ex with benefits?

23-04-2015 17:34 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
De reden dat ik dit topic open is omdat ik het vaak wel lekker vind om gevoelens en gebeurtenissen van mezelf af te schrijven en ook ben ik wel benieuwd naar de ervaringen en/of objectieve meningen van anderen.

Nou verwacht ik dat velen mij waarschijnlijk dom, naïef, zwak etc. zullen vinden, omdat dit soort relaties nooit werken en ik mezelf alleen maar pijn doe etc. etc. En dat mag, zou ik ook vinden, hoor.

Maar toch zou ik niet anders willen, want het maakt mij ondertussen ook weer gelukkig.



Rond deze tijd, een jaar terug ging mijn relatie voorbij van 9 maanden. Ik noem hem even X. omdat ik uiteraard niet zijn naam ga gebruiken. Ik was (en ben nog steeds) gek op hem, maar het ging niet meer. Ik zag het ook wel aankomen, maar dat maakte de breuk er niet veel makkelijker op.

Het was een nogal onstuimige relatie. Op het begin was het top. Allebei verliefd. In de wolken zat ik.

Helaas door drugsgebruik, de werkdruk van X. en geestelijke/psychische problemen die ik ondervind door een hele moeilijke jeugd en thuissituatie ging het niet meer en de ellende nam de overmacht.



Sinds onze breuk heeft X. nog een relatie van een paar maanden en een paar scharrels gehad. Toch ben ik ondertussen eigenlijk nooit echt weggeweest.

Soms spreken we elkaar eventjes een tijdje niet en dan weer wel, en dan kom ik weer naar hem toe, kijken we film samen, drinken we wat, kletsen we uren met elkaar, hebben seks en slapen we om half 6 pas. Slaap ik bij hem en moet X vroeg op, mag ik lekker blijven liggen en weggaan als het mij uitkomt.

Jaloezie heeft mij zeker tientallen huilbuien bezorgt, maar hoewel het niet makkelijk is en het, denk ik, ook nooit zal worden heb ik op een 1 of andere manier geaccepteerd dat ik niet weet wat hij achter mijn rug om doet en dat hij misschien ondertussen ook met anderen meiden scharrelt. Daar heb hij alle recht toe, ik ben niet zijn vriendin. Daar heb ik niks over te zeggen. Ik hoef het niet te weten en dat heb ik ook tegen hem gezegd. Als X. een nieuwe vriendin heeft is daar uiteraard geen ontkomen aan. Ik kijk daar niet bepaald naar uit, maar als hij liefde en geluk heeft gevonden zou ik het hem wel gunnen.



Omdat ik best wel moeite heb met mensen te vertrouwen heb ik niet super veel vrienden. Dat hoeft ook niet van mij. Maar de goede vrienden die ik wel heb draag ik diep in mijn hart en die wil ik absoluut niet kwijt.

X. is daar ook 1 van. Hij is mijn steun en toeverlaat. Ik ben door diepe dalen gegaan en ookal ben ik absoluut niet altijd even lief tegen hem geweest (een heks wel te verstaan) is hij er altijd voor me geweest, kan ik alles tegen hem zeggen en steunt hij me met alles.

Op dit punt in mijn leven ben ik niet in staat om een vaste relatie te hebben. Ik zal eerst aan mezelf moeten werken en me in september volledig moet focussen op mijn studie.



Ik heb dus niet echt een specifieke vraag, maar vraag me meer gewoon af of er hier mensen zijn die ook een soortgelijke ‘relatie’ hebben gehad en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik voel me eigenlijk te goed voor een neukertje zijn

Maar hey, als jij er gelukkig mee bent is het prima toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Geen ervaring. Als mijn ex niet meer met mij wil lachen en huilen, krijgt ze mijn lichaam ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet gezond
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus als je nog steeds met je ex omgaat en soms seks hebt ben je meteen een neukertje? Ik weet niet wat mannen jouw hebben aangedaan, maar dat ik hem nog steeds zie en seks met hem heb betekent niet dat we geen respect hebben voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als je het nooit een relatie had genoemd in de eerste plaats, dan was X gewoon een FWB geweest. Eentje waar de vonken mee vanaf springen en waar je qua gevoel en zo goed bij terecht kon, maar beide wetende dat het nooit langdurig relatie potentieel zou hebben in de huidige levensfases.



Je weet waar het tussen jullie op stuk loopt. Dus dan weet je ook dat er in die situatie geen toekomst is. Als beide verder de regels goed vastleggen en die met regelmaat onderling weer bevestigen, dan is er niets dat je elkaar verder aan doet zolang de situatie verder niet veranderd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na mijn kortstondige relatie ook nog 2 weken het bed gedeeld met mijn ex, maar het voelde niet goed. Ik zie hem nog héééééél af en toe en we kunnen gezellig praten samen, en eerlijk gezegd vind ik hem nog altijd super lekker, maar om er nu weer mee in bed te duiken? Diep vanbinnen denk ik "ja", maar omdat ik beter weet zeg ik "nee". Dat lijkt me nog altijd de beste optie. Er komen vast nog veel leukere mannen op je pad.
Alle reacties Link kopieren
Tja....

Ik geloof je niet, maar geeft niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 23 april 2015 @ 17:53:

Geen ervaring. Als mijn ex niet meer met mij wil lachen en huilen, krijgt ze mijn lichaam ook niet.nou wij lachen en huilen wel samen, als je even goed leest. Dat de relatie over komt omdat ik eerst aan mezelf moet werken voordat ik een vaste relatie kan onderhouden.
Je bent nu gelukkig. Maar ben je niet bang, dat als hij straks een echte relatie krijgt, jij dan een grote klap te verwerken krijgt? Al zeg je in je OP dat je hem dat geluk wel zou gunnen. Maar wanneer hij écht een vriendin krijgt, lijkt me dat toch wel moeilijk voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 23 april 2015 @ 18:11:

Je bent nu gelukkig. Maar ben je niet bang, dat als hij straks een echte relatie krijgt, jij dan een grote klap te verwerken krijgt? Al zeg je in je OP dat je hem dat geluk wel zou gunnen. Maar wanneer hij écht een vriendin krijgt, lijkt me dat toch wel moeilijk voor jou.Ik zou het hem inderdaad gunnen, ik zou het wel jammer vinden als wij daardoor niet meer met elkaar om zouden gaan als vrienden, maar hij heeft in de tussentijd ook een paar maanden een relatie gehad en toen bleven we ook gewoon met elkaar omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Probleem opgelost!!!

.

Next.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 18:19:

[...]





Ik zou het hem inderdaad gunnen, ik zou het wel jammer vinden als wij daardoor niet meer met elkaar om zouden gaan als vrienden, maar hij heeft in de tussentijd ook een paar maanden een relatie gehad en toen bleven we ook gewoon met elkaar omgaan.Oké, dan is er dus geen probleem, en je bent nu gelukkig. Dus geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 18:19:

[...]





Ik zou het hem inderdaad gunnen, ik zou het wel jammer vinden als wij daardoor niet meer met elkaar om zouden gaan als vrienden, maar hij heeft in de tussentijd ook een paar maanden een relatie gehad en toen bleven we ook gewoon met elkaar omgaan.



En wist die vriendin dat?

Of bedrogen jullie haar gezellig samen?

(Denk je dat dat je karma opvijzelt of kapot maakt?)
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 18:33:

[...]





En wist die vriendin dat?

Of bedrogen jullie haar gezellig samen?

(Denk je dat dat je karma opvijzelt of kapot maakt?)Ik ging er eigenlijk vanuit dat zij dan als 'gewone' vrienden met elkaar omgingen. Kan het fout hebben natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 17:59:

Dus als je nog steeds met je ex omgaat en soms seks hebt ben je meteen een neukertje? Ik weet niet wat mannen jouw hebben aangedaan, maar dat ik hem nog steeds zie en seks met hem heb betekent niet dat we geen respect hebben voor elkaar.

De mannen hebben mij niets aangedaan hoor

Maar het moment dat ik geen relatie meer met ze heb hoef ik er ook niet zo nodig nog seks mee

Ik ben nog best bevriend met mijn exen, maar mijn bed komen ze niet meer in
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 23 april 2015 @ 18:35:

[...]





Ik ging er eigenlijk vanuit dat zij dan als 'gewone' vrienden met elkaar omgingen. Kan het fout hebben natuurlijk In de openingspost schrijft ze dat ze blijft slapen en seks heeft tijdens de vriendschappelijke ontmoetingen.
Volgens mij ben je gewoon aan het wachten totdat het weer "aan" is.....
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 23 april 2015 @ 18:35:

[...]





Ik ging er eigenlijk vanuit dat zij dan als 'gewone' vrienden met elkaar omgingen. Kan het fout hebben natuurlijk gewoon zijn geen benefits toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 18:33:

[...]





En wist die vriendin dat?

Of bedrogen jullie haar gezellig samen?

(Denk je dat dat je karma opvijzelt of kapot maakt?)



Volgens mij moeten mensen op het viva forum eerst leren lezen voordat ze de held uit gaan hangen met hun toetsenbord.

Wij bleven met elkaar omgaan terwijl hij een nieuwe vriendin kreeg. ALS VRIENDEN. En via hem haar ook leren kennen.

wanneer hoor je mij zeggen dat wij tijdens die relatie seks hebben gehad? en waarom is zo het fout dat als wij allebij vrijgezel zijn we gewoon af en toen elkaar zien gezellig afspreken drankje doen en soms seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 18:41:

en waarom is zo het fout dat als wij allebij vrijgezel zijn we gewoon af en toen elkaar zien gezellig afspreken drankje doen en soms seks hebben.

Nee hoor, ik vind het niet fout, je moet lekker doen wat je zelf wilt

Maar kom dan niet om meningen vragen

Want dan krijg je dus ook meningen die haaks op de jouwe staan



Dan moet je lekker in een dagboek gaan schrijven

Dan krijg je geen andere meningen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 18:41:

[...]





Volgens mij moeten mensen op het viva forum eerst leren lezen voordat ze de held uit gaan hangen met hun toetsenbord.

Wij bleven met elkaar omgaan terwijl hij een nieuwe vriendin kreeg. ALS VRIENDEN. En via hem haar ook leren kennen.

wanneer hoor je mij zeggen dat wij tijdens die relatie seks hebben gehad? en waarom is zo het fout dat als wij allebij vrijgezel zijn we gewoon af en toen elkaar zien gezellig afspreken drankje doen en soms seks hebben.



Een friend of ex met benefits, zoals in de topictitel, is iemand met wie je seks hebt.



En in je OP schrijf je dat ook:



quote:Sinds onze breuk heeft X. nog een relatie van een paar maanden en een paar scharrels gehad. Toch ben ik ondertussen eigenlijk nooit echt weggeweest.

Soms spreken we elkaar eventjes een tijdje niet en dan weer wel, en dan kom ik weer naar hem toe, kijken we film samen, drinken we wat, kletsen we uren met elkaar, hebben seks en slapen we om half 6 pas. Slaap ik bij hem en moet X vroeg op, mag ik lekker blijven liggen en weggaan als het mij uitkomt.

Alle reacties Link kopieren
dbbl
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 18:41:

[...]





Volgens mij moeten mensen op het viva forum eerst leren lezen voordat ze de held uit gaan hangen met hun toetsenbord.

Wij bleven met elkaar omgaan terwijl hij een nieuwe vriendin kreeg. ALS VRIENDEN. En via hem haar ook leren kennen.

wanneer hoor je mij zeggen dat wij tijdens die relatie seks hebben gehad? en waarom is zo het fout dat als wij allebij vrijgezel zijn we gewoon af en toen elkaar zien gezellig afspreken drankje doen en soms seks hebben.



Daar is op zich niks mis mee maar jij hebt gevoelens voor hem en hij ziet jouw als een neukpopje.

Bij mij was het anders. Toen mijn FWB een relatie kreeg hadden wij op geen enkel punt meer contact.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet handig omdat jij hiermee niet los komt van je ex. Hij staat mede voor je complexen en problemen die je nu in stand houdt ipv er echt aan te werken, verdriet te hebben en verder te gaan. Je blijft hangen als een plaat (misschien voor jou tijd) met een kras erop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven