Extreem jaloerse acties

18-12-2014 16:42 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet altijd erg van de verhalen op het extreem gierige acties topic, maar er gebeurde me laatst iets waardoor ik me besefte dat wij mensen naast de niet zo fraaie gierigheid soms nog een naar trekje kunnen bezitten: jaloezie.

Ik kreeg een facebookvriendschapsverzoek van een jongen die sinds kort stage loopt waar ik ook werk. Raar, dacht ik, want dat verzoekje had hij een tijdje geleden toch ook al gestuurd en ik had toch al op bevestigen geklikt? Dus later vroeg ik hem hoe dat nou eigenlijk zat. Wat bleek: hij had ingelogd op facebook bij zijn vriendin thuis en was vergeten uit te loggen. Zij is extreem jaloers dus was alles na gaan pluizen, en had vervolgens alle vrouwen ontvriend die zij niet kende En daar was ik er natuurlijk een van; zij wist niet hoe hij mij kende en dus vond zij het maar niets dat we facebookvriendjes waren

Nu is dit meisje in kwestie nog maar net 18 dus er is nog hoop, wie weet groeit ze er overheen.



Wie kent er nog meer mooie verhalen van extreem jaloerse acties?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
@poeziewoezie: wat bestaan er toch een hoop egocentrische mensen! Ik had hem echt recht in zijn gezicht uitgelachen en gevraagd of zijn jongere exemplaar deze aandacht niet verdiende. Wat een sneu figuur.



Leuk topic trouwens :D Heb zelf geen verhalen over jaloerse vriendjes. Zelf ben ik wel eens jaloers, maar heb dat godzijdank aardig binnen de perken weten te houden. Alleen wel eens aangegeven dat ik iets niet leuk vond maar nooit partner verboden ergens naartoe te gaan. Nooit iemand daadwerkelijk 50 berichtjes in een uur gestuurd ofzo, facebookvriendinnen gewist, of achtervolgd. Thank god. Dit topic is hopelijk een goede wake-up voor vele jaloerse personen
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 19 december 2014 @ 11:02:

Hier kreeg manlief (nu ex) een nieuw en veel jonger exemplaar. Je begrijpt dat ik al snel hiervoor werd ingewisseld. Een scheiding volgde. En toen begon het gezeik. Elke avond stond hij bij mijn huis te kijken of ik geen mannenbezoek kreeg. Waar hij toen we samen waren niet mee te krijgen was naar een feest, was hij nu op elk feest waar ik ook was. Want, zo zei hij, "Wij nog niet officieel gescheiden en dus val je nog steeds onder mijn verantwoordelijkheid en moet ik je dus in de gaten houden". Via de rechter heeft hij nog geprobeerd af te dwingen dat ik wekelijks een lijstje bij hem inleverde met daarop minutieus gemeld wat ik had gedaan, met wie, waarom enz. enz.

Heeel vermoeiend was dat.

Nu zijn we jaren verder en nog steeds kan hij het niet verkroppen dat ik toch echt wel heel makkelijk zonder hem kan. Dus hij laat jou in de steek voor een jong ding maar jij moet een lijstje inleveren met wat je gedaan hebt?

Wat zei de rechter?
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 10:47:

[...]



Soms wel ja. Ik ging niet mee in die manipulatie hoor, bekijk het even. Nee dan heb je aan mij een slechte!



Ik heb ook wel eens heel hard het nummer 'wake me up before you go-go' aangezet. Werd me ook al niet in dank afgenomen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 10:52:

[...]





Wat ik dan weer totaal niet snap dat je je daar als collega voor laat gebruiken Misschien hadden ze een overeenkomst: Let jij op mijn vrouw, dan let ik op de jouwe, want ja al die op seks-beluste vrouwen.... allemaal hetzelfde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 10:47:

[...]



Ik heb ook wel eens heel hard het nummer 'wake me up before you go-go' aangezet. Werd me ook al niet in dank afgenomen





Kijk, zó moet je er dus mee omgaan . Ik heb ook weleens iets dergelijks geprobeerd ("Wat ga je doen?" "Oh, een grote Surinamer en op de terugweg de boodschappen"). Het gezicht dat hij toen trok koester ik nog altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 19 december 2014 @ 10:34:

Ik kan er nu trouwens best om lachen (met een naar gevoel in mijn achterhoofd, dat wel) omdat het in het hoofd van zulke mensen echt zó bizar werkt:



Neemt telefoon niet op -> heeft nu seks met een anderWil iets ondernemen met een ander -> seksMoet lachen om grapje van een ander -> seksEet banaan -> seksStrikt veters -> wil kont laten zienVraagt de weg aan jongen van 12 -> seksIs ziek -> moe van seks met anderenWil in etalage kijken -> wil iemand met wie ze seks heeft gehad onopvallend voor jou ontlopenWil leren autorijden -> want wil seks heel ver weg buiten bereikPraat met vrouwelijke collega -> doet alsof, want wil eigenlijk seks met de mannelijke collega ernaastHeeft seks met je -> maar denkt natuurlijk aan een ander (die ook nog een grotere piemel heeft!)Kun je nagaan hoe beperkt en obsessief dat doorwerkt in je leven, zo'n verstoord beeld van de andere sekse. De optie "neemt niet op want zit op toilet" bestaat niet, alleen "neemt niet op want wordt genomen op toilet". Het zegt vooral heel veel over hoe zo iemand zélf in elkaar steekt. Zoals de waard is...



Heel triest, maar man, ik kom niet meer bij!

Je beschrijft ook precies mijn ex? Alles draaide voor hem om seks, maar projecteerde het volledig op mij...



Zaten we op school buiten met klasgenoten wat te drinken, september, lekker in de zon, met rokje en panty aan... Beweert hij achteraf, dat ik telkens met mijn benen wijd open gespreid op het schoolplein zat, om de aanwezig mannen een blik op mijn pantykruis te gunnen, met natuurlijk als doel hen hiermee te verleiden....

Het is nog nooit in me opgekomen om met een pantykruis (lelijk!) een man te verleiden; denk eerder dat een man daarvan niet erg warm wordt.



Het valt me wel op dat er veel overeenkomsten zijn; er is echt een groep extreem jaloerse mannen die denkt dat hun vriendin wipt wanneer ze maar de geringste kans krijgt... wat is dit toch voor typisch gedrag? Panische angst voor vrouwelijke seksualiteit of wat? Ik heb nooit gehoord dat een vrouw zich zo gedroeg... En ik dacht dat mijn ex echt een gestoorde loner was, maar dat is dus ook niet het geval.
quote:minnimouse schreef op 19 december 2014 @ 11:13:

[...]

Dus hij laat jou in de steek voor een jong ding maar jij moet een lijstje inleveren met wat je gedaan hebt?

Wat zei de rechter?Eeh, tja, dat was eigenlijk heel pijnlijk. Deze vertelde mijn ex dat hij wellicht zijn aandacht beter kon besteden aan zijn kinderen omdat dat nogal te wensen overliet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, detail: hij bleek nog getrouwd te zijn.



Zoals de waard is, is volgens mij wel heel erg van toepassing op deze mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrijdag73 schreef op 19 december 2014 @ 08:50:

Oja, zelfmoord dreigingen hebben we hier ook gehad. Met afslankpillen..

hysterische huilbuien, scheldpartijen, het kidnappen van mijn hondje, je kan het zo gek niet bedenken, maar oooo wat hield hij van mij.



Klinkt bekend

Met het verschil dat mijn ex me op dat moment al verlaten had voor een ander.



Mijn rots in de branding ( meisje uit zeeland) wou graag een kat hebben.

Bij mijn ex achterom liepen een aantal zwerfkatten , daar een leuk katje van meegenomen en toen begon het feest.



Die kat moest terug want het was geen zwerfkat, katten waren van de buurman.

De buurman had haar in elkaar geslagen.

Zij lag hulpeloos op de grond

Ik was een waardeloos vader want ik liet haar en ONZE zoon in de steek.

Ik had nooit van haar gehouden, anderen waren toch veel beter.



In die tijd had mijn ex graag de kinderalimentatie cash

Dus ik rij naar haar toe,moest toch in de buurt zijn en wil haar de alimentatie geven.

Nieuw feestje

Bel aan , wie is daar? Ikke

(Zy)Ik doe de deur niet open , de buurman slaat me in elkaar.



(De buurman deed niets want ze heeft haar auto bij de achterdeur van de buurman geparkeerd.)



Maar goed 2 minuten later staat de politie naast me.

Mijnheer wat doet u hier?

Ehh ik probeer alimentatie te betalen.

Oo ok we zullen even vragen aan mevrouw.

Na het gesprekje komt de agent naar me toe : ze weigert de alimentatie ,dus ga maar naar huis.

Ok, ben de straat nog niet uit.

SMS breng je de alimentatie?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 december 2014 @ 11:53:

[...]





Klinkt bekend

Met het verschil dat mijn ex me op dat moment al verlaten had voor een ander.



Mijn rots in de branding ( meisje uit zeeland) wou graag een kat hebben.

Bij mijn ex achterom liepen een aantal zwerfkatten , daar een leuk katje van meegenomen en toen begon het feest.



Die kat moest terug want het was geen zwerfkat, katten waren van de buurman.

De buurman had haar in elkaar geslagen.

Zij lag hulpeloos op de grond

Ik was een waardeloos vader want ik liet haar en ONZE zoon in de steek.

Ik had nooit van haar gehouden, anderen waren toch veel beter.



In die tijd had mijn ex graag de kinderalimentatie cash

Dus ik rij naar haar toe,moest toch in de buurt zijn en wil haar de alimentatie geven.

Nieuw feestje

Bel aan , wie is daar? Ikke

(Zy)Ik doe de deur niet open , de buurman slaat me in elkaar.



(De buurman deed niets want ze heeft haar auto bij de achterdeur van de buurman geparkeerd.)



Maar goed 2 minuten later staat de politie naast me.

Mijnheer wat doet u hier?

Ehh ik probeer alimentatie te betalen.

Oo ok we zullen even vragen aan mevrouw.

Na het gesprekje komt de agent naar me toe : ze weigert de alimentatie ,dus ga maar naar huis.

Ok, ben de straat nog niet uit.

SMS breng je de alimentatie?

.

Guttegut, nou..leuk verhaal hoor.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 19 december 2014 @ 11:55:

[...]



.

Guttegut, nou..leuk verhaal hoor.Nou weet ik weer warom ik jou blokkeer
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 december 2014 @ 11:59:

[...]





Nou weet ik weer warom ik jou blokkeer Daar wou ik jou dan ook heel graag aan herinnneren.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@ Happy daddy: En het jaloerse in je verhaal is???
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 19 december 2014 @ 12:12:

@ Happy daddy: En het jaloerse in je verhaal is???



Dat zij een ander heeft en mij datzelfde op deze manier probeert te verbieden.

dat haar jaloezie zo ver gaat dat ze verzint in elkaar geslagen te zijn

Dat ze de politie belt om te proberen haar leugen in stand te houden
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewoon een kat meegenomen? Ehm. Apart.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 12:28:

Je hebt gewoon een kat meegenomen? Ehm. Apart.

Ja...want deze mijnheer hier is dol op katten!

.

Hij vind ze ook gewoon...en eigenlijk is dat knap.

Applaus dus voor deze heer.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En dan veranderd het van een leuk ,grappig forum weer eens naar een irritant forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 12:28:

Je hebt gewoon een kat meegenomen? Ehm. Apart.Een ZWERF kat
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elineeeee13 schreef op 19 december 2014 @ 12:31:

En dan veranderd het van een leuk ,grappig forum weer eens naar een irritant forum.Een topic bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 19 december 2014 @ 12:35:

[...]



Een topic bedoel je?Ook goed . :p
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 19 december 2014 @ 11:50:

[...]





...



Het valt me wel op dat er veel overeenkomsten zijn; er is echt een groep extreem jaloerse mannen die denkt dat hun vriendin wipt wanneer ze maar de geringste kans krijgt... wat is dit toch voor typisch gedrag? Panische angst voor vrouwelijke seksualiteit of wat? Ik heb nooit gehoord dat een vrouw zich zo gedroeg... En ik dacht dat mijn ex echt een gestoorde loner was, maar dat is dus ook niet het geval.Ja, en volgens mij hebben ze gewoon een draaiboek met elkaar in elkaar gezet, want hun redeneringen lijken ook echt heel erg op elkaar. Zoals dat verhaal van jou: alsof er inderdaad ook maar één jongen op dat schoolplein aan het cruisen was voor pantykruis-momentjes. Dat ze dát überhaupt als verleidingstactiek zien zegt ook alweer genoeg over henzelf... Chimpansees verleiden vrouwen ook gewoon door hun snaak overeind te zetten en ermee te lopen paraderen, dat niveau
Waar zou het vandaan komen? Die jaloezie bedoel ik. Ik heb mijn ex nooit bedrogen. Wat zou het zijn? Hij koos voor een ander, zou het een probleem voor hem geweest zijn dat ik daarna snel mijn leven weer oppakte? Zeg maar, de schouders er onder zetten, de dingen regelde en verder ging? Ik heb geen idee eigenlijk. Nu nog steeds zegt hij dat ik het leven van een prinses heb. De kinderen zijn groter, ik heb meer tijd voor mezelf, ik werk meer dus verdien meer als toen. Raar, hij koos voor nieuwe kinderen. Hij zit weer met luiers en verwijt mij dat. Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 19 december 2014 @ 12:43:

Waar zou het vandaan komen? Die jaloezie bedoel ik. Ik heb mijn ex nooit bedrogen. Wat zou het zijn? Hij koos voor een ander, zou het een probleem voor hem geweest zijn dat ik daarna snel mijn leven weer oppakte? Zeg maar, de schouders er onder zetten, de dingen regelde en verder ging? Ik heb geen idee eigenlijk. Nu nog steeds zegt hij dat ik het leven van een prinses heb. De kinderen zijn groter, ik heb meer tijd voor mezelf, ik werk meer dus verdien meer als toen. Raar, hij koos voor nieuwe kinderen. Hij zit weer met luiers en verwijt mij dat. Vreemd.Hij dacht waarschijnlijk dat je niet zonder hem zou kunnen en je huilend aan zijn voeten zou werpen.
@poeziewoezie, ik denk dat het een combinatie is van het feit dat die mannen hun vriendin als hun eigendom zien (ook als het inmiddels al een ex is!) plus dat ze zelf niet te vertrouwen zijn (zoals de waard is...). Die combinatie zorgt er volgens mij voor dat ze wat zij doen en denken op de vrouw in kwestie projecteren, en omdat ze dan het gevoel hebben dat die vrouw van hen is, flippen ze helemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haligh schreef op 19 december 2014 @ 12:51:

@poeziewoezie, ik denk dat het een combinatie is van het feit dat die mannen hun vriendin als hun eigendom zien (ook als het inmiddels al een ex is!) plus dat ze zelf niet te vertrouwen zijn (zoals de waard is...). Die combinatie zorgt er volgens mij voor dat ze wat zij doen en denken op de vrouw in kwestie projecteren, en omdat ze dan het gevoel hebben dat die vrouw van hen is, flippen ze helemaal.



als je het zo zegt , klopt het helemaal:



@poeziewoezie, ik denk dat het een combinatie is van het feit dat die GESTOORDEN hun PARTNER als hun eigendom zien (ook als het inmiddels al een ex is!) plus dat ze zelf niet te vertrouwen zijn (zoals de waard is...). Die combinatie zorgt er volgens mij voor dat ze wat zij doen en denken op de ANDER in kwestie projecteren, en omdat ze dan het gevoel hebben dat die ANDER van hen is, flippen ze helemaal.





(Maar het is natuurlijk leuker om vrouwen als heiligen te beschouwen en de mannen als hufters/klootzakken)
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven