisjes, ik voelde echt wel dat er iets was en werd daar zo parra van, maar hij bleek ook eens in de zes weken een weekend aan de drugs te zitten en dat mij niet te vertellen. (hij heeft een drugsverslaving gehad voor mij). Nu ik het zo op schrijf denk ik bij mezelf ook echt: waar begin ik in godsnaam aan... Het is gewoon zo lastig omdat we zo gek op elkaar zijn en ik nog nooit zo'n goeie klik met iemand had op zo een diep niveau. Zoals jij Missprincesa: in mijn vorige relaties was ik niet zo jaloers en was er niet zo veel spanning. Maar was er ook niet deze diepe verwantschap. loisnvt daarom dus... Het verdriet was ook wel zo heftig omdat ik voelde dat ik niet zomaar iemand kwijt was.



En hayleyyy, dank je voor je lieve bericht ook, jullie hebben me wel de ogen geopend, het lijkt wel alsof ik maar te dealen heb met hoe hij dingen ziet. En dat het ook anders kan. Maar misschien romantiseer ik hem, en denk ik dat ik nooit meer zo iemand tegen zal komen. Ik heb me er ook niet echt voor open gesteld, hem wel op een voetstuk geplaatst.



Pfff... Nou ik ga er maar echt even de tijd voor nemen, en kijken of dit het echt waard is en of hij echt iets zal veranderen.

Thanks allemaal.
quote:zusje100 schreef op 28 februari 2012 @ 19:14:

mclean72 vind jij het geen enkel probleem als je vriendje aandacht van andere vrouwen nodig heeft?

En kan ik het maken om te zeggen dat ik dat niet wil? Ik wil ook juist niet een claimerig wijf worden...





Ja, ik zou daar zeker moeite mee hebben, en ik vind mezelf echt niet zo'n jaloers type.

Waar je moeite mee hebt kan van alles zijn, en dat is voor iedereen anders; vrouwen, gokken, drugs, geld over de balk smijten, noem het maar op.

Ik vind dat je je vriend nooit iets kunt verbieden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet aan mag geven dat je ergens moeite mee hebt.

En dan is het aan hem om te beslissen of hij zijn gedrag wel of niet wil veranderen/aanpassen.

Dat is hij niet verplicht.

Maar als mijn vriend om de haverklap dingen zou doen die ik heel vervelend vind, dan is er maar 1 conclusie mogelijk.

En die conclusie is dat we gewoon niet bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
Ja gek is dat toch, ik heb dan gewoon de ballen niet om voor mezelf op te komen... En denk dan dat ik het maar moet nemen hoe het is. Dat ik liever met een vriend zit die niet bij me past, dan dat ik het verdriet trek van hem kwijt raken uit mn leven...

Is ook koppigheid ofzo, niet bij elkaar passen, maar het wel willen. Wie hou je dan voor de gek
Alle reacties Link kopieren
Haha sorry ik heb niet uitgevonden hoe ik moet citeren... Ging om je laatste zin
Joh, dat hebben we allemaal denk ik wel meegemaakt.

Bijna iedereen is wel eens te lang blijven hangen in een relatie die niet meer werkte.

Onder het mom van "Je weet wat je hebt..."

Het is ook eng en moeilijk en pijnlijk om er definitief een punt achter te zetten.

De beste stuurlui staan aan wal hoor, het is heel makkelijk om jou te vertellen wat je zou moeten doen.

Maar jij bent degene die het uit moet voeren, en dat is niet zo simpel.

Toch hoop ik dat je er een punt achter weet te zetten, ik denk dat je beter verdient.

En ik weet 100% zeker dat er ergens iemand rondloopt die veel beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 28 februari 2012 @ 09:31:

Dit klinkt als het recept voor veel ellende en verdriet...



Eens.



Het klinkt niet alsof de issues waar het destijds op stuk gelopen is nu opgelost zijn. Grote kans dus dat het hetzelfde afloopt als de vorige keer. En als ik lees hoe zwaar je het daarmee hebt gehad zou ik er niet aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven